Geopereerd door NT

• anna

Aan de persoon die altijd schrijft met Aan….

Ben jij dezelfde persoon die altijd berichten schrijft met Aan?

heb ik jou niet een week of 2 gesproken en zei je toen niet dat je nog geopereerd moet worden?

ik begrijp nl. nu even niet meer of ik met een en dezelfde persoon praat.

jij was toch eerder door nolst geopereerd en toen was het niet goed gegaan?

en vandaar dat je eind maart opnieuw geopereerd moest worden omdat er een bot uitstak en er littekenweefsel was gegroeid.

ik hoor graag van je.

• Aan anna

Mijn neusrug was onregelmatig, en dat botje was inderdaad het opvallends, dat was er na enkele maanden doorheen gekomen. (dus had ik niet meteen)

vandaar dat ik opnieuw geopereerd moest worden door nolst en hij het allemaal wat gladder heeft gemaakt. Maar buiten dat was ik dus wel redelijk tevreden hoe mijn neus bij mn gezicht paste. Het was dus al een heel eind opgeknapt. Ik herken de onzekerheden van anderen de eerste tijd na een operatie. Het is gewoon een operatie die je niet moet onderschatten.

wellicht heb je mijn reactie niet meer gelezen in het desbetreffende topic een paar pagina's terug?

mijn kapje was er dus vandaag afgegaan, ben precies een week geleden geopereerd.

hoe is het bij jou nu?

• Bieke

Hallo iedereen,

Ik wil toch ook even mijn mening kwijt over neuscorrecties. ik ben een belg en en nu 3 weken geleden geopereerd in het uz leuven en was serieus teleurgesteld na het verwijderen van het kapje. Voor de operatie had ik in vooraanzicht een zeer normale neus, niets op aan te merken, alleen in zijaanzicht was het niet echt mooi. Bultje, nasolabiale hoek die veel te groot was (tip stond dus omhoog maar dit zag je langs de voorkant niet door mijn neustip)…Na de operatie stond mijn neustip heel erg omhoog, dus dat je recht in mijn neusgaten zag, echt verschrikkelijk (mijn nasolabiale hoek stond al zo voor de operatie maar nu ze de neustip aangepast hebben was dit het resultaat). De zijkant was wel beter maar het vooraanzicht was slechter geworden en dat had ik natuurlijk niet gevraagd en zeker niet gewild. Maar nu na 3 weken is alles al een beetje gezakt en enkel de neustip is nog wel dik maar dat is normaal. Iedereen moet geduld hebben want het duurt ook even voordat je huid de nieuwe vormen gaat aannemen. Ik ben maanden bezig geweest met me voor te bereiden en heb heel veel aan dit forum gehad. Ik had ook altijd gedacht dat het mij niet ging overkomen dat ik teleurgesteld zou zijn na het verwijderen van het kapje omdat ik al van vele mensen heb gehoord dat het in vele gevallen niet direct is wat ze verwachten (maar daarna wel). Je moet je gewoon voorbereiden dat het ook een hele schok is om jezelf met een andere neus te zien…

PS: ben zelf naar 9 chirurgen geweest vooraleer ik iemand gekozen heb. 8 uit België en 1 uit nederland (nolst). Er waren er maar 2 waarbij ik een neuscorrectie had laten willen doen. En dat was prof. Vranckx uz leuven en prof. Nolst. Dus mijn raad aan iedereen, geef genoeg geld uit aan consultaties, je leert er heel veel uit over je eigen neus en wat de mogelijkheden zijn (niet iedereen doet hetzelfde of is even kundig). Na 9 consultaties wist ik 100% zeker wie ik al niet wou terwijl tijdens de consultatie zelf, de artsen wel oke zijn. Goed vergelijken is de boodschap! en zeker niet overhaasten!

