ooglidcorrectie bij kliniek ooglift in Maarssen, ervaringen?

  • Remco

    Hoi Luna

    Ik heb ff gegoogled op de creme maar ik ga hem niet gebruiken of in het buitenland bestellen.

    Er is een grote kans op pigmentverlies bij gebruik van hogere doseringen cortison dan 1 procent.

    Dat kan ik er niet ook nog bij hebben.

    Ik blijf de dexamytrex maar smeren heb wel het idee dat het heeeeeeeeeeeeeel langzaam ietsje beter aan het worden is.

    Wat je wel kan doen is voordat je gaat slapen de littekens insmeren met callendulan van v/d Hoogh en als dat is ingetrokken nog wat dexamytrex inmasseren. Doe ik ook.

    Ik heb daardoor smorgens minder vocht in mijn oogleden.

    Groetjes

  • kikikoops

    hallo,

    Wilde meer weten over verhardingen van littekens en na wat gegoogle kwam ik op dit forum uit, wat ook weer bezocht wordt door dezelfde mensen als op een ander forum, klein wereldje dus… Hier komen dus ook weer dezelfde ervaringen voor, maar lees nu dat Remco (heb je reactie over de zalf op het andere forum gelezen) behalve vocht in de oogleden ook een littekenreactie heeft?

    Ik denk dat dat bij mij ook aan de hand is. Eerst dacht ik het aan één kant te voelen na het verwijderen van de hechtingen maar dacht, niet zeuren.

    Nu de korstjes eraf zijn voel ik de verharding toch echt aan beide zijden onderaan het litteken in het verlengde van mijn wenkbrauw. Best vervelend , want dar ‘'knijpt’' echt ook je oog, en ik heb nu dus ook een vouw die erg opvalt. Mijn ene oog heeft hierdoor ook een afwijkende vorm gekregen. Verder denk ik niet dat ik te klagen heb, ookal ben ik ook nog erg baluw,het heeft tijd nodig.

    Remco is deze verharding waar jij de creme voor hebt gekregen? Ik heb al naar Dr Geerling gemaild, maar nog geen antwoord.(weekend denk ik)

    Ik denk niet dat dit een verdikking is, die vanzelf weggaat, zoals je wel meer leest, het voelt gewoon echt hard.

    Ik las ook over Dermatix. Het lijkt voorbarig zorgen maken, het is nu net een week geleden dat de hechtingen eruit gingen, maar ik zoek toch alvast wat info.

    Zoals Remco zegt, het is goed mensen te ‘'waarschuwen’' dat de ingreep niet een fluitje van een cent is. Ik weet dat geduld bij het herstel een vereiste is, maar je leest toch wel heel veel probleempjes en naweëen. Hierdoor gaan veel mensen zeggen dat ze zo al tevreden zijn, ‘'als het nu alleenmaar netjes wordt’' etc.

    Eigenlijk moet je toch helemaal tevreden kunnen zijn en niet blij zijn dat je niet nog meer problemen hebt?

    Toch zijn er ook veel bofkonten die na twee weken helemaal weer ‘'gaaf’' zijn, maar denk niet de meerderheid..

    gr Kiki

  • saskia

    Maar over het grotendeel kan de conclusie getrokken worden dat eigenlijk iedereen tevreden is met het eindresultaat behaald door deze arts

    maar dat alleen de tijd van herstel van persoon tot persoon verschilt?

  • Mo

    Kijk op de website van Magazine LINDA zoekterm “Totaal Mislukt”.

  • Letti

    saskia Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar over het grotendeel kan de conclusie

    > getrokken worden dat eigenlijk iedereen tevreden

    > is met het eindresultaat behaald door deze arts

    > maar dat alleen de tijd van herstel van persoon

    > tot persoon verschilt?

