herstel neuscorrectie

  • Diana

    Hai,

    Ik ben 31 maart geopereerd aan mijn neus. Het herstel verloopt tot nu toe voorspoedig. Ik ben van plan volgende week dinsdag weer te gaan werken. Ik vind het lastig in te schatten wanneer ik weer wat kan doen. Ik hoop dat er mensen zijn die me hun ervaringen kunnen vertellen…

    Bv wanneer kan ik weer sporten? De ene keer hoor ik namelijk 4 weken, dan 6 weken en de assistent die het kapje eraf haalde had het over 3 maanden!!

    Wanneer mag je weer in de zon/onder de zonnenbank?

    Hoe is het bij jullie gegaan met uitgaan, wanneer durf je de kroeg weer in?? Hoe ga je om met mensen die je gedag willen zoenen?

    Misschien een beetje stomme vragen maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen!

    Bedankt,

    Groetjes Diana

  • Nathalie

    Hoi Diana, Als ik het goed gelezen heb en jij ook geopereerd in kliniek Klein Roosendael. Ik heb hier nl op 8 maart jl. een neuscorrectie gehad. Net als bij jou is bij mij ook alles superfijn verlopen. Ik herkende mezelf echt in jou verhaal. Nu een maand na de operatie zie je echt helemaal niets meer aan mijn gezicht. De blauwe plekken waren na ruim 3 weken helemaal verdwenen en zelfs mijn neustip ziet er normaal uit. Tot afgelopen week voelde ik het wel in mijn neus als ik iets zwaarders tilde, stofzuigde enz., maar deze week ben ik weer helemaal mijn “oude ik” , uiteraard met mooi neus. De assistente vertelde mij dat zonnen de eerste tijd niet verstandig is: En met de fikse warmte aan de ene kant, en aan de andere kant heeft de huid van je neus (tenminste die van mij wel) toch wat te verduren gehad onder dat kapje, dus ik zou toch nog een paar weekjes wachten met zonnen….

  • Diana

    Hai Nathalie,

    Wat fijn om te horen dat het bij jou ook zo goed verlopen is! Waar ik nog last van heb is een stijve bovenlip en verstopte oren. Had jij daar ook last van? Mijn huid heeft inderdaad wel heel wat te verduren gehad niet alleen mijn neus!

    Jij bent dus nu een maand verder? Doe je gewoon alles weer zoals voor de operatie? Ik ben van plan as dinsdag weer te gaan werken en de gewone dingen weer te gaan doen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan en hoe men gaat reageren op mijn nieuwe neus!

    Groetjes

  • chant

    hoelang heb jij thuis gezeten dan?ik ga 10 juni voor de neus operatie maar ik heb maar 2 weken vrij van me werk

  • Nathalie

    Ik heb 2,5 week virjg genomen (gekregen) van mijn werk. Daarna heb ik de eerste week 4 halve dagen gewerkt en de week erna weer fulltime aan de slag. Mijn bovenlip heb ik de eerste 3 weken niet kunnen bewegen. Ik had helemaal geen gevoel in het gebied onder mijn neus. De assistente vertelde mij dat dit kwam doordat er diverse zenuwen bekneld werden door de zwelling. Nu een maand verder heb ik echt helemaal nergens meer last van. Mijn lip beweegt weer normaal en de zwelling is ook helemaal weg, zoals ik al schreef zelfs het topje van mijn neus ziet er al heel fijntjes uit. Van mijn oren heb ik geen last gehad. Wel van een verstopte neus zodra ik maar effe naar buiten ging (temp. wisseling) of nadat ik gebukt had gezeten / hoofd naar beneden. Maar ook dat is al sneeuw voor de zon verdwenen. Tevens zit mijn neus nog steeds een beetje vol “rommel”, korstjes e.d. Heb jij daar ook last van?

  • chant

    is 2 weken dan wel lang genoeg om vrij te hebben?ik moet 10 juni bij het parkkliniek.ik laat een volledige neuscorrectie doen.

  • Diana

    Ja daar heb ik ook last van, al heb ik het vermoeden dat het meeste wel weg is. De ergste korstjes zitten zeg maar aan het tussenschot dus die laat ik maar lekker zitten… De assistente gaf mij als tip, afgekoeld gekookt water (zodat het steriel is) op te snuiven zodat de korstjes zacht zouden worden. Ik heb dat alleen niet gedaan, ik dacht dat laat vanzelf wel los en id. dat is min of meer gebeurd.

    Mijn bovenlip valt dan dus eigenlijk nog wel mee! Ik kan hem alweer redelijk goed bewegen, al gaat het eten van sommige dingen nog niet zo soepel en praat ik af en toe nog een beetje moeilijk. Het meest vervelende is dat ik sinds de operatie slechts 1 nacht lekker geslapen heb….

    En Chant, wat betreft de tijd die je vrij neemt van je werk. Dat ligt aan hoe voorspoedig je herstel verloopt, hoe snel de zwellingen weg zijn en aan wat voor werk je doet. Ik ben 2 weken voor de operatie begonnen met extra vitamine c tabletten en arnica druppels tegen de zwellingen, of het echt geholpen heeft weet ik niet maar kwaad kan het niet.

    Als je lichamelijk zwaar werk doet (horeca ofzo) dan is twee weken misschien niet genoeg. Ik zelf doe administratief werk, dus dat moet wel weer lukken volgende week denk ik.

  • Diana

    Ik ben dus twee weken thuis geweest, blijkt niet echt duidelijk uit mijn vorige bericht! Chant ben jij degene van de tweede operatie omdat er een bobbeltje teruggekomen was? Ik heb dan op een van jou berichten gereageerd ergens anders op het forom. Vroeg me namelijk af binnen hoeveel tijd zoiets terug komt. Zie je dat meteen of komt dat langzaam terug?

  • chant

    nee ik ben niet degene van de 2e operatie,dit word mijn eerste keer

    vandaar al die vragen.ik las trouwens bij iemand die intubatie kreeg

    tijden de neuscorrectie?! dat is toch niet standaart? je krijgt toch een injectie en

    dan ga je slapen niks in je keel toch?haha en nog een vraag waar hebben jullie bloed laten prikken

  • Diana

    Ik kreeg een infuus in mijn hand, net voor de operatie kreeg ik een middeltje daarin waarvan ik al enigzins van de wereld raakte. In de ok kreeg ik (geloof ik) de uiteindelijke narcose, iemand zei slaap lekker en weg was ik. Tijdens de operatie kreeg ik wel een buisje in mijn keel om je ademhaling onder controle te houden. Ik kan me niet herinneren dat dat buisje erin of eruit gehaald is. Na de operatie had ik een beetje last van mijn keel vooral het drinken van jus d' orange is geen aanrader! Mijn operatie heeft plaatsgevonden onder gehele narcose, ik ben ook bij de Parkkliniek op consult geweest en daar vertelde de chirurg dat de operatie onder een roesje plaatsvindt. Dat is minder heftig dan narcose begreep ik maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Ik was van te voren bang dat ik naar uit de narcose zou komen maar ik heb uiteindelijk nergens last van gehad, voelde me meteen goed.

    Bloed laten prikken hoefde niet bij deze kliniek. Ik had van de parkkliniek id ook een briefje meegekregen waarop stond dat je twee weken van te voren bloed moest laten prikken. Tegen mij is toen gezegd dat je gewoon in het ziekenhuis een afspraak kon maken, misschien kun je het ook gewoon bij de huisarts laten doen?