vandaag neuscorrectie gehad

  • M.

    Vandaag ben ik dan eindelijk geholpen aan mijn neus.

    Ik was om iets over 9 bij Silhouet in Breda.

    Kreeg meteen een tabletje tegen de zenuwen, werkte goed.

    Toen ik aan de beurt was was ik wel al een heel eind versuft.

    Ik kan me weinig herinneren wat er toen precies gebeurde ondanks dat ik geen gehele narcose heb gehad, maar een soort roesje.

    De pijn valt echt super mee.

    Ze doen daar ook geen tampons in je neus, das ook wel prettig.

    Nou maar afwachten hoe de rest van de dagen zullen verlopen…

    gr,

    Marloes

  • Berny

    Ik ben afgelopen dinsdag geweest. Ook geen pijn. Ik word alleen gek van de droge mond. Ik kan gewoon door mijn neus ademen, maar met een verbandje ervoor kies je toch de makkelijkste manier. Door mijn mond dus.

    Ik had een combi-behandeling. Het meeste last heb ik van de lipofilling. Mijn gezicht is heel erg gezwollen en blauw, ondanks de arnicadruppels. Ben haast bang dat dat nooit meer goed komt.

    Dinsdag moet ik op controle. Eng als het verband er straks af gaat. Ik heb geen idee wat voor een soort neus ik dan zal hebben. En of het huidoverschot (waarvoor ik elke maand een paar prikken in mijn neus moet gaan halen, duidelijk zichtbaar zal zijn. Ik laat t je weten. Sterkte.

  • thomas

    ik word volgende week maandag geopeerd, kunnen jullie me op de hoogte h ouden, na wleke dag hoe je je voelt. En lig je veel in bed of kan je ookg ewoon de hele dag achter de computer zitten of leren

  • M.

    Hoi berny,

    Waar ben je geholpen als ik vragen mag.

    Ik adem ook door mijn mond ondanks dat mijn neus gewoon open is.

    Ik vind dat de blauwe plekken bij mij reuze meevallen (heb geen arnica gebruikt) Het is wel nog wat gezwollen, maar het is ook pas gister gedaan.

    Wel super spannend dat dinsdag je kapje eraf mag joh !!

    Dan zie je je “nieuwe neus”.

    had jij ook van dat opgedroogd bloed in je neus zitten ??

    Heb antibiotica meegekregen en nartiumgloride daarmee moet ik in mijn neus druppelen.

    Laat maar weten hoe het dinsdag is ben heel benieuwd !!

    Gr,

    Marloes

  • M.

    Hoi Thomas,

    Wat spannend zeg !!

    Ik voel me prima, kan gewoon door het huis lopen (hoef dus niet op bed te blijven liggen) Heb af en toe nog wel hoofdpijn maar daar werkt de paracetamol heel goed voor.

    Ik ben dus gister geholpen, ben bijna niet blauw maar wel gezwollen.

    Ik heb nu 2 keer moeten niezen en dat is best vervelend.

    Verder ben ik reuze nieuwsgierig naar het resultaat !!

    Vrijdag mag het kapje eraf.

    Vraag je je niet af hoe de mensen in je omgeving zullen reageren ??

    Ik heb het nog niet tegen iedereen vertled omdat ik wil weten of ze verschil zien zonder dat ze weten dat ik iets aan mijn neus heb laten doen.

    waar word je geholpen ?/

    Gr,

    Marloes

  • Mirjam

    Hoi Marloes,

    wat heerlijk dat het allemaal zo voorspoedig verloopt. Was je zenuwachtig voor de operatie? Wanneer mag je kapje eraf? Spannend! Wat heeft hij bij jou precies gedaan? Moest het opnieuw gebroken worden? Sorry voor de vele vragen, maar ben zo benieuwd. En ben zo blij voor je.

    Sterkte,

    groetjes,

    Mirjam

  • Berny

    Hoi allemaal

    Met mijn neus lijkt het goed te gaan. Al weet ik nog niet wat het resultaat zal zijn. Begin nu een beetje nieuwgierig te worden. Nog twee dagen….

    Ik ben veel meer bezig met de bijverschijnselen van de lipofilling in mijn kaak. Dat dringt alle eventuele klachten van de neuscorrectie een beetje naar de achtergrond. Of moet ik gewoon eerlijk zijn: daarvan heb ik zo goed als geen last. Ok, ik rust regelmatig, omdat anders mijn neus gaat lopen en dan komt er wat wondvocht uit. Ik krijg een beetje last van mijn rug, omdat je de hele tijd op je rug moet slapen en ik drink alles uit een rietje omdat ik steeds tegen mijn neus stoot of mijn gipsneus nat maak.

    Even wat antwoorden op vragen: Ik ben geholpen bij Aestetic in Vlijmen door dr Ledermann. Zij schijnt behoorlijk wat neus-ervaring te hebben (ik hoop het echt).

    Bij mij is het bot niet gebroken. Dat maakt het genezingsproces iets korter, als het goed is. Maar daty het zo weinig pijn zou doen had ik nooit durven hopen.

    Je kan na de eerste dag plat liggen en volledige rust wel wat rondlopen. Ook kan je af en toe best een half uurtje achter de computer. Ik zit er nu op de 5e dag al 75 minuten achter.

    Alles wordt wel wat gezwollen. het gebied om je neus kan je koelen en het is heerlijk om ‘koelbrilletjes’ bij de drogist te halen om op je ogen te leggen. Dit gaat de zwelling tegen. Ik ben wel heel erg blauw, maar dat komt echt door de lipofilling; niet door de neuscorrectie.

    Nou succes allemaal. Ik laat dinsdag weer wat weten. Hoop dat je dan al weer even op kan Thomas. Sterkte.

  • thomas

    ik word geopeerd door middelweerd in bilthoven, Hij is een van de beste neuschirurgen dus ik heb er wel vertrouwen in. Nog een week, dan moet ik. Maar wat ik me nou afvraag he, wat doen julie nu zowel de hele dag, is dat de hele dag op bed liggen en tv kijken. Of kan je ook wat studeren. En slaap je ook meer dan normaal of valt dat wel mee. En kan je eigenlijk douchen?

  • thomas

    en zou misschien 1 van jullie via de mail misschien een foto van voor de operatie willen sturen. Ik doe er natuurlijk niets mee maar als jullie het niet willen snap ik dat wel. JE zou er mij wel mee helpen. Nou veel succes he allemaal

  • M.

    Hoi Mirjam,

    Vrijdag mag het kapje eraf, wel spannend !

    Ze hebben mijn tussenschot recht gezet en de bobbel van mijn neusbrug afgehaald.

    ze hebben inderdaad mijn neus moeten breken.

    Ik had van te voren een pilletje gekregn om rustig te worden en dat hielp heel erg goed.

    Bedankt en als je nog vragen hebt stel ze maar gerust.

    Wanneer head jij ook alweer een afspraak voor consult ??

    Gr,

    Marloes