Geopereerd door NT

• Aan bubbles

hey bubbles,

toffe reactie! het is inderdaad precies zoals je zegt. ik ben het er dus helemaal mee eens.

Ook mijn neus is weer iets bijgetrokken inmiddels, maar helaas is de zwelling op mijn neusrug dus echt te erg waardoor mn profiel er dus vreselijk uit ziet. dat ga ik zo niet volhouden maandenlang… winkelen gaat prima, maar ik ontzie dus bekenden…

vandaar dat ik weer naar hem terug ga voor een snellere ontzwellingsoplossing

• anna

Beste Aan,

ik ben niet de persoon die schreef over 3jaar terug een correctie.

en Sa is ook iemand anders. ik wil het er verder niet over hebben, maar mijn intentie was niet om te doen alsof ik verschillende personen ben die allemaal ontevreden zijn.

maar dat heb ik je al geprobeerd duidelijk te maken!

Ik heb wel via dit forum gezien dat anderen ook niet zo gelukkig zijn.

mensen die ook na een jr bepaalde klachten kregen. vooral mensen die voor een revisie gingen.

maar nogmaals dat waren er 2 en of die berichten waar zijn? waarom zou ik het niet geloven als ik hetzelfde heb doorgemaakt? En wellicht zijn ze niet waar, maar ik zal zeker niet zoals jij soms doet elk bericht dat niet zo positief is afdoen als niet waar. hoe durf jij zo te oordelen over mensen die echt ergens mee zitten. zoals je reactie op Sa. Zij was daar niet zo blij mee zoals je kunt lezen.

en dat hoeft niet te liggen aan zijn werk, maar het kan wel. hij is inderdaad een van de betere, maar vergeet niet dat hij ook maar een mens is en iedereen kan fouten maken.

of steken laten vallen. jij hebt dit mij zelf verteld ivm jou eerste ervaring en wat er mis ging en dat je twijfelde of het niet toch aan hem lag. het kan aan je huid liggen, maar dat hoeft het niet.

Ik hoop dat je in de toekomst anderen die hun ervaring willen delen, ook als die niet zo positief is, daarin vrij wil laten. daarvoor bestaan zulke forums. en de beheerders van dit forum kunnen altijd ingrijpen wanneer noodzakelijk

net zoals de positieve berichten.

Heel veel sterkte met je herstel en ik hoop oprecht dat het goedkomt voor jou

• bubbles

Hoi Aan,

Ik begrijp het.. Zou zelf ook niet zo lang willen wachten tot het een beetje wegtrekt. Succes dan over 2 weken en let us know ;)

groetjes

• Aan Anna

“hoe durf jij zo te oordelen over mensen die echt ergens mee zitten”?

sorry maar ik vind je bericht dus echt zo dubbelzijdig….

eerst beweer je dat ik anoniem schrijf terwijl ik enkel op deze wijze speciaal een bericht voor 1 of meerdere personen wil achterlaten….

en vervolgens neem je het voor mevrouw “sa” (kan het nog anoniemer?) op omdat zij wel in je straatje praat en zogenaamd ongelukkig is.

Jij bent gewoon op zoek naar bevestiging. je zoekt express naar mensen die ook een mislukte/ontevreden operatie van nolst hebben gehad zodat jij je nu ook slecht kan voelen en nog minder hoop hebt dat het nog goed komt.

Ik denk serieus dat het zo bij jou werkt.

Ik heb je dus enkel geprobeerd te steunen.

bubbels en beno zijn er inmiddels ook beter van, maar het is onduidelijk welke weg jij gaat volgen…. de negatieve of de positieve.

ik heb zelf niet alleen op neusgebied een mislukte operatie gehad, maar toch zit ik hier nog steeds positief te zijn

verder heb ik enkel beweerd dat sommige berichten mogelijk ook door concurrentie geschreven konden zijn. niet door jou dus.

Dat soort berichten herken je omdat ze totaal niet onderbouwd zijn…..

Sa zal wel echt zijn maar kwam nogal verward over. Niet bepaald een ideale kandidaat voor een neuscorrectie.

van de 6000 mensen die geopereerd zijn kunnen er best 750 minder tevreden zijn of 2500 nog een na-correctie nodig hebben i.v.m. littekenweefsel e.d.,

.

• anna

AAn,

Jammer dat je met verwijten komt die weer onjuist zijn.

Van alle mensen op dit forum (honderden) noemde ik er twee die ontevreden zijn, waarvan ik er 1 via mail heb gesproken en die kwam echt oprecht over.

Zij heeft langer dan een jr terug zelfde operatie ondergaan als ik (soortgelijk) en zij had dezelfde klachten.

in mijn bericht geef ik duidelijk aan dat de meeste patienten tevreden zijn, maar dat er toch ook ontevreden mensen zullen zijn.

nooit heb ik je het idee willen geven dat die laatste groep in de meerderheid is.

