wie heeft er ervaring met...??

• Joke

Beste Nicole,vochtophoping als gevolg van een poeratieve ingreep heet oedeem en is een nareaktie van het betrokken weefsel op die ingreep, het vocht hoopt zich letterlijk op in de diepere weefsels, niet te vergelijken tot het normale vochtgehalt van de huid - lees de bovenste huidlaag, opperhuid). Door een juist uitgevoerde op lymfedrainage (drainage betekent vochtafvoer) gebaseerde massage wordt dit overtollige vocht vanuit de weefsels weggemasseerd naar de dichtstbijliggende lymfebaan en zo verder afgevoerd. Die vochtophoping/zwelling die je hebt is volkomen normaal en gaat vanzelf ook weg hoor, alleen die drainge versnelt dat een beetje. Dus vochtophoping na jouw operatie heeft totaal niks met een droge huid te maken. En voor de rest: durf je nou wat minder druk te maken en een beetje geduld te hebben, dit hoort er echt allemaal bij.

Groetjes Joke

• Nicole

ok ik begrijp het dank je wel….maar hoe kom ik nou aan diem kurk droge ouwe vrouwen huid terwijl ik dat nog nooit eedrder heb gehad????blijf dat nou zo of????ken iemand mij dart vertellen hoe dit niou kan aub want daar maak ik me nou ook nog wel zorgen!!!!!!of zou dat kunnen door al dat huilen spoelen smeren huilen spoelen smeren huilen spoelen smeren enz enz kunnen komen ????? liefs nicole

• Joke

Kan best door stress zijn Nicole, daarnaast heb je zelf gezegd dat je al dagen niet slaapt of eet of drinkt, waardoor je hele lichaam van slag raakt, en volgens mij moet je eens kalmeren, kom op, je paniekeert, dat is niet goed. Probeer eens rustig te worden en denk eens na, je hebt een operatie gehad, mag je lichaam hier even op reageren en tijd nodig hebben om te herstellen? En dat je meteen voor een trein wil springen gaat toch ook ver, probeer eens even te wachten en te begrijpen dat je je gezicht even de kans moet geven om te herstellen, je moet zeker alles vragen wat je wil, maar kalmeer!!!!!! Paniek gaat je herstel geen goed doen en is waarschijnlijk ook nergens voor nodig.

Sterkte, grtz Joke

• Nicole

ja misch hebben julie alemaal wel gelij.blijf wel moeilijk om niet in paniek te raken mijn zelfvertrouwen heeft op dit moment een flinke deuk opgelopen maar aan jullie verhalen hebben meer dat dat bange angstige en onzekere..pfffff ff diep adem halen…groetjes nicole

• Joke

Kom op Nicole, we waren hier allemaal, meteen na de operatie zagen we er niet uit, ik weet nog goed dat ik de eerste nacht niet heb geslapen en niet wist waar ik het moest zoeken. En duizend vkeer per dag in mijn spiegeltje gekeken en me afgevraagd of het wel goed kwam. En erlijk gezegd een paar keer mijn p.c. opgebeld die me godzijdank telkens geruststelde. En ik bouwde dan op zijn uitspraak, ik vertrouwde hem en met recht is achteraf gebleken. Dus meid, bel hem dan op en probeer vertrouwen te hebben, dit komt wel goed hoor!

• gerda

Hoi Nicole,

ook ik was helemaal in paniek,Joke heeft ook mij er doorheen gesleurd.Al wou ik niet gelijk zelfmoord plegen.Ik dacht ook:Wat heb ik gedaan en dadelijk blijft alles zo,maar ook bij mij is het hersteld.Wel heb ik nog wel dikke ogen s,morgens,maar iedere dag voelt en ziet het weer anders uit.Misschien eens proberen om de spiegel een tijdje weg te laten,dat hielp mij ook enorm.Die droge huid komt denk ik meer door de stress en het niet eten,drinken,slapen.Maar ik sluit me helemaal bij Joke aan,geduld geduld…ook ik zie het nog iedere dag veranderen,maar heb mn spiegel weggelegd.En stel…er zou iets niet goed komen naderhand(1jaar),dan zul je dit jaar toch moeten wachten voor een hersteloperatie,want vantevoren kun je niet meer dan geduld hebben.Mn littekens zijn niet eens meer zichtbaar onder mn ogen,maar de bovenkant trekt soms ook nog wat en die bobbeltjes enzo zijn zo goed als verdwenen,ik ben nu bijna 3mnd geleden geopereerd,

groetjes en veel sterkte ermee

• Nicole

hallo lieve iedereen…gistere me werk maar weer opgepakt want werd echt helemaal gek thuis zoals jullie gemerkt hebben!ik kreeg al een complimentn vam 1 iemand die ik t wel had verteld (verder niemand) ebn die vond t erg mooi ondanks de zwellingen en vond dat mijn ogen een stuk wijder stonden en mooie grote blauwe oge heb :-) (zag ik ook al net als toen ik wat jonger was)door de afleiding ging ik me steeds beter voelen en ook de mooie dingen eraan zien.vanacht voor t slapen hoop fruit nabinnen gewerkt en een hoop water en toen….lekker slapen en ik word net wakker en ren naar de spiegel ik weet echt niet wat ik zag zag er STUKKE MOOIER en STUKKE BETER en de zwellingen bijna elemaal weg jezus zo goed heb ik er nog nooite uit gezien toen ik net wakker was shit nou begin ik toch wel beetje blij te worden ik t heb laten doen en dat droge onder me ogen is nou ook al wat minder zelfs t zwarte kleur van t huilen es helemaal weg mijn god wat zie ik er fris uit…ik ben zo blij ik geen zelfmoord heb gepleegt ebn naar jullie geluisterd heb.door jullie verhalen heb ik t voor de trein springen elke keer met een paar uren uitgesteld ik ben nl erg ijdel maar juist door onzekerheid altijd al zo geweest en dacht ook dit komt nooit meer goed deze operatie is alsGROTEmislukking.maar nou ik mij ontspan engegeten gedronken en geslapen heb heeeft t de kans om tot rust te komen en te genezen.dit is de eerste dag ik opgewekt en ook beetje blij ben en t word aan jullie verhalen te horen alleen maar steeds beter,ik hou jullie weer opde hoogte lieve allemaal

xxxxxxx nicole

• Nicole

ps die ogen lijken nl groter omdat de wallen die je ogen verstopte weg is gehaald en dan komen je ogen weer tot ze recht :-)

• Nicole

mischien ken ik mijn huid nou beter omshrijven als allemaal van die kleine barstjes

die barstjes komt zelfs door me make up heen is da wel normaal t voelt allemaal nog heel erg trekkerig wat iik nou wel begrijp maar dei duizende kleine barstjes maak ik mij toch wel zorgen over!!!kan iemand mij vertellen wat ik daarmee aan moeten of dat nog wel goed komt aub????groetjes nicole

• gerda

Voor je gaat slapen je eens helemaal insmeren met purol,is wel vettig dus leg even wat op je hoofdkussen,maar s,morgens is je huid niet meer zo droog,en je hoofd iets hoger leggen op je kussen,helpt ook.Ik ben blij dat je alles weer iets meer door een rose bril ziet,en geloof me het word steeds mooier,

prettig weekend