neuscorrectie gehad

  • L

    Hoi Rebecca,

    Wat vervelend dat jij weer een nacorrectie moet! De bochel is dus meteen weer terug gegroeid? Is dat door littekenweefsel of zit er gewoon weer nieuw kraakbeen? Gaan ze weer een volledige correctie doen of alleen de bochel wegschaven? Ik hoop echt voor je dat het daarna het voor jou perfecte neusje wordt!

    Bij mij groeit er littekenweefsel voor de neusdoorgang. Het vervelende is dat ik juist een neuscorrectie heb gehad omdat ik slecht door mijn neus kon ademen. Ik had een zogenaamde “spanningsneus” (door de bochel) en te kleine neusgaten.

    Het is na het wegtrekken van het littekenweefsel aan de rechterkant wel beter geworden. De linkerkant groeit volgens mij weer dicht. Ze hebben het niet weggesneden hoor. Ze hebben verse littekenweefsel losgetrokken (zonder verdoving) met een pincet! Was geen pretje! Begon natuurlijk heel erg te bloeden!

    De KNO arts heeft gezegd dat als het er volgende week weer zit er een andere ingreep moet plaatsvinden… alleen zou hij dan pas vertellen wat voor ingreep.. brrrr..

    Dat littekenweefsel is ontstaan door het verwijderen van de tampons, het ging heel erg bloeden en toen moesten er weer nieuwe tampons in (ik ging door de grond heen van de pijn!). Daarmee hebben ze de boel beschadigd :( Ook is de wond onder mijn neus heel lelijk geworden door het inbrengen van de nieuwe tampons. Ze hebben daarbij mijn neusgaten heel wijd opengetrokken waardoor er 1 hechting is geknapt en er nu dus een glupje aan de rechterkant zit! De KNO arts wil eerst kijken hoe de rest van mijn neus geneest voordat hij dat lelijke glupje gaat herstellen, dat i.v.m. een eventuele nacorrectie en de boel dan toch weer open moet. Al hoop ik dat dat niet hoeft!

    Ik heb denk ik niet zoveel geluk gehad… Wel is mijn profiel mooier geworden.. alleen lijkt het bij mij ook alsof de bochel weer een beetje terug komt! Alleen dan lager, meer bij mijn tussenschot. Kan ook zwelling zijn omdat ze de neustip ook hebben veranderd (wat wel heel mooi is geworden). De KNO arts zegt dat ik moet afwachten.

    Ik zou ook niet weten wat die blauwe deukjes zijn.. Het lijkt alsof je kan zien waar ze het gebroken hebben. Ik hoorde van een ander meisje dat zij dat ook had en dat is weer weggetrokken. Die deukjes maken het vooraanzicht er niet beter op… Die deukjes vallen nu gewoon nog heel erg op, denk ook omdat het in die deukjes nog blauw is en eromheen nog gezwollen.

    Groetjes L.

  • L

    Hoi Ir,

    Wat vervelend voor je de dat de tip nog zo gezwollen is!

    Je wordt zo onzeker van dat wachten he? Ik hoop voor je dat het heel mooi gaat worden!

    Ik snap je onzekerheid over je neustip helemaal! Ik heb dat met die blauwe deukjes in mijn neus… ik hoop echt zo dat dat nog weg gaat trekken. Anders wil ik wel dat ze dat gaan verbeteren. Het vooraanzicht van mijn neus was namelijk niet echt lelijk VOOR de correctie en nu dus wel :( En het natuurlijk niet de bedoeling dat de neus er lelijker op wordt. Alhoewel mijn profiel wel enorm verbeterd is.

    Met je neustip komt het vast wel goed! Wat heeft de chirurg erover gezegd dan?

    Groetjes L.

  • ir

    Hoi,

    Dank jullie voor jullie opbeurende woorden.

    De chirurg heeft het alleen gezien nadat hij het kapje verwijderde, dus dat was een week na de operatie. Hij zei toen dat het logisch was dat het nog zo dik was omdat mijn hele neus uit elkaar gelegen had. Het gekke is dat je dat ook overal leest maar als het jezelf betreft is geduld hebben best moeilijk. Kreeg je het maar op een briefje he, van 'het komt allemaal goed"., Weten jullie of een eventuele nacorrectie gratis is?