Enige wat ik je duidelijk wilde maken, maar wat niet lijkt over te komen is dat die ontevreden groep: hoe klein ook, zeer belangrijk is. Eigenlijk veel belangrijker.

En roep niet direct dat iedereen verward overkomt. dit heb jij ook over iemand anders gezegd tegen mij. Ik zal geen namen noemen en nu is die persoon in ene niet meer verward en SA lijkt voor jou weer wel verward. Net zoals ik waarschijnlijk.

Iedereen is verward die ontevreden is. Apart.

Ik wil het hierbij laten. Ja wij zijn allemaal verward en jij bent helder.

Tevreden?

Het ga je goed. Ik wordt nl. ontzettend boos als ik jou berichten lees.

• Aan Anna

Ik had het gevoel dat jij misschien hetzelfde als ons meemaakte, je bent immers bijna op dezelfde dag geopereerd als ik - maar nu suggereer je dus dat je zelf nergens last van heb… en je dus gewoon ontevreden bent omdat er een paar andere zijn die ook ontevreden zijn.

je hebt ook totaal niet de moeite genomen om nolst eerst te benaderen met je probleem en vragen over de laatste operatie.

als je bijvoorbeeld niet weet hoeveel keer je de zalf aan moet brengen zeg je “ow, nog iets wat tegenvalt en wat die niet verteld heeft”…..

het lijkt alsof je in een andere wereld leeft.

Ik heb zelf duidelijk gezegd dat ik er psychisch net zoveel moeite mee heb als beno en bubbels en dus ook bijna ingestort ben toen mn neus begon op te zwellen en het weer nergens op leek. Maar die periodes zijn van voorbijgaande aard. Het is niet in 1x over. maar duurt dus misschien een half jaar.

je mag gewoon je eigen mening hebben,

misschien lijkt het voor jou alsof ik me tegen je keer… maar al dat negatieve wat jij doet is gewoon voor niemand goed.

ik ben gestopt met mailen omdat ik het gevoel had dat je me mee probeerde te slepen.

Ik zag ook steeds negatievere reacties hier ineens op het forum staan.

Ik wil je verder ook niet boos maken. Dus ik zal hier niet meer komen en ook niet meer met “Aan” schrijven.

• anna

jammer dat je me steeds verkeerd begrijpt Aan,

Ik heb niet gezegd dat ik tevreden ben over wat hij bij mij heeft gedaan.

Waar heb ik gezet dat ik tevreden ben? Ik heb aangegeven dat hij ook maar een mens is en fouten kan maken of een steek laten vallen.

Jij beweerde dat ik zocht naar lotgenoten. Ik was benieuwd of mensen met een soortgelijke operatie ook dezelfde klachten hadden als ik.

Ik vond 2 personen die ook na een tijdje zagen dat het resultaat niet zo goed was.

Ik snap jou niet. Maar wellicht was ik niet duidelijk genoeg.

Nee ik ben niet tevreden met het resultaat. Maar ik weet niet exact waar het aan ligt.

als ik roep dat ik niet tevreden ben is het niet goed. Als ik roep na jouw klachten over mij, dat hij een van de betere is (wat ik zo is) maar wellicht net als ieder mens soms steken laten vallen. En misschien komt het wel door mensen die hem zo prijzen. Dat hij is gaan denken dat hij niets meer fout kan doen en daardoor iets te makkelijk over zijn werk denkt. Of misschien hebben wij wel gewoon pecht.

Het kan van alles zijn. OF we er ooit achter zullen komen? ik denk het niet.

Ik ben wel van mening dat een neusoperatie daar moet niet te lichtjes over gedacht worden. Waar je het ook laat doen. Denk goed na.

En een chirurg zou altijd zijn uiterste best moeten doen en zoveel mogelijk tijd moeten nemen om complicaties op korte en lange termijn zoveel mogelijk te voorkomen. Ik heb het gevoel dat het tegenwoordig een soort van lopende band werk is geworden. Zoveel mogelijk winst in zoveel mogelijk tijd.

Vertel mij eens: denk jij dat het normaal is dat meer dan 2 pesonen worden geholpen op een dagdeel en elke persoon staat ingepland voor 1 uur.

Maakt niet uit wat er gedaan moet worden?

Maar misschien omdat ik een leek ben, twijfel ik over de tijd die er voor wordt uitgetrokken.

misscien ligt het aan mij en zie ik spoken?

het ga je goed.

En daar wil ik het bij laten. Succes.

