macslift en fotos

  • nanda

    Hallo Meg ,

    Ik ben gisteren geweest voor een s-lift de operatie is me meegevallen

    dr (dr stevens)

    maar ik heb net even me bandage afgedaan het ziet er niet ui ik heb het gevoel dat het nooit meer goed komt .Hoelang heb jij met het verband gelopen?

    en die zwellingen hoelang heeft dat geduurd

    groeten Nanda

  • meg

    Hoi Nanda,

    Erg hè?

    Dat idee had ik ook hoor. De zwellingen van mijn wangen duurden ongeveer een week.

    De enorme zwellingen onder mijn oren zijn nu na 3 weken nog niet weg, maar ik heb ook lipo van de kin gehand, misschien dat dat daar door komt.

    Ook zitten er nog van die harde schijven voor mijn oren. Het voelt net als karton als je erover heen aait.

    Groetjes Meg

  • meg

    Ja, maar Reneetje had jij dan ook dat je het idee had dat je wangen weer gingen hangen ?

    Ik ben zo bang dat het steeds erger wordt.

    Groetjes Meg

  • meg

    Hai Marjoleina,

    Wat vind jouw omgeving van je verandering ?

    En heb je het al aangegeven bij de p.c. dat er weinig van te zien was ?

    Groetjes Meg

  • margarita

    hi marjolein

    dat verdoofde gevoel bij de slapen had ik ook. Maar dat gaat vanzelf weer weg, Het is toch een vrij grote ingreep en je moet het tijd gunnen. Zeker een aantal maanden. Ook de littekens voor de oren zijn na verloop van tijd niet meer te zien. Als je wilt kun je mijn fotos zien.Ik heb ze voortdurend ingesmeerd met anti litteken creme. Wel is bij mij , evenals bij Meg de lifting tegen gevallen. Bij wie het jij het laten doen?

  • nanda

    Ha Meg,

    Hoe is het nu met je? ik heb ontzettend veel pijn gisteren viel het wel mee

    maar ik kan nu niet meer eten mijn kaken doen ontzettend pijn en de zwellingen worden steeds groter ,bij mij is ook de ene kant meer opgezet. Heb jij nog gekoeld?Wanneer heb jij voor het eerst je haar gewassen?

    Groeten Nanda

  • meg

    Hoi Nanda,

    dat had ik precies hetzelfde.

    Erg veel pijn, niet kunnen eten. Ik heb ruim een week alleen soep en yoghurt ``opgeslurpt``.

    Nu na drie weken krijg ik nog mijn mond niet ver open. Met name aan de linker kant. Deze kant doet al meer pijn vanaf de allereerste dag. Ook lijkt het of deze kant veel strakker is aangetrokken.

    Ik heb voornamelijk gekoeld op de plekken die heel heet en kloppend aanvoelden.

    Bij mij waren dat voornamelijk de klieren/spieren die opgezet zijn onder mijn oren en dan met name links.

    Het is nu nog heel erg dik.

    Ook kon ik de druk niet verdragen van de elastische bivakmuts. Met name de plekken waar de oren op het hoofd vastgezet werden deden en doen erg zeer.

    Toen heb ik na een week de oren uit de muts geknipt zodat ik hem toch kon dragen, maar de druk weg was van mijn oren.

    Nu zag ik er natuurlijk nog onaantrekkelijker uit. met die opgezette dikke oren die er uitpiepten, maar goed, ik had wel minder pijn hierdoor.

    Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel !

    Groetjes en sterkte met deze hitte,

    Meg

  • Lalein

    Meisjes, vorig jaar heb ik een macs-lift laten doen, ik herinner en herken dat gevoel bij je kaken heel goed.

    Hebben ze jullie niet vertelt dat ze juist aan die kaken hebben moeten trekken met de macsdraden? Bij de een duurt het gewoon wat langer dat je herstelt en bij de ander bij mij b.v. kon ik na drie dagen alweer eten en mijn kaken gewoon opendoen.

