Zwelling na neuscorrectie

  • d

    Hoi Nathalie en Femke,

    Als het goed is moeten oplosbare hechtingen na zo'n 10 a 15 dagen opgelost zijn (bij mij zijn ze ook nog niet opgelost, heb hele mooie witte :)) Als het goed is stoot je lichaam ze vanzelf af, misschien moet je anders even bellen als je je zorgen maakt?

    Slapen jullie ook nog met kussens in de rug? Ik slaap nog erg rechtop, ben bang dat ik op mijn buik rol. Heb gister per ongeluk ook 3x mijn neus gestoten, je word toch iets makkelijker naarmate de pijn ook iets minder word, maar wat deed het zeer zeg, gelukkig was het niet te hard :s

    Mijn email adres is dayday2009@live.nl

    Groetjes!

  • Femke

    Hoi D,

    Ik slaap ook nog met 2 kussens of het verstelbare bed gaat omhoog :-) Heb weleens lekkerder geslapen haha, ben gewend om op mijn buik/zij te liggen en te slapen en dat mag natuurlijk niet nu.

    Zal je even wat voor en na fotos sturen. Als je het geen probleem vind zou ik het ook leuk vinden om jouw fotos te ontvangen mijn email is f.e.m.k.e@hotmail.com

    Groetjes

  • Nathalie

    Hoi Femke en D,

    Toen het kapje werd verwijderd heb ik gevraagd hoe lang het zou duren tot de hechtingen waren opgelost. Maar dat konden ze niet precies zeggen, zou verschillen per persoon. Degene die het kapje en de hechtingen heeft verwijderd (de dokter was bezig met een consult en had helaas geen tijd) wilde ze toen al verwijderen omdat ze zo in het zicht zitten. Vervolgens heeft ze nagevraagd bij de dokter of dit goed was maar helaas, het mocht niet. Ik maak me er verder geen zorgen over hoor, vind het alleen een storend gezicht!

    Ik slaap nog altijd met 2 kussens maar lig ook op mijn zij en ik word vaak wakker op mijn buik. Alleen de eerste week heb ik behoorlijk rechtop gezeten/gelegen maar daar was ik al snel klaar mee! :-)

    Ai, dat stoten komt me bekend voor. Is idd erg pijnlijk.. Ik heb me in de 2e week gestoten (van voren) tegen mijn kussen, dan verwacht je dat zoiets geen pijn doet maar ik ging zo'n beetje door de grond!

    Groetjes, Nathalie

  • ir

    Hoi Nathalie,

    Had vanmiddag een heel epistel aan je geschreven, drukte mijn zoontje het weg van het scherm. Ben nu even druk, reageer straks opnieuw.

    tot later

    Ir

  • Nathalie

    Dag dames,

    Heb inmiddels contact gehad met de kliniek betreft de hechtingen en het littekenweefsel. Mag er niets aan doen, hoef (en mag) dus niet met een schaar in de weer! :-) Moet blijven smeren met de voorgeschreven zalf op zowel de hechtingen als het littekenweefsel. En dan blijven wachten totdat ze opgelost zijn..

    Groetjes, Nathalie

  • ir

    Hoi Nathalie,

    Nou daar ben ik weer. Dat wilde ik ook zeggen dat je niet zelf moet rommelen. Bij mij duurde het best heel lang voordat de hechtingen weg waren. Dat littekenweefsel waar je het over had dat heb ik ook. Net of er wat zit dubbelgevouwen in mijn neus. Het lijkt wel wat dikker te worden maar zolang ik gewoon vrij kan ademhalen laat ik het maar zitten.

    Ik heb zelfs nu nog na bijna een half jaar dat het de ene dag er anders uitziet dan de vorige dag, en nog steeds is het smorgens boller dan s'avonds. Heb nu wel meer vertrouwen dat het helemaal goed komt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt gedeprimeerd ben geweest. Durfde het bijna tegen niemand te zeggen, want ja, ik wilde dit tenslotte en nu moest ik niet zeuren. Ik dacht ook van: 'mensen zullen wel denken, deze neus is wel mooier dan de vorige maar het is nog steeds geen mooie neus, etc etc.

