Geopereerd door NT

• Anna,

Hier ga je echt te ver Aan.

Want het moment dat wij niet meer mailden daarvoor had ik al gecommuniceerd met anderen onder een andere naam en toen stopten wij met mailen.

Althans jij. En toen ik jou mijn emailadres had gegeven op dit forum toen schreef ik je toch in ene met esther? En toen vroeg jij in je eerste mail aan mij: Esther of Anna.

Toen had ik je al uitgelegd dat het een fout is van mijn pc. Dus wat je nu schrijft is echt onzin. En jij bent nu echt niet eerlijk bezig. Jij loopt mij echt zwart te maken.

Ik ben helemaal niet negatieve berichten gaan schrijven nadat jij en ik stopten met mailen. Ik had daarvoor al (wat mijn recht is) met anderen gesproken op dit forum onder een andere naam. Daardoor onthield mijn pc in mijn bericht aan jou de naam esther en vergat ik die te wissen op het moment dat ik op dit forum in een bericht ana jou mn email wilde geven.

Dus wie zit hier de boel nu bewust onbewust te verdraaien. Lees alsjeblieft al die berichten en dan zul je het zien. En in onze mail correspondentie was jij ook erg negatief en ik was onzeker over het resultaat van mijn operatie net zoals ik het op dit forum ook doe. Want het is nou eenmaal een feit dat het bij mij niet goed is gelukt. Of jij dat nou wil horen of niet.

Jij was net zo negatief en ik probeerde jou daaruit te halen in mijn mailtjes net zoals jij voor mij deed.

Houdt het ooit op. Maar ik laat het hierbij. We zullen wel zien wie hier probeerde eerlijk te zijn. Want dat jij mij nu zo zwart loopt te maken terwijl ik continu probeer dingen uit te leggen omdat jij ze echt verkeert ziet en verdraait gaat me echt te ver.

Wat ben jij achterbaks zeg. Volgens mij zou je de mailtjes die je steeds aan anderen schrijft over mij eens goed onder de loep moeten nemen. Want je aanvallen zijn echt heel laag en kloppen grotendeels niet.

• Anna,

ik heb het nog even nagekeken. Alhoewel ik het zeker wist.

Jouw laatste mail aan mij was 18 april en na die datum heb ik niet meer onder een andere naam dan Anna geschreven op dit forum

Voordat je met zulke nare aantijgingen komt dat ik begon negatief te schrijven nadat jij er zogenaamd niet meer voor me was. Hoop ik dat je je huiswerk wat beter doet. Gelukkig heb ik mensen in mijn omgeving die er voor mij waren in een voor mij moeilijke periode. Ik vond het fijn met je te schrijven toen daar niet van. Maar ik heb jou niet nodig net zo min als dat jij mij nodig zou hebben.

Ik schrok echt toen ik las wat je schreef aan anoniem07. Het gaat gewoon nergens meer over en wil hier ook niet meer aan meedoen. Kost zoveel energie om me steeds te verdedigen omdat ik weet dat jouw aantijgingen niet helemaal kloppen.

Jij probeert echt (wellicht onbewust omdat je kwaad bent) mij hier zo zwart te maken dat je zelfs dingen verteld die gewoonweg niet waar zijn. Terwijl ik daarvoor al aan jou had toegegeven ja ik heb met anderen geschreven onder een andere naam.

Wat me ook opvalt is dat je in je berichten aan anderen over mij veel harder bent dan als je aan mij gericht schrijft.

Wil je daar alsjeblieft mee ophouden, vooral omdat het grotendeels leugens zijn.

• Beno

Hallo lieve mensen,

Hebben jullie door al dat geruzie mij nog ergens in opgemerkt?

Volgens mij niet.

Maar is hier interesse voor? Lees bovenstaande nog eens door….

Ik heb jullie steun hard nodig op de dagen dat ik weer eens depri word als ik in een autoruit of zo toch weer geconfronteerd wordt met iets wat ik nooit gewild had. Ik hou nu redelijk moed omdat ik nog hoop dat er wel wat aangedaan kan worden en dat ik over een kleine 4 maanden een gesprek heb met NT. Wellicht kunnen we een steun zijn voor elkaar in plaats van elkaar zwart maken en welles nietes verhalen over en weer op dit forum te plaatsen. Ik lees het niet eens, wel de concrete info als het gaat om NT en zo. Want daar gaat het hier toch over, of ….hier zou het toch over moeten gaan? Wie voelt hier wat voor?

gegroet,

Beno

• Aan beno

ik had het wel gelezen, maar twijfelde om antwoord te geven gezien ik dan alleen maar Anna voor haar hoofd zou stoten en ze weer beweerd dat ik haar zwart maak. Terwijl dat niet zo is.

Ze ging in mijn ogen zelf te ver door NT zelf zo zwart te maken en zo negatief te doen….

Ik vind dat ze andere mensen onzeker maakt door haar gedrag.

Pas na een maand of 5 /6 kan je immers zeggen of een operatie goed is gegaan of niet.

Als je al na 3/4 weken zulke dingen gaat roepen dan ben je dus gewoon niet goed bezig. Het is echt niet netjes om nu al te zeggen dat je ontevreden bent.

