ooglidcorrectie bij kliniek ooglift in Maarssen, ervaringen?

  • kikikoops

    Hoi Remco,

    Toch nog een fijne vakantie gehad? Ik ga over twee maanden die kant op, Grieks eiland vlakbij Turkije, en had bij de datum wel rekening gehouden met de ''genezingstijd", alleen…

    Ik ben nu op de kop af vier weken ‘'later’',net mijn blauw zo goed als kwijt.. Meende dat het bij jou ook zo lang geduurd had, maar ik ben nu wel erg blij met de vorm van mijn ogen.

    De afgelopen week heb ik ook meer last van dikke ogen smorgens maar denk dat dat door het warmere weer komt, ook snachts, vervelender is wel dat ik echt heel geirriteerde ogen heb, ook sinds één week, net of je niet goed geslapen hebt, of een avond te lang in de kroeg gezeten hebt.

    Ik heb ook aan weerszijden twee verdikkingen aan het uiteinde v.h. litteken in de buitenooghoek, die vrijwel meteen voelbaar waren na het verwijderen vd hechtingen.. Ze zijn ook wat gevoelig als je eraan komt en lijken wel een kleine muggenbult.

    Ik heb hierover wel contact opgenomen maar ik moest geduld hebben het kon wel maanden duren. Zijn dit ongeveer dezelfde verdikkingen waarover jij schrijft bij jezelf en heb je ook last van branderige ogen gehad, de eerste weken?

    Bij mij gaat het genezen kennelijk ook langzamer, en bij jou zit er dus toch verbetering in, ookal gaat het traag.. Maar dan is er wel ‘'hoop’''..

    groetjes Kiki

  • Remco

    Hoi Kiki

    Klopt ! Ik heb het net als jij bij mijn uitenste ooghoeken is het verdikt en gevoelig. Voelde het ook net als jij toen de hechtingen eruit gingen. Daarna werden de bobbels dikker. Pas na 2 maanden begonnen ze heel langzaam te slinken. Nu zijn ze na 4 maanden gehalveerd. Soms zwellen ze weer even op. Vooral bij warm weer en zon.

    Vocht heb ik nog steeds last hoewel minder als in het begin. Ik smeer arnica en dexamytrex

    Groetjes Remco

  • luna

    Hoi Remco,

    Waarom gebruik jij eigenlijk nog steeds die dexamytrex en niet de dermatix (lichte versie)?

    Ik ben gestopt met de dexamytrex en begonnen met dermatix (zonder overleg met Geerling). Misschien heel onverstandig?

    groet Linda

  • kikikoops

    Hoi Remco,

    Ben heel blij voor je dat de bobbels minder worden maar ook voor mezelf, dan hoor je uit ervaring dat het daadwerkelijk ook gebeurt. Had het natuurlijk ookal bij Ooglift gevraagd en wist dat het maanden kan duren. Toch zijn dit soort reacties van lotgenoten (..) altijd goed!

    Ik vond het trouwens niet raar dat jij eerder ‘'waarschuwde’' dat het herstel langer kan duren dan de zg twee weken, ik was niet naief maar een en ander is me toch best tegen gevallen. Ook had ik van te voren niet gehoord van die verdikte littekens en heel eerlijk gezegd schrok ik op de dag van de ingreep ook wel dat de littekens zo ver in de ooghoek doorliepen.

    Ik had voor twee weken ‘'vrij’' kunnen zorgen maar al met al was ik met vijf weken pas helemaal echt van het blauw af.. handig in de catering!

    Maar ja, vocht vasthouden en gespannen oogleden dat valt bij mij wel mee, alleen af en toe bij warmere nachten, dus verder heb ik misschien niet veel te klagen. Ik heb even Dermatix gebruikt, omdat dat zou helpen de littekens gladder te maken, maar kreeg diezelfde dag geirriteerde ogen dus ben er mee gestopt om te zien of het daarvan kwam. Ik krijg gelukkig positieve reacties van mensen bij het ‘'tonen’' van mijn streepjes, dus misschien heb ik dat niet meer nodig en terket het toch vanzelf inderdaad goed weg. Ik gebruik wel biodermal littekencreme, dat verzacht goed.

    Bedankt voor je berichtje en veel succes met beteren!

    groetjes Kiki

  • sjimmie2008

    Hoi ik heb een kaakoperatie gehad een jaar of 15 geleden en ik heb heel lang de littekens (wormpjes of verdikking) gevoeld vanaf mijn tandvlees op de onderkaak schuin naar boven over mijn wang (aan de binnenkant, beiden kanten). Ik weet dat het jaren heeft gezeten, soms ook verdikt en lichtelijk geirriteerd door bijv. hardhandig tandenpoetsen. Ik voel de verdikkingen nog steeds wel veel minder. Het is eigenlijk nooit meer weggegaan alleen heb ik geen last meer dat het dikker wordt bij irritatie.