    Daar integendeel heb ik maanden met een opgezwollen gezicht rond gelopen, het is nu pas na een jaar dat de rechterkant weer normaal is, de linker kant voelt nog steeds als gezwollen en is dat ook nog steeds een beetje. Ook heb aan de linkerkant nog een een dof gevoel ervan, niet zo veel hoor, dus niet schrikken!

    Uiteindelijk komt het wel weer goed, zelf helaas ben ik niet tevreden met het resultaat, waarom heb ik hier al uitgbreid getikt…nou schijnt een S-lift niet zo veel te doen, gelezen op de site van dr. van der Lei. en kun je beter kiezen voor de minilift. Ik zal het stukje hieronder plakken waaron dat zo is.

    Affijn ik heb wel vertrouwen in dr. Stevens omdat ik daar al eens eerder een ooglid correctie heb laten doen, dat was echt gewoon erg mooi geworden en is dat nu nog steeds, dus zo tegen het eind van dit jaar ga ik voor een minilift, wie het gaat worden weet ik nog niet, mss dr. van der Lei dat is een prof op dat gebied en schijnt ook goed te zijn, al denk ik niet dat hij veel beter is dan Stevens. Uit zijn (stevens) website kon ik niet op maken of hij nou wel of niet de minilift doet…wel de beroemde Masclift en S-lift…

    Sterkte Meg, je hebt het wel heel zwaar, en daar is Stevens weer niet zo goed in als er een probleem is, dan hoor je hem minder, heeft je nog gebeld hoe het is met je?…maar ja veel kan hij nu ook niet doen het is afwachten en meer kun je niet doen. Ik plak dat stukje wel hieronder.

  • Lalein

    S-lift

    De huidige S-lift is een minivariant van de klassieke facelift van alleen beperkte huidondermijning. De S-lift zal derhalve, behalve een paar weken/maanden enig verjongend/verfrissend effect, geheel geen langdurig effect hebben; daarom is deze ingreep mijns inziens eigenlijk ook een obsolete keus. De argumenten van een veilige methode, en nauwelijks risico’s gelden natuurlijk wel, maar ditzelfde geldt ook voor de mini-facelift, die juist wel een langdurig effect geeft.

    Mini-facelift

    De mini-facelift is een facelift waarbij via de benadering als bij een S-lift ook het oppervlakkig aangezichtsspierapparaat (SMAS) wordt aangetrokken: dit kan door inkorten van deze spieren. Ook kan middels speciale hechtingen het oppervlakkig aangezichtsspierapparaat wordt aangetrokken. Uit literatuur, en ook uit eigen ervaring blijkt dat middels een dergelijke minifacelift techniek een uitstekende langdurige verbetering van de kaaklijn kan worden verkregen. Apart in ogenschouw moet men wel rekening houden met het aspect van de hals; wanneer deze te vol is (dik door lokale vetophoping) of te veel is uitgezakt met zichtbare halsspier banden (kalkoen/hals), dan is een aanvullende halsbehandeling nodig middels liposuctie en / of het inkorten van de halsband spieren. Bij te veel uitgezakte hals zal een totale facelift nodig zijn.

  • meg

    Lieve Lalein,

    Een s-lift is hetzelfde als een mini-lift. En de MACS-lift is de buitenlandse benaming van voornoemde lift.

    Het is ook zo verwarrend hè ?

    Sommige artsen doen ook een s-lift en dan is het alleen het aantrekken van de huid en niet de onderliggende weefsels en spieren. Maar dat werkt helemaal maar kort. Omdat alles wat eronder zit, alsnog verslapt en de huid weer meetrekt.

    Ja,ja, je zou zeggen dat ik ondertussen na ruim drie jaar onderzoek een beetje weet wat het allemaal inhoudt. Ik heb zelfs een film hoe het gedaan wordt, dus een beetje doe hetzelfer….. Grapje……….

    Dus, deze drie liften zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. Alleen gebruiken sommige artsen net even een andere techniek bij het hechten en hijsen.

    Groetjes Meg