Mijn neus heeft met “mijn kleine ingreep” en dunne huid ook nog maanden nodig om er weer normaal uit te zien. (is nu 5 1/2 week geleden) We hebben het allemaal onderschat. Voor de na-correctie zag mn neus er natuurlijk voor mijn gevoel veel beter uit dan nu…. dus ben er nu tijdelijk op achteruit gegaan vanwege de zwelling die bovenop mn neusrug zit. Als ik mijn profiel bekijk dan zie ik ook een heel ander mens in de spiegel…..

het is ook de grootste onzin dat je neus niet meer gezwollen is na 3 weken. Bij mij begon mn neus juist op te zwellen. Een week later was het nog erger.

De eerste 6 weken zijn afzien en de tijd daarna dus ook nog, Want de zwelling is bij mij ook zeker niet zomaar verdwenen straks.

Dus niet depri zijn, want het komt heus goed.

en als het straks na 6 maanden toch niet beter is, dan hoor je het wel van NT of je omgeving.

• Aan beno

trouwens, om nog even terug te komen op die autoruit….

na mijn eerste operatie vond ik mezelf ook een hele rare travestieten neus zeg maar hebben als ik in ruiten keek. (dus smal) In ruiten was het gewoon het allerergste!

na een tijdje was dat niet meer zo

mn neus had gewoon tijdelijk de vorm van het kapje leek het wel…

Ik herken je verhaal gewoon…

en het heeft niks te doen met Anna zwart maken.

Wij weten heus wel hoe ze zich voelt….

Maar misschien is ze teveel getraumatiseerd -mede door haar eerste operatie elders, en schuift ze direct de schuld op Nolst af nu het (nog) niet naar haar zin is.

Vandaar mijn advies dat iedereen zich in het vervolg beter kan inhouden hier. En niet direct zo zn ongenoegen openbaarlijk moet uiten, en dus realistisch na moet denken….

Het brengt andere mensen schade toe dus.

Mensen laten zich ook makkelijk beïnvloeden op een forum.

Als je persoonlijk met iemand mailt die ook een neusoperatie heeft gehad (en problemen) dan kan er ook een soort negatieve houding ontstaan. Alle mensen met wie ik heb gemaild de laatste 9 maanden hebben ook problemen gekregen en alles minder ervaren.

Maar deze personen waren dus door andere chirurgen geopereerd (de jong, middelweerd etc)

Of het fouten van hunzelf zijn, of je eigen lichaam- dat weet dus niemand…..

Gezien Anna nu dus iemand heeft gevonden die toevallig ook door Nolst was geopereerd en problemen heeft, begint ze dus een rel tegen Nolst en stelt ze zijn kundigheid ter discussie.

Ik vind dat dus heel erg jammer.

• anoniem07

Ik heb hier veel verschillende geluiden gehoord van mensen die wel en niet tevreden zijn. Het ligt er absoluut aan wat voor een operatie je laat doen en door wie. Als je een bobbel op je neus hebt zou je denk ik in principe bij elke chirurg terecht kunnen. Als je de neus wilt versmallen, verlagen, de neustip wilt veranderen etc.. wordt het een stuk lastiger.

Het is mij opgevallen dat de neusvleugels heel belangrijk zijn in een gezicht. Door middel van de neusvleugels past een neus vaak wel of niet goed in het vooraangezicht. De neus kan nog zo groot zijn maar als de neusvleugels mooi geleidelijk en fijn in het gezicht overlopen zal je de grootte in het vooraangezicht niet opvallen. Kijk maar eens naar de neusvleugels van mensen met een mooi gezicht en een mooie neus. Een neus kan nog zo recht zijn of precies de juiste grootte hebben maar zal nooit echt mooi in het gezicht passen als de neusvleugels niet geleidelijk en mooi in het gezicht overlopen. Bijvoorbeeld een verkleinde neus waarvan de neusvleugels zijn verwijderd of verslechterd zal in het gezicht meer opvallen dan de neus voor de operatie waarvan de neusvleugels nog mooi waren.

Het is inderdaad belangrijk dat de chirurgen kijken naar welke neus bij je gezicht past maar ik denk dat vooral de neusvleugels dit voor een groot deel bepalen. Ik vraag me af in hoeverre de chirurgen de neusvleugels kunnen corrigeren. Als iemand me hier wat meer over kan vertellen dan hoor ik het graag

• anoniem07

Hey Anna,

Ik ben benieuwd wat jij hebt laten doen bij je eerste en tweede operatie. Als je dat liever niet hier vertelt kan ik je ook een email naar je privé mail sturen als je wilt. Groeten.