    Al met al lijken mij de littekens minder erg dan de overhangende oogleden. Het uiteindelijke resultaat is toch beter dan het was. Misschien dat het voor littekens bij de ogen anders is dat weet ik niet maar mijn oogleden vind ik echt storend.

  • Remco

    Hoi Luna en Kiki

    Hoe is het nu met jullie ogen?

    Bij mij gaat het gelijdelijk aan beter. De bobbels zijn voor de helft geslonken en ik krijg weer meer gevoel boven mijn ogen. Wel heb ik met warm weer last van vocht.

    De roodheid is bijna weg allleen de uitlopers zijn nog wat verkleurd.

    Het gaat dus steeds beter maar langzaam. Ik denk dat over een half jaar bij mij alles pas goed genezen is. Dan heeft het dus een jaar geduurd bij elkaar!

    Ik heb er geen spijt van dat ik het heb laten doen want de vermoeide blik en slappe huid ben ik kwijt. Wel valt het me tegen dat het genezingsproces zo lang duurt!

    Groetjes Remco

  • kikikoops

    Hoi remco

    Goed dat je weer een berichtje plaatst! Helemaal goed om te horen dat het beter gaat, want ook bij mij gaat het langzaam hoor. De bultjes worden wel minder bij mij, ik ben nu drie maanden verder, maar dat rode aan de uiteinden daar baal ik wel van.

    Gelukkig hoor vaker bij ‘'lotgenoten’' dat het beter wordt.

    Ik weet dat het tijd kost, en alleen mensen die me kennen zien het ook. Ik moet zeggen dat de vorm wel heel mooi geworden is! Ik was niet een ‘'medisch’' geval maar haalde wel de hele dag mijn wenkbrauwen op, en dat merk je nu zo erg! Weg die spanning 'savonds en ik zie er nu gewoon uit zoals ik me voel!

    Ik denk dat wij ook wel pech hebben, jij houdt vocht vast, ik niet maar heb vanaf week 5 ongeveer, branderige ogen. Bij de nacontrole hoorde ik dat droge ogen komen door het tijdelijk vermindert knipperen. Deze functie kan wel 6 maanden nodig hebben! om te herstellen.

    Jammer genoeg zijn die prikogen niet alleen vervelnd qua gevoel maar ik zie er ook vaak uit of ik allergisch ben of erg vermoeid, en dat wilde ik dus net kwijt! Nu heb ik daar ´´kunsttranen´´ voor, lastig maar het helpt gelukkig wel iets.

    Ik meen dat jij helemaal aan het begin van dit forum hebt gezegd dat het genezingsproces wel tegenviel en dat aan mensen wilde laten weten, dat dat ook kan. Nou je hebt gelijk vind ik.

    Ikzelf, en daar zijn de meningen vast weer over verdeeld, had graag wel meer willen weten ) bij intake bijv) over de eventueel te verwachten nasleep, ookal weet je dat elke operatie risiko's met zich meebrengt.Ik had er hierdoor niet vanaf gezien, maar had me er dan wat beter bij neer kunnen leggen omdat ik wist dat het mij keus was zeg maar.

    Gelukkig zijn er bij Ooglift ook echt heel veel tevreden mensen, dus niet om Dr G af te vallen!

    Heel veel succes verder Remco!

    Ik ga gauw op vakantie en heb alvast wel een heel goede zonnebril gekocht. Smeren met factor 30 doe ik al sinds de zon weer schijnt, maar heb geen skibril, zoals jij hoor! Hopelijk gaat het goed en ben ik gauw van de prikogen af..

    gro

  • luna

    Hoi Remco,

    Fijn om te horen dat het nu de goede kant op gaat!

    Mijn oogleden zijn nu na 2,5 maand smeren met dermatix ook minder rood. Heb helaas nog wel steeds te kampen met opgezette binnenooghoekjes. Hoop zooo dat dit spontaan verdwijnt, want dit is van grote invloed op mijn blik. Gelukkig geen branderige ogen zoals Kiki want dat lijkt me erg onplezierig. Verder ben ik blij dat ik er niet meer moe uitzie!

    Ik heb nog geen gevoel in mijn bovenoogleden maar daar heb ik niet echt last van.

    Tot de volgende keer!

    groet Luna

  • Susan

    Ik ben ook zeer tevreden. Lees mijn operatieverslag van mijn ooglidcorrectie bij Dr. Geerling maar eens. Helemaal top!

  • Susan

    Luna, wat je kunt proberen is de wallen roller van Garnier. Bij mij trok het daar helemaal van weg!