    L, wat ontzettend balen zeg al die toestanden. Ben benieuwd hoe het bij je gaat aflopen. Hoop dat je volgende week een goed bericht krijgt,

    Liefs Ir

  • lotte123

    Vandaag is het verband eraf gegaan, en wat is mijn neus toch mooi geworden! Het is mooier geworden dan ik verwacht had, het is nog wel een beetje opgezwollen maar dat trekt nog wel weg. Sterkte aan degenen in dit topic waar het iets minder mee gaat, ik hoop voor jullie dat het snel goed komt!

  • L

    Hoi Ir,

    Ik heb geen idee of een nacorrectie gratis is… lijkt me wel toch? Als het een beetje een redelijke kliniek is zou je toch zeggen dat ze het NETJES over doen!

    Het trekt vast wel bij joh! Het is nog zo kort geleden… (maar ik weet hoe moeilijk het is om dat te geloven is bij jezelf ;))

    Ik hoop ook dat ik volgende week goed nieuws krijg… ik laat het wel weten.

    Groetjes L

  • L

    Hoi Lotte,

    Ben erg blij voor je dat het zo mooi is geworden! Waar heb je het laten doen dan?

    Was dat bij ons (Rebecca, Ir en mij) ook maar zo! :(

    Heel veel plezier met je mooie nieuwe neusje.

    Groetjes L

  • lotte123

    Ik heb het gedaan bij het maxima medisch centrum door dr fechner. Succes!

  • ir

    Hoi Lotte,

    Ik ben ook ontzettend blij voor je dat het geworden is zoals je gehoopt had. Zelfs nog mooier. Geniet er maar van. Het is tenslotte niet zomaar wat om te laten doen en heerlijk dat het dan goed gelukt.

    Liefs Ir

  • lotte123

    Hoi.

    Ik ben een paar onzekerheden tegengekomen, ik heb het daar nog met de dokter over maar mischien kunnen jullie mij nu al helpen. Ik zie als ik in mijn rechter neusgat kijk, twee uiteinden van een touw, kan het zijn dat er een hechting is losgekomen? Eerst was dat niet, ik kon het iig niet zien wat mischien door het vuil komt. Mijn tweede vraag is of mijn neustip gewoon zelf zo groot is en niet veranderd is, of dat het opgezwollen is? Ik had voor de operatie ook een grote neustip (dat bolletje zeg maar), maar is de neustip altijd opgezwollen na een operatie?

    alvast bedankt

  • L

    Hoi Lotte,

    Die touwtjes in je neus zijn vast die oplosbare hechtingen. Misschien dat ze al een beetje aan het oplossen zijn? Of zijn je korstjes al zachter aan het worden en dat die touwtjes nu te zien zijn omdat ze eerst achter of in de korstjes verscholen zaten.

    En je neustip is vast gezwollen… dat is die van mij ook. Ik heb zelf een keiharde neustip en voelt aan als een kurk, haha. Als ik jou was zou ik gewoon aan je arts vragen of ze wel wat aan je neustip gedaan hebben. Alleen als ze dat met je afgesproken hebben neem ik aan dat dat wel gebeurd is.

    Ik weet precies hoe je je voelt nu! Ik heb woensdag een vervolgafspraak. Ik zit ook met al die onzekerheden… VOORAL die deuk in mijn neus!

    Mensen zeggen ook allemaal die deuk er eerst niet zat en nu steeds duidelijker wordt! Niet LEUK!

    Ben je nog wel blij met je neus?

    Bij mij is het wisselend. De ene dag ben ik blij dat ik het gedaan heb en vind ik het mooi. En de andere dag heb ik spijt (vooral vanwege die deuk) en wou ik dat ik het nooit gedaan had!

    Ben benieuwd hoe dat bij de rest van jullie is.

    Sterkte met je onzekerheden, komt vast wel goed.

    Groetjes L.