• anoniem07

Beste Aan,

Jij beweert dat het raar is dat iemand pas reageert na drie jaar. Ik denk dat het helemaal niet raar is als je geopereerd bent en niet zo tevreden bent met het resultaat. Het kan natuurlijk zo zijn dat je het probeert te verwerken en probeert er niet zo veel energie meer in te steken. Want hoe meer je er over praat hoe meer je het probleem voedt. Ik ben 13 jaar geleden geopereerd door professor Mulder in het VU en ben ook niet tevreden over het resultaat. Ik heb mijn neus enkele keren gebroken en ben er 2x aan geopereerd. De eerste keer omdat ik een haakneus had gekregen vanwege de breuk en was na de operatie heel erg tevreden (geopereerd door dr Vechner). Vlak na de operatie heb ik er een paar klappen op gekregen en mijn neus is toen door botvorming wat asymmetrisch geworden. Eigenlijk had ik nog een prima neus maar had het toen in mijn hoofd om me toch nog een keer te laten opereren wat ik achteraf gezien nooit had moeten doen. Nu dus na 13 jaar denk ik er wellicht over na om me nog een keer te laten helpen. En ben bij dr Nolst op gesprek geweest. Lijkt me een vakkundig man maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Het blijven lastige risicovolle operaties. Daarom houd ik nu deze site scherp in de gaten. Ik denk dat iedereen zijn eigen verhaal kwijt moet kunnen ook als zij niet zo tevreden zijn. Ik vind het daarom erg vreemd dat jij iemands verhaal bekritiseert.

• Aan Anna

Ik heb niemand gebekritiseerd of gekwetst

Anna loopt hier de hele boel te manipuleren en alles zeer negatief te verdraaien;

Sa is gewoon iemand die misschien teveel verwacht had of gewoon nooit tevreden is. Ze vond het resultaat nihil.

Voor de duidelijkheid… ik ben iemand die hier enkel geprobeerd heeft om mn “medelotgenoten” op te beuren. dus waarom val je mij aan?? omdat Anna het zegt dat ik slecht ben??

Anna voelt zich blijkbaar nog steeds niet iets beter na 5 weken met haar neus. Ze heeft een zeer negatieve instelling dus dat maakt het erg moeilijk.

mensen hebben verschillende karakters

overigens valt het niemand op dat degene die dit topic is begonnen allang gevlogen is.

Inmiddels is S. waarschijnlijk ook al aan de beterende hand gezien haar operatie dus ook 3 weken geleden was toen ze het schreef en er ook vast als een muppet uit zag……

Ik vind het gewoon erg kwalijk allemaal.

Op een van de eerste pagina's was er ook al iemand (een nieuweling) in de veronderstelling dat de meeste mensen ontevreden waren over NT. Puur door dit topic waarschijnlijk.

Omdat jullie zonodig jullie ongenoegen moeten uiten…

Ik heb na mijn eerste operatie nooit in de openbaarheid geroepen dat ik geopereerd was door NT.

ik heb wel mn negatieve gevoelens op het forum gezet, maar nooit openbaar de naam van de chirurg genoemd. Achteraf ben ik blij daarom omdat ik dus best tevreden was over mn neus.

Nu komt het ook wel weer goed.

Mensen moeten het alleen tijd geven…

en ja, jij bent al eerder door een andere chirurg geopereerd, en Anna dus ook

met de tweede of derde neuscorrectie kan je gewoon minder goed resultaat behalen.

• Aan anoniem07

Ik heb niemand gebekritiseerd of gekwetst

Anna loopt hier de hele boel te manipuleren en alles zeer negatief te verdraaien;

Sa is gewoon iemand die misschien teveel verwacht had of gewoon nooit tevreden is. Ze vond het resultaat nihil.

Voor de duidelijkheid… ik ben iemand die hier enkel geprobeerd heeft om mn “medelotgenoten” op te beuren. dus waarom val je mij aan?? omdat Anna het zegt dat ik slecht ben??

Anna voelt zich blijkbaar nog steeds niet iets beter na 5 weken met haar neus. Ze heeft een zeer negatieve instelling dus dat maakt het erg moeilijk.

mensen hebben verschillende karakters

overigens valt het niemand op dat degene die dit topic is begonnen allang gevlogen is.

Inmiddels is S. waarschijnlijk ook al aan de beterende hand gezien haar operatie dus ook 3 weken geleden was toen ze het schreef en er ook vast als een muppet uit zag……

Ik vind het gewoon erg kwalijk allemaal.

Op een van de eerste pagina's was er ook al iemand (een nieuweling) in de veronderstelling dat de meeste mensen ontevreden waren over NT. Puur door dit topic waarschijnlijk.

Omdat jullie zonodig jullie ongenoegen moeten uiten…

Ik heb na mijn eerste operatie nooit in de openbaarheid geroepen dat ik geopereerd was door NT.

ik heb wel mn negatieve gevoelens op het forum gezet, maar nooit openbaar de naam van de chirurg genoemd. Achteraf ben ik blij daarom omdat ik dus best tevreden was over mn neus.

Nu komt het ook wel weer goed.

Mensen moeten het alleen tijd geven…

en ja, jij bent al eerder door een andere chirurg geopereerd, en Anna dus ook

met de tweede of derde neuscorrectie kan je gewoon minder goed resultaat behalen.