    Dat klopt zeker Saskia. Ik voel bij jou dezelfde twijfels die ik had voor deze ingreep, je hoort en leest over minder goed herstel bij sommige mensen en bent meteen bang dat het misschien aan de arts ligt. Ik kan je wat dat betreft geruststellen; heb 2 ooglidcorrecties gehad, 1 op jonge leeftijd en nu. Mijn 1e correctie was zodanig goed gelukt, dat ik bang was dat een andere arts dit nooit zou kunnen evenaren. Dr. Geerling wist het resultaat zelfs te overtreffen, zodat ik nu, bijna 2 weken na de behandeling, met twee prachtige ogen en nog amper zichtbare littekens rondloop. Het is zó mooi gedaan, deze correctie!

    Zoals je hier leest is het herstel iets dat je lichaam zelf moet doen en dat is bij iedereen verschillend. Sommige mensen hebben helaas meer tijd nodig voor het herstel. Maar dat er hier sprake is van een goede arts kan ik je uit eigen ervaring garanderen! (En ik ben zeer kritisch…)

    Snap overigens niet wat die verwijzing naar het blad Linda hier doet, want in die link wordt vooral gesproken over slechte ervaringen met rimpelfillers en komen ooglidcorrecties niet aan de orde??

  • kikikoops

    saskia,

    Iedereen heeft een andere reactie op de ooglidcorrectie.

    het genezingsproces kan gewoon langer duren dan de twee weken waarop je hoopt. Trouwens als je er na een week of twee niks meer van ziet, betekent niet alles van binnen dan ook al helemaal genezen is. Dat heeft echt tijd nodig en je leest ook veel dat deze mensen vaal smorgens dikke ogen hebben en ook dagen dat het wat tegenvalt hoor.

    Ik had het zelf niet zo verwacht, ik ben gezond, slik geen medicijnen, bloeddruk prima, rook en drink niet, en wondjes genezen bij mij heel snel en goed. Ik was ook nog nooit geopereeerd en wist niet dat ik ‘'dun’' bloed had?

    Hierdoor heb je meer last van blauwe plekken, en das pech. Die verdikkingen aan de uiteinden moeten vanzelf weggaan, is ook een proces. Maar het is moeilijk dat je weer een tijd moet afwachten hoe snel dat gaat en dan ga je je toch zorgen maken, vandaar mijn bericht eerder.

    Over de oogkliniek in Maarssen zijn heel veel goede resultaten bekend en ik vind er veel reacties zijn en dat is een goed teken. Elke operatie brengt risiko's met zich mee, dus aan Dr Geerling ligt het werkelijk niet, maar de beslissing blijft altijd eng, zo van te voren. Letti en ik zijn door hetzelfde proces gegaan en we hebben ook allebei een ander genezingsproces bij dezelfde arts.

    groetjes Kiki

  • saskia

    Dank jullie wel voor jullie reacties!

    Ik vind het allemaal ontzettend eng, en waar moet je heen…

    Er zijn zoveel negatieve verhalen op het internet te vinden. Daarentegen vind ik de reacties op deze kliniek veruit het meest positief. Dat zegt ook wel weer wat.

    Ik heb aankomende week mijn intake en als het klikt, gaat het 2juni al gebeuren!

    Tegen de ingreep zelf zie ik niet op, maar inderdaad het is meer de angst om er straks met een misvormd gezicht vanaf te komen. Maar die angst zal iedereen hebben. Het blijft toch je gezicht wat je in iemands handen geeft.

    Ik ben al wel begonnen met het slikken van arnica druppels en vitamine c extra in te nemen. Dat schijnt te helpen bij het tegengaan van blauwe plekken.

    Hebben jullie nog praktische tips mbt het wassen van je gezicht, make up opbrengen en weer afhalen

    Bedankt!!

