Geopereerd door NT

• anoniem07

Hey Anna,

Ik heb je een email gestuurd. Ik hoop dat je dat emailadres nog gebruikt. Het is wel een heel verhaal geworden en heb het zelfs nog iets ingekort. Groeten.

• Aan Anna

Anna,

ik vraag me af hoe het inmiddels met je gaat?

begrijp a.u.b. dat ik je niet zwart maakte, maar dat ik je wel erg snel al zo negatief vond. En je berichten dus niet erg gepast vond gezien ze andere mensen dus ook in de war en onzeker kunnen maken.

Ik heb zelf immers ook problemen; mijn tip ziet er opzij gezien zo extreem vreemd en mislukt uit dus. mijn neustip loopt scheef in een driehoek. ik weet niet of er een zwelling zit. kan vanalles aan de hand zijn.

in mn hump heb ik inmiddels al een spuit van hem gehad. dat is dus enigzins weer normaal. maar die tip is dus mega eng, zeker omdat ik persoonlijk tevreden met het oude was.

Ik ben ook gewoon heel bang dat die een fout heeft gemaakt of dat er iets niet goed is met mn neus waardoor ik opnieuw geopereerd moet worden.

In ieder geval ziet het er de tweede keer veel erger en raarder uit de eerste keer (terwijl ik toen ook al overstuur was) en nu houdt alles nog eens langer aan ook. zijn al bijna 2 maanden verder

hoeveel tijd zat er bij jou eigenlijk tussen de 2 operaties van nolst? misschien ook vrij kort net zoals ik

heeft die bij jou nou open of gesloten gedaan (of je neus aan de onderkant weer is opengesneden dus)

mijn neustip is ook nog niet zover gezakt.

ik schrok daar dus zo van. zag er zo recht uit

ik vrees echt dat het wel een jaar duurt voordat mn neus er weer normaal uit ziet. of dat ik gewoon nooit meer tevreden word zoals de eerste keer.

maar als wij hier allemaal last van hebben zal het dan niet gewoon normaal zijn? dat het de tweede keer altijd minder lijkt en dat je neus veel langer nodig heeft om te herstellen?

• anna

Lieve Aan,

Dank je wel. Ik begrijp je. En sorry als ik zo negatief overkwam en het ook was.

Maar zo voelde ik me echt. Om eerlijk te zijn ben ik niet tevreden, maar ik heb geleerd het van me af te zetten.

Ik blijf er wel bij dat het niet niets is en dat daar door chirurgen toch te licht over wordt gedacht. Maar ik wil voorkomen dat anderen nu negatief gaan denken over Nolst of andere artsen, dus zal ik daar op dit forum ook niet verder over praten.

Ik ben een eerlijk persoon en probeerde eerlijk mijn ervaring te delen. Hoe naar die op dit moment ook is.

Het is ook mijn fout. Ik heb ervoor gekozen geopereerd te worden en de chirurg kun je dan niet altijd de schuld geven. Want als ik het niet had gedaan had ik nu ook geen probleem gehad.

Ik vind het heel erg te horen over hoe het met jou gaat. BLijf de hoop houden, want ergens denk ik dat het met jou nog wel goed komt. Het is zwelling en vergeet niet dat het niet niets is dat je na 1 jr opnieuw onder het mes ging. Dus de huid en alles daaronder krijgt als het ware een 2e klap te verduren die wat langer duurt om te genezen. Dat denk ik dan.

Die zwelling zal wel weg gaan joh. Ik zag laatst ergens een foto van een man die ook geopereerd was. Zijn neus zag er tot 6 maanden assymetrisch uit door de zwelling en na die 6 maanden was dat dus weg.

daarom geloof ik dat er voor jou hoop is. Probeer je gedachten te verzetten en leuke dingen te doen en ik weet zeker dat het goed komt.

liefs,

anna

• Aan Anna

Hoi Anna,

gelukkig dat je dit topic nog leest, was al bang dat het stil zou blijven…

dat je niet tevreden bent kan ik dus snappen;) wie weet later wel dus.

op dit moment ben ik dus degene die dus allemaal negatieve dingen ziet en denkt. en wat dat betreft dus al alle hoop verloren is op een goede afloop….

