wie heeft er ervaring met...??

• Nicole

ok zal ik gelijk nu ff halen.kad strax boter voor op brood erop gedaan ik schrok me kapot me hele huid trok samen en was echt zon leer huid geworden n paar seconden tijd jezus!!!!!

• Nicole

nou keb net purol en vaseline erop gedaan maar tis nog steeds na half uurtje niet weg hoor!!!!!ik zie nog steeds door de vette zalf laag die kleine barstjes zitten!!!hoe ken dat nou???ik merk ook als ik veel met me ogen knijp of ga lachen t nog veel erger word met al die rimpels plooien en barstjes ik heb t gevoel dat dat komt omdat al t dikke nou weg is gehaald door de pc en doordat me huid jaren lang op spanning heeft gestaan door al dat dikke onder me ogen dat me huid daardoor naar de knoppe is!!!vraag mij af of meer van julie dat hadden in t begin en of dat toch weer goed gaat komen want ik betwijfel het ten zeerste en me ogen worden na bijv lachen enzo rood joh echt niet normaal…of toch wel????please kan iemand mij hier antwoord op geven?????groetjes nicole

• Kato

Nicole, de eerste keer dat ik een boven en onderooglidcorrectie heb ondergaan werd er onder mijn ogen aardig wat vet weggehaald. Daarna was die huid ook rimpelig, misschien omdat het een beetje ruimer was geworden na verwijdering van die “bulten”, en er was aardig aan gesleuteld. Na verloop van tijd trok dat weer “normaal” glad, dus je moet echt even geduld hebben.

Over lymfedrainage kun je veel vinden als je googled. De grepen die ik leerde kan ik niet even hier vertellen omdat je moet voelen waar je mee bezig bent.

Je moet weten waar je moet drukken, en hoe hard, of beter; hoe zacht.

Het is heerlijk ontspannend om het te laten doen. Sommige mensen krijgen het vergoed van hun ziektekostenverzekering, informeer maar eens.

Als je in dit forum gaat zoeken naar verhalen over ooglidcorrecties zul je veel verhalen van lotgenoten lezen, misschien kun je daar wat herkenning vinden.

Leuk ook dat Gerda je nu moed inspreekt, nog maar een paar maanden geleden was zij onzeker. Toen zei ik tegen haar dat na verloop van tijd zij degene zou worden die anderen een hart onder de riem steekt, en zie hier.

Wat jij doet Nicole, is als kijken naar het gras dat groeit. Als je er tien keer per dag naar kijkt zie je niks, als je tien dagen niet kijkt zie je een groot verschil.

Kortom, probeer geduld te hebben, over een jaar is de herstelperiode pas echt om.

• Nicole

hai kato maar ik zie ook dat t litteken aan mijn huid trekt en beetje rare vouwen daardoor onstaat is dat dan ook normaal????please iik hoop weer op antwoord groetjes

• Kato

Ja hoor Nicole, het hoort er allemaal bij.

In het begin kan het trekkerig zijn, bobbelen, rimpelen, opzwellen, rood worden, kun je het gevoel hebben dat er zand in je ogen zit, kan het gevoelloos zijn er omheen…… Rottig allemaal, vooral omdat je gaat voor een goed resultaat en niet voor bobbels, zwellingen etc. Dat je onzeker wordt is logisch, het gaat wel om je gezicht!

Het vervelende is dat pl. chirurgen je al die dingen niet vtv vertellen. Als je de info van de chirurgen leest staat er vaak dat je na een week of 14 dagen weer zo goed als nieuw bent. Waar ze over praten is het mooie eindresultaat, maar dat de weg daar naartoe veel onzekerheden kan geven staan ze niet bij stil.

Daarom is dit forum zo fijn, je kunt je vragen kwijt bij ervaringsdeskundigen, mensen die het zelf hebben meegemaakt.

