Beste Nel,
Wat vervelend dat je zo lang moet wachten tot je het eindresultaat kan zien.
Mag ik jou vragen of dit jouw eerste neusoperatie is geweest?
Hoi Nel,
Ik was op 6 december geopereerd.
Vanmiddag was ik bij dr Middelweerd en hij zei dat ik erg snel en goed genas. Maar over die assymetrie ben ik niet veel wijzer geworden. Dr M zag hem ook en voelde dat er iets meer bot zat op die plek aan de linkerkant. Maar dat kan ook een zwelling zijn, dus in hoeverre het weg zou trekken dat wist hij niet.
Het consult na 6 weken is alleen om te kijken of er geen rare dingen aan de hand zijn. en zoals Dr M het verwoordde: “We zijn op de goede weg”. Hij houdt een periode van 6 maanden om het echte resultaat te kunnen beoordelen (dus dat duurt nog wel even…)
Als ik na 6 maanden geen verschil zie en me eraan stoor dan mag ik terugkomen. Maar dat is pas over 6 maanden, dus ik heb besloten om gewoon eens per maand een foto te nemen om te kijken hoe/of het verandert. En na 6 maanden kan ik dan altijd nog zien wat ik doe. Een nieuwe operatie voor iets wat mijn vriend niet eens uit zichzelf ziet is misschien ook wat overdreven…
Groeten,
de ex-neus
Hoi Ree,
Ja, dit was mijn eerste operatie. En eigenlijk zou ik het ook hier bij willen laten.
Ik vind de plek waar mijn neus is opengesneden (wat klinkt dat eng) niet zo mooi genezen, een tweede operatie zal die plek ook niet veel goed doen. Maar als het eindresultaat echt tegenvalt dan ga ik toch serieus nadenken over een tweede keer.
Groetjes Pauline
Beste Ex-neus,
Ik denk dat elke chirurg de eerste maanden zich zal beroepen op het feit dat het dus nog niet 100% is genezen en dat er nog van alles kan veranderen. En dat hij pas na bijvoorbeeld 6 maanden eerlijk zal zeggen wat hij ervan vindt. (vermoed ik)
Ik maak nu nog elke week een foto, maar de laatste weken zie ik dus geen verschil meer, dus dat is heel ontmoedigend. Misschien moet ik ook maar overgaan op 1x per maand.
Gisteren zat ik mijn foto van voor de operatie te bekijken. Maar qua vorm is mijn neus, moet ik wel eerlijk zeggen, een heel stuk verbeterd. Dus ik ben niet alleen maar ontevreden. Alleen jammer dat hij nog net zo groot is, daar ging het mij in eerste instantie om.
Groetjes Nel
Hey Nel,
Ik denk dat de slagingskans van jouw operatie nogal groot moet zijn, omdat het de eerste neusoperatie is en je geopereerd bent door iemand die zeer goed staat aangeschreven.
Na veel ervaringen te hebben gelezen van mensen die ook door dr Nolst zijn geholpen heb ik wel het gevoel gekregen dat hij heel voorzichtig te werk gaat en daardoor soms weinig verschil te zien is na een neuscorrectie. Een groot voordeel van zijn strategie is volgens mij dat de kans op het littekenweefsel hierdoor aanzienlijk beperkt wordt.
Het beste kun je bij de eerstvolgende consult gewoon aangeven waar je niet tevreden mee bent en vragen wat voor mogelijkheden er zijn.
Groetjes,
Ree
Hallo Syvia,
Bedankt voor je hele verhaal en de foto's! Ben ik heel blij mee en zo heb ik ook de stap gewaagd: 13 februari is het mijn beurt!
Nog een vraagje: Hoe heb jij je haar gewassen in die periode met je gipsje? Ik neem aan dat dat niet nat mag worden en je hoofd achterover houden lijkt mij ook niet fijn met zo'n neus…
Ben ook benieuwd hoe je neus er nu uitziet. Het “tussenresultaat” zag er in ieder geval spectaculair uit!
Groetjes,
Flokje
Hoi Nel,
Ik denk ook dat elke chirurg dat sowieso de eerste 6 maanden zegt, maar vooral ook omdat het waar is dat het nog niet uitgenezen is. Ze kunnen dat wel iets alarmerends of geruststellends zeggen, maar wat heb je daar aan als het toch niet zeker is?
Wel goed dat je blij bent met de vorm van je neus trouwens! Vind je dat de grootte niet bij je gezicht past? Ik ben ook op een gesprek geweest bij Nolst en hij benadrukte toen heel erg dat hij een ‘passende neus’ wilde maken. Volgens hem paste in mijn gezicht een: ‘krachtige’ (lees: niet heel kleine) neus. Ik heb uiteindelijk voor dr Middelweerd gekozen omdat hij mij qua persoon meer aansprak en omdat hij me kon opereren op een dag dat het mij het best uitkwam. Mijn neus is niet klein geworden maar hij is niet meer lomp, de vorm is mooi en ik vind hem heel goed bij mijn gezicht passen.
Jij moet toch nog op controle, wanneer heb je je afspraak?
groeten,
de ex-neus
hey flokje
Woaah spannend zeg… maar wel heel leuk… wat ga je precies laten doen?
Douchen, ja dat is moeilijk… ik hing de doucheop op zn laagst (ik ben heel klein) dan hing ie zeg maar tegen mn achterhoofd, en dan bukte ik een beetje om mn haren nat te maken, en dus inderdaad wel met mn hoofd naar achteren… maarja dat is ook maar eventjes, k moet zeggen dat het heel erg mee valt hoor…
ik ben vandaag dan weer op controle geweest, en ik ben ZO ZO ZO gelukkig t ziet er echt super uit… tis nog wel heel gezwollen, dat voel je ook, net of er vocht onder zit… maar je ziet de vorm wel heel goed, en hijs heel mooi recht, oeeh i luv it . ik heb nu nog pleisters erop zitten, maar morgen mag ik ze er af halen… en nu echt, dus zal ik weer foto's op mijn volkskrantblog plaatsen.
Door wie word je geopereerd? Echt al snel zeg die afspraak!
Groetjes
Hallo,
Geweldig Silvia, wat een mooi neusje en wat een verschil,
Mooi dat je laat zien dat het zo kan gaan, ggeft ons allen weer moed.
Nel, als de neus scheef is zal dat niet recht trekken of wat dan ook.
Ik denk dat als je neus al na het verwijderen van het kapje een gekke vorm of wat dan ook voor iets geks heeft dit niet meer helemaal weg gaat.
Alleen slinkt een neus nog en dat gaat bij de ene heel snel en bij de ander heel langzaam, hij slinkt zelfs nog na 5/6 maanden.
Wacht gewoon af, na maanden zie je ook gewoon dingen niet meer, terwijl ze er wel nog zijn.
Dit komt zeker omdat je aan je nieuwe neus went en dat je na de o.p. weken heel intensief met je neus bezig bent.
En stoor je je na een half jaar nog aan je neus, dan laat je hem gewoon nog iets kleiner maken.
Dit doet Dr. Nolst na 7/8 maanden.
Ik moet dus 17 maart voor een revisie.
Het komt echt goed.
En Tanja, ik zal duimen en aan je denken, heel veel succes morgen.
Laat zo vlug je kan iets van je horen.
Lieve groetjes Carin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?