Geopereerd door NT

• sa

Ik ben eigenlijk niet tevreden over dr. Nolst. Ben 3 jaar gelden geopereerd, maar mijn neustip is eigenlijk vergelegen mijn neusbrug te hoog zou wat ingekort moeten en de neusvleugels ietsje versmallen, eigenlijk is er niet iets bijzonders verandert aan mijn neus. Ben vorige week naar hem toegegaan, maar hij zegt dat hij het wel mooi vind terwijl er eigenlijk niks anders is. Dat omdat mij neus wel recht is en dat is volgens hem goed, maarja dat is niet het probleem niet want mijn neus was daarvoor ook recht, hij is gewoon iets te hoog de tip en breed voor mijn gezicht. En ook nog is als ik een operatie zou willen ik opnieuw zou moeten betalen terwijl ik 4250 euro heb betaald voor een resultaat die nihil is. Ik had een keer eerder gelezen dat er toch ook mensen zijn die niet zo tevreden met hem zijn kwa resultaat

• Ing

Hallo L,

Ik zou jouw operatie die jij over een paar weken hebt bij NT zeker laten doorgaan. De meeste mensen zijn wel tevreden over het resultaat maar een heel klein deel (waartoe ik behoor) niet.

MIsschien ligt het er aan wat je precies laat doen. Ik behoorde tot de categorie 2.

Heb toch nog wel 3.750,00 betaald.

Misschien als je tot categorie 3 of hoger behoort dat dan het verschil veel groter is en dat je dan sneller tevreden bent met het resultaat.

In ieder geval wens ik je veel succes met de operatie, je zal zeker tot de grote groep gaan behoren die wel tevreden zal zijn.

Groeten Ing

• Aan sa

dan had je categorie 2, en dus helemaal geen totale neuscorrectie (categorie 3).

ik dacht ook eerst dat het uiteindelijk niet verstandig was geweest om bij nolst te gaan… ik moest immers nog een keer geopereerd worden en was ook niet tevreden…

maar uiteindelijk heb ik andere mensen gezien hier op het forum waarbij het bij andere neuschirurgen (middelweerd, de jong) dus ook achteraf niet zo geweldig is gegaan.

je blijft extreem veel ontevredenheid bij iedereen zien….

en veel mensen moeten dus opnieuw geopereerd worden om nog een bobbeltje te laten verwijderen

misschien krijgt nolst wel juist de personen die het meest verwachten van een operatie, juist vanwege zijn reputatie dus.

vandaar dat je hem nu dus zo afvalt,

maar als je door iemand anders was geopereerd was het dus misschien ook niet goed geweest…

Ook bij andere plastische chirurgische ingrepen heb ik al reeds gemerkt dat het veel geld kost en een heel gedoe is om het uiteindelijk een beetje goed te krijgen. Of misschien ben ik ook wel een pechvogel.

• sa

misschien krijgt nolst wel juist de personen die het meest verwachten van een operatie, juist vanwege zijn reputatie dus.

vandaar dat je hem nu dus zo afvalt,

maar als je door iemand anders was geopereerd was het dus misschien ook niet goed geweest…

Nee hoor ik had een hele neuscorrectie laten doen en wel 3 jaar geleden. Ik ben niet een typje dat gauw ontevreden is en mensen afvalt. Maar ik heb gewoon 4250 euro betaald voor nihil resultaat. En eigenlijk wil ik echt niet een mega kleine neus, want dat zou idd. echt niet staan bij mij, maar de neustip mag echt wel wat kleiner om resultaat te kunnen zien. Ik ken mijzelf heel goed en weet ook wel wat me zou staan en wat me niet staat. Was het maar waar dat er resultaat is, maar ja als dat niet zo is dan kan ik niet zeggen dat ik blij ben met een resultaat van niets. Dat is gewoon een feit (jammer genoeg) en ik had geen wonder verwacht, maar wel zoals ik zei wel graag resultaat. En ik had geen hoge verwachting van hem, want ik snap ook wel dat hij niet kan toveren, maar wel gewoon een redelijke verwachting. En mijn neus is volgens mij helemaal niet zo moeilijk te corrigeren.

• sa

En toen ik er 3 jaar geledn was bestond deze categorie er nog niet, ik had aan hem al uitgelegd wat ik wilde. En dat was dus een lagere neustip

• Aan Eefje

Ik zou ook inderdaad de meeste mensen een neuscorrectie afraden.

Maar ik zou waarschijnlijk elders veel slechter af zijn geweest dan bij Nolst.

