Geopereerd door NT

• Aan Beno (spoed)

hey Beno,

hoe is het gegaan gister?

zou je a.u.b. mij ff dat mail adres kunnen geven? MCS doet namelijk moeilijk en kan geen afspraak bij hem maken de komende 3 maanden… ik wil dus van hem weten of die controle arts me zonodig een injectie kan/mag geven na 6 weken.

Ik word dus wel erg onzeker van mn neus gezien mn hump nu na de na-correctie net zo groot is als voor de eerste operatie…. weet dus niet of het zwelling is- of verzakking van het onderste gedeelte.

straks zit ik me dus weer wekenlang slecht te voelen….het zal wel zwelling zijn natuurlijk….

maar aangezien ik hem nu over ongeveer 4 weken niet zie…. (wat ik dus eerst wel dacht) staat het me dus ff tegen. En moet ik dus iets anders zien te regelen.,, Ik wil niet de hele zomer met zo'n hoge neusrug lopen…of me steeds afvragen of het nu wel goed gelukt is.

• ir

Hoi

Dank voor je reactie. Er zijn niet zoveel mensen op het forum die nog actief zijn een aantal maanden na de correctie. Ben blij te horen dat het nog steeds gaat afzakken. Nu is het best nog een bolletje. Kan me bijna niet voorstellen dat het een soort van slanke neus gaat worden.

Mijn neustip voelt echt nog hard, zou dit vocht zijn of is dat littekenweefsel. Heb jij een idee?

Als ik in mijn neus voel dan voel ik een hele dikke rand zitten. Zal dat dan ook littekenweefsel zijn en groeit dat nog door na 5 maanden.

Ik heb nu nog steeds een beetje ‘boerse’ neus.

Soms denk ik dat ze (de artsten) eigenlijk duidelijk (nog duidelijker) moeten benadrukken dat het resultaat lang op zich laat wachten. Tegen mij was het ook wel gezegd maar toch was ik niet voorbereid op al die twijfels, etc etc. Ik heb het ook echt moeilijk gehad.

Ben blij met die forum.

alvast bedankt,

groetjes Ir

• Beno

Ja hoor hier is Beno,

Dank voor de tips………oh joh het is zo moeilijk om dat te laten ik blijf maar kijken en foto's maken van alle kanten ik word er gek van maar ik weet wel dat je gelijk hebt, in ieder geval bedankt!

en dan ……….Weet je bel even naar het AMC in Amsterdam uit mijn hoofd Meibergdreef 9. Er zijn veel waarnemend KNO-artsen die je ook het nodige kunnen vertellen als je belt na een bepaald tijdstip kun je zelfs een arts aan de lijn krijgen, als je het verhaal uitlegt. Kunnen ze het misschien gelijk met hem overleggen en bellen ze je terug met het juiste antwoord.

nou moet ik je wel zeggen dat ik na mijn eerste ok ook een bobbel kreeg en dat was net nadat ik mijn laatste medicijnen had afgemaakt. Ik kreeg prednison en een antibiotica. Hij had het ook wel over een injectie, maar hij zei toen tegen me -en dat heb ik heel goed onthouden- dat hij dat pas na een half jaar wilde proberen. Hij zei eerst moet die bult zich gaan zetten en dan weet ik wat ik ga doen. Ik moest het toen masseren. Nou die bult is dus nooit meer weggegaan en ik heb ook geen injectie gehad. De oplossing zou deze operatie zijn geweest. En het is nog steeds de bobbel en nu ook nog een smalle neus die de boventoon voert. Heel vermoeiend.

Ik ben dinsdag bij hem geweest. Hij was ontzettend lief voor me. Ik had van te voren gebeld dat ik waarschijnlijk erg verdrietig zou zijn en hoopte dat ik alleen met hem in een kamer kon zijn, zonder die eeuwige studenten om hem heen. Mijn vriend was ook meegekomen. Maar ik wilde alleen naar binnen. NT was dus al voorbereid en hij was heel lief. Ik vertelde hem mijn zorgen dat ik bang ben dat het smaller is gemaakt. Hij zei van niet. Maar ik zie het ik zie dat het smaller is. Het is heel stom maar het operatie verslag is kwijt. Is het dan niet meer te achterhalen vraag ik me af…………..toch raar?

