Zwelling na neuscorrectie

  • Sjors

    hallo J.

    de bolling op mijn neustip wordt over 3 weken ook verkleind. Je bent de eerste die ik tegenkom die ongeveer hetzelfde heeft gedaan. Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je is. Is de zwelling al veel minder? En hoe is het resultaat (voor zover je dat nu al kunt zien natuurlijk)? Na hoeveel weken/dagen zag je er weer een beetje fatsoenlijk uit?

  • J.

    Hi Sjors,

    Het is nu bijna 3 weken geleden en de zwelling is al een stuk minder.

    Als je niet weet dat ik ben geopereerd zie je het niet!

    (bij mij zijn ze niet aan het neusbot geweest dus dat scheelt qua zwelling en blauwe ogen

    Ik heb aan de binnenkant/bovenkant van mijn neus wel wat wild vlees.

    Dat zou vanzelf af moeten sterven.

    Klinkt een beetje vies maar dat ruikt niet echt lekker en het voelt alsof er snotjes in je neus zitten, maar daar moet je echt niet aan peuteren maar afblijven!

    Over 6 weken moet ik op controle.

    Het litteken is aan 1 kant een klein beetje dikker geworden

    en ook op mijn neusvleugel zit een hele kleine verdikking.

    Wat dat precies is weet ik niet.

    Het kan vocht zijn of wat littekenweefsel dat nog bijtrekt.

    Ik hoop dat het over 6 weken minder is en anders dus even vragen hoe of wat.

    De operatie viel mij heel erg mee, ik vind het resultaat steeds mooier worden.

    En echt, die eerste week nadat je kapje eraf is, don't panic! dat komt echt goed :-)

    Het is bij iedereen natuurlijk anders hoe je litteken geneest en of er littekenweefsel komt etc.

    Dat vind ik nu wel een beetje spannend hoe het zich bij mij verder ontwikkelt maar ik ben zeer tevreden.

    Succes met je operatie!

  • J.

    Hi Nathalie,

    Daar ben ik weer!

    Zwelling gaat goed :-)

    Alleen ik heb dus ook een soort wild vlees in mijn neus, en dat ruikt heel vreemd!

    Is dat bij jou uiteindelijk vanzelf weggegaan?

    En ik zie nu na 3 weken een hele kleine verdikking op mijn neusvleugel

    en ook links van mijn litteken. een soort bultje.. herken jij dat?

    groetjes J

  • Daphne

    heej,

    heel fijn om jullie verhalen te lezen!

    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, daar hebben ze het verband en het kapje verwijderd. ik schrok eerst wel een beetje van het resultaat. positief en negatief. ze hebben veel geschaafd aan mijn neusbrug en de bobbel is weg. maar dan zie ik mijn neuspunt en die is echt dikker dan dat ie eerst was.

    ik had een normale lengte neus, wilde graag korter en mijn neus wasi n het algemeen een beetje dik en bobbelig. ze hebben dus wat geschaafd aan mijn neusbrug en ze hebben mijn neustip versmald (maar dat is nog niet echt te zien omdat ie zo dik is door de zwellingen!)

    ik ben geholpen door dhr. Lommen in Schiedam. (vlietlandziekenhuis). de hechtingen hebben ze er ook uit gehaald die waren bij mij zwart aan de buitenkant.

    van binnen zitten er ook hechtingen (witte) en die gaan er als het goed is vanzelf uit.

    Je ziet echt al verandering aan de neusbrug maar ik schaam me voor mijn neuspunt. ik voel me idd ook een muppet. toen ik thuis kwam was ik zo onzeker geworden en in de auto (reed met mijn moeder mee terug). en stelde haar constant vragen. maar echt super goed om te lezen dat ik niet de enige ben die last heeft van de zwellingen en dat het gewoon hoort na een week van de operatie.

    trouwens, zitten jullie in de zon? en mag dat?

    xx Daf

  • j

    Hallo

    Ik ben op 28 december 2011 geopereerd en vraag me af wanneer het verdoofd gevoel weg gaat want heb verdoofd gevoel halverwege mijn wangen, bovenlip en voorhoofd en mijn neus natuurlijk.

    Mijn bovenlip is iets omhooggetrokken en het is stijf, heel raar als ik lach, ik vraag mij af of mijn lip weer normaal word en weer terug gaat zakken??

    Alvast bedankt voor de informatie

  • kezzly

    hoooiii

    door wie ben jij geoppereed??

    a;vast bedankt

  • Cesar

    Hoi iedereen,

    Ik heb ook een neuscorrectie laten doen 3 weken geleden.

    En ben blij te lezen dat iedereen zo wat hetzelfde angstig gevoel heeft en dat alle symptomen normaal zijn en dat die dus blijkbaar tijdelijk zijn.

    Mijn grootste zorg bij mij is wel dat de rechterzijde van mijn neus meer gezwollen is en dat mijn rechtse neusgat groter is waardoor het zicht langs de voorzijde helemaal niet mooi is. De rechter neusgat staat hoger dan de andere, dus precies wel of mijn neus echt helemaal vervormd is en dus helemaal niet symetrisch is.

    Zijn er hier mensen met zelfde probleem en die mij kunnen geruststellen dat de neusgat die groter is na loop van tijd kleiner word en gelijk word met de andere neusgat?

    alvast bedankt voor jullie feedback.

    groeten,

    Cesar

  • Cesar

    Hey Femke,

    Ik heb ook neuscorrectie gedaan 4 weken geleden op 19 januari.

    de zwellingen aan bovenkant van mijn neus is al sterk verminderd en de neuspunt is nog steeds dik.

    Ik heb namelijk ook het probleem dat mijn neusgaten niet gelijk zijn. De rechter neusgat is namelijk groter en de rechterneusvleugel is ook dikker/meer opgezwollen dan de linkerkant. Ook heb ik een soort van bultje op mijn rechter neusvleugel.

    Gaat dat allemaal weer normaal worden met de tijd?

    Je bent bij voorbaat bedankt voor je feedback.

    groetjes,

    Cesar

  • Sarah

    Hallo,

    Waar Cesar last van heeft, heb ik ook last van, zou ook graag willen weten of dit nadien nog veranderd?

    Verder lijkt het ook alsof ik een klein “deukje” aan mijn linkerneusvleugel heb (rechterneusvleugel is dit niet het geval)

    Msschien is dit “de reden” waarom mijn linker neusgat iets kleiner lijkt dan mijn rechterneusgat?

    Maak me hier best wel zorgen over vooral omdat mijn neusgaten eerst wel qua grootte in verhouding (symmetrisch) met elkaar waren.

    (Ik ben precies 11 dagen geleden geopereerd)

    Groetjes,

    Saar

  • Michelle

    Ik ben 10 dagen geleden geopereerd, en het kapje is er al af.

    ik heb bijna geen last meer van blauwe plekken of zwellingen in mijn gezicht

    ik had een kromme neus, en die bolling hebben ze weggeschaafd

    ook hebben ze weefsel weggehaald in mijn neustopje

    aan mijn topje kan je zien dat het nog echt opgezwollen is

    maar kan de neusbrug of in ieder geval waar die kromming zat ook opgezwollen zijn?

    want ik maak me erge zorgen dat dat niet meer afneemt, daar zit namelijk bot en geen weefsel..

    ik hoop echt dat ook dat nog bij kan trekken want ik ben op het moment totaal niet tevreden met het resultaat ..