Ik zal je komende week foto's sturen van mijn zwelling. het ziet er echt vreselijk uit dus. Ik moet ook eerst nog een keer naar nolst om echt helemaal zeker te weten dat het zwelling is. Soms denk ik dus dat er wat anders mis is ofzo…. Ik ben ook door veel mensen gewoon onzeker gemaakt.

onzeker over neusoperaties, onzeker over hoe mn tip in elkaar zit etc.

dit is iets waar je doorheen moet op de een of andere manier.

je denkt ook dat je alles al hebt meegemaakt na de eerste keer en er op voorbereid bent dat je de eerste 6 weken niet tevreden zal zijn/er stom uit ziet, maar bij een tweede of derde operatie ziet je neus er dus echt alleen maar gekker uit qua zwelling en houdt het dus zeer lang aan. Ik zou het niet graag nogmaals doen dus.

Wij zijn gewoon voorbeelden van de harde werkelijkheid. dat het dus niet zo simpel is

• anna

ja dat klopt zeke, het is niet simpel.

om eerlijk te zijn heb ik ook de hoop verloren wat betreft mijn laatste operatie.

maar ik heb de laatste tijd zoiets van; wie weet is er nog hoop.

maar dan bedoel ik niet mbt dit resultaat. want het ziet er echt raar uit.

vooral als ik denk aan hoe het was.

wat ik wel weet nu: het heeft geen zin om me gek te maken om iets waar ik nu toch niets aan kan doen. Anders trek ik het niet als ik anders denk en het leven gaat toch door.

dus we doen het met wat we hebben en hopen dat er ooit hoop is dat het te fixen is?

Niet dat ik daar nu echt van uit ga, want dat beangstigd me nog meer.

Maar door zo te denken kan ik mezelf hoop geven en hierdoor gaan zonder problemen.

wat me er wel doorheen heeft gehollpen is op internet resultaten zien van mensen die soortgelijke of ergere uitkomsten hadden en met wie het toch goed gekomen is. wellicht blijft het een droom want het zou me heel veel geld kosten en dat heb ik helaas niet. maar hoop doet leven.

ik kom eigenlijk bijna niet buiten, omdat het zo moeilijk is. maar na regen komt zonneschijn? althans dat zeggen ze.

en voor jou denk ik echt dat het goed komt, omdat zo te horen het zwelling lijkt.

je bent vrij om me te mailen. Je weet hoop ik dat ik daar vertrouwelijk mee omga. ik vond het heel erg om te lezen dat het met jou minder gaat. Hou hoop alsjeblieft en weet dat er altijd een oplossing is. En wie weet is die in jouw geval niet eens nodig en ben je hartstikke gelukkig met je neus over een tijdje.

• Beno

Gelukkig, het gaat weer beter tussen jullie meiden hebben het bijgelegd.

Ik bedoelde inderdaad jou Anna in mijn mail van destijds.

Het is lief wat je schrijft naar “aan” ik hoop ook echt dat het goed komt voor ons allemaal.

liefs Beno

• anna

dag Beno,

Leuk weer van je te horen.

Ik hoop ook voor ons allemaal dat het goed komt.

hoop dat het met jou al beter gaat.

liefs

• Beno

Hoi Anna,

Ja het gaat beter met me. Het lijkt wel of de vorm toch wat zachter is geworden. Eerst die scherpe lijnen waar door het zo smal leek lijkt iets beter dus er is wel degelijk hoop. Maar om nou te zeggen dat het na die operatie echt is opgeknapt zeg ik nee. Ik denk ook dat een stukje acceptatie of het onbewust wennen aan hetgeen je ziet in de spiegel ook helpt.

gr Beno

• ann

lieve aan,

mn hart breekt echt als ik dit bericht lees. ik had je natuurlijk al via mail gesproken, maar door dit bericht te lezen komen er voor mij zoveel herinneringen naar boven. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt.