• Aan Bieke

3 weken is vrij snel hoor, bij mij leek het destijds eeuwig te duren voordat ik het gevoel had er weer mee over straat te durven;)

mijn vooraanzicht is dus echt heel mooi geworden bij nolst.

• bubbles

Hallo allemaal,

Ik ben 2 weken geleden woensdag door NT geopereerd. Na jaren onzekerheid heb ik uiteindelijk besloten om toch een neuscorrectie door te zetten.

Ik hoefde niet lang te zoeken en kwam al vrij snel bij hem terecht. Hij is tenslotte een van de beste neuschirurgen van nl. Hij doet ook ECHT zijn best om het zo mooi en natuurlijk mogelijk te maken. Ook is hij niet snel tevreden en begint hij gewoon opnieuw als hij het niet mooi genoeg vind.

Maar toch, shit happens.. Ik vind echt het heel erg jammer voor degene die niet tevreden zijn. Ik weet ook dat het makkelijk gezegd is ‘' zet het van je af ’' , maar zo is het wel. Je moet het van je afzetten en proberen je op andere dingen te focussen. Probeer positief te blijven en je te richten op de verbeteringen. Mocht je uiteindelijk toch denken dat het lelijker is dan voorheen dan zou ik ook wel een 2e of 3e (Beno's geval) operatie overwegen. Maar het is eerst afwachten natuurlijk ;)

Ik dacht ook dat ik mij er geestelijk op had voorbereid, me voorgenomen om niet een te hoge verwachting te hebben, realistisch te blijven.. Mijzelf er op voorbereid dat het er niet direct zou uitzien zoals ie hoort…

Maar toch ben ik kapotgeschrokken toen het kapje eraf ging. Het is gewoon zo raar om jezelf te zien met een andere neus. (Ik had een cat 3 operatie btw en prof NT heeft er veel werk aan gehad.) Maar ik moet zeggen dat ik het een beetje van mezelf heb afgezet. Ik vond mijn profiel er al supermooi uitzien, alleen de tip stond behoorlijk scheef. Komt dit iemand bekend voor?? Nu bijna 3 weken verder staat ie nog scheef, en ik vraag mij af hoelang het gaat duren voor ie eindelijk een beetje rechter gaat staan.

• Aan bubbels

Ik had zowel de eerste keer en ook nu weer het gevoel dat mn neus scheef staat. misschien komt het door de zwelling. Later was het immers wel weer vanzelf goed

Aan Beno heb ik alles al uitgelegd inmiddels. ze maakt zich nu veel te veel zorgen terwijl al die dingen straks waarschijnlijk wegtrekken. ook de ongelijke neusgaten dus;)

toen ik laatst in mn bed lag met mn kapje nog op en mn hoofd achterover vond ik mn ene neusgat er vanaf een afstand ook uitzien alsof er net een breekijzer had ingezeten :P

• Beno

Jullie zijn allemaal een hele grote steun voor me!!

Hier is Beno en ja ik ben een vrouw, gelukkig wel. Ik heb vanmiddag een afspraak bij NT in Amsterdam dus ik ga zo weg……….ik ben heel zenuwachtig. Ik vind het heel aardig wat jullie schrijven en daar hou ik me dan aan vast, ik maak veel foto's en verwijder ze dan gelijk weer. Ik praat er over met mijn vriend, maar die vindt dat het beter is en dat ik aan het zeuren ben. Ik merk dat hij niet wilt dat ik er over praat. Hij zegt dat het wel meevalt. Maar ik zie dat er iets niet goed is en wat dat dan is………ik vermoed toch dat het komt omdat mijn neus nu smaller is en dat is een feit. Ik voel het ook.

