Zwelling na neuscorrectie

  • Jeroen

    Allen,

    Ik ben op 7 Mei geopereerd aan mijn neus, zowel in- als uitwendig. De hump op mijn neus is afgevlakt.

    Hij is het mij vergaan :

    - Totaal GEEN pijn !

    - WEL ‘bijwerkingen’ :

    1. Vanaf dag 1 een verstopte neus. Dit is normaal.

    2. Hoofdpijn door het elke keer ophalen van je neus. Snuiten mag namelijk niet tot minimaal 2 weken na de operatie.

    3. Daardoor slecht slapen en eten.

    Verder een beetje blauw in de ooghoeken en onder de oogleden. Inmiddels ( na bijna 7 dagen) zie ik er weer toonbaar uit.

    Al met al prima verlopen !

  • Femke

    Hoi Jeroen,

    Super om te horen dat je er geen last van hebt gehad :-)

    Groetjes Femke,

  • PS

    Hoi ir ik heb precies dezelfde neus als jij, lang, smal en hangt naar beneden. Ik ben echt benieuwd naar hoe en wat voor vooruitgang je geboekt hebt ?? Want ik wil er oooooooooooook iets aan doen, maar ben bang :-(

    groetjes,

    PS

  • J.

    Hoi Nathalie,

    Dat muppet gevoel heb ik dus nu!

    Gisteren is het kapje eraf gegaan en ik keek in de spiegel, kon wel janken !!!

    Gaat dat écht weg?

    Ik lijk wel een hobbit..

    De chirurg zei.. mooi he.. en ik dacht alleen maar.. NEEEEEEEE

    Kun je me een beetje geruststellen?

    Het is nu dus 8 dagen na de operatie.

    Thanks,

    Grtz J.

  • Nathalie

    Hoi J.,

    Denk je een mooie neus te zien nadat het kapje wordt verwijderd en vervolgens zit je opgescheept met een muppetneus! ;) Helaas een heel herkenbaar gevoel.. Het heeft bij mij ca. 4 weken geduurd eer ik een beetje kon wennen aan mijn neus, maar achteraf gezien heeft het toch wel 3 tot 4 maanden geduurd voordat de ergste zwelling was verdwenen. 's Ochtends word ik nog wel altijd wakker met een gezwollen neus maar dat neemt vervolgens vrij snel af. Alleen is de punt van mijn neus nog behoorlijk hard/stijf.

    Laat het gewoon even rusten (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik), maak niet teveel foto's en kijk niet constant in de spiegel. En waarschijnlijk voel je je over een week of 3 veel beter. Trouwens, het intapen van je neus schijnt ook iets te helpen tegen de zwelling, misschien een idee (mocht je dat nog niet doen).

    Ik hoop dat je snel verbetering zult zien, veel succes!

    Groetjes, Nathalie

  • J.

    Hoi Nathalie,

    Thanks voor je snelle reactie!

    Ik moet dus gewoon echt geduld hebben. :S

    Maar het muppet-gehalte gaat er dus wel af als de zwelling afneemt??

    Ja ik kijk constant in de spiegel en de ene keer denk ik.. mwa valt wel mee ziet er goed uit

    en dan kijk ik en dan zie ik weer zo'n “hobbit” gezicht en denk ik dat ik voor mijn leven verminkt ben..whahaha..

    Gelukkig dat meer mensen dat hebben/hadden en als ik weet dat dit over gaat dan stelt het me al gerust.

    Ben je nu helemaal blij met je nieuwe neus? Het is een half jaar geleden bij jou toch?

    Groet

    J

  • Nathalie

    Hoi J.,

    Het is voor mij inderdaad al een half jaar geleden, en over het algemeen ben ik erg tevreden met het resultaat. Waar ik niet zo blij mee ben zijn mijn neusgaten. Omdat mijn neuspunt omlaag is gehaald zijn mijn neusvleugels iets wijder en hoger gaan staan en daardoor kijk je tegen mijn tussenschot aan. Niet ontzettend dramatisch hoor, maar toch iets wat ik graag anders had gezien. Al weet ik niet of ik nog een keer onder het mes zou gaan, het kan er ook slechter van worden.

    Je zult je echt over een paar weken beter gaan voelen hoor. Ben je, buiten die zwelling om, al wel tevreden met bijvoorbeeld je profiel? En wat heb je precies laten doen?

    Groetjes, Nathalie

  • neusi

    Hey hey

    Gister mocht mijn kapje eraf ik vond het al een hele verbetering ,Maar ik ben wel erg blij om te lezen dat de zwellig dus echt nog wel afneemt! Dus na 6 weken kan je wel al zeggen dat de meeste zwelling verdwenen is ?

    Het is inderdaad moeilijk om te geloven dat de zwelling nog afneemt nu ,Maar het is fijn om dat hier dan terug te lezen !

    Ik ben trouwens door Dr nolst geopereert!

    Groetjes Neusi

  • J.

    Ja voor zover ik het nu kan zien ben ik heel tevreden!

    Ik heb alleen mijn neus-tip laten doen.

    Zat een bolling op en die is verkleind/weg en verder stak mijn neuspunt voor mijn gevoel nogal uit, en dat is ook een halve cm minder geworden.

    Omdat het vrij minimaal is wat er gedaan is is het nu lastig te zien doordat het nog zo gezwollen is.

    Daar moet je denk ik een beetje doorheen kijken alleen dat is dus lastig als je af en toe in de spiegel kijkt en denkt.. whoh

    wat een dikke neus! haha

    Mijn bovenlip lijkt ook nog stijf dus daardoor oogt het een beetje vreemd soms.

    Maar ik vertrouw er op dat het met de weken afneemt en ik steeds beter het resultaat ga zien.

    Mensen die mij niet zo goed kennen denken dat ik heel erg verkouden ben dus waarschijnlijk zie ik ook dingen die er helemaal niet zijn ::o

  • nis

    hoi

    ik heb 4 maanden terug een neuscorrectie gehad, de zwelling is na 6 weken nog echt niet weg hoor

    ik heb het nog steed.

    pas na 10 weken werd het bij mij wat minder.