Ervaring met Noorman van der Dussen

  • Machista

    Hey Nasine,

    Heb er eigenlijk een beetje een dubbel gevoel over.

    Ben eigenlijk wel bang en zeer zenuwachtig maar ik wil het al zo lang en nu uiteindelijk de knoop doorgehakt.

    Ik heb me echt ontzettend goed laten informeren. Ik heb over de jaren heen toch wel wat research gedaan.

    NVDD is de enigste die mij echt overtuigd heeft. Volgens mij een oprechte man die aangeeft wat de mogelijkheden zijn met mijn neus.

    Enkel familie is op de hoogte en ze zijn er eigenlijk bijna allemaal tegen. Vinden niet dat het nodig is maar voor mij is de maat vol.

    Ik wil dit laten doen voor mezelf. Op het werk is niemand op de hoogte en aangezien ik 2 weken verlof heb hoop ik ook dat niemand er achter komt.

    Ik was ook van plan om mij een beetje een andere nieuwe “look” aan te meten. Ik denk vooral om de aandacht van mijn neus af te halen.

    Hopelijk maak ik de juiste keuze en krijg ik straks geen verwijten van mijn ouders en familie waarom ik dit gedaan heb….

    Wat er ook gebeurt ik hou jullie op de hoogte.

    Gr.

    Machista

  • Nasine

    Hi Machista,

    Vervelend te horen dat ze in je familie er bijna allemaal tegen zijn.

    Dat maakt het het best lastig om blij te zijn met het feit dat je voor jezelf kiest.

    Het is jouw leven, jouw geld, jouw neus en jouw keuze.

    Je gaat niet naar de eerste de beste kwakzalver toe.

    Tuurlijk blijft het een risico, maar ik denk dat het minimaal 95% zeker is dat je

    over een jaar in de spiegel kijkt en denkt: Ik zie er goed/veel beter uit!!

    Het is zo belangrijk dat je een beetje trots bent op hoe je er uit ziet, dat maakt

    het leven zoveel leuker en zoveel makkelijker! Daar gaan we voor! :)

    Ik heb het expres aan niemand verteld, alleen aan mijn man dan.

    Verder zie ik alleen mijn ouders en mijn beste vriendin elke week.

    Die vriendin ga ik het binnenkort nog vertellen, maar die zal alleen maar

    blij voor me zijn en het spannend voor me vinden (daar ga ik nu vanuit).

    En mijn ouders komen elke week langs om hun kleindochter te zien,

    ik zal de week van de operatie nog iets moeten verzinnen, kijken of we

    een week kunnen overslaan zodat ze me pas zien als 't kapje er af is en

    het dan aan hen vertellen en meteen ook laten zien. Zij maken zich snel

    zorgen, dus als ze 't achteraf horen en zien, dan is die tijd zo kort mogelijk

    en hebben ze geen tijd om me er vanaf te praten, 't is dan toch al gebeurd. ;)

    Andere mensen kan ik nog ‘n beetje omzeilen met ’druk, druk, andere keer'

    Ik heb wat schoonfamilie en collega's waar ik me druk om maak en de

    kennissen en vrienden in het dorp, die ik vaak meningen hoor hebben (kritisch)

    waar ik niet vrolijk van wordt. Maar zodra ik daaraan denk ga ik weer terug

    naar mijn eigen gevoel: Ik word er heel blij van als ik er aan denk dat ik

    straks in de spiegel kijk en zie hoe ik er uit hoor te zien.

    Jij snapt vast wel wat ik bedoel. Alsof ze eindelijk een grote vlek midden in

    mijn gezicht weg gaan halen, waar ik al die tijd maar mee heb moeten leven.

    Duurt nog lang hè, eer dat het december is… pffhh! 10 weken?

    Ik ben als het goed is een maand of 3 ná jou aan de beurt. Nog langer…

    Maar… het gaat gebeuren! Dit is iets wat je echt voor jezelf doet.

    Al zullen andere mensen denken dat je het juist voor de buitenwereld doet.

    Ik ga er vanuit dat als mensen ´t niet weten, dat ze niet zien wat er gebeurd is.

    Hooguit dat er iets ‘anders’ is in je gezicht. Maar dat kan je nieuwe kapsel zijn.

    Ik hoop dat je familie gaat nadenken en aan jou kant willen gaan staan en je

    juist zullen steunen. Je schrijft ‘bijna allemaal’ waaruit ik afleid dat er minstens

    één iemand wel positief met je meeleeft. Hou me op de hoogte hoor!

