Geopereerd door NT

• anna

dag beno,

ik heb zelf ook ooit een operatieverslag moeten opvragen ivm een vervolg operatie.

je kunt het algemene nummer van het ziekenhuis bellen en daar vragen naar de afdeling die gaat over deze verslagen. dat is nl. niet de kno afdeling.

wat ik heb begrepen is dat elk ziekenhuis een afdeling heeft die alle operatie verslagen bewaard. dus van alle afdelingen.

ik heb bij jou sterk het gevoel (na het lezen van je verhaal) dat ze iets achterhouden en dat ze daarom maar zeggen dat het is zoekgeraakt.

misschien heb ik het mis en ik wil je echt niet nog banger maken, maar ik vind wel dat je er recht op hebt.

dus bel as maandag of dinsdag dan het algemene nr van het amc. bel en vraag naar de afdeling die over deze verslagen gaat.

en vraag het zo op.

ik heb destijds mijn legitimatie mee moeten nemen en heb het bij een speciale afdeling op moeten halen, waarbij ik een verklaring moest ondertekenen (zodat men zeker wist dat ik het was). en dit was echt niet de kno afdeling waar ik destijds door geopereerd was. dit was ook bij een ziekenhuis dus ik ga ervan uit dat het amc iets soortgelijks heeft. zeker omdat het amc een groot ziekenhuis is.

succes.

overigens als het je lukt en je krijgt het verslag en je leest daarin inderdaad dat dingen anders zijn verricht, probeer dan niet jezelf gek te maken, maar probeer gewoon je recht te halen en te kijken waarom er over gelogen werd dat het zoek was. (als dit zo is natuurlijk, want voor hetzelfde geldt is het zoek, maar dan blijft het een vreemde zaak).

de taal in zo een verslag is voor een leek niet echt te begrijpen dus wellicht moet je erheen met iemand die daar meer verstand van heeft.

liefs,

anna

• Aan Beno & Anna

toch ben ik blij dat ik niet in dat ziekenhuis ben geopereerd…

In ieder geval was ik na de eerste operatie dus ook ontzettend negatief en had ik eigenlijk ook geen vertrouwen meer in hem.

Vandaar dat ik jullie ook maar een beetje probeer op te beuren…. want na een aantal maanden was het bij mij dus wel beter.

Ik heb nu alleen weer veel te makkelijk gedacht over de na-correctie

Dezelfde problemen komen weer terug. En ik leer hier inderdaad van dat je niet te ver moet gaan.

1 verkeerd dingetje en je wereld stort weer in.

ik ga de komende maanden echt geen foto's meer maken. het is gewoon het beste.

ik moet het maar even vergeten.

• anna

Hebben jullie ook Terra-cortril oogzalf voorgeschreven gekregen om in de neusgaten aan te brengen.

ik heb dit een week gebruikt tot het kapje eraf ging en Nolst heeft niets gezegd over of ik het moest blijven gebruiken of niet.

weet iemand hier meer over?

• Aan Anna

ik heb bactroban gehad… maar ben dus elders geopereerd / van iemand anders na-controle gehad.

moest pas gaan smeren nadat het kapje eraf was.

ik vrees wel dat ik niet goed genoeg heb gesmeerd want laatste dagen vind ik het niet echt prettig ruiken in mn neus.

ik doe het nu dus maar wat dieper…

ik was eigenlijk alleen met de onderste hechtingen bezig :(

de vorige keer heb ik eigenlijk ook maar een beetje wat gesmeerd.

• anna

ok. en hoe vaak smeer jij per dag?

want ik heb nog hechtingen van binnen zitten en gister werd het heel gevoelig en zelfs een beetje pijnlijk. besloot dus maar weer de zalf te gebruiken.

ik had er nl. 2 gekregen.

dus eigenlijk zou je zolang er hechtingen zitten de zalf moeten blijven inbrengen in je neusgaten?

ik hoor graag van je.

vreemd eigenlijk dat Nolst daar niet duidelijk over is…..

nog een tegenvaller dus.

• Aan Anna & Beno

hey Anna,

je was toch al vaker geopereerd? misschien dat ze er van uit gingen dat je al eerder een zalf hebt gebruikt…

In principe is het bedoeling dat die zalf ook de hechtingen sneller oplost. Dus eigenlijk moet je smeren zolang je hechtingen hebt.

Ik ben nu beter gaan smeren en heb dus ook geen pijn meer.

Ik weet ook niet de exacte dosering. doe het nu 2 of 3x per dag. ik had die neuszalf nog gewoon liggen van de vorige keer en toen ook nog een tubetje extra ingeslagen…. hoopte dit jaar mn 150 euro eigen risico niet uit te besteden ;)

Ik kon eventueel ook al direct naar het AMC komen, net zoals beno. Paasdagen of niet, Nolst reageerde dus gewoon zelf en staat zonodig dus direct voor je klaar als je ergens mee zit. Dus Anna, dan weet je dat…. (ook al ben je elders geopereerd, maakt dus niet uit)

We denken veel te negatief, puur omdat we onzeker zijn over onze neus en we al eerder teleurgesteld zijn

Bij mij is het gekomen toen die zwelling weer op mn neus kwam na 9 dagen. Ik weet inmiddels ook dat 1 kant van mn tip dus ook gezwollen is en de andere kant niet. daarom ziet mn neusgat er verfromfraaid uit.

