Geopereerd door NT

• S.

Heej allemaal,

Ik ben 3 weken terug geopereerd door Nolst Trenité.

2 dagen terug ben ik op controle geweest bij NT en hij zegt dat de zwelling bijna weg is. Echter ben ik niet tevreden, dit vind ik heel erg.

Ik vind mij vooraanzicht helemaal perfect, alleen het zijaanzicht vind ik nog steeds niet mooi. Mijn neuspunt steekt nog te ver uit, waardoor ik nog steeds een “snuit”heb. NT zei dat mijn neus perfect past bij mijn gezicht, maar ik ben het niet met hem eens…

Over 3 maanden heb ik weer een afspraak met hem. Ik ga dan nog een keer zeggen dat ik niet tevreden ben. Weet alleen niet of hij me dan nog es wil opereren( over een jaar natuurlijk) en of ik dan nog es moet betalen.

Is iemand ook niet tevreden met het resultaat van NT?

Ik weet echt niet of het nou tussen mijn oren zit.

-x-

• L.

Afwachten… ik vind je mooi zo :) komt goed! Ik duim voor je… xx L.

• Beno

Ik herken wat je me schrijft. Ik ben 3 weken geleden voor de 2e keer door hem geopereerd, zij het maar een kleine ingreep. De ingreep duurde een uur, maar ik ben niet tevreden. Het lijkt wel of mijn neus smaller is gemaakt en dus spitser is in mijn gezicht. Ik ben absoluut ontevreden. Mijn omgeving zegt dat het heel mooi is geworden. Maar het gaat erom wat ikzelf vind. Ik heb foto's gemaakt en ook hoe het nu is, ik vind het nu al smal, en dan moet de “zwelling”nog afnemen zegt men.

Ik moet nog terugkomen voor de nacontrole, ik heb n iet eens een vervolg afspraak gemaakt, zo baal ik ervan. Ze zeggen allemaal dat NT zo goed is, dat geloof ik best maar ik vind het niet staan in mijn gezicht. Dat zou dan betekenden dat ik het nog een keer wil laten doen, maar ik denk niet dat hij dat wilt doen. HIj gaf de eerste keer al aan dat hij niets wilde doen maar ik drong er op aan omdat ik mijn neus van de zijkant niet mooi vind, ik heb heel erg spijt ik herken dus wat je schrijft.

Wat ga jij er nu aan doen? Heel veel sterkte!!

groetjes Beno

• Ing

Hallo x

Ik ben ongeveer 1 jaar geleden geopereerd door NT en ik ben ook niet helemaal tevreden. Ik heb juist het tegenovergestelde van Beno, ik vind mijn neus juist iets te breed (en iets te groot) gebleven. Ik kan nog steeds niet goed een standaard (zonne)bril op, of ik moet een bril nemen met heel brede neusvleugels. Ook hij heeft tegen mij gezegd dat het bij mijn gezicht past. Maar ik heb juist een smal gezicht.

Maar bij jou is het maar enkele weken geleden dat je bent geopereerd. Het kan (zoals je bij veel anderen ziet) nog veel veranderen.

Groeten Ing

• L.

Hoi Beno en Ing,

ik word over 3 weken geopereerd door NT. Ik vind het jammer voor jullie dat jullie niet tevreden zijn en het maakt mezelf ook wel een beetje bang. Hebben jullie tips voor mij hoe ik duidelijk kan maken hoe ik het wil? Of denken jullie zelfs dat ik beter een andere chirurg kan kiezen?

• S.

Heej Beno,

Dus je bent nu 2x door hem geopereerd? Had hij na de eerste keer ook jouw zijaanzicht te groot gelaten? Hoe reageerde hij erop dat jij niet tevreden was?

Heb jij die ‘revisie’ zelf moeten betalen?

Ik heb over 3 maanden weer een afspraak met hem, en als ik dan nog niet tevreden ben met het zijaanzicht, ga ik hem dat vertellen. En dan mag hij zeggen wat hij er aan gaat doen. En dan teken ik op een foto van mij, hoe ik het graag wil hebben.

Mijn omgeving zegt ook dat ie mooi geworden is, maar het belangrijkste is juist dat JIJ en ik er ook tevreden mee zijn.

Ik heb er genoeg voor betaald en dan wil ik ook dat ik er blij mee ben, en niet prof. NT.

Dus het enige wat ik nu kan doen is afwachten.

-x-

• Aan S

Ik was precies zo negatief toen het kapje eraf ging de eerste keer, met name over het bovenste gedeelte van mn neusrug.. ik zag daar niet zoveel verschil.

Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat na 3 weken alle zwellingen

al weg zouden zijn. Ik heb foto's van pralien hier op het forum gezien waarop je haar neus/zijaanzicht elke maand een slag kleiner zag worden. en tevens kan ik beamen dat je tip ook eerst breed bol,lelijk en opgezet is en je hem pas na 5 maanden weer een beetje kan bewegen.

Ik mag blij zijn als de zwelling/blauwheid onder mn linker oog straks na 2/3 weken verdwenen is. misschien heb je nolst dus verkeerd begrepen, maar klaar lijkt me je neus nog niet echt qua herstel….

Als ik jou was zou ik het maar gewoon afwachten want er kan vanalles nog veranderen de komende 4/5 maanden. waardoor je wellicht toch nog een keer geopereerd moet worden en een na-correctie dus wel noodzakelijk is… Bij mij was Nolst dus ook begripvoller na een maand of 4, want toen was mn neusrug dus echt zoals het niet hoorde te zijn, en heel onregelmatig

Als nolst zegt dat de neus bij je gezicht past dan is het ook wel zo, en dan zou ik er echt niet teveel meer aan (willen) doen.

Bij mij was de opzet en de verhoudingen in principe verder goed dus, alleen zag het gedeelte onder mn tip er na een half jaar nog iets te uitstekend uit en tevens zat daar ook wat littekenweefsel- dus die heeft die ook meteen weer in orde gemaakt. Mn neusrug heeft ie dan weer een beetje afgevijld zodat het allemaal wat regelmatiger en minder bobbelig nu hoop ik is.

je kan denk ik op zn vroegst over 7 maanden opnieuw worden geopereerd, dus zolang moet je het er mee doen.

Voor mij was een tweede operatie echt niet prettig. maar ben er dus gewoon voor gegaan. het is begrijpelijk dat als je veel geld betaald je gewoon wilt dat het goed is. maar je moet wel realistisch blijven.

• eefje

1 tip aan iedereen die twijfelt.

twijfel is gezond. dus begin er niet aan.

nolst doet soms ook maar wat.

• Beno

Ja ja allemaal wijze taal, maar wat nou als je, zoals ik, Na ruim 3 weken al een “te smalle neus”hebt? Dat is dus mijn probleem. Ik zag het al gelijk dat er iets in mijn gezicht was wat niet klopte daarom vond ik het ook niet mooi maar kon het niet echt benoemen, er was gewoon wat, ik vond mezelf lelijker zeg maar dan voor de ok. Als ik mensen om me heen vraag zeggen ze allemaal dat het mooi is. Ikzelf vind het niet mooi, ik zie dat het nu al smaller is dan voor de ok, hij heeft iets te veel weggehaald naar mijn idee en ik voel het ook als ik met mijn vingers er langs ga. Dus …als nu die zwelling nog zou moeten afnemen wat hou ik dan over????

Ik ben diep teleur gesteld maar laat het er ook niet bij zitten. Ik ben wel benieuwd wat hij ervan vindt. Ik ben bang dat hij zal zeggen dat hij er niets meer aan wilt doen, en als het al zou gebeuren moet ik toch weer ruim een jaar wachten. Tot die tijd veel ergernis in de spiegel denk ik.

En Eefje wat bedoel je met Nolst doet ook maar wat? IK heb toch hele goede berichten over hem gelezen en de eerste keer heeft hij ook heel goed zijn best gedaan ik was erg tevreden maar er kwam steeds een bult terug en ook mijn neusgaten waren nog niet helemaal gelijk aan elkaar, volgens mij heeft hij daar helemaal n iets aan gedaan want ik zie geen verschil doet ook helemaal n iet meer pijn.

Nou voor iedereen die nog moet, veel sterkte en bij julie gaat het vast wel goed. Alleen ik ben weer eens een pechvogel.

• sa

Als nolst zegt dat de neus bij je gezicht past dan is het ook wel zo, en dan zou ik er echt niet teveel meer aan (willen) doen.

Nou sorry maar dr Nolst heeft dit ook aan mij gezegd (dit is wat hij vind, dat terwijl er niks verandert is na mijn operatie bij hem, ja alleen de neusrug is iets lager maar mijn neustip past er niet bij die zou nml ook lager moeten de verhouding klopt niet) , maar mijn neus is toch echt niet passend bij mijn gezicht, was maar waar. Ik heb 4250 euro betaald voor nihil resultaat. En hij moet er niet mee lopen.