Bij mij deed Nolst de eerste keer ook of hij het niet zag. En wellicht bedoelt hij het goed, want ik kan niet in zn hoofd kijken.

Maar het was zo frustrerend. Het feit dat hij deed of er niets was maakte mij onzeker. En in ene wist ik ook niet meer wat er niet meer klopte aan mn neus. Of waardoor het kwam Wel dat het niet goed was.

Van een arts verwachte ik dat hij (maakt niet uit welke arts) direct zou zien (als ik het al zie en mn omgeving) dat er iets niet in de haak is. En dat hij me dan kan vertellen wat en wat de oplossing is.

Hierdoor ontstond er miscommunicatie want als patient kon ik hem toch moeilijk zeggen wat te doen.

En zonder teveel over mijn verhaal uit te wijden (wellicht ooit per mail) heeft hij wat ik wilde of te letterlijk genomen en er nog een schepje bovenop gedaan.

Ik ben dus nog erg ontevreden en had het er nog over met anoniem07 dat als ik de tijd terug kon draaien en in een tijdmachine kon gaan (precies wat jij nu ook zegt) ik of het niet had doorgezet of vlak voor de operatie was weggelopen.

Dan had ik nog even geduld gehad en al is het voor jaren blijven zoeken naar iemand die me wel begreep en me wel serieus nam.

Ik was zo dom (en daarom geef ik nu mezelf meer de schuld dan hem) dat ik met iemand in zee ging, die me eigenlijk nooit het gevoel gaf dat hij me begreep. Na de 1e operatie dan.

Pijn doet het en ik ben er zelfs aan onder door gegaan maar met andermans hulp gaat het nu wel. Daarom wil ik je een hart onder de riem steken en je vragen om geduld te hebben en probeer net als ik je boosheid (hoe erg ook, want ik snap het) onder controle te krijgen. Want op een gegeven draai je anders door en daar ben je niet bij gebaat.

HEt is mijn fout dat ik ermee door ging het is mijn fout dat ik me door hem liet helpen terwijl we niet eens op eenzelfde level zaten.

En niet alle artsen doen meer hun werk uit liefde voor het werk. dat is mijn mening. Want een arts zou zn patient serieus moeten nemen en goed moeten communiceren bij ontevredenheid. Goed van tevoren duidelijk maken wat er gedaan zal worden (ongeveer) en zeker als het om een 2e ingreep gaat. Maar natuurlijk ook bij een eerste.

Ik was supertevreden na de eerste operatie bij hem en ergens hoopte ik dat het in de buurt zou komen van het eerste resultaat. Aangezien het echt zijn werk was toen. En dat het fout was gegaan was niet zijn fout, maar soms gaan dingen tijdens het helingsproces van littekenweefsel iets anders dan verwacht. dus dat blaim ik hem niet. maar wel dat hij me niet serieus genoeg nam en nog meer ben ik dus boos op mij om toch met iemand in zee te gaan die al duidelijk aangaf me niet echt te begrijpen.

en dat lag echt niet aan mij, want mensen in mn omgeving bleven zeggen dat het niet meer klopte met mn neus.

hopelijk komt het voor ons allemaal goed. Anderen wil ik meegeven; stel je vragen en wees niet huiverig zoals Aan en ik door te denken dat je zeurderig overkomt. Helemaal niet. Je hebt daar recht op en zolang je geen antwoord krijgt op al je vragen en niet duidelijk krijgt wat er gedaan gaat worden, ga er niet mee door want je weet niet met wat voor neus je wakker wordt?

liefs,

anna

• anna

oops een A vergeten bij mn naam. Moet dus zijn ANNA bij het bericht van 15:26