neuscorrectie gehad

  • L

    Hoi Anonymous Girl,

    Mijn neustip is nooit echt opgezwollen geweest. Een klein beetje zwelling misschien. Maar ik ben juist heel tevreden met de tip. Ik hoop zelf dat die niet meer gaat veranderen. Bij mij hebben ze mijn neustip wat puntiger (meer diamantvormig) gemaakt. Mijn neuspunt was door de bochel in mijn neus ook wat gezakt.. dat hebben ze ook wat omhoog gehaald.

    Eigenlijk was niet afgesproken in het 1e en 2e consult dat mijn neustip veranderd zou worden. De dag voor de operatie vroeg de KNO arts of er wat veranderd mocht worden aan de neustip als de verhoudingen na het weghalen van bochel niet klopten. Ik zei toen dat ik het prima vond..

    Na de operatie hoorde ik dus ook of ze de tip wel of niet veranderd hadden. Ik ben erg blij dat ze gedaan hebben.

    Maar ik moet zeggen dat toen mijn kapje los raakte ik stiekem heb gekeken en erg SCHROK! Het leek zo anders, zo puntig en hoog! Maar nu ben ik er aan gewend en dat omhoog staan is nu al veel minder geworden, ook is die weer wat ronder geworden.

    Over die deukjes…

    Die deukjes kwamen ongeveer 1 of 2 week na het verwijderen van het gipskapje. (2 weken opgehad) Alhoewel ik na het verwijderen van het kapje al zag dat het waar die deuk nu zit blauwer was dan de rest van mijn neus. Toen dacht ik dat het misschien een blauwe plek was of een adertje. Toen begon het langzaam in 2 kleine deukjes te veranderen. En ongeveer 3 week na de operatie werd het een lange deuk. Die 2 deukjes waren naar elkaar toegegaan in een lijn.

    Het lijkt alsof het weer iets minder erg is dan 3a 4 week na mijn operatie. Maar helemaal wegtrekken gaat het helaas niet.

    Ik denk dat als jij nog geen rare dingen op je neus ziet er ook niet ineens een deuk in kan komen hoor. Zeker durf ik het niet te zeggen. Maar bij zag je echt vanaf het begin dat donkere lijntje. Mijn operatie is nu bijna 7 week geleden.

    Erg vervelend dat we er allemaal zo onzeker over zijn he? :S Was het na de operatie maar ineen keer goed… :( Dat je even kan zien hoe het gaat worden en dan mogen de zwellingen pas komen haha.. dan weet je in ieder geval al hoe het eruit gaat zien. Maar helaas, zo mag het niet zijn ;)

    Sterkte ermee!

    Groetjes L

  • anonymous_girl

    Wel vervelend zeg dat je die deukjes hebt en inderdaad volgens mij is het afwachten op het uiteindelijke resultaat één van de irritante zaken. Ook wat betreft onze psychologie :S. Is de tweede operatie wat makkelijker dan de eerste voor je of niet? Moet je nu dat gehele proces opnieuw beleven?

    Weet je wat het is met mijn neuspunt. Mijn neuspunt was ook iets naar onderen gezakt en mijn chirurg zei dat hij die smaller had gemaakt, maar hij is nu even dik als mijn neuspunt voor de correctie. Mijn neuspunt is ook nog ongevoelig en voelt hard aan. Als ik over mijn neus aai dan voel ik dat het voorste onderste stukje (bovenop mijn neus en incl. neuspunt) een dikkere bobbel is dan de rest. Wat is het moeilijk om soms dit soort dingen te omschrijven zeg. Vandaar dat ik denk dat die ook gezwollen is, maar ik denk dat hij mooier is als hij nog een klein beetje zakt qua dikte.

  • L

    Hoi Anonymous,

    Mijn neuspunt is ook keihard, begint nu ietsje zachter te worden. Nog wel heel gevoelig trouwens. Dat stukje waar ze in gesneden hebben (ik heb een open rhinoplastiek gehad) is ook gevoelloos.

