Beste Robin,
Ik begrijp je reactie toch wil ik je nog op een paar feitjes wijzen en mogelijk ook andere bezoekers van deze site.
Al in 1960 werd in in de diverse staten in Amerika wetten aangenomen tegen siliconen injecties.
De FDA stelde reeds in 1962 vast dat er zeer veel gevaren verbonden waren aan het injecteren van pms siliconen olie. Door onderzoekers van de Harvard Medical School en Massachusetts General Hospital werden sporen van siliconen gevonden in vitale organen zoals de lever.
Als je Pms olie laat inspuiten worden de siliconen door het lichaam ingekapseld, een normale reactie. Echter het immuun systeem kan zich af zetten tegen deze indringer.
Ons lichaam zet zich niet tegen het eigen weefsel en / of organen af, maar tegen de vreemde indringers daarin. De deeltjes Pms olie nestelen zich ergens vast en gaan vervolgens weer zwerven. (vandaar vaak de diversiteit aan klachten) In ons lichaam worden bepaalde antistoffen aangemaakt tegen die“vreemde indringers” die ooit in ons lichaam zijn ingespoten die op hun beurt microscopische kleine deeltjes afgeven en doorlaten. Deze deeltjes kunnen zich door het hele lichaam verspreiden, waardoor het afweersysteem vroeg of laat overbelast raakt. Ook is het helaas zo dat als de PMS siliconen olie verwijderd is dat je er beter van zal worden. Mogelijk zitten overal deze die siliconen-deeltjes door je hele lichaam. Helaas kan daar door elke functie verstoord raken. Inmiddels is bewezen dat Pms siliconen olie een rol kan spelen bij immunologische aandoeningen. Een op de vier vrouwen zal binnen vijf jaar problemen krijgen van Pms sililiconen olie.
Als je de mogelijkheid er is om de Pms siliconen olie te laten verwijderen zou ik dit overwegen, ondanks een deukje in je lip.
Ik wens je oprecht veel wijsheid en het spijt mij dat ik je niet beter kan berichten .
Veel succes
Karin