neuscorrectie gehad

  • ir

    Hoi anomyous girl,

    Gek he zo zonder gipskap. Je moet natuurlijk steeds in de spiegel kijken. Ik weet uit ervaring dat de zwellingen die je neus nu breed maken best snel wegtrekken (niet snel genoeg hahaha), ik zag dat eigenlijk per dag veranderen. Ik dacht nu dat die zwellingen weg waren en alleen mijn neustip nog dik was maar ik moet zeggen dat nu ik mijn leesbril weer draag dat ik enorme deuken heb nadat ik mijn bril afzet. Volgens mij lijkt het er dus op dat ook na 6 weken er nog zwelling in de hele neus zit.

    Vanochtend had ik zelfs verdikkingen onder mijn ogen. Vroeg me al af of dit door het koude weer komt.

    Ik denk dat het best goed komt. Heb je ook een dikke neustip ofvalt dit mee?

    Hou je ons op de hoogte,

    Liefs Ir

  • anonymous_girl

    Hoi Ir,

    Bedankt voor je snelle reactie. Hoe lang duurt het voordat het verdoofd gevoel boven je lip weg is? Kan ik namelijk weer normaal lachen. Ik mis mijn lach gewoon. Ik dacht dat ik vandaag wel merkte dat de zwelling iets gezakt was, maar wist het niet zeker.

    Mijn neuspunt is niet dik. Hij is wel in verhouding met de rest van mijn neus. Ik voel wel als ik over de neusbrug naar de neuspunt ga dat mijn neuspunt gezwollen is. Ook voelt het aan de ene kant van mijn neus verdoofd (het sneeuwneuseffect zeg maar) en aan de andere kant niet. Hoop dat de paarse plekken onder mijn ogen ook snel wegtrekken. Moet namelijk aanstaande maandag werken.

    Gr.

  • lotte123

    Hoi,

    De breedte zal zeker afnemen, maak je daar maar geen zorgen over. Ik ben net bij mijn dokter geweest met mijn vragen. Mijn ogen waren zo klein omdat het gewoon nog steeds is opgezwollen en omdat er vocht zit. De dokter zei dat de zwelling van boven naar beneden zal afnemen, dus eerst dat stukje tussen je ogen wordt dunner en daarna geleidelijk naar beneden tot de neustip. De neustip heeft het meeste tijd nodig om verlost te zijn van de zwelling. Ook bij mij is het zo dat ik niet goed kan lachen, mijn boventanden worden niet zichtbaar bij het lachen. Ik ben ondertussen wel meer gewend geraakt aan mijn gezicht, dat zal meer wennen als de zwellingen weg zijn (zodat ik bijv weer mijn grote ogen krijg). Het klopt dus, je moet gewoon afwachten.

    gr

    lotte

    anonymous_girl schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Gisterenochtend is bij de gipskap eraf gehaald. Ik moet

    > eerlijk zeggen dat ik niet schrok, maar was ook niet

    > enthousiast. Zo raar was het, een heel ander gezicht. Mijn

    > tante die was er bij en ze vond het er heel mooi en

    > natuurlijk uit zien, maar hij was alleen dik.

    > Zelf vind ik het ook een heel mooi neusje zo, maar ik vind

    > hem wel te dik zo. De neusbrug tot aan het tussenstukje van

    > mijn ogen is het dik. Van de zijkant is het veel mooier dan

    > van de voorkant. Hij ziet er breed en dik uit van voor. Ik

    > denk door de zwellingen. Mijn bovenlip en het bovenstukje

    > daarvan is een beetje verdoofd en dit geeft ook een raar

    > gezicht als ik lach. Daarnaast zijn de paarse plekken onder

    > mijn ogen nog niet helemaal weg en ik het gevoel heb dat mijn

    > gezicht (vooral wangen) ook nog een beetje dik zijn. LOTTE,

    > misschien is het bij jou dezelfde situatie, want ik vind dat

    > ik hierdoor een neppe look krijg. Is het nu minder bij je?

    > Wat zijn je ervaringen nu?

    >

    > Ben eigenlijk nu heel ongeduldig en vraag mijzelf steeds af

    > of de breedte van mij neus nog gaat afnemen, of het wel

    > zwellingen zijn (zo voelt het wel), hoe snel nemen de eerste

    > zwellingen af, wanneer gaan die paarse plekken weg, wordt

    > mijn neus veel smaller en kleiner dan hij nu is?

    > Ik wil graag deze vragen richten tot jullie allen en zou het

    > op prijs stellen als jullie mij op deze vragen antwoord

    > kunnen geven. Op zijn minst zou het fijn zijn als ik even van

    > de onzekerheden af ben.

  • anonymous_girl

    Dank je Lotte. Ik zie inderdaad dat het iets minder dik is dan de dag dat het gipskapje eraf ging. Ik probeer ook mijn neus te masseren en dan van onder naar boven. Dan voel ik ook waar het dik is. Vooral mijn neuspunt voelt dik aan. Komt goed allemaal hoop ik. Dat afwachten is inderdaad erg vervelend. Vooral als je heel ongeduldig bent.

    Gr.

  • Vlinder

    Heeft je PC er een tijd op geplakt wanneer je neus volledig vrij van zwelling zou zijn ( x maanden-jaar)?