    Groetjes, Nasine.

  • Machista

    Hoi Nasine,

    De mensen die me steunen zijn mijn man en mijn zus. Mijn zus gaf zelf aan dat ze er stiekem ook wel over nadenkt om het te doen.

    Alhoewel het helemaal niet nodig is …maar sowieso ik zal haar steunen moest ze er toch voor willen gaan.

    Nu de knoop in ieder geval is doorgehakt lijkt het allemaal veel te traag te gaan. Hoop dat het snel december wordt.

    Wel fijn dat je de nodige steun krijgt in een toch wel belangerijke beslissing. Over de reactie van de andere mensen zou ik me niet teveel zorgen maken.

    Het resultaat telt en binnen dit en 1 jaar is iederaan al vergeten dat er ooit een operatie heeft plaatsgevonden. En soms denk ik ook van “who cares” het maakt me allemaal niet uit.

    Als ik (en jij) maar gelukkig ben met het resultaat.

    Ik denk trouwens of dat gevoel krijg ik toch allesinds van alle reacties van mensen die bij hem geopereerd zijn dat hij heel erg subtiel is. En dat is nou net wat ik wil. Ik wil zeker geen klein wipneusje, dat past niet in mijn gezicht.

    Gr

    Machista

  • LadyD

    Hallo mensen!

    Ik ben hier nieuw en ik ga ook een neuscorrectie laten uitvieren. Door welke arts weet ik nog niet, heb volgende week donderdag een consult bij dr noorman van der dussen. Ook wil ik nog langs Middelweerd en eventueel na Lohuis.

    De operatie zou ik graag in februari willen laten uitvoeren, omdat dit mijn rustigste periode is.

    Zou ik dit nog halen?

    En wat voor vragen zou ik zeker moeten stellen volgens jullie?

  • Nasine

    Hi LadyD,

    Spannend, volgende week donderdag je eerste gesprek! :) Februari lijkt me zeker wel haalbaar.

    Ik had zelf een foto bewerkt op mijn PC en gevraagd of wat ik had geknutseld mogelijk was.

    En vragen gesteld van ‘kan dit’ en ‘kan dat’… over mijn neuspunt e.d.

    Verder heb ik met hem besproken dat ik het belangrijk vind dat hij rekening houdt met de functie

    van mijn neus, dat ik straks niet opeens snel verstopt zit, omdat het ergens te smal is geworden.

    Ook handig om te weten wat het totaal alles inclusief gaat kosten.

    Hoe het gaat als je straks echt niet tevreden bent met je neus.

    En wanneer je aan de bel moet trekken en wanneer niet, na de operatie.

    En eventueel vragen of je voor en na foto's in mag zien, om meer idee te krijgen hoe hij werkt.

    Voor zover mijn brainstorm nu.

    Het belangrijkste wat je daar volgens mij komt doen is kijken hoe je je voelt bij deze man.

    Groetjes en heel veel succes volgende week donderdag!! Nasine.

  • Machista

    Hoi Iedereen,

    Aub lotgenoten, die hetzelfde hebben meegemaakt als wij de mensen die nog een neusoperatie moeten ondergaan laat aub nog eens horen hoe het allemaal gaat.

    Sisi,

    Hoe is jouw neusoperatie verlopen? Ben je tevreden met het resultaat.

    Groetjes

    Machista

  • gerdje2011@hotmail.com

    beste mensen ,

    voor mij was de operatie niet naar wens vermits ik bijna geen verandering kon zien , ik hoop dat het bij jullie niet het geval is want ik begrijp niet hoe mensen met een kleine verandering al tevreden kunnen zijn na zoveel geld te betalen bovendien heb ik een polly break deformatie en een kant ingedeukt , als ik mijn neus voel merk ik overal oneffenheden en bulten die niet zichtbaar zijn

    nu moet ik wel zeggen dat noorman van der dussen en perfectionist is en wel ziet wanneer er iets niet in orde is . hij laat je niet in de steek .

    ik blijf nog op hem vertrouwen als pc voor een tweede correctie ,maar ik wil jullie wel 1 tip geven neem een voorbeeld mee van de neus die jij wilt ,zo ben je er zeker van dat hij weet wat je zeker moet hebben natuurlijk is dit niet voor 100 percent betrouwbaar maar dan weet hij op zen minst wat je wilt . hij werkt niet met zo een fotoshop programma om je te laten zien hoe het ongeveer eruit gaat zien , hij legt het je uit op gevoel.

    mischien had ik te hoge verwachtingen , maar daarvoor moet ik nog steeds niet een licht ingedeukte neus hebben een een lichte knobbel op mijn neusrug na 4000 euro betaalt te hebben en nu moet ik 10 maanden op zen minst wachten voor een volgende afspraak of het niet gezonken is ,wel na 6maanden nog steeds niet :(

    ik laat nog wat weten !

