Neuscorrectie

• Flokje

Hallo Patricia,

Ik ben 3 weken geleden geopereerd. Ik had een beetje een haakneus en een veel te lange neustip en die zijn gecorrigeerd.

Ook mijn neus is na het weghalen van het gipsje niet symetrisch. Links zit er bovenaan een deukje in maar rechts niet. Mijn neustip is rechts ongevoelig en er zit nog een licht ronding op mijn neus maar ik denk dat dat nog zwelling is en probeer me er zo min mogelijk zorgen om te maken. Je leest tenslotte overal dat je het uiteindelijke resultaat pas echt na 6 maanden tot een jaar te zien krijgt he!

Als ik lees wat er bij jou allemaal met je neus is gebeurd dan kan ik niets anders dan concluderen dat het normaal is dat ie gezwollen is. Er is behoorlijk aan getrokken en gesleurd en alhoewel je dat aan de buitenkant niet ziet is dat een serieuze ingreep. Maak je maar niet te veel zorgen en neem al je vragen mee op papier de volgende keer dat je naar de chirurg gaat (ik neem aan dat je nog een keer terug moet binnenkort). Het is allemaal nog maar pas gebeurd en het zal zijn tijd nodig hebben…

Groetjes en sterkte!

Flokje

• Ja

Geen zorgen, pas 10 dagen terug!

ik ben 27 dec aan mijn neus geopereerd en pas sinds een week of vier is de zwelling weg. Als ik nu een foto maak zie ik duidelijk verschil met de foto van 1 februari. Dus ik denk dat je nog niet kan oordelen!

Vooral mijn neustip was lang dik, terwijl daar bij mij niets aan veranderd is, alleen daar is wel de snede gemaakt.

succes

• Carin

Hallo Patricia,

Ik ben vorig jaar juni geholpen.

Ik zag er niet uit, heel erg gezwollen.

Als je een foto wil zien laat maar weten.

Na 2/3 maanden begon het pas te ontzwellen.

Ik had ook rechtsboven een deukje is ook weggetrokken.

Het heeft bij mij lang geduurd.

Maar de scheve neuspunt en de ongelijke neusgaten zijn gebleven en daar word ik door Dr. Nolst de 17 de aan geholpen.

De een is de ander niet, het zal ook veel uitmaken wat er gedaan is.

De een is weer gevoeliger dan de ander en ga zo maar door.

De zwelling gaat er zeker uit, maar als iets scheef staat geloof ik niet dat dit recht gaat trekken.

Maar ja, zeggen dat je je niet druk moet maken heeft natuurlijk ook geen zin.

Druk maken we ons wel allemaal!

Ik heb nog een vraag, ik word in het M.C.Scheveningen geop. word je dan in de gewone kleren geop. of moet men een piama aan?

Lieve Groetjes Carin

P.s. Silvia, hoe kom ik nog eens op je site? Ben benieuwd!!!

• Patricia

Hallo Carin en Ja,

Ik ben geholpen in het AMC..dus ik weet niet hoe het zit in MCS.

Bedankt beiden voor je berichtje.

Ik denk dat ik gewoon ook moet wennen aan de andere en wat dikkere neus.

Ik moet inderdaad gewoon geduld hebben..maar het is al zoooo lang een complex die neus van mij en dan is je geduld denk ik gewoon een beetje op en denk je dat het weer niet goed uitpakt.

En ik weet dat mensen denken van waar heb je het over..het is maar een neus , nou ik ben er flink depri om geweest en nog wel een beetje hoor.

Als iemand mij prive wil emailen zodat we elkaar op kunnen beuren dan is dit mijn emailadres:

koopgek@live.nl

Nogmaals heel erg bedankt Carin en Ja…ik waardeer het heel erg dat jullie de moeite nemen om te reageren…hoop dat er nog meer zullen reageren.

groetjes Patricia

• Patricia

Hoi Flokje

Jij ook bedankt voor je reactie.

Ik smeer er trouwens nu arnica zalf/creme op..op de gezwollen plekken en neem arnica tabletten.

Heb gehoord dat dit het zwellingsproces helpt.

Dus ben benieuwd.

groetjes Patricia

• Silvia

Heyhey patricia

Natuurlijk de ene neus is de andere niet, en tis pas zo kort geleden bij jou. Bij mij ging het kapje er pas na 2 weken af, en ik had nog helemaal een dik gezicht. Langzaam aan trok dat bij. Heel langzaam. Ik denk dat je nu nog helemaal niet kan zeggen hoe het gaat worden (jaja dat zegt je pc wrslijk ook, maar die heeft toch echt gelijk haha want ik heb het zelf ook gezien). Ikzelf had ook dat 1 kant dik was (en hard) en de andere kant niet (en dit had ik na 2 weken zeg maar) en ik dacht dat het bot was, en het dus niet goed was, maar heel langzaam aan werd dit minder, en hebben ze nog een paar spuiten in mn neus gezet tegen de zwelling, en toen was het ineens weg :D dit komt vast wel goed, maak je maar niet druk.

Nou succes nog met je herstel

xx silvia

• Mo

Hey Sylvia

Bedankt voor je berichtje…stel ik enorm op prijs.

Had jij ook Prof Nolst Trenite?

En na hoeveel tijd hebben ze wat ingespoten? En deed dat pijn?

Tot horens

xxx

• Silvia

nee geen nolst, ik ben geopereerd door dr ledermann van aesthetic team in vlijmen. Iets ingespoten hebben ze na uuhm 6 weken geloof ik. Deed geen pijn hoor, tis een klein beetje vervelend, meer niet…

• Flokje

Hoi Patricia,

Ik heb ook af en toe last om te geloven dat mijn neus symetrisch is en dat het allemaal goedkomt hoor! Maar je moet blijven denken aan de wijze woorden van de chirurg! Die hebben allemaal 10 jaar of meer gestudeerd om dit te doen dus die wil ik nog wel geloven ;-) Alhoewel dat deukje links echt niet mooi is nu…

Ik heb de eerste twee weken cortisonen pilletjes moeten nemen, om de ergste zwelling tegen te gaan. Heb jij ook zoiets gelijkaardigs gekregen?

Ook ik had voor en na de operatie arnica compositum genomen (zijn 5 of 6 porties) en ook arnica crème gesmeerd met als gevolg dat ik na 14 dagen weer zonder blauwe plekken buiten kon komen. (daarvoor kan dat ook en dan krijg je hele medelijdende blikken wat op zich ook grappig is.)

Ik heb wel geprobeerd om twee weken lang 2 liter water per dag te drinken wat misschien ook helpt…

Volhouden he! Hoe beter je je mentaal bent hoe sneller je fysiek geneest!

Groetjes,

Flokje

PS: Het is nu 3 weken na de operatie en ik heb echt een “stijve neus”. Als ik lang niet lach of beweeg en daarna ineens wel dan trekt hij heel hard tegen. Dan doe ik een beetje oefeningen… Heeft nog iemand dat?

• Carin

Hallo Flokje,

Ik ben dus bijna 9 maanden geleden geop. en heb nu nog niet helemaal mijn gevoel in mijn neus terug.

Het komt wel maar hel langzaam.

En dat deukje kan nog wegtrekken, ik had er ook een recht bovenaan mijn neus.

Groetjes Carin