  • Letti

    Had dat precies zoals jij Saskia, je geeft inderdaad je gezicht in iemands handen, doodeng! Klopt ook dat de resultaten bij Ooglift over het algemeen erg positief zijn. Dat heeft mij ook ertoe doen besluiten me hier te laten behandelen, verder was ook het consult hier prettig. Voelde me hier geen “nummer”, heb met dr. Geerling persoonlijk voor de ingreep telefonisch contact gehad, waarin ik mijn twijfels kon uiten. Hij wist me gerust te stellen, maar het bleef eng, want je moet het uit handen geven en dat valt niet mee voor een control freak als ik…

    Gelukkig is het resultaat prachtig en dat na amper 2 weken! Maar wat Kiki zegt klopt hoor, het herstel heeft echt even zijn tijd nodig. Heb nog regelmatig last van vochtophoping en branderige ogen, beide normaal na een ooglidcorrectie (lymfedrainage is even verstoord). Ook is het litteken de ene dag gladder dan de andere.

    Wat jij nu doet, extra vitamine C en arnica is prima, heb ik ook gedaan voor (en na) de behandeling. Na de behandeling moet je de ogen natuurlijk droog houden, maar de rest van het gezicht kun je gewoon normaal reinigen en verzorgen zoals je normaal doet. Zodra de hechtingen eruit zijn en de wond helemaal gesloten is, kun je gaan smeren met littekencreme.

    Suk6!

  • kikikoops

    Hoi Saskia,

    Het is grappig, je doet en denkt precies zoals volgens mij iedereen, vlak voor de beslissing en de ingreep, De twijfels en de angst dat het mislukt, het is helemaal herkenbaar. Goed dat je het allemaal zelf onderzocht hebt, ik heb ook de reacties op het forum gelezen en daarna voor Ooglift gekozen. Op de forums lees je toch de meest eerlijke verhalen denk ik zo.

    Straks nog de intake en dan weer de toch ook spannende tijd vóór en na de operatie.

    Ik vroeg me ook van te voren af wanneer en hoe het zat met make-up, ik doe normaal geen dag zonder eigenlijk… Nadat de hechtingen eruit zijn zou je theoretisch gezien weer make-up kunnen gebruiken, maar dat hangt af van hoe het dan voelt denk ik. Bij mij zaten er nog kleine korstjes en ook had ik de pech erg blauw te zijn geworden, dus ik heb nog even gewacht.

    Zoals Letti is sneller genezen dan ik, je kunt dat alleen maar afwachten. Arnica is goed maar geen garantie heb ik zelf gemerkt, maar er is inmiddels van Leitti weer een goede ´´aardappeltip´´!

    Ook omdat het dan nog zo ‘'rauw’' voelt, ga je er vanzelf niet teveel aankomen denk ik, maar dat krijg je straks allemaal mee op papier, wat je niet en wel kunt/mag doen. Je oogleden kunnen ook tijdelijk wat ‘'doof’' zijn waardoor het voelt ‘'alsof je een steen insmeert’' zoals iemand treffend schreef, en dan is het best moeilijk, een eyelinertje!

    Ik maak me inmiddels gewoon op, (ff geen waterproof mascara) ik gebruik eerst Biodermal littekenzalf als oogcreme, en wat wel heel fijn spul is om te verwijderen is Garnier twee in één remover. Is op oliebasis met gelijk lotion, waardoor je niet dat oliefilmpje krijgt op je toch al gevoelige ogen. Heb meerdere soortgelijke producten gehad in het verleden maar garnier is erg goed.

    Succes bij de intake, gr. Kiki

  • Remco

    Ben ik weer!

    Was op vakantie naar Turkije ! Kon nog geen zon op mijn oogleden verdragen,ze zwollen gelijk op.(nu 4 maanden geleden)

    Heb dus de hele vakantie mijn ogen moeten beschermen met een donkere zonnebril. Mijn verhardingen zijn iets minder geworden en het trekkerige gevoel ook.

    Vocht heb ik nog steeds. Het gaat dus wel iets vooruit maar heel langzaam.

    Ik smeer dus nog maar even door!