Neuscorrectie

• Silvia

gedaan ;)

• De ex-neus

Ziet er mooi uit, geniet ervan! :)

• L.

Hey Nel,

ik vroeg me af hoe het nu met je is?

Liefs, L.

• Nel

Beste L.

Bedankt voor je interesse,

Een week geleden ben ik weer voor controle bij dr Nolst geweest, dat was de eerste keer nadat mijn kapje eraf is gegaaan. Ik leefde er al weken naar toe omdat ik heel benieuwd was wat dr Nolst ervan zou vinden. Helaas heeft hij daar niet zoveel over los gelaten. Toen ik aangaf dat ik twijfelde over het eindresultaat zei hij alleen dat ik gewoon geduld moet hebben omdat het wel maanden kan duren voor het helemaal genezen is. Dat antwoord had ik natuurlijk al helemaal verwacht. Uiteindelijk heeft hij voorgesteld, dat als ik bij mijn neus de komende weken nog steeds geen verandering zie hij er iets in gaat spuiten wat de ontzwelling moet stimuleren. Daar ben ik wel blij om, want ik schaam mij echt voor mijn dikke neuspunt.

Pas maakte iemand een opmerking over mijn grote neus, toen dacht ik “zie je nou wel!” ik ben niet gek, mn neus is nog steeds te groot.

wat ik erg jammer vind is dat dr Nolst zo druk is, na 10 minuten sta je weer buiten en heeft hij 2x effetjes vlug op je neus gedrukt. Ik denk dat als je super tevreden bent over je neus, dat dat je niet zoveel uitmaakt, maar ik heb echt uitgekeken naar deze afspraak en was dus best teleurgesteld dat hij amper naar mijn neus heeft gekeken. Ik ben er helemaal niets mee opgeschoten.

Nou maar wachten op de volgende afspraak en ik hoop dat die inspuitingen dan iets gaan helpen.

Ik heb nog steeds een beetje hoop dat het goed komt.

Groetjes Nel

• tanja

Hallo Nel, Ik geloof dat jij een afspraak had met dr. Nolst op dezelfde dag als ik, 7 februari klopt dat? Ik weet dat het toen die middag erg druk was daar. Ik had het een beetje hetzelfde gevoel als jij, dat ik er zsm werd uitgewerkt..In ieder geval, ik weet niet zeker of jij dat was, maar er zat een vrouw in de wachtkamer te wachten toen ik er ook was, waavan ik dacht dat jij het misschien wel was. Klopt het dat je iets te laat was, waardoor mensen die eigenlijk na jou een afspraak hadden voor werden gelaten? Als jij dat was, wil ik even zeggen dat ik je neus helemaal niet te groot vindt, maar juist heel natuurlijk en goed bij je gezicht passen. Ik vond het een mooie neus, zag er ook niet gezwollen uit vond ik. En je huid zag er ook weer helemaal glad en gezond uit, bij mij is alles nog aan het vervellen en heb last van puistjes.

ik ben erg benieuwd of jij dat was!

liefs, tanja

• Nel

Hoi Tanja,

Haha wat leuk dat je dezelfde dag consult had, maar ik denk niet dat ik dat was hoor en weetje waarom :-) ik heb last van acne, dus ik kan nooit diegene zijn met die gladde gezonde huid, haha.

Ik had een afspraak om 14:10 en was 5 minuten te laat. Toen ik mij melde bij de receptioniste zij ze dat ze waren uitgelopen en dat het dus geen enkel probleem was dat ik 5 minuten te laat was, ik denk dus ook niet dat er mensen voor mij zijn gelaten. Hoe laat had jij jouw afspraak?

Ik heb bruin lang haar en had een zwart-grijs geruite jas aan. maar ik denk niet dat ik het was hoor, die jij denkt.

Voor wat voor een consult kwam jij daar?