Na een poosje, als alles rustiger is, wen je aan je nieuwe look. Dan moet je nog maar eens een foto van voor de ingreep bekijken, dan zul je vast de verbetering zien.

En die opmerking van dat gras kreeg ik zelf te horen nadat ik mijn eerste ooglidcorrectie had gekregen… dus je bent echt niet de enige die ongeduldig is.

• Kato

Oh ik vergat nog iets, dat heel vervelend is, en waar je ook nog tegenaan kunt lopen….

Beide ogen genezen soms niet op dezelfde manier en in hetzelfde tempo, dan heb je een tijd dat je ene oog groter, dikker, of roder is dan het andere.

Als dat gebeurt moet je dus niet wanhopen, ook dat komt goed.

• gerda

Hoi Kato,

ik was je naam even kwijt maar zie dat je ook weer eens komt kijken.Ik was ook zo eruuugggg,en ja jullie hebben me ook heel goed er doorheen gesleept.Mn man werd ziek van me hahahaha.Vooral toen mn ogen bleven tranen en het leek dat mn oog los kwam te liggen,wat had ik toch n schrik.Maar het is allemaal goed gekomen en veranderd nog steeds ,alleen niet meer zo snel als in de eerste weken.Twee dagen geleden bv kreeg ik ineens een puistje onder mn oog,althans zo leek het.Ik dacht gelijk ojee zal wel n gerstekorrel zijn want daar had de pc het over.Maar nu is het weer weg.Ik maak me niet zo druk meer nu.En soms krijg ik ook nog steekjes of gekriebel maar dat hoort allemaal bij het helingsproces,eigenlijk jammer ja dat ze je dat niet vantevoren vertellen.Ik krijg in ieder geval niet meer te horen:is het laat geworden vannacht?Terwijl ik toch laat mn bed in stap hihi,

groetjes Gerda

• Nicole

hallo lieve allemaal,ben zo ontzettend blij met dit forum jullie slepen mij ook hier doorheen en ben ik echt zo vreselijk blij om anders had ik er helemaal in me eentje dit proces moeten door maken en had ik totaal niet geweten wat mij allemaal overkwam!!!!door jullie heb ik elke keer gedacht ok ik wacht nog wel ff met voor de trein te springen misch hebben ze toch allemaal gelijk!!!doordat jullie jullie ervaringen godzijdank op dit forum willen delen,sleep je degene die net geholpen zijn hierdoorheen en daar ben ik jullie echt heel heel erg dankbaar voor want t gaat echt wat beter met me en ben nou niet meer zo wanhopig en vreselijk bang en onzeker als de afgelope dagen(althans op dit moment)ken morgen natuurlijk weer iets zien dat ik denk van wat overkomt mij nu dan weer???maar tis zo fijn dat je dat dan hier op t forum aan de anderen ken vragen.

en idd dat vroeg ik mij ook al af van waarom heeft de pc dat mij niet allemaal veteld dan wat mij allemaal te wachten stond ja want ik dacht dus ook idd van na 2 weken is t helemaal goed enzo zo is t althans ook bij mij zo overgekomen en keb ter toen ik me eerste consult had en op de operatie dag zelf ook totaal niet aan gedacht om aan de pc te vragen van wat staat mij nou allemaal te wachten hierna de operatie??ik vond t achteraf ook erg heftig moet ik zeggen.toen ik op de operatie tafel lag en de pc had mij verdooft toen tie aan mijn eerste oog begon begon ik hyperventilatie te krijgen omdat ik bang was.hij stelde mij wel gerust waardoor ik weer wat rustiger werd,en dat dichtbranden van bloedvaatjes ieeee dat vond ik echt zo stinken joh,,,al met al vond ik t geen prettige ervaring en vond t van begin tot t eind doood eng allemaal…en dan die week dat je met pleisters hele week op de bank of op bed lig want je ken en je mag nix…en dan mogen de hechtingen eruit nou toen kreeg ik dusal gelijk de schrik van me leven en dacht al gelijk jezus wat is mij nou dan overkomen en dan ga je naar huis en dan….dan raak je dus helemaal in een shock keb ook vanaf dat de hechtingen eruit waren tot gistere toe alleen maar gehuilt en gestresst bang geweest wanhopig geweest enz enz enz….en idd dat van dit proces word er idd niet bij verteld van mevrouw of meneer weet wel waar u aan begint he!!!!ik persoonlijk had da denk wel prettiger gevonden maar aan de andee kant misch zal t wel veel mensen afschrikken en t dan misch toch maar niet doen of…ze worden van te vorebn goed voorgelicht zodat mensen niet helemaal in shock en paniek raken omdat ze t van te voren verteld is zodat iedereen dan weet wat er allemaal gaat gebeuren!!!!