    Ik had de eerste 4 weken ook geen gevoel meer aan de rechterkant van mijn gehemelte. Was ook heel vervelend.. vooral tijdens het eten. Dat gevoel is gelukkig weer terug gekomen. KNO arts zei dat de zenuwen van mijn gehemelte gekneusd waren geraakt tijdens de operatie.

    Dat met die bovenlip had ik ook hoor… vooral als ik moest lachen (wat ik veel doe) leek dat heel raar… mijn stiefmoeder vond dat ik op zo'n mannetje van de muppetshow leek als ik lachte. (die ene waarvan de bovenkant van zijn hoofd helemaal naar achteren gaat als hij lacht)

    Heb je ook problemen met de uitspraak van bepaalde letters? Zoals de V en de P? Ik nu nog wel.. en als je labello of lipgloss op hebt gedaan en dan je lippen overelkaar heen wil doen… dat wil niet! haha zo'n stom gezicht!

    Tijdens het eten leek ik net een oud wijf die haar eten niet in de mond kon houden haha… gelukkig worden dat soort ongemakken met de dag beter!

    Is jouw neus overdag ook dikker dan s`avonds? s`Avonds is mijn neus op zijn mooist.

    Over die 2e ingreep kon de KNO arts me alleen vertellen dat hij nog een plan moet bedenken hoe hij die deuk gaat opvullen. Maar hij zei wel dat het een vergelijkbare ingreep gaat worden.. omdat het wel weer allemaal open moet. Ik denk alleen niet dat ze weer gaan breken. Want mijn profiel is mooi zo. Ik hoop alleen dat het niet weer een ingreep van 4 uur gaat worden. En ik hoop echt dat er GEEN watten meer in moeten. Straks beschadigen ze de boel weer met het trekken.

    Groetjes L.

  • lotte123

    Bij mij is precies hetzelfde. De bovenste helft van mijn neus lijkt dunner en minder opgezwollen dan de onderste gedeelte (dus ook neustip vooral). Ik denk ook dat dat wel dunner wordt. Ik heb de tampons maar liefst 6 dagen in mijn neus gehad en toen ze begonnen met het eruit trekken zat ie heel goed vast, toch is er bij het uittrekken niets beschaadigt, zoals dat is bij L. Dat is blijkbaar bij verschillende klinieken anders, bij sommige wordt het al na 2 dagen de tampons verwijderd. Wat raar.

  • L

    Hoi Lotte,

    Mijn tampons zijn ook na 2 dagen verwijderd.

    Die van jou pas na 6 dagen!?!? Pffff… ik zou helemaal gek worden! Ik was na 2 dagen al VET blij dat ze eruit mochten.

    Had jij ook van die lange slierten? Of had je korte tampons?

    Bij mij kwam er geen eind aan… volgens mij kwam er wel 1.50 tot 2 meter uit. Blegh!

    Groetjes L

  • lotte123

    heej,

    1.5 meter???? Past dat wel allemaal in je hoofd? Mijne waren hooguit 15 cm, maar bij het ruit trekken voelde het alsof ze mijn hersenen via mijn neus eruit trokken.

  • ir

    Hoi L en Lotte,

    Ik moest ook de tampons 2 dagen in maar het waren een soort plastic tampons die niet langer werden. Ze zaten wel behoorlijk vast. Ik kon gelijk weer door mijn neus ademen maar ik vergat steeds dat dat weer kon. gek he.

    Bij mij is het inmiddels 7 weken geleden en de neusrug boven aan wordt echt al smaller. Soms heb ik zelf het idee dat het stilstaat maar mijn zus die het nauwlettend volgt zegt dat ie echt slanker wordt. De neuspunt daareentegen is nog steeds een bol. Pfff mag toch hopen dat dat ook nog gaat zakken. Door die bol lijkt mijn neus best grof. Maarja ik had een ‘hanging nose’ dus ze hebben best flink in de tip zitten rommelen en ook boven de neusvleugels is het opgevuld met kraakbeen. Volgens de berichten gaat het wel zakken maar o wat is geduld moeilijk in een zaak als deze.

