over het zwart maken van chirurgen / klinieken....

• Loes

Ik ben er heilig van overtuigd dat er 1 ding is waar je ontzettende rekening mee moet houden:

VERWACHT NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT PERFECTIE

want dat krijg je toch niet!! (zowel is het mooi meegenomen).

Als je hier niet vanuit gaat en gewoon verbetering verwacht, denk ik dat qua mooiheid van resultaat er weinig fout kan gaan.

• Bernadet

Ik ben blij met je reactie, want het is niet alleen dat de operatie bij veel mensen (door de ontslagen plastisch chirurg) vreselijk is mislukt, het is ook de manier hoe er met je klachten wordt omgegaan. Ik heb al meerdere malen verteld dat het ronduit vreselijk was. Jullie hoeven maar naar het fimpje te kijken van “Dat is je goed recht” en zo gaat hij ook om met de klachten. Hebben de mensen wel eens aan de eenzaamheid gedacht die je dan voelt? Je kunt verder nergens meer heen en zit thuis met een verminkt gezicht of met 2 zwerende borsten e.c.t. en niemand in je omgeving heeft begrip voor je, want je wilde zelf toch zo nodig een correctie…

Ik ben heel blij dat er nu eindelijk een meldpunt is en als dan daar ook blijkt dat sommige chirurgen er wel een vreselijke puinhoop van hebben gemaakt in België of Nederland, dan moet het mogelijk zijn om deze plastisch chirurgen aan te pakken zodat ze niet eindeloos met hun gepruts door kunnen gaan.

De Orde van Geneesheren in België mag dan gaan kijken of de aanklacht terecht is. Natuurlijk verwachten sommige mensen wel heel erg veel van een operatie, maar om nou met verminkingen thuis te komen, dat is toch echt niet de verwachting. Gelukkig heb ik al mijn mails naar de kliniek bewaard en ook de foto's voor en na de operatie.

Ik raad iedereen aan om dat te doen, zodat je altijd genoeg bewijs hebt.

legaalverminkt@live.nl www.legaalverminkt.nl

• Dahlia

Ik kan het me NIET voorstellen dat een verminkte patient met ‘vriendelijke behandeling een glimlach’ van de betrokken chirurg genoegen neemt in de zin van geen verdere stappen ondernemen.

PS is electieve chirurgie en daarom is de psychologische en emotionele schade bij mislukking/verminking des te groter.

Als mijn PS mij ondanks grondig onderzoek, uitgebreide gesprekken, info en zo ongeveer een antropologische studie van mijn kant mij had beschadigd of verminkt dan zou ik achter mijn oren krabben en zeker GEEN revisie chirurgie door diezelfde chirurg laten uitvoeren WANT blijkbaar *onkundig*. .

Hoe vriendelijk hij ook zou glimlachen, ik zou heel, heel erg boos zijn, ook omdat ik *mezelf* zo'n verkeerde PS chirurg keuze zou aanrekenen.

Nog afgezien van het feit dat ‘vriendelijke glimlach’ etc van de betrokken chirurg bij mislukking/verminking van de patient wel zeker als ‘kleinerend’ of ‘neerbuigend’ gezien kan worden.

Dan beter een neutrale houding van zo'n chirurg toch?

• Bernadet

Dahlia, je snapt het helemaal.

• gerda

Hoi…is het niet dat daarom dit forum bestaat om je goede en slechte ervaringen te vertellen.Ik heb geluk gehad met mn ooglidcorrectie,maar ik heb ook een verhaal gelezen waarin n vrouw haar oog verloor en blind werd.Aan iedere operatie zit een risico.En iedereen hoopt dat de operatie goed verloopt,maar soms is dat gewoon niet zo.MAAR…een arts kan ook aardig blijven als het mislukt en zijn fout toegeven,ik denk dat dat het meeste uitmaakt.Maar als hij je buiten gooit en zegt:Is allemaal je eigen schuld trut,dan kan ik me indenken dat je alles op alles zet om hem ook aan te pakken en dan zeg ik terecht!!!

• Dahlia

Dat schreef ik dus, dat ik na een paar jaar gedegen onderzoek me in 1x door de juiste chirurg me met zeer goede resultaten heb laten opereren. En ik dus heel erg tevreden ben met het resultaat. Ondanks de zeer zware ingreep, ondanks de lange, lange helingsperiode.

Die zijn er dus wel alleen dringt mijn boodschap niet helemaal tot je door. *LAAT JE NIET ZOMAAR DOOR DEZE OF GENE OPEREREN. *DOE GRONDIG ONDERZOEK NAAR DE CHIRURG IN KWESTIE, ZIJN ERVARING, ZIJN WERKWIJZE, ZIJN POST OP PATIENTEN WEEG HET AF TEGEN JE WENSEN*. Duidelijk toch?

Niet iedereen doet zich als een soort halve heilige voor……..en haat en wraakzucht lijken me volkomen legitieme gevoelens bij verminking door een PC. Een schadevergoeding om een evt revisiechirurgie te bekostigen lijkt mij nog veeeeeeel legitiemer.

Een verminkte patient die zulke gevoelens niet koestert en die ook uit moet of uit schokbeton opgetrokken zijn, of geestelijk niet normaal, of allebei.

Ik heb de indruk dat jij je verbittering op een wat verwrongen wijze uit en tegen de verkeerde mensen……..namelijk niet je chirurg(en) maar tegen de door onkundige/nalatige plastisch chirurgen verminkte mensen hier.

Nogmaals: een in 1x zeer goed gelukt PC ingreep kan dus wel. Alleen moet je je vooral niet overhaasten, onderzoek doen en je niet zomaar door deze of gene laten opereren.

Dahlia.

• Es

Als jij en Emma nou eens een fanclubje oprichten voor die enge man, dan kun je daar voortaan je tijd aan besteden.

• B-Cupje

Die reactie is dus precies wat ik bedoel , altijd totaal naast de kwestie .

Het is mij niet overkomen , lijkt wel of je dat erg vind !

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet .

Wat jullie hier bij sommigen als reactie zetten is er net zo over als de tirade van Hoeyberghs .

• Bernadet

Makkelijk om te zeggen dat iemand een sterke dame is waarbij de operatie goed is gelukt… Het is veel sterker om na een verminking mensen te waarschuwen voor een bepaalde plastisch chirurg om ze niet dezelfde hel te laten meemaken. Ik ga nu niet meer in op mensen die niet tot 10 kunnen tellen, zo dom.

Ik blijf wel waarschuwen voor de plastisch chirurg ( eindelijk ontslagen en al twee dagen voor de uitzending van “Dat is je goed recht”, waarschijnlijk veel te veel klachten over deze man) die hele lange tijd zijn prutswerk heeft kunnen doen zonder dat de directie en personeel heeft ingegrepen. Daarom alleen al zal ik nooit en te nimmer reclame maken voor zo'n kliniek, ik vind niet dat zij dat verdienen.

• gerda

Gelukkig had ik een goede belgische dokter in een ander ziekenhuis,ik had hem eigenhandig vermoord,ALS hij mij iets had aanfgedaan