Blijkbaar realiseren mensen zich dat niet…. staren zich misschien toch een beetje blind….. en denken dat elders het gras toch groener is als ze 1 postief verhaal van een ander horen.

kijk overigens eens naar ashlee simpson net na de operatie en hoe haar neus er nu uit ziet.

zou zij 100% tevreden zijn? eerst leek ze immers net britney spears of drew barrymore, maar nu is het totaal anders.

• Aan Beno

Kijk dat bedoel ik nou…. je beseft je niet dat na 3 weken je neus dus nog niet hersteld is en ook nog niet de vorm heeft die het uiteindelijk zal hebben. Ook mijn neus leek eerst smaller, vond mezelf net een geboetseerde travestiet. Ik walgde er echt van. vooral als ik mezelf in de ruit zag.

Maar naar verloop van tijd kreeg ik mn oude snoetje zeg maar terug, en uiteindelijk heb ik dus echt een neus die bij mn gezicht past. het duurt gewoon een paar maanden. en wie weet krijg je dus alsnog littekenweefsel of bobbeltjes ofzo waardoor je toch nog een na-correctie nodig hebt en meteen de dingen aan kan geven waarmee je toch niet blij bent.

het is psychisch gezien gewoon een hele zware operatie. en vooral de eerste 6 weken waren voor mij dus ook moeilijk.

Die onzekerheid en het wachten… en soms dan nog wensen dat je gewoon je oude neus weer terug had en er niet aan was begonnen…

en andere mensen die dus maar steeds zeggen dat het wel goed is…..

het is gewoon een proces waar je doorheen moet.

sterkte.

• Aan L. (goede tip!)

Hey L.

het enige wat ik je kan zeggen is dat je goed sterk in je schoenen moet staan psychisch gezien en om moet kunnen gaan met het feit dat je neus waarschijnlijk niet direct zo is zoals je het wilt hebben…. (geduld dus)

Ik zag er de eerste 6 weken dus ook niet uit voor mijn gevoel, het was echt niet zoals ik het wilde hebben, en heb het toen gewoon een tijdje van me afgezet.

na 3-4 maanden begon ik me er steeds beter over te voelen;

alleen had ik dus de pech dat ik nog een na-correctie nodig had.

Mijn vertrouwen in Nolst is gewoon wel weer terug gekomen.

Ik denk dat sommige mensen er niet goed op reageren. Jij hoeft dus niet tot die groep te behoren.

Verder zou Nolst misschien specifiek dus mensen kunnen krijgen met hogere verwachtingen…..

Misschien wordt de lat te hoog gelegd. De meesten gaan zo en zo al alle neuschirurgen af en lopen soms jaren te twijfelen.

Uiteindelijk laten ze het dan door hem doen.

Er zijn ook chirurgen die ervoor kiezen om iemand niet te opereren. Dat is eigenlijk gewoon laf, maar doen ze omdat ze nog niet zoveel ervaring hebben en omdat ze bang zijn dat hun goede naam word geschaad.

• Aan Beno

hey beno,

ik denk dat het gewoon de onzekerheid is van eerdere operaties.

als ik straks 3 weken verder ben heb ik mezelf ook voorgenomen om niet wéér teveel in de spiegel te kijken. Ik weet dat het dan gewoon nog niet goed is. net zoals het de eerste keer ook tijdenlang niet naar mn zin was…

jij ziet het nu te smal dus, probeer het gewoon ff los te laten.

ik ga straks vast ook weer dingen zien die eigenlijk niet zo zijn…

het hoort er gewoon bij omdat je al eerder bent teleurgesteld.

maar uiteindelijk komt het heus goed

• Aan sa

Ik vind de resultaten van een neuscorrectie zo en zo nihil bij de meesten mensen. het valt bijna immers ook niet op dat iemand een neuscorrectie heeft gehad. Voor sommige mensen is het inderdaad weggegooid geld.

waarom ben je niet gewoon direct al naar nolst toe geweest (binnen een jaar) met het feit dat je ontevreden was?

Ik vind dat dus erg vreemd.

ik kan ook moeilijk na 3 jaar weer bij de plastisch chirurg aankloppen met het feit dat ik mn borsten nog erg vind hangen.

je had het dus gewoon direct moeten zeggen - garantie is immers niet levenslang.

Misschien ben je er de laatste tijd gewoon teveel mee bezig omdat het gras misschien elders wel weer groener lijkt. (mede door de media) en zit je zelf nu met een gigantisch ontevreden gevoel omdat je er dus van bent overtuigd dat het beter had gekund….

ik weet het niet hoor….

jammer dat het dus niet lukt om nog een gratis correctie te krijgen