Maar goed hij zegt van niet en ik zie in alle spiegels in huis dat ik een smallere neus heb. Bovendien is het voelbaar. Ik heb een slechte huid door eerdere operaties. Dus veel littekenweefsel op mijn neus. HIj zei me kalm en ik geloof hem ook echt dat hij zijn best gedaan heeft voor me binnen de mogelijkheden van mijn huid. Mijn huid is niet elastisch genoeg dus je ziet alles. Hij zei wel dat het enige wat nog eventueel zou kunnen was met een huidlap of voorhoofdshuid, dan wordt alle huid van de neus afgehaald en komt er nieuwe huid overheen, maar vrij snel daarna zei hij iets van dat dat niet voor mij kon. Dat gesprek ging zo snel dat ik het in alle commotie alweer vergeten ben waarom het niet voor mij zou gaan of waarom misschien wel? Ik ga verder speuren op internet want ik voel weer hoop, ook al heeft hij me niet gezegd dat hij dat bij mij wilde doen. Mijn vriend verklaart me voor gek en vind me mooi zo, maar ik zou zo graag gelukkig willen zijn met mijn neus, dit is echt niet mooi.

Wat mijn neusgaten betreft hij heeft er inderdaad niets aan gedaan. Hij zegt dat het een minimaal verschil is en dat de neusgaten minimaal 3 mm en max 5 mm mogen zijn en dat dat bij mij er net tussen in zit. Maar ze zijn wel ongelijk.

Ik zei mag ik dan over een jaar weer bij u terugkomen, dat u misschien toch nog wel iets voor me kan doen. Hij zei dat we beter over 4 maanden kunnen afspreken. Met die woorden heb ik met een fijn gevoel de kamer verlaten.

Stom misschien maar ik heb weer een beetje hoop.

NOg bedankt voor de reacties,

liefs Beno

• Aan Beno

ik lees net weer een vaag bericht over MCS dat kno-arts de jong beslag heeft laten leggen op de bankrekeningen… ‘omdat hij zich gediscrimineerd zou voelen m.b.t. het toewijzen van operaties.’

ik denk niet dat ik er nu echt verder kan komen wat betreft Nolst :(

volgens mij speelt er momenteel zo ontzettend veel.

• anna

dag aan,

waar maak jij je druk om?

ben jij niet al geopereerd dan.

dit bericht waar je over schrijft heeft dan toch geen betrekking op jou.

je bent toch al geopereerd door nolst en niet de jong, dus zal je controle bij nolst blijven lopen.

of verwacht je opnieuw geopereerd te moeten worden?

ik dacht juist dat jij zo tevreden was na je laatste operatie…

ik hoor van je

• esther

Beno,

doet dat alsjeblieft vooral niet, dat van de huid verwijderen en huid van je voorhoofd plaatsen.

weet je wel wat dat betekent. als je dit al niet mooi vind, hoe denk je dat dat er moet uitzien.

dat betekent dat je littekens krijgt: op je voorhoofd of hoofd en langs je neus.

ik vind het vreemd dat hij zoiets voorstelt. wat ook raar is dat het verslag kwijt is.

dat mag en kan niet en volgens mij staan dat soort zaken in de computer.

ik zou dus contact opnemen met het AMC het algemene nummer en daar vragen naar de afdeling die de operatie verslagen bewaard en kan uitdraaien en naar je opsturen.

deze krijg je dan opgestuurd. ik heb echt nog nooit gehoord dat een operatieverslag in een academisch ziekenhuis niet te verkrijgen is. dat mag en kan niet en volgens mij klopt het ook niet.

ik wil je niet bang maken, dus blijf vooral rustig, maar dit klopt echt niet.

succes

• Aan Anna

Ik heb anders nog geen enkele controle afspraak tot op heden kunnen maken bij MCS. dus ik maak me wel degelijk zorgen dat ze eerdaags daar de tent sluiten.

Zoals ik al reeds heb aangegeven was mn neus goed toen het kapje eraf ging.

Vervolgens is het verslechterd. Eerst met zwelling dus waar ik gewoon iedere keer weer moeite mee heb. (hump die terug komt, scheve neus)

en vervolgens ben ik onzeker over mn neustip geworden. puur vanwege het feit dat de misvorming die ik daar eerst had nu ineens weer vele malen zichtbaar is op foto's en in de spiegel oogt die zijde ook niet goed. mijn neus was voor mij bijna perfect, maar dit was een zeer onvoorstandige zet om daar nog wat aan te doen en ik hoop dat het straks nog naar beneden zakt. ik voel me hier dus ff niet zo lekker mee.

ik raad iedereen aan niet meer dan 1x aan je neus te laten prutsen.

ik had enkel een na-correctie nodig omdat er dus een botje uitstak wat echt weggevijld moest worden.

als dat glad was geweest had ik er nooit meer wat aan gedaan.

ik ben ook erg gevoelig voor wat mensen tegen me zeggen. mijn eerste consult was bij iemand anders die me neus dus volledig heeft afgekraakt en vooral mn neustip misvormd noemde. vervolgens kreeg ik na mijn eerste operatie dus na enige tijd ook weer opmerkingen

daardoor ben ik dus zo stom geweest om er toch weer wat aan te laten veranderen wat achteraf misschien toch niet verstandig was.

de tijd zal het leren….

de ene dag is mn neus zo, en de andere dag zo.

moet maar gewoon ff geen foto's meer nemen he, net zoals beno.