• tanja

Hoi Nel,

Ik had om 15.40 een consult. Dat was een week nadat het kapje eraf is gehaald. Omdat dr. Nolst er zelf toen niet was, moest ik (en de andere twee die op dezelfde dag zijn geopereerd) een week later alsnog op consult komen. Misschien dat jij het dan toch niet was..Maar het meisje dat ik gezien heb had toevallig dan ook lang bruin haar! Maar geen acne voor zover ik dat kon zien. Ik had dus pas om 15.40 een afspraak, maar ik was er al rond 15u. Maar de persoon die ik bedoel kwam na mij binnen, dus als jij om 14.15 binnen bent gekomen kan jij het niet zijn geweest inderdaad.

Wat gaat NT eigenlijk precies bij jou inspuiten? Cortisone toevallig? Want ik dacht dat speciaal tegen littekenweefsel bedoeld was, maar blijkbaar dus ook tegen de zwelling! Gaat die zwelling trouwens niet vanzelf weg een keer, of heeft hij daar niets over verteld?

liefs,

tanja

• Nel

Hoi Tanja,

Ik kan het receptje dat dr Nolst heeft geschreven echt voor geen meter lezen (een echte dokter dus he, haha), dus ik heb geen idee wat hij er dan in gaat spuiten. Ik hoop wel dat de apotheker het kan lezen :-)

De zwelling zou in principe uit zichzelf weg moeten gaan, maar ik ben de hoop een beetje aan het verliezen, omdat ik de afgelopen weken echt geen enkele verbetering zie. Ik denk dat dr Nolst daarom dat spul wil gaan inspuiten. Zelf kon ik aan hem absoluut niet peilen wat hij van het resultaat vond.

Waarschijnlijk moest jij ook weer over 6 weken terugkomen, dan hebben wij denk ik weer op dezelfde dag een afspraak bij dr Nolst. Hoe gaat het met jouw herstel?

Groetjes Nel

• tanja

Hoi Nel,

Met mij gaat het goed, alleen ben ik soms nog steeds bang voor het ontstaan van bobbels en deuken…Dat hou je toch wel. Weet jij hoe groot de kans is op littekenweefsel?

Mijn neus is niet helemaal symmetrisch van de voorkant(dit was mijn 3e op), maar dat geeft niet. Een barbieneus was ook niet mijn ideaal. Al kan ik mezelf nog wel gek maken ooit, voor de spiegel gaan staan en mijn neus helemaal onderzoeken, vreselijk! Of ik durf juist niet in spiegels te kijken, bang dat ik misschien iets raars zie. Nolst zei op die afspraak van een aantal weken terug, dat hij het een symmetrische neus vond..Ik weet niet of hij dat tegen iedereen zo zegt, maar hij leek wel tevreden te zijn. Ik ben benieuwd wat hij de volgende keer zegt. Ik moet op 19 maart weer. jij ook? Gaat hij dan ook meteen dat spul erin spuiten? Het schijnt in elk geval wel goed te werken! Hoe gaat het verder met jou, is het nog steeds een obsessie of word dat minder? ben je blijdat je het gedaan hebt?

liefs,tanja

• Patricia

Hallo Allemaal !

Ik ben dus geopereerd 10 dagen geleden.

Mijn hechtingen zijn eruit.

De neus is echt heel kundig gedaan ( Door Prof Nolst Trenite).

Alleen ik zie er niet uit met deze neus.

Hij is zo dik..en dan vooral de neustip…ik heb er wel kraakbeen in laten zetten bij de neusvleugels omdat de vorige PC teveel had weg gehaal en ook de neusbrug is opgevuld zeg maar die aan het instorten was.

Nu is mijn vraag….denken jullie nog dat het zwelling is of is dit mijn neus voor de rest van mijn leven?

Ik heb echt een beetje het gevoel dat ik eruit zie als iemand met een hazelip zeg maar…en mijn bovenlip is ook nog helemaal stijf en vreemd.

Ik hoop dat iemand me wil helpen want ik voel me stok en stok ongelukkig…ik ben misselijk van mijzelf als ik in de spiegel kijk.

Ik wil ook wel foto's sturen hoor als jullie die graag willen zien.

En de ene kant van mijn neus is dikker dan de andere kant…is dit allemaal normaal en hoelang duurt het voordat de ergste zwelling een beetje weg is en dan heb ik het niet over de eerst echte zwelling als je geoperereerd bent maar de dikheid erna..

groetjes

Patricia