Schaamlipcorrectie

• marielle

Ik wou vragen hoe lang je van tevoren die verdovende creme moet aanbrengen en of je nou maandverband in de vriezer moet leggenofzo ik snapte het niet?Tuttebel schreef:

>

> 't gaat heel goed met mij en t wordt met de dag mooier…

> Ben heel erg blij dat ik het gedaan heb…had 't veeel eerder

> moeten doen!

>

>

> groetjes!

• doe maar

hoi, geneest iedereen goed? Bij mij zitten de hechtingen los en over de hel lengte wijken de randjes, herkend iemand dit? Ik ben bang voor een dubbele schaamlip help!

• Astrid Van der Schueren

Hallo,

Ik ben redactrice bij het weekblad Flair en ik zou graag iemand in ons blad aan het woord laten die een schaamlipcorrectie heeft ondergaan.

Dit artikel is volledig anoniem (!) en kan telefonisch!

Heb je interesse om je verhaal te doen? Laat me snel wat weten (stuur een mailtje!),

Groetjes,

Astrid

Astrid Van der Schueren

Redactrice Flair

+32(0)3/290.14.35

astrid.vanderschueren@flair.be

• mandy

Goede morgen.

Ik heb een labia correctie laten doen bij bergman kliniek maar maak me vamaf het begin al zorgen of het wel goed.gaat genezen.. volgens mij ook op een ma Ier gedaan wat niet veel gedaan wordt. Bij mij is het binnenste deel weggehaald en daarna weer gehecht. De hechtingen zijn erg dik en de wonden zijn open gegaan. Ook zit er een scheurtje in mijn lip aan één kant waarvan ik denk dat dat niet meer aan elkaar gaat groeien. Heeft iemand het ook op deze manier laten doen?

• Anoniem2

Beste dames,

Ruim een jaar geleden heb ik een schaamlipcorrectie gedaan. Van tevoren heb ik geprobeerd veel ervaringen te lezen van anderen. Ik merkte dat het tegenviel hoeveel hierover te vinden was. De ervaringen die ik vond waren vaak via reviews van klinieken en vaak positief. En achteraf niet representatief. Daarom wil ik mijn ervaring hier delen, zodat andere vrouwen een betere afweging kunnen maken.

In mijn geval wilde ik maar aan 1 kant een correctie doen. Eenmaal bij de kliniek voor een eerste afspraak werd er gezegd dat het een kleine moeite was om tegen een meerprijs ook nog de plooitjes te verwijderen. Ik was me eigenlijk niet bewust van plooitjes totdat ze het noemde. Ze zei als je dan toch bezig bent kunnen we dan zo meenemen en ze liet me zien wat ze bedoelde. Het zou een kleine moeite zijn, even ‘twee halve maantjes weghalen’ zoals ze het noemde. Ik ben toen ontzettend gaan twijfelen tot op de dag van de ingreep heb ik erover getwijfeld. Ik heb haar dit ook gezegd en haar telefonisch de dag van tevoren nog gebeld. Ze bleef erbij dat het maar een hele kleine ingreep was en het ook makkelijk zou genezen.  Dus besloot ik dat ik ook de plooitjes zou laten verwijderen. En wat heb ik daar ontzettende spijt van.

Door de manier waarom de schaamlip is ingekort en in diezelfde lijn ook 1 plooi is verwijderd, is er een soort inhammetje ontstaan en lijkt het alsof er een scheurtje in m’n schaamlip zit. Ook is aan de andere kant de wond waar een plooitje is verwijderd opengegaan al binnen een uur na de ingreep en dit liet een diepe wond achter die uit zich zelf moest genezen. Dit is nog altijd een inkeping en ook gevoelig. Ook door de manier van hechten en de plek van een bepaalde snee is mijn vooraanzicht veranderd en ik vond het voor de ingreep mooier. Het herstel viel mij daarnaast ook tegen. Ik heb alle adviezen opgevolgd maar het duurde lang voordat de zwelling afnam, de sneden zijn niet mooi aan elkaar gegroeid. Ik heb daar later nog contact overgehad en ze zei dat ze dat nog niet eerder zo had gezien. Gevalletje pech? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mij verteld was dat het daar juist erg goed en snel geneest. Van de oorspronkelijke ingreep namelijk het verwijderen van een uitstekende schaamlip heb ik geen spijt. Wel van de plooitjes waar ik in eerste instantie niet om vroeg. Ook vind ik dat er te lichtzinnig gedaan is over de ingreep en de genezing.

Mocht je overwegen een schaamlipcorrectie te doen, laat je dan niks aanpraten. Bij mij zag het er mooier uit met de plooitjes dan nu. Enige wat ik fijn vind is dat er niks uitsteekt.  Ik hoop dat deze informatie anderen helpt in hun keus.

Denk er niet te licht over. Het heeft op mij wel echt een impact hoe het is verlopen. Ben er verdrietig over. 

Succes met jullie keuze