• anna

ik begrijp je.

mijn bericht bedoelde ik niet slecht, ik was alleen verbaasd.

omdat jij verbazingwekkend positief was.

en tegen ons zei dat we geduldig moesten zijn.

ik heb hetzelfde als jij. de spijt dat ik na de 1e operatie er nog wat aan heb laten doen en het toen helemaal verprutst was, waardoor ik een nacorrectie nodig had.

soms denk ik zelfs, had ik zelfs die 1e operatie maar nooit ondergaan.

We zijn geschapen zoals we zijn geschapen besef ik nu en soms past een bepaalde neus gewoon heel goed bij iemand. maar kom je er pas achter als het veels te laat is.

ik hoop dat het voor jou, beno en mij en alle anderen nog goed komt.

• anna

overigens wat me ook opvalt van de chirurgen, inclusief Nolst, dat ze al te bereidwillig zijn als je voor je 1e consult komt. maar daarna behandelen ze je lang niet meer hetzelfde.

daar ben ik echt teleurgesteld in. mensen vergeet dus niet dat het allemaal om geld draait. het is soms net een lopende band. de laatste keer dat mn kapje eraf ging schrok ik me rot en nolst deed niets om me gerust te stellen. voor ik het wist stond ik weer buiten.

daarin ben ik erg teleurgesteld in hem en weet ik dat ook hij alleen maar opereert voor het geld. misschien dat hij ooit begon met de intentie mensen te helpen, maar ik twijfel of dat nu nog steeds zo is.

• Beno

Lieve Aan Anna en Anna en Esther,

Ja joh………..ik het is waar wat je zegt. Helemaal waar. Ik denk dat ook. BIj mij was het dus ook zo vreselijk mooi de eerste keer maar ik kreeg die gekke bobbel en ben nog wel tig keer terug geweest voor de bobbel. Wel of niet een injectie……….en een neusgat dat stoorde me nog. Ik denk wel eens, misschien wilde ik het onderste uit de kan. Nu heb ik spijt. Ik las het bericht van het operatieverslag. Het was al vanaf moment 1 kwijt denk ik want niemand kon me na de narcose wat vertellen. Er kwam een zaal arts en die noemde iets vaags van ze hebben hun best gedaan etc. maar niet wat er daadwerkelijk aan concrete dingen zijn gedaan of wat men is tegen gekomen. Toen ik afgelopen dinsdag er was had hij geen operatie verslag. Ik heb net gebeld, is de afdeling KNO gesloten. Esther je hebt gelijk, ik moet dat niet accepteren. Ik zal dinsdag nog eens proberen.

Dan wat Nolst betreft “aan”….je hoeft hem toch niet perse te contracteren via het Mcs? Kan toch ook via het AMC? Bel dan dit nummer, 020-5662888 alleen zijn ze nu dus dicht. Het is goede vrijdag.

Maar hoe is het nu verder met jullie? Hebben jullie een plan voor jezelf?

Ik heb me voorgenomen om me te proberen te richten op mijn verdere leven, daar zal ongetwijfeld veel spiegel-kijkwerk bij horen, maar toch verder te gaan en niet al te triest. Dan zoveel mogelijk info inwinnen wat voor mij belangrijk is. Ook wil ik inzage in het operatie verslag en toch te gaan voor die afspraak over 4 maanden. Als het dan echt einde oefening is, als hij dan echt niets meer voor mij wilt of kan doen, dan stop ik er mee. Ik ga niet nog verder shoppen naar een andere/ betere KNO arts want ik ben bang dat ik dan alleen maar van de regen in de drup kom. Maar ik zal ongetwijfeld -en ik denk dat jullie je daar wel in herkennen- ook zeer zeker weer mijn negatieve dagen hebben. Vandaag bijvoorbeeld is het warm, dan voel ik me beter, ziet mijn huid er ook beter uit, want het is ietwat gezwollen en dan lijkt het beter. Als het koud is krimpt mijn huid en lijkt mijn neus weer smal en bobbelig.

liefs Beno