Ik las iets over zwelling dat de zwelling gaat inzetten na 3 weken, volgens mij zou het juist na 3 weken een beetje kunnen weggaan. Maar ik ben eerder geopereerd en toen bleef mijn neus wel een half jaar dik, maar dat stond mij best goed in mijn gezicht, later ontstond die bult waardoor ik een nacorrectie nodig had. De bult is er nog en …….het gaat er om dat het een smallere neus is dan voorheen. Mijn moeder is de enige die zei dat ze vond dat het ietsje smaller is dan eerst. Mijn angst zit hem in het laatste moment dat ik NT zag voor de operatie. Ik had gevraag een week van te voren aan de sec. om hem nog even te zien voor de ok, op mijn kamer, uiteindelijk werd het het moment dat ik het infuus al in had en op de tafel lag………ik zag de professor en ik klapte dicht ik vergat de vragen die ik had en ik zei dat ik mijn neus nog graag ietsje voller wilde. Het tegenovergestelde lijkt te zijn gebeurd ik weet niet waarom.

Ik zal het vanmiddag weten. Ik hou jullie op de hoogte. De ongelijke neusgaten is een ander onderwerp. Dat vind ik niet eens zo erg in vergelijking met die smalle tip. Ik weet dat er aan de neusgaten niets is gedaan, het doet niet pijn ik zie er niets aan………en hij zei zelfs tegen me voor de ok, dus tijdens het spreekuur ( weken van te voren) dat hij niet wist of hij wat aan de neusgaten kon en ging doen. Dat is dus ook niet gebeurd blijkt nu maar wel een smalle neus.

Lieve mensen, nogmaals dank en ik laat het weten.

gr Beno

• Aan Beno

hey beno,

ik die steeds aan iedereen schrijft met ‘Aan’ is ook een vrouw, en het enige advies wat ik je straks nog kan geven als je van NT terug komt is dat je de komende tijd geen foto's meer moet maken en het gewoon even van je af moet zetten. Heb ik dus de eerste keer ook gedaan.

Nu na de tweede keer moet ik het wellicht ook gaan doen want de kans is groot dat mijn neus over 4 of 5 maanden dus wel weer ok is, en alle dingen waar ik me nu de eerste tijd aan erger i.v.m. zwelling dus straks weg zijn. Ik ben in ieder geval ook erg onzeker.

als je me had gemaild had je misschien kunnen zien wat NT er bij mij van heeft gemaakt de eerste keer. Ik voelde me er na een maand of 4 dus pas happy mee. als mijn neusrug toen niet zo onregelmatig was geworden had ik wat mij betreft geen tweede operatie nodig gehad.

• ir

Hoi,

Ik heb ook veel aan jullie adviezen en verhalen gehad.

Denk je dat zo''n injectie ook helpt als na bv 7maanden blijkt dat de neustip nog te dik is.

Ik voel wel allemaal littekenweefsel in mijn neus. Het is bij mij nu 5 maanden geleden. Soms ben ik helemaal blij (omdat mijn neus echt veel mooier is dan hij was) soms ben ik ook weer niet blij omdat ik de neustip nog steeds te dik vindt. Denk je dat dat na 5 maanden nog verder kan afzakken?

Denk je dat er ook nu nog bij mij littekenweefsel op mijn neus kan komen?

alvast bedankt,

en Beno sterkte straks bij NT. Ik ben heel benieuwd wat hij zegt.

• Aan ir

Na 5/6 maanden was mn neustip pas weer een beetje fexibel aan het worden.

Dus ik denk dat het tussen de 7 maanden en een jaar duurt voordat het echt helemaal ontzwelt is. de neustip duurt gewoon het langst.

ik weet alleen dat ze zo'n kenacort injectie na een week of 6 al meestal beginnen te geven, en wellicht enkel als je ergens duidelijk een zwelling of bultje hebt.

bij mij heeft die hem de vorige keer in het bovenste gedeelte van mn neusrug gespoten.

het had nog wel herhaald kunnen worden na een aantal maanden, maar dat was toen dus niet nodig

misschien is het verstandig om eens 1-2 weken arnica druppels te proberen. misschien dat je dan verschil in je neustip gaat voelen en hij wat slanker word.