  • Nasine

    Hi Gerdje,

    Bedankt voor de tip van een voorbeeld foto meenemen. Ik ga meteen op zoek.

    Wat vervelend te horen dat je niet tevreden bent. Ik kan het me voorstellen hoe rot je je nu zal voelen. Dan ben je er al een tijd mee bezig van te voren, dan met de operatie, het herstellen, vrij nemen, thuis zitten, etc. en dan heb je nog een licht ingedeukte neus hebben en een lichte knobbel. Ik vind het heel erg voor je. Vooral dat je nu je nog een aantal maanden moet wachten. Zucht. Gelukkig gaat van der Dussen het herstellen en snapt hij wat je wil, maar het had zo lekker geweest als je nu klaar was en tevreden…

    Ik hoop over een tijd van je te horen dat het hersteld is en dat het nu wel helemaal goed is en je blij wordt van je spiegelbeeld!!

    Groetjes, Nasine.

    P.S.: LadyD, weet je al bij wie je het laat doen? Bij NvdD of bij een ander?

  • Machista

    Dag Gerdje,

    Vind het echt heel spijtig voor jou. Als je het zo bekijkt lijkt het idd wel weggegooid geld. En het geld ligt er echt niet voor het rapen!! Ik ben blij dat je toch gehoor hebt gekregen bij de PC. Echter mijzelf kennende zou m'n humeur en men zelfvertrouwen er niet op vooruitgaan 10 maanden lang.

    Welke commentaren heb je eigenlijk gekregen bij je eerste bezoek? Heeft hij bevestigd dat hetgeen jij wenste mogelijk was?

    Heeft hij bij jou de neusgaten moeten verkleinen?

    Het was trouwens voor jou ook de 1ste keer hé?

    Bij mij heeft hij gezegd dat het goed komt en dat ik me geen zorgen moest maken dat hij wel wist wat ik wilde.

    Ik denk dat NVDD een hele goede chirurg is, maar ik vrees dat de leeftijd hem misschien ook wel parten begint te spelen. Het zou kunnen, hoop van niet.

    Trouwens toen ik een afspraak maakte voor een eerste consultatie stond ik erop dat ze zeker wat voor -en na foto's zouden kunnen laten zien, was echt

    essentieel voor mij. NVDD is toen tijdens mijn bezoek wel op zijn laptop gaan kijken en kon er geen vinden….

    Veel sterkte!!

    Machista

  • sisii

    hoi iedereen,

    ik ben nu dan ongvr 3,5 maand geleden geopereert, en ja.. ik ben er nog niet helemaal tevreden mee jammer genoeg :(

    ik heb nog steeds een lichte hump (net na het kapje had ik die al, en toen werd 'ie nog groter die komende weken erna maar is uiteindelijk weer ietsjes gaan zakken) en vind mn neuspunt alsnog te lang, die wilde ik echt korter. ik vind het net wat te subtiel aangepakt..

    van het vooraanzicht is het wel een hele verbetering, maar mijn wens was dus dat ik qua profiel een rechte, stuk kortere neus zou krijgen. ik heb geen idee of die hump nog zwelling is, heb best een dikke/olie-achtige huid waardoor het herstel langzamer gaat volgens mij en in mn neuspunt voel ik aan de linkerkant een harde punt, daardoor is het rechterzijaanzicht ook net iets langer als het linkerzijaanzicht (als je me nog snapt haha). Zal dat ook zwelling zijn denken jullie?

    als ik op 6 maanden zit dan wil ik graag een controle-afspraak bij NvdD maken en ben benieuwd wat er dan wordt gezegt!

    als ik er na een jaar nog steeds niet tevreden mee ben dan ga ik een revisie bij hem doen, niet bij iemand anders want dokter van der dussen vind ik verder een prima en aardige arts met heel wat ervaring haha. ;)