Hoe gaat het ?

• Tineke

Hi Meg maak je geen zorgen. Wat je beschrijft heb ik ook gehad. Die plekken in je nek (klieren denk ik) slinken ook weer na een week of 2- 3. Goed dat je een mogen even belt…als je twijfelt of vragen hebt moet je daar niet mee blijven rond lopen.Sukkses

mvg Tineke

• meg

Hoi Tineke,

Het gaat vandaag al een stukje beter. Rechterkant voel ik niet veel meer, links wordt nu weer iets pijnlijker, maar is uit te houden.

Toen ik vanochtend opstond, waren de zwellingen ook veel minder, nu wordt het weer wat dikker.

Had jij dat ook dat je kin puntig was en de rest heel erg dik. Die hals ziet er echt niet uit. Echt een stierennek a la John Travolta. Er zit nog geen model in, alleen die kin dan.

Groetjes Meg

• Henrika

Hai Meg,

Houd de moed erin, hopelijk heb je nu het ergste achter de rug. Ik vind het heel naar voor je dat je zoveel pijn hebt, is dat nu alweer wat minder geworden? Kan je alwel weer een beetje slapen snachts? En de zwelling neemt vaak tijdens de dag toe, misschien helpt het om wat te koelen.

Heb je nog contact met de kliniek gehad. Altijd doen, hoor als er iets is waar je niet gerust op bent, niet gaan wachten tot ene controle.

Meg, houd je taai, veel sterkte en ik denk aan je!

Henrika

• meg

Hai Henrika,

ik heb het idee dat het vandaag toch wel ietsjes de betere kant opgaat.

Wel heb ik sinds donderdag nog geen dag zonder pijnstillers doorgebracht.

Heb jij a.s.donderdag nog het consult bij Dr.Stevens ?

Dan zul je zelf ervaren wat een bijzonder aardige man hij is.

Misschien hadden wij elkaar dan wel ontmoet, want die dag moest ik mijn hechtingen eruit laten halen.

Maar ik ga nu een dag later omdat mijn man donderdag niet met mij mee kan en ik zelf natuurlijk nog niet mag rijden.

Groetjes, Meg

• Tineke

Hi Meg,

Ik had ook een erg dik gezicht en een dikke nek. Soort “blokhoofd”. Dat gaat weg. Na twee weken zat er al meer vorm in mijn gezicht. Mijn nek was toen al behoorlijk geslonken. Ik heb nog wel een tijdje wat opgezetten “klieren”gehad. Althans daar leek het op. Ik praat nu over weken geen maanden.

Zoals ik al eerder schreef ben ik met werken wat snel begonnen. Na 21/2 week.

Ik merkte, net als jij nu, dat ik 's morgens bij het opstaan een gewoon gezicht had en dat in de loop van de dag mijn gezicht op de zijkant langs mijn oren op begon te zwellen. Je rust wel (noodgedwongen) deze twee weken omdat je met die elestieke band om loopt maar ook als je weer “toonbaar” bent is het belangrijk toch je rust te nemen om je gezicht te laten herstellen. Houd moed, als je twee maanden verder bent zie je niets meer van je operatie. Wel in positieve zin natuurlijk dat je weer een scherpe kaaklijn hebt en een uitgerust gezicht.

vrgr Tineke

• meg

Hoi Tineke,

Ik had dit echt nooit verwacht. Er wordt toch gezegd dat na een dag of drie de zwellingen gaan afnemen.

Vanochtend na het wakker worden(nou ja, slapen doe ik nog steeds niet echt) is het nog even dik. Ik ben helemaal misselijk en slapjes en begin me nu toch echt wel ernstige zorgen te maken.

Die pijn gaat ook maar niet weg. Ik ga nu echt bellen naar de kliniek.

Gr. Meg

• Henrika

Hai Meg,

Wat ontzettend vervelend dat je je zo naar voelt! Misselijk en zwak kan natuurlijk omdat je waarschijnlijk weinig gegeten en geslapen hebt de afgelopen dagen, daar sterk je niet van aan. Ik ben benieuwd naar de reactie van de kliniek. Hopelijk is er niets aan de hand en kunnen ze je wat tips geven om je snel wat beter te voelen.

En ja, zwellingen, volgens mij is het optimistische scenario dat deze na 3 dagen minder worden, maar dat kan ook vast wel ietsje langer duren.

Misschien ga je je wat beter voelen door hartige bouillons en verse fruitsappen/smoothies ed. Laat je niet uit het veld slaan, hoor, het kost echt tijd.

Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet meevalt, Meg, ik duim voor je

VrGr Henrika

• meg

Nou Henrika, ik heb vandaag echt een hele nare dag.

Ben erg misselijk, duizelig, draaierig, bezorgd en slap en pijn natuurlijk.

Heb vandaag gebeld naar de kliniek en de arts die ik te spreken kreeg, vermoedde dat er waarschijnlijk een nabloedinkje is geweest van binnen en dat daardoor de pijn en de zwelling komt.

Maar ja , het meest baart me nog zorgen die opgezette lymfeklieren, dat zijn net reuzeknikkers van rubber die van mijn oorlel naar onderen toe doorlopen.

Vrijdag ga ik de hechtingen eruit laten halen, maar als het me niet lekker zat. mocht ik ook eerder komen. Maar ja, ik heb natuurlijk geen vervoer, behalve mijn man en die moet werken en niemand anders weet van de ingreep.

En zelf ben ik amper in staat om te douchen, laat staan 2 x drie kwartier in de auto te rijden.

Trouwens levensgevaarlijk, want ik kan mijn hoofd niet bewegen of draaien.

Nou doei, Meg

• ANNEKE

Dag Meg, ik volg jou verhaal al een tijdje. Wat erg voor jou! Je ziet bij de ene verloopt alles vrij goed en als je pech hebt kan het ook wel anders lopen. Maar ik denk toch ook dat alles wel goed komt maar begrijp dat het zeer vervelend en bangelijk is. Ik twijfel al paar jaar om het te doen of niet. En als ik het zo lees word ik toch wel wat bang. Als het 9 op 10 keer gaat zonder verwikkelingen moet het toch maar juist jij zijn waar het mis gaat! Ik volg jou verhaal verder op de voet en wens je ondertussen heel veel sterkte en dat het vlug mag verbeteren. Hou ons op de hoogte!

• meg

Dankjewel Anneke.

Ik hoop dat het morgen weer wat beter gaat. Momenteel zit ik weer met een ijszak op mijn linkerwang. Nu ga ik maar proberen wat te slapen.

Doei, Meg