• anna

dag anoniem07,

ik ben ook wel benieuwd naar jouw verhaal en wat er misging na je operatie door

de kno arts.

ben benieuwd of we een beetje hetzelfde hebben meegemaakt op dit gebied.

heb jij ook dat je soms denkt; als ik de tijd kon terugdraaien?

maar helaas kunnen we dat niet en zullen we of moeten leren leven met onze beslissingen of voorzichtiger zijn bij toekomstige besluiten.

daarom vind ik ook dat mensen die er voor de 1e keer aan willen beginnen zichzelf goed moeten laten informeren en alle kanten van zo een operatie (of het nou neus of borst of iets anders is) goed en slecht moeten horen.

laatst las ik iets wat me aan het denken heeft gezet mbt mijn situatie dan:

dat iets waarmee we zijn geboren en zich natuurlijk ontwikkelt in de loop der jaren niet altijd mooi uit ziet voor ons of voor anderen; maar het heeft een bepaalde reden/functie waarom het er zo uitziet. door daar aan te sleutelen kan je balans/fundament verloren gaan, waardoor er soms complicaties kunnen optreden of bijv. resultaten niet altijd goed zijn.

gelukkig is dit niet bij iedereen het geval, maar het is wel iets wat mij aan het denken zet. Ik kan de tijd niet terugdraaien en wijs was ik destijds niet (helaas en nog te jong) en ook de wetenschap was toen niet zo ver.

neusartsen over de wereld hebben nu een motto van hoe minder je weg haalt des te beter. omdat ze merkten dat in een veel later stadium er complicaties optraden waar men geen rekening mee had gehouden. waardoor er tegenwoordig over de wereld heel veel neus rivisies zijn.

vooral veel amerikaanse chirurgen halen tegewoordig niet teveel weg. dat kun je op verschillende sites lezen. en op forums over neusoperaties (amerikaanse) kom je ook veel ontevreden patienten tegen die meerdere rivisies nodig hadden omdat er na een tijd problemen optraden. altijd interessant om te lezen waardoor het misging en of er ooit iets aan gedaan kan worden.

daarom mijn advies aan anderen is: denk goed na voor je eraan begint en als je het zeker weet en het wordt je eerste operatie; kies zorgvuldig de arts die het laat doen en doe je huiswerk goed.

een consult zou nooit korter dan een uur moeten duren en de arts zou je heel duidelijk moeten kunnen maken wat zijn operatie plan is. Dat hij daar achteraf van kan afwijken, dat kan, maar het moet in grote lijnen wel duidelijk zijn wat de bedoeling is omdat er toch aan een belangrijk deel van je gezicht wordt gesleuteld. het is nl. een plek die voor iedereen zichtbaar is en waar jij dagelijks mee gecontronteerd wordt.

trouwens wat is jouw email? kan deze nergens vinden?

• Beno

Anna,

Hier is Beno nog even, ik denk dat wij er hetzelfde over denken, ik herken het zo wat je allemaal schrijft. Ik vind dat trouwens bij meerdere uitspraken terug van mensen die hier het Forum bezocht hebben. Maar uiteraard niet altijd. Wat gezegd wordt over de zg autoruiten, ik lach er nu wat om, maar ik hou alle spiegels in de gaten. Ik heb er de ene dag meer last van dan de andere. En als ik me dan even gezien heb in zo'n minder moment dat beheerst dat eigenlijk mijn stemming voor de rest van de dag. Daarom geloof ik ook echt dat als men tevrden is over het resultaat van zo'n correctie, dat dat je levensvreugde aanzienlijk kan toenemen.

Het lijkt wel of mijn neus meer gezwollen is in de ochtend, en dan lijkt het allemaal ook wat minder erg. Later op de dag, dan is het toch weer wat meer benig en bobbelig zeker als het een koude dag is. Herken je dat? Ik heb een nogal dunne huid die zich steeds aanpast aan de temperatuur.

Ik heb op jongere leeftijd toen de artsen minder kundig waren wat aan mijn neus laten doen ik denk dat het toen al is misgegaan. Mijn grootste wens op dit moment is dat er wat meer aan volume bij kwam, dus dat het niet zo klein en puntig was als nu, mijn neus valt nu meer op dan eerst. Vroeger vielen mijn ogen en mijn mond meer op en nu is het mijn neus die opvalt juist omdat hij wat klein en smal is. Het verveldende is dat het mijn daagelijkse leven beinvloedt waardoor andere dingen in het leven wat meer op de achtergrond raken. Ik hoop dat NT nog wat voor me wilt doen al geloof ik niet dat hij dat nog wilt. Ik zal nooit voor een andere arts kiezen ik ben bang dat het dan alleen nog maar erger wordt. Het is dus of het accepteren en er mee leren leven, of een zoveelste operatie om toch dat volume terug te krijgen.

Ik had voorgesteld om elkaar te zien samen met nog een aantal neuskandidaten, maar ik merk dat daar weinig tot geen interesse voor is. Ik vind dat jammer maar het zij zo.

groetjes Beno

• anna

dag beno,

is jouw bericht van 07-05-09 aan mij gericht?

er staat Anna, maar ik vroeg me af of je dat per ongeluk had geschreven.

Want als het een reactie is op mijn bericht van 06-05 dan begrijp ik wat je bedoelt.

maar laat het me in ieder geval weten of hij aan mij gericht was of niet.

door die autoruiten raakte ik even door de war omdat ik daarover in mijn bericht van 06 mei niet spreek.

tot horens.

liefs,

anna