Schaamlipcorrectie

  • Tuttebel

    Ook ik heb te grote binnenste schaamlippen. De mijne steken zker 2 uit zonder dat ik eraan trek en als ik gewoon sta. Al een hele tijd is dit een probleem voor mij en ik ben blij dat ik eindelijk besloten heb om actie te ondernemen.

    De eerste keer dat ik bij mijn huisarts kwam, probeerde hij me gerust te stellen door te zeggen dat het allemaal best meeviel. Een maand later ben ik weer naar hem toe gegaan en heb ik hem duidelijk gemaakt dat het voor mij helemaal niet meevalt. Dat het zeer doet met fietsen en dat ze gevoelloos worden als ik met mn benen over elkaar zit…en vooral dat ik mezelf en de wc-pot vaak onder pies, omdat de urine langs mijn lippen loopt…En ook dat ik me énorm schaam…

    Ik kreeg een verwijskaart voor de gyneacoloog in het ziekenhuis. Deze heeft heel even gekeken en legde daarna uit wat hij zou kunnen doen. Hij wil er een V uithalen en die weer vastzetten , beetje aan de acherkant van de schaamlippen zeg maar, zodat wat nu in het midden zit, straks aan de onderkant zit,,, Hij wilde ze ábsoluut niet gewoon inkorten..omdat hij dit niet mooi vindt. Mij best, ik zal allang blij zijn als ik niets meer voel bungelen als ik in mn blootje met mn kont schud,…hihi..ik noem maar even iets geks hoor,…maar 't is wel zo…Dit heb ik niet verteld aan de gyneacoloog natuurlijk, dat snap je wel hihi…

    Ik kon dezelde maand nog terecht voor de operatie en alles zou vergoed worden omdat hij het medisch noodzakelijk vond.

    Wow! Dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht! Ik bleef heel rustig maar mijn hart schreeuwde: "JOEPIE!!!'

    Nog maar even en dan is het zover….Ik krijg nu bestwel de kriebels hoor…bang dat ze te kort worden ..en ik poep in mijn broek voor de narcose, vind ik zo eng….. Is een ruggenprik ook een narcose eigenlijk of meer een plaatselijke verdoving?

    Maar wat ik eigenlijk als tip wilde meegeven en waarom ik begon te schrijven….is het volgende:

    Volgens mij is je huisarts de poortwachter….zie daar langs te komen…( lees verwijskaart) en je kunt de poort door. Eenmaal binnen zullen ze niet meer zo snel naar huis sturen met een verhaal van: “Het-valt-allemaal-wel-mee-mevrouw”, want ze willen ook gewoon geld verdienen hoor!

    groetjes, tuttebel

  • tinekeR

    Hallo tuttebel,

    ook ik heb last van te grote schaamlippen, en heb van de huisarts al een verwijzing gehad. Ik ben daarna ook bij een plastische chirurge geweest en die vond het ook noodzakelijk, maar desondanks krijg ik het niet vergoed van het ziekenfonds. Bij welk ziekenfonds zit jij en in welk ziekenhuis laat jij het doen.

    in elk geval sterkte

  • Tuttebel

    Hoi Tineke,

    Ik ben verzkerd bij OZ-zorgverzekeringen en ben behandeld in het Ruwaard van Putten ziekenhuis in Spijkenisse.

    Ik weet wel dat een operatie door een plastisch chirurg niet vergoed wordt, omdat deze operaties meestal cosmetisch van aard zijn, maar wanneer de gyneacoloog het doet, wordt het vaak wel vergoed, omdat deze de operatie doet om medische redenen.

    Het is voor mij inmiddels precies een week geleden nu. Erg spannend nog allemaal omdat het eindresultaat nog niet echt goed te zien is. Ik kan wel al zien dat het veeel beter is dan hoe het was…

    Mocht je het nou echt niet vergoed krijgen, ga je het dan toch doen?

    lieve groetsels, Tuttebel

  • TinekeR

    Hallo Tuttebel,

    Wat fijn dat jij het al achter de rug hebt, ik hoop voor jou dat het mooi is geworden.

    Heb jij toen je naar de gynocoloog bent geweest niets hoeven te overleggen met het ziekenfonds dan? anders kan ik het altijd nog voorleggen aan mijn huisarts om dat te proberen, met haar kan ik dit wel overleggen want zij is niet moeilijk hierin.

    Ze kan wel voor mij die rare uitsteeksels wegbranden maar dan zit ik nog met die schaamlippen die zo groot zijn.

