neuscorrectie gehad

  • ir

    Hoi,

    De tampons zijn er nu uit bij je he? Wat een opluchting vind je niet. Dat van die tranende ogen heb ik ook gehad en ik kreeg er anti-allergie pilletjes voor. Die hielpen heel goed.

    Moest ook vaak niezen maar ze adviseerden om dat met je mond open te doen, iig niet dicht. (Ja hoe maak je vrienden he hahaha).

    Wanneer gaat het kapje er bij je af?

    groetjes Ir

  • anonymous_girl

    Hoi Ir,

    Ja, gelukkig zijn die er uit. Er ging echt een wereld voor me open toen ze eruit waren. Het was wel even wennen hoor aan al dat frisse lucht die weer door je neus kwam. De oorzaak van de knallende hoofdpijn en tranende ogen waren dus de tampons. Tegen de hoofdpijn begon ik steeds meer pijnstillers te nemen, waardoor ik op een gegeven moment pijn in mijn maag begon te krijgen. Dit was het pijnlijkste in principe van het gehele genezingsproces. Iedereen die een neuscorrectie overweegt moet er op voorbereid zijn dat het genezingsproces de eerste week heel erg kan tegenvallen.

    Als ik moet niezen dan kijk ik naar beneden en ga ik snel in- en uitademen. Dit had ik ergens gelezen op internet. Het lijkt op de puf techniek bij een bevalling :). Niet dat ik die ooit heb gehad, maar misschien kan je je hier dan meer een voorstelling van maken. Als dit niet helpt dan nies ik door mijn mond.

    Het gipskapje gaat er bij mij woensdag op oudejaarsdag af en ga ik dus met mijn nieuwe neus het nieuwe jaar in. Ik ben echt ontzettend nieuwsgierig naar het resultaat. Ik kijk steeds in de spiegel nu naar de onderkant die ik wel kan zien en dat ziet er redelijk goed uit. De gaten zijn even groot en het is allemaal recht.

    Ik had gelezen dat je niet erg tevreden was over de neustip, maar dat ze je hadden vertelt dat die nog zou kunnen zakken. Ik ben echt benieuwd hoe het er bij mij uit ziet. Ik ben ook erg ongeduldig dus als het nog allemaal moet zakken en dergelijke dan word ik gek denk ik :). Mocht het nou bij mij bijvoorbeeld zo zijn dat het vooraanzicht zoals bij jou in orde is en alleen de neustip niet helemaal goed is dan zou ik niet nog een keer een neusoperatie laten doen. Ik zie er echt tegenop om nogmaals dit allemaal mee te maken. Hoe is het nu? Hoe ziet je neus er nu uit?

    Gr.

  • ir

    Hoi,

    Wat heerlijk he die frisse lucht. Ik weet wel dat ik in het begin nog steeds door mijn mond ging ademen omdat ik er aan moest wennen dat het weer door mijn neus kon.

    Ben zo benieuwd hoe je je neus vindt woensdag. Ik was in het begin wel bang dat ik hem zou stoten. Ik moet zeggen dat het nog pijnlijk is als ik eraan zit en nu het kouder weer is doe ik dat toch vaker omdat ik mijn neus moet snuiten.

    De tip is nog steeds te dik, maarja als ik dan ook lees dat dat máánden duurt dan ben ik daar natuurlijk nog niet. Het is vandaag precies 6 weken geleden. Afwachten dus maar.

    Laat je weten hoe het is woensdag.

    In ieder geval een heel prettige jaarwisseling.

    groetjes Ir

  • lotte123

    Ik ben weer een zorg tegengekomen. Mijn ogen zijn kleiner dan voor de operatie, ik dacht eerst dat het door de opzwelling kwam maar de operatie is al op 17-12 gedaan en nu zijn er geen tekens van opzwelling te zien. Hoe zou dit komen?