    Ik heb wel heel veel vertrouwen in de chirurg gehad. Mede doordat hij tijdens het 1e consult (waar ik samen met mijn zus was die ook een neuscorrectie wilde) zei dat hij haar neus een moeilijk geval vond. Dat hij zich afvroeg of het mooier zou worden. Hij was zo eerlijk. Zij heeft er uiteindelijk vanaf gezien omdat er inderdaad ook huid van haar voorhoofd moest komen etc en dan nog met twijfels over een mooi resultaat.

    Maar nu, een half jaar later kan ik echt zeggen dat al zou mijn neustip zo blijven dat ik toch tevreden ben. Ik heb niet meer het idee dat ik moet gaan sparen voor een nacorrectie. Ik heb eens goed gekeken naar foto's van voor en na en moet toch echt zeggen dat het een hele verbetering is. Ben nog steeds wel een beetje bang dat ie weer gaat 'hangen". Mijn neus was lang, smal en hing naar beneden.

    Goed dat je gebeld hebt naar de kliniek. Heb geduld, hoe moeilijk het ook is, het wordt steeds beter,

    groetjes Ir

  • Nathalie

    Hoi Ir,

    Bedankt voor je bericht. Geduld, dat is toch wel het sleutelwoord na een neuscorrectie!

    Gelukkig dat je nu tevreden bent met het resultaat. Zelf was ik de 2e week ontzettend onzeker en niet tevreden. Ik wist dat het allemaal zwelling was maar toch wilde ik daar niet aan geloven. Was bang dat mijn neus voor altijd verpest zou zijn. Hoe naief kon ik zijn..

    Ik heb verhalen gelezen op internet van mensen die zeggen dat ruim een jaar na operatie de neus nog steeds gezwollen is 's morgens of na inspanning. En een vriend van mij is geopereerd aan zijn tussenschot en nu ruim 5 jaar later is zijn neus nog steeds pijnlijk. Maar zoiets zal ook wel per persoon verschillen.

    Wat een eerlijke chirurg zeg! Gelukkig dat er ook chirurgen bestaan die zoiets eerlijk aangeven.

    Jouw oude neus was het tegenovergestelde van de mijne. Ik had een erg lange, smalle neus die ontzettend omhoog stond. Mijn chirurg heeft de neuspunt naar beneden gehaald en vastgezet (en de boel ingekort en bijgeschaafd).

    Nu is het bijna 5 weken na mijn operatie en ben ik erg blij met het resultaat. Er zit nog wel behoorlijk wat zwelling in mijn neuspunt, maar ik heb het idee dat mijn neus alleen nog maar fijner zal gaan worden naarmate de zwelling afneemt. En daar heb ik idd geduld voor nodig.

    Groetjes, Nathalie

  • Femke

    Hoi Dames,

    Inmiddels is het 2 weken geleden dat ik geopereerd ben…hadden jullie ook zon last van verkoudheid?

    Bij mij is het echt niet leuk meer ben de heletijd aan het snotteren en mijn neus zit bijna constant dicht :-( nu is dat nog wel te doen maar nu krijg ik er ook nog behoorlijke hoofdpijn bij. Zou dit normaal zijn?

    Groetjes mij

  • Nathalie

    Hoi Femke,

    Heb tot nu toe wel last van een loopneus maar echt verkouden ben ik niet geweest.

    Misschien kun je gebruik maken van Otrivin neusspray voor kinderen. Het schijnt dat sommige ziekenhuizen en klinieken dit voorschrijven na een neuscorrectie. Of zoals Klazina uut Zalk zou zeggen; slapen met een opengesneden ui naast je bed houdt de luchtwegen vrij! ;-)

    Groetjes, Nathalie

  • ir

    Hoi Femke,

    Ik heb dat ook gehad en het bleek een allergische reactie van het één of ander te zijn. Ik heb daar toen pilletjes tegen gekregen en toen was het over.

    Succes,

    groetjes Ir