    Ik weet nog niet ofdat ik het anders laat doen bij een plastiche chirurg want dit kost namelijk een hoop geld, het is gemiddeld wat ik tenminste op internet heb opgezocht zo'n 1550 euro, dus dat is een hoop geld.

    nou bedankt in elk geval voor jouw infomatie en ik wach op jouw antwoord op mijn verdere vraag, en hoe of het bij jou is geworden en of je er erg veel pijn aan hebt gehad. is het trouwens onder plaatselijke verdoving gedaan?

    Nou groeten van TinekeR en tot horens

  • Tuttebel

    Als de gyneacoloog het medisch noodzakelijk vindt krijg je het gewoon vergoed volgens mij. Ik heb niets hoeven overleggen ofzoiets. De gyneacoloog zei ook dat ik niets hoefde te regelen met OZ.

    Ik kan nog niet zeggen of ik tevrden ben, er zitten nog rare bobbels, hoop dat ze wegtrekken..en een lip lijkt gedraaid, ik hoop maar dat dit door de zwelling komt en niet dat ie ze verkeerd heeft vastgezet…!

    De pijn was behoorlijk, maar met zetpillen redelijk te onderdrukken. Ik neem al een paar dagen geen pijnstillers meer, omdat ik anders té veel wil doen…Wanneer ik gewoon pijn krijg houd ik me rustiger….

    Zo nu en dan verlies ik een hechting, maar dat schijnt normaal te zijn en als het goed is moet alles echt wel aan elkaar vastzitten nu…

    't Doet nog behoorlijk zeer op het moment…en ik baal als een stekker omdat ik niks kan gaan doen, zit maar in huis,..bleh….ben het echt zat…

    Hoop dat goedkomt allemaal…zo niet dan toch…

    groetjes tuttbel

  • TinekeR

    hallo tuttebel,

    bedankt voor de informatie en ik hoop dat het allemaal goed komt bij jou.

    Ik ga nu toch nog maar even vragen bij de huisarts of het mogelijk is om te worden doorverwezen naar de gynocoloog, ik denk dat de huisarts daar geen probleem van maakt maar het ziekenfonds weet natuurlijk dat ik nu ook al bij een plastich chirug ben geweest. Welk ziekenhuis ben jij geweest? en hoelang is het nu geleden dat je het hebt laten doen? Ik hoor het nog wel van jou he….

    groetjes TinekeR

  • Tuttebel

    Hoi Tineke,

    Maak je niet druk, komt vast goed hoor! Wanneer de Gyneacoloog het medisch noodzakelijke vindt, dan IS het medisch noodzakelijk. Ik denk niet dat jouw zorgverzekering daaromheen kan. Wanneer je een verwijskaart hebt, komt het vast goed.

    Ik heb zowiezo het idee dat als je eenmaal die ‘poort’ door ben, dat het dan wel goed komt.. In het ziekenhuis willen ze namelijk ook gewoon geld verdienen.

    Ik ben 1,5 week geleden geopereerd door Dr. Huikeshoven in het Ruwaard van Puttenziekenhuis te Spijkenisse.

    Ik kan inmiddels weer een beetje zitten trouwens…maar kan nog geen slip (ver)dragen…Ik draag nog een rok met niks eronder, of een hele wijde boxershort onder mn rok, omdat ik toch bang ben dat er iets uitloopt als ik ergens ben…he jakkie..

    Ik ben bij dat ik voorlopig nog niet hoef te werken. Ik kan me voorstellen dat als je een ( zittende) baan hebt, dat dat heel vervelend kan zijn, je bent toch een tijdje bezig met herstellen hoor.

    Ik lees van sommige vrouwen dat ze na 6 weken nog steeds geen onderbroek aan kunnen…

    Hhihi..straks ben ik zo gewend aan de luchtigheid onder mn rok, dat ik dalijk niet anders meer zou willen dan stiekem in mn blote billen!

    Heb je al een afspraak gemaakt bij je huisarts? Succes hoor!

    groeten van Tuttebel

  • TinekeR

    hallo Tuttebel,

    Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, ik hoop voor jou dat je snel

    weer gewoon kan zitten lijkt mij erg vermoeiend om niet te kunnen zitten.

    groetjes tinekeR en beterschap

  • Tuttebel

    http://www.rtl.nl(/actueel/editienl/)/components/actueel/editienl/2004/week41/0510048.xml

  • Tuttebel

    jammer, bovenstaande link werkt niet zie ik..

    Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden…was een videootje over schaamlipbverkleining…