  • anonymous_girl

    Hoi Ir,

    Grappig. Op een gegeven moment begon ik ook door mijn mond te ademen, omdat de lucht zelf veel te koud aanvoelde in mijn neus.

    Ben ook erg nieuwsgierig naar mijn nieuwe neus. Ik kwam vandaag een dagboek van iemand tegen die hetzelfde gipskap en dergelijke als ik op had en precies dezelfde ervaringen als ik. Op de foto's waar de gipskap er bij haar net af is, is haar neuspunt ook best dik en na een aantal maanden is ie echt mooier.

    Ik zie ook bij haar dat onder haar gipskap haar neus best dik is, maar dat is bij mij niet het geval. Hopelijk wil dat zeggen dat ik niet een hele dikke neus heb op dit moment. Ik kan jullie wel de link geven van haar dagboek waar je heel veel aan kan hebben, namelijk: http://neuscorrectie.punt.nl/?home=1

    Ik verwacht er voor morgen ook niet al te veel van, want hoor van de meeste mensen dat het de eerste keer erg is tegengevallen en dat je echt aan je nieuwe neus moet wennen. Het is ook vaak schrikken, omdat er dan bijvoorbeeld nog zwellingen zijn die het uiteindelijke resultaat niet laten zien. Tenminste tot nu toe heb ik gehoord dat dit de ervaringen zijn van anderen.

    Nogmaals Ir, kijk naar de weblog van Claudia (http://neuscorrectie.punt.nl/?home=1) en dan zul je zien dat haar neustip vergeleken met maanden erna erg dik is. Bij haar is de neustip ook pas na maanden geslonken. Ik kan begrijpen dat het irritant is om daar nog op te wachten, maar jah. Het zij niet anders.

    Laat nog van me horen!

    Gr.

  • ir

    Hoi,

    Ik heb gelijk het verhaal van Claudia gelezen. Heerlijk hoor zoveel herkenning. Toch zegt ze een paar keer dat na 6 weken de ergste zwellingen verdwenen zijn. Dat is ook zo, maar ja die neustip. Blijft toch hard, dik en doet zeer.

    Lotte ik zou gewoon bellen naar de kliniek hoor met zo'n vraag over je ogen. Anders blijf je er steeds over in zitten en misschien is er wel een verklaring voor.

    tot later, prettige jaarwisseling

    Ir

  • Vlinder

    Hallo allemaal,

    Ik ben net 6 maanden geleden geopereerd.

    Bij het verwijderen van de neuskap en alle pleisters, was ik enorm teleurgesteld…ik meende een klein neusje te zien maar niets was minder waar!!!

    De operatie bestond uit het verwijderen van de bult, het versmallen van de neusbrug en het hermodelleren van de neustip ( verkleinen + hermodelleren mbv kraakbeen ).

    De PC verwijderde dus het verband en zei meteen hoe fantastisch het eruit zag…maar nog eens, ik zag een versmalde neus en de bult was weg, maar in het zijprofiel was de neus nog mega groot vooral de neustip!!!

    In de komende 2 weken na de operatie verscheen er ook nog eens een bultje aan de zijkant van de neusbrug dat zicht-en voelbaar is!!!

    Mijn PC voelde dit en zei dat dat nog zou verdwijnen.

    Tijdens de nabehandeling in de 2 weken na de operatie heb ik hem meermaals gevraagd hoe het eindresultaat eruit zou zien en hoe klein ie nog zou worden….maar helaas zei de PC me niets meer dan “ verder leven en geduld hebben”…ik heb toen ook met tranen de praktijk verlaten….

    Nu ik denk dat de PC best weet hoe ie eruit zal zien, hij heeft hem tenslotte gemaakt en weet uiteindelijk wel hoe het eruit zal zien, dus moet ik vertrouwen hebben dat het er inderdaad goed gaat uitzien.

    Ik zag ook aan mijn huid dat de neustip “geopereerd” was, de huid op de tip was heel anders dan eerst!