  • anonymous_girl

    Weet niet of de vraag voor mij is bedoeld, maar mijn gips heeft een ander pc eraf gehaald. Mijn pc was namelijk op vakantie en mijn volgende afspraak in februari is met de pc die mij geopereerd heeft en tot dan zou de meeste zwelling wel weg zijn volgens de pc die mijn gips heeft verwijderd.

  • lotte123

    Ik heb tijdens oud en nieuw te veel gedronken waardoor ik op een bank zat en toen met mijn hoofd en waarschijnlijk dus ook neus tegen de bank aan kwam. Ik ben naar de dokter geweest en die zei dat er niks aan de hand was, maar toen had ik hem niet verteld dat ik daadwerkelijk met mijn neus was gebotst, ik had hem verteld dat er iets gebeurd zou kunnen zijn maar ik wist het niet zeker. Hij voelde even aan mijn neus en keek ernaar maar hij zei dat het er hartstikke goed uitzag. Maar ik ben er nog steeds onzeker over, er kwam de volgende dag geen bloed uit ofzo en mijn neus ziet er wel naar mijn mening hetzelfde uit. Bovendien heb ik gister een kuiltje ontdekt ietse boven mijn neusvleugel, het lijkt echter alleen een kuil op de huid en niet dat ie doordringt tot de kraakbeen.

  • L

    Hey meiden!

    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

    Was een tijdje niet op de prikpagina geweest..

    Ik zou nog laten weten hoe het met de controle voor de kerstdagen is gegaan.

    Nou… ik heb dus weer dikke pech! :(

    De deukjes waar ik het eerder over had zijn nu geen 2 deukjes meer, maar 1 lange deuk! De KNO arts zegt dat dit niet vanzelf weggaat. Het littekenweefsel is naar binnen is gegroeid i.p.v. om de neusbrug heen. Ook is mijn linker neusingang weer gedeeltelijk dichtgegroeid met littekenweefsel de rechter is wel mooi open gebleven nadat het losgetrokken was. Toch nog 1 positief iets :S

    De KNO arts wil me over drie maanden weer terug zien en heeft al gezegd dat ik over een half jaar weer geopereerd moet worden. Die deuk moet of opgevuld worden en losgesneden worden van het bot, de neusingangen moeten vrij gemaakt worden van het littekenweefsel en het litteken aan de buitenkant onder mijn neus moet netjes dichtgemaakt worden :( Dat heb ik weer he :S

    Toch heb ik geen spijt van mijn neuscorrectie… ik ben echt heel erg blij met het profiel en de neustip. Alleen baal ik natuurlijk wel dat het niet ineen keer goed is gegaan.

    Ik schaam me best wel voor die deuk.. hij begint steeds meer op te vallen. Ook schaam ik me voor de zwellingen naast mijn neus (wat van je wangen naar je neusbrug loopt) Is dat bij jullie ook nog heel dik?

    En Lotte, als je PC zegt dat er niks aan de hand is, zou ik dat ook geloven. De KNO arts die ik heb zegt ook eerlijk dat het niet zo is geworden als hij gehoopt had. Als er bij jou iets aan de hand zou zijn na die stoot op je neus, zou hij dat vast kunnen voelen. Sterkte met je onzekerheden!

    Groetjes L

  • anonymous_girl

    Hoi L,

    Ik heb dat ook dat mijn neus nog dik is. Ook daar bij mij wangen naar de neusbrug toe. Bij mij is het nu precies 2 weken geleden dat ik ben geopereerd. Ik heb tot vandaag toe veel met onzekerheid gezeten. Omdat het zo dik was allemaal en ook de neusbrug daar tussen mijn ogen had ik zo'n vreemde blik. Tevens was het stukje tussen mijn bovenlip en neus nog een beetje verdoofd, waardoor ik een vreemde lach had. Nu de zwellingen op mijn neusbrug is afgenomen en dat verdoofd gevoel boven mijn lip weg is ben ik heel tevreden over het resultaat van mijn neus. Hij ziet er goed uit en vooral van het zijaanzicht, want ik had een behoorlijke boog in mijn neus van de zijkant. Als van voor de zwellingen/dikte nog afneemt en van de neuspunt dan is het voor mij perfect.

    L en Ir: Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de zwellingen in de neusbrug en de

    neuspunt?? Ik merk nu namelijk dat de zwelling vanaf tussen mijn ogen en iets verder naar onder sneller minder wordt dan de neuspunt. Klopt het dat het erg lang kan duren voordat de dikte van de neuspunt een beetje afneemt?

    Groetjes….

  • anonymous_girl

    Ow ja L,

    Ben vergeten te vragen wanneer die deukjes bij jou tevoorschijn zijn gekomen. Denk je nu het voor mij 2 weken geleden is dat ik ben geopereerd nog een dergelijke situatie zich kan voordoen? Ik heb geen ademproblemen, maar soms zit de rechterkant wel snel verstopt als iemand rookt of s nachts soms. Moet eerlijk zeggen dat ik dat probleem voorheen ook had. Dat de rechterkant snel verstopt zat. Komt ook door het roken denk ik. Ik rook nu al ruim 2 weken niet hoor, maar zou het fijn vinden als je hierop antwoord kan geven L. Thanksss….