Neuscorrectie

• Flokje

Hallo Sylvia,

Mijn neus lijkt een beetje op jouw oude neus. Er zit een hump in maar ik heb ook een hele lange neustip die dus ook een beetje ingekort moet worden. Ik hoop dus op een mooie rechte neus en hij mag wel wat op de jouwe lijken ;-) Die is echt mooi geworden.

Ik laat mijn neus doen door een pc in Gent-België, waar ik ook woon. Heb er twee bezocht en gekozen voor diegene die me de meeste uitleg heeft gegeven en de meeste moeite heeft gedaan om al mijn vragen te beantwoorden. Het is een arts die veel neuzen doet en ik heb er wel vertrouwen in!

Hoe is het nu met de kleur van je gezicht? Zijn de blauwe plekken nu ver weggetrokken?

Groetjes,

Flokje

• Carin

Hoi,

Ja, dat bang zijn blijft echt enkele maanden.

Pas op met het aankleden, heb ik vaker last mee gehad.

Normaal komt een shirt of trui altijd aan je neus alleen merk je dit nooit.

Als iemand al kort bij je komt staan, ben je al voorzichtig.

Mischien nog een tip voor morgen.

Wat koelen betreft, ik vond het verschrikkelijk met in koud water gedrenkte gaasjes te koelen.

Dit doe ik anders deze keer.

Mischien dat ik z'n gedrenkt gaasje in een stevige plastic zakje stop.

Zodat het water niet aan mijn ogen komt.

Door het koelen werden mijn ogen geirriteerd en gingen ze erg jeuken, heel erg jeuken.

Dat was wel vervelend.

En een libello voor je lippen, die je enkele dagen na de o.p. goed kunt gebruiken, want je lippen zijn erna best droog.

Rietjes, want gewoon drinken gaat niet met die tampons in je neus.

Groetjes Carin

P.s. Laat je maar lekker verwennen!

• Silvia

ik ben nu al heel tevreden met het resultaat, maar toch… iets zit me niet zo lekker

als ik zeg maar boven in mn neus knijp (meer zoals je je neus dichtknijpt als t stinkt, maar dan bovenin ;)), staat 1 kant bol en de andere kant is plat… t zou natuurlijk zwelling kunnen zijn, maar t voelt heel hard aan… je ziet het absoluut niet, dus dat is het probleem niet…

maar stiekem ben ik een beetje bang dat het bot is en dat je het later wel gaat zien ;)

mn pc zei dat mn neus elke dag nog verandert, dat ie er de ene dag heel mooi uit kan zien en de andere dag minder mooi… dus t zou best kunnen dat dit nog weg trekt…

maargoed zo lang je het niet ziet, heb ik er geen problemen mee :)

• De ex-neus

Ha Silvia,

Dat is nou precies wat ik ook heb. Zoals je misschien in een van mijn eerdere posts had gezien vertelde mijn pc (Middelweerd) daar na 6 weken over dat hij nu nog niet kon zeggen wat het was: een zwelling of bot. En… dat het (als het er dan nog was) pas over 6 maanden nut had om weer bij hem langs te gaan. Er is inderdaad een kans van, ik geloof, 8% dat bot (gedeeltelijk) weer aangroeit. Daar had ik het van te voren nog met hem over gehad. Maar of dat ook zo snel gaat? (bij jou na 2 weken ofzo dus)

De moraal van dit verhaal is natuurlijk weer eens dat we heel veel geduld moeten hebben :)

groetjes,

de ex-neus

• silvia

nou weet je wat het is, daar heeft ze dus nix weggeschaafd… dus dat is het rare ;)

bij mij is het aan de zijkant, en niet aan de bovenkant waar ze heeft zitten schaven…

t zit zeg maar echt aan de zijkant

maar ze heeft mn neus wel gebroken, maar tis meer een riggel zeg maar die plat op de zijkant zit

ik gok er maar op dat het zwelling is. Mn geluk is dat je het NOG niet ziet…

tnx voor je antwoord

• Ria

Hoi Silvia,

Weet je wat je het beste kan doen? Niet mailen of bellen en gissen maar een afspraak maken met de chirurg die jou geopereerd heeft. Het kan nl -en ik gis nu ook- maar het zou kunnen dat het littekenweefsel is en dat kan bestreden worden door medicatie. Bij de een slaat het wel aan, bij de ander niet.

Ik ben zelf in sep geopereerd aan mijn neus met goed resultaat door prof Nolst in het AMC Amsterdam. Ik heb maar liefst 2 van die bulten, meer voelbaar dan zichtbaar. Ik ben al een aantal keren op controle geweest en in maart kan hij er pas definitief wat van zeggen. Ik heb heel wat medicatie moeten gebruiken maar de bulten zijn nooit meer weggegaan. Ik denk dat ik het op de koop toe moet nemen want het resultaat vind ik wel erg mooi met hoe het eerst was. Een alternatief is na 6 maanden antibiotica inspuiten dat hoor ik in maart.

Wees verstandig en laat het even zien aan de deskundige zodat je jezelf wat gerust kunt stellen. Ik zou er ook niet te veel over heenwrijven als ik jou was, gewoon vanaf blijven.

Succes ermee,

gr Ria

• Silvia

tnx voor je reactie ria, maar ik wacht nog eventjes af, over 3 weekjes moet ik nog terug, en dan kijken ze het na, misschien is het dan ook een heel stuk geslonken. tis tenslotte pas 2,5 week geleden.

en daarnaast je ziet het niet, dus tis niet zo'n super ramp.

zou koelen nu nog iets helpen of iets anders tegen zwelling?

• De ex-neus

Hoi Ria,

Dus dat kan het ook zijn: littekenweefsel. Ik hou dit allemaal in gedachten voor over 6 maanden. Mag ik vragen hoe groot dat soort bulten (kunnen) zijn?

groetjes,

de ex-neus.

• silvia

aaaaahhhh ik ben er uit

aan de andere kant heb ik precies hetzelfde, alleen daar is het nog flink gezwollen, maar daaronder voel ik precies hetzelfde… gister voelde ik dat nog niet, maar nu wel…. echt een geruststelling :). Die ene kant is dus nog gezwollen (die kant is ook het meest toegetakelt, lees: die kant is nog paars boven mn oog en blauw onder mn oog, en dus ook nog gezwollen, de andere kant is normaal) en de andere kant is al zo goed als geslonken, dus tis aan beide kanten zo

ik ben blij :D

• De ex-neus

Hé Silvia,

Gelukkig! Ik ben blij voor je. Wanneer kunnen we de vorderingen in je blog bewonderen? :)

Groetjes,

de ex-neus