    L, wat ontzettend balen dat je nog een keer moet. Gelukkig dat je de neustip en t profiel wel mooi vindt, maarja liever ineens goed. Sterkte ermee.

    groetjes Ir

  • L

    Ja dat voelde bij mij ook zo! Ik hoorde dat ze ze het ook in je voorhoofdholte en je bijholtes stoppen. En het is in een soort spiraalvorm erin gezet. Zo past dat schijnbaar wel in mijn hoofd :S haha…

    En ik heb geen groot hoofd hoor :P haha…

    Groetjes L

  • L

    Hey Ir,

    Ja daar baal ik ook van. Maar goed… het is nu eenmaal zo :(

    Sommige mensen zeggen tegen mij dat ik gek ben om het nog een keer te laten doen. Ze zeggen dat ik die deuk maar gewoon moet laten zitten. Dan heb ik echt zoiets van: Ja hallo! dan heb ik die ellende zeker allemaal voor niks meegemaakt! En ik loop ermee… Die deuk maakt me erg onzeker.

    Ik vind het raar dat sommige mensen zo makkelijk doen over dit soort dingen. Als ze het zelf meegemaakt hadden zouden ze je wel begrijpen.

    Voor mij is het vandaag precies 7 week geleden. En bij mij neemt de zwelling op mijn neusbrug ook af. Ik heb net als jij het gevoel dat er niks gebeurd. Maar ik heb bijna elke week foto`s gemaakt en dan zie ik DUIDELIJK verschil.

    Doe jij dat ook? Het is namelijk erg goed om te zien dat er toch verandering in zit.

    Jammer dat de zwelling van je neustip zo langzaam gaat! Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit. Een neus zit ook zo CENTRAAL in je gezicht he… Ik heb ook het gevoel dat iedereen naar mijn neus kijkt. (terwijl dat volgens mij niet eens zo is)

    Sinds ik geopereerd ben kijk ik zelf wel naar IEDEREEN zijn of haar neus. En zo zie je ook dat heel veel neuzen NIET perfect zijn. (terwijl me dat daarvoor nooit is opgevallen) Normaal kijk ik als eerste naar iemand zijn ogen. Maar nu eerst naar de neus! hahaha… stom eigenlijk.

    Hebben jullie dat ook?

    Groetjes L.

  • ir

    Hoi,

    Ja dat heb ik precies hetzelfde dat ik naar iedereen zijn neus kijk (deed ik eigenlijk al). Mijn moeder zegt ook steeds: “joh je ziet zulke gekke neuzen, ik zou nu maar blij zijn als ik jou was”, maarja dat is wel zo maar het heeft toch heel veel geld gekost, ik ben daar nog lang mee bezig en dan wil je toch dat het goed is, het hoeft gerust niet perfect maar zo'n bol vind ik echt plopserig.

    Grappig dat we allebei precies 7 weken geleden geopereerd zijn. Weet je wat ik ook heb dat ik bang ben dat de mensen die het weten en nu mijn neus zien zoiets hebben van “ik vind het eigenlijk niet mooier”, ik weet dat ik zo niet moet denken maar toch….

    Ik ben zelf in ieder geval wel heel blij dat je nu veel meer van mijn bovenlip ziet. Doordat mijn neus echt behoorlijk hing had ik een hele rare hoek en nu zie je veel meer van het gedeelte boven mijn lip.

    Mijn neuspunt voelt ook nog keihard. vooral dat stukje tussen beide neusgaten en het is ook nog pijnlijk als ik eraan kom, heb jij dat ook?

    Ik snap wel dat je nog een keer gaat. Zou ik ook doen hoor! Als die deuk nl weg is is het toch helemaal goed en je moet er nog je hele leven mee doen.

    Ik heb alleen foto's van 3 weken na de operatie. Had ik er maar meer gemaakt, zo zonde dat ik dat niet heb gedaan. Misschien kan ik het alsnog doen vanaf nu. Bij mij is de kleur ook nog anders, vooral als het koud is wordt mijn neus niet rood zoals de rest van mijn gezicht maar blijft een beetje bleek.

    tot later,

    groetjes Ir