    Ik heb ook veel gelezen van lotgenoten, verklaringen van patiënten en van chirurgen en ze vertellen allemaal hetzelfde: pas na 1 jaar kan het resultaat beoordeld worden!!

    Het is net als Ir zegt, kregen we dat maar zwart op wit op papier dat het na die tijd er zo zou uitzien….

    Als het kouder is, lijkt ie kleiner, dus dat moet wijzen op zwelling!!!

    Vandaag 6 maanden later is mijn neus geslonken en wordt de neus terug gevoeliger, adem ik normaal en zijn de littekens genezen en bijna niet meer zichtbaar.

    Mijn neustip is nog steeds hard ( wel al iets minder ) en lijkt nog een bolletje en is naar mijn mening nog te groot ( in zijprofiel ben ik nog niet tevreden ).

    Ik vrees echt dat we tot een jaar geduld moeten hebben, de littekens moeten genezen en ik weet uit ervaring ( heb 2 keizersnedes achter de rug ) dat die littekens tijd nodig hebben.

    Ook hoorde ik dat als er kraakbeen bij aan de pas komt, de herstelperiode en zwelling nog langer op zich kan laten wachten!!!

    Dus lieve mensen allemaal: ik denk hetzelfde als jullie, heb dezelfde angsten en vragen als jullie, maar ik vrees dat er niets anders opzit dan WACHTEN…..

    Of misschien eens een oproep doen aan mensen die nu een jaar geleden geopereerd zijn, eens horen wat dat zij te vertellen hebben over die zwelling van de neustip!!!

    Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe voor 2009!!!

  • lotte123

    Hoi,

    Bedankt. Ik heb aankomende vrijdag een afspraak met de dokter, dan zal ik hopelijk meer duidelijkheid krijgen. Bedankt allemaal.

    Gelukkig nieuwjaar allemaal

  • ir

    Hoi Vlinder,

    Dank voor je berichtje. Bij mij is het dus 6 weken geleden, en ik begrijp van je dat geduld echt een schone zaak is. Ik ga het proberen, maar…. het is ozo moeilijk.

    Gelukkig nieuwjaar,

    liefs Ir

  • anonymous_girl

    Hallo allemaal,

    Gisterenochtend is bij de gipskap eraf gehaald. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet schrok, maar was ook niet enthousiast. Zo raar was het, een heel ander gezicht. Mijn tante die was er bij en ze vond het er heel mooi en natuurlijk uit zien, maar hij was alleen dik.

    Zelf vind ik het ook een heel mooi neusje zo, maar ik vind hem wel te dik zo. De neusbrug tot aan het tussenstukje van mijn ogen is het dik. Van de zijkant is het veel mooier dan van de voorkant. Hij ziet er breed en dik uit van voor. Ik denk door de zwellingen. Mijn bovenlip en het bovenstukje daarvan is een beetje verdoofd en dit geeft ook een raar gezicht als ik lach. Daarnaast zijn de paarse plekken onder mijn ogen nog niet helemaal weg en ik het gevoel heb dat mijn gezicht (vooral wangen) ook nog een beetje dik zijn. LOTTE, misschien is het bij jou dezelfde situatie, want ik vind dat ik hierdoor een neppe look krijg. Is het nu minder bij je? Wat zijn je ervaringen nu?

    Ben eigenlijk nu heel ongeduldig en vraag mijzelf steeds af of de breedte van mij neus nog gaat afnemen, of het wel zwellingen zijn (zo voelt het wel), hoe snel nemen de eerste zwellingen af, wanneer gaan die paarse plekken weg, wordt mijn neus veel smaller en kleiner dan hij nu is?

    Ik wil graag deze vragen richten tot jullie allen en zou het op prijs stellen als jullie mij op deze vragen antwoord kunnen geven. Op zijn minst zou het fijn zijn als ik even van de onzekerheden af ben.