en oh ja kad eigenlijk ook nog een vraagje kato heeft dan al 2 keer een onderooglid correctie gehad hoe lang behoud je ongeveer plezier van de eerste operatie???hoe lang heeft de 1e ingreep effect gehad???of denk je dat ik nou binnen 3 jaar alsik dat zou willen dan alweer onder t mes zal moeten???of staat daar een langere tijd voor?ps ik hou mijn huid voorlopig constant vet met vaseline ivm die barstjes enzo…groetjes nicole

• Kato

Hoi Nicole,

De eerste keer was ik 37, de tweede keer 48, er heeft dus 11 jaar tussen gezeten. Na een jaar of 9 vond ik dat het weer nodig was, toen zakte de boel weer uit. Hoewel de echte vetwallen na de eerste keer verdwenen waren. De tweede keer twijfelde ik of ik de onderkant weer moest laten doen, dat bleef langer mooi dan die hangende bovenkant. Maar mijn PC overtuigde me ervan dat ik er spijt van zou krijgen als ik het niet liet doen, het geheel zou niet meer zo mooi bij elkaar passen.

De eerste keer vond ik de ingreep zelf echt vreselijk. Ik was plaatselijk verdoofd maar voelde toch nog pijn, en vooral een vreselijke druk op m'n ogen zelf. Ik dacht daarna: dat ga ik nooit meer doen. Maar de ijdelheid won het van de angst.

De tweede keer heb ik het samen met een macslift laten doen, onder het genot van een flinke roes zodat ik de van de hele ingreep niets heb gemerkt, heerlijk geslapen.

Over de tweede keer heb ik een veel beter gevoel dan over de eerste keer, ik was voorbereid op wat me te wachten stond en dan ervaar je dat als minder beangstigend. Terwijl de ingreep, met macs, veel zwaarder was.

En ja hoor, ik laat het zo nog een keer doen als ik het weer nodig vind.

Probeer je een beetje te verheugen op de positieve reacties die je gaat krijgen, dat helpt je deze tijd door te komen.

• Nicole

hai kato mag ik vragebn wat een macs lift is????is dat ook onder plaatselijk verdoven ??en wanneer laat je zon macs lift doen???nou achteraf ben ik toch blij ik deze ooglidcorrectie onder yheb laten doen!!!ik zie er idd mooier uit als daarvoor maar nou trekt de aandacht van de lach lijnen van neus langs de mond na beneden.keb aan botox of iets zitten denken maar wil nou wel eerst goed geinformeerd worden hahahaha en bniet net als me ooglidcorrectie nix uit te zxoeken van te voren!!!!zijhn er voor en nadelen aan botox???of kun je als beginneling ook eerst een andere injectable proberen???en wat is t resultaat van botox????wat gebeurt er dan???ik hoop dat iemand mij hierover wat kan vertellen en wanneer is t moment dat je daaraan moet gaan beginnen???want weer een andere pc niert dezelfde als ooglidcorr vond mijn lijnen rond me mond nog niet echt storend,moet ik er dan nog ff mee wachten als hij dat zegt????groetjes nicole