Het heeft echt tijd nodig…. waarschijnlijk lopen jullie dus ook te vroeg te roepen dat je ontevreden bent :(

Door die zwellingen krijg je dus echt een verkeerd/ontevreden beeld van je neus.

Voor Beno hoop ik dus dat het ook goedkomt. Nogmaals, omdat ik elders ben geopereerd heb ik hem vlak voor de operatie dus uitgebreid gezien- en heerste er een andere sfeer met eigenlijk alleen maar een paar lieve zorgzame mensen om me heen die volledig met mij bezig waren. Het is ook geen groot gebouw. Vandaar dat ik ook geen ziekenhuisfabriek gevoel heb.

Als iemand je neus aftekend op de operatie tafel dan kan je wel nagaan dat het niet smaller wordt gemaakt als je al een smalle neus hebt en dat dus ook nimmer de bedoeling was. Een dergelijke fout…. waarbij ze dus zogenaamd de verkeerde poot amputeren lijkt me bij nolst dus ook heel erg klein.

dit soort operaties worden gewoon volledig onderschat hoe moeilijk het is. je raakt volledig uitgeput als je dagenlang rechtop heb moeten slapen. vervolgens komt alles eruit… ga je spoken zien en raak je in een vreselijke dip omdat je (nog) neus niet is zoals je het wilde.

• Beno

Beste AAn,

BIj mij is er niets afgetekend, althans, niet toen ik nog volledig bij was. Misschien wel toen ik al sliep. Ik ga mezelf niet langer voor de gek houden. Ook al zegt iedereen het bemoedigend. Mijn neus ik echt smaller. Ik wou dat ik zwelling had. Maar het is niet zo, mijn neus is smaller dan voorheen. Ik ga dinsdag bellen voor het ok-verslag. NT heeft de operatie uitgevoerd met nog een tweede man, een jonge Belgische arts. Aardige man. Ik weet niet wat er gebeurd is die dag, maar dat mijn neus smaller is is voor mij een feit ook al zegt NT dat het niet smaller is gemaakt. Wat het dan wel is…………..daar ga ik naar op zoek. Het was bij mij een kleine ingreep, om de bobbel te verdoezelen zou er een stukje opgevuld worden met kraakbeen zodat de neusrug door liep. Doordat er nu een stuk boven op zit lijkt het misschien veel spitser, misschien is dat het dan………….

Ik ken mezelf als geen ander en ik zie in de spiegel dat ik er niet mooier op ben geworden en dat komt denk ik dan gewoon door de verandering van nu.

dan nog even iets over de zalf, die kleine tubetjes, je moet volgens mij zeker een maand blijven smeren en dan 2 keer per dag. Ik krijg wel hoofdpijn van die zalf wie herkent dat? Dat had ik de vorige keer ook. En er komt heel veel uit de tube.

LIeve mensen, geniet nog van de Paasdag.

Beno

• anna

hoi Aan,

wat fijn dat je terecht kan bij het amc.

bij mij is het echt anders het geval. ik was nogal in shoc nadat mn kapje eraf ging en heb contact gehad met nolst, maar hij deed voor mijn gevoel niet zijn best het gevoel bij mij weg te nemen. temeer omdat nadat het kapje eraf ging, ik zo weer buiten stond. ik vind dat hij daar echt wat meer tijd aan mag besteden.

trouwens was jij wakker toen je neus werd afgetekend in de operatiekamer.

of wordt deze pas afgetekend nadat je slaapt? bij mij is het aftekenen nl. nooit gebeurd terwijl ik wakker was en vraag me af of het dus wel is gedaan.

ik heb nolst dus een week na de operatie gezien, kapje ging er toen af en zie hem pas over 2 mnden na de operatie. ik vind dat persoonlijk wel erg veel tijd.

ik snap niet dat je na die week geen vervolgafspraak krijgt voor na 3 weken.

maar het zal wel aan mij liggen.

vandaar dat ik me rot voelde en onzeker, want het resultaat van na verwijdering vna het kapje was echt vreselijk om te zien.

wanneer heb jij de afspraak staan in het Amc? misschien wil je ons laten weten hoe het is verlopen?

gr

• esther

nou goed dat ik jullie dan ken via dit forum.

want ik was na een week gestopt met het inbrengen van die zalf.

zal het dus weer gaan oppakken. de pijn is ook verdwenen sinds ik gister ben begonnen met smeren.

Beno; ik heb eerder aan Aan geschreven dat ik me ook niets herinner van het aftekenen van mijn neus. dus wellicht dat dit onder narcose gebeurd.

dat plaatsen van het kraakbeen, was dat jou eigen kraakbeen of donor?

liefs,

• anna

ik weet niet hoe het kan dat er bij mijn vorige bericht esther stond, maar dit moet zijn Anna.

ik heb zelf niets getikt, dus ik vermoed dat mn computer op hol slaat, hahaha