bio alcamid verwijderen

  • Marielou

    Hoi Natascha,

    Ja, ik heb de laatste behandeling op 26 april gehad en ik heb geen ontsteking gehad na de eerste keer. Met ammoxiline- clavulaanzuur , 3 keer per dag slikken, ging het bij mij niet meer ontsteken. Het is goed gelukt, het is heel subtiel; ik heb niet opeens bolle wangen, maar wel meer volume en dat voel ik ook als ik aan mijn gezicht kom. Niet alle B-A is verwijderd, kon gewoon niet en dat was waarschijnlijk wel de aanleiding voor de ontsteking de eerste keer. In totaal is er 93 ml in gegaan in 3 behandelingen.

    Ik ben zelf heel blij dat ik dit heb laten doen, gewoon een prettig idee dat mijn eigen vet erin zit en dat ik daar niet allergisch voor kan zijn.

    groetjes

    Marielou

  • emke

    Hi Els,

    Heb jij de BA er al uit?

    Zelf wil ik de BA er uit hebben preventief, de vraag is alleen of ze dat doen.

    Ik heb natuurlijk al veel gelezen hier en doe het heel rustig aan. Gezien de ervaringen hier en de oplossinge, ook goede oplossingen, lijkt med at de beste weg. Eerst goed voorlichten en dan naar juiste arts, die echo gebruikt om het weg te halen.

    Groet

    emke

  • Els van Steenkiste

    hallo emke,

    Nee de bio alcamid zit er nog in en de alcamid bij de ogen hebben ze geprobeerd via enkele operatieve ingrepen te verwijderen een ramp is het geworden die ingrepen maar ik neem nu even een afwachtende houding aan totdat ik wat meer informatie heb ben hiermee druk doende. In welk jaar ben jij behandeld en bij wie.

    groetjes els

  • elisabeth

    Hai Emke,

    Ik ben onlangs bij Dr. Wilmink geweest, ik had gewoon gebeld voor een afspraak en kon op korte termijn bij hun terecht.

    Ik heb nog geen last van de bio alcamid maar het wordt wel steeds meer zichtbaar.

    Ook ik wilde het eruit hebben maar……. aangezien de arts dit eruit moet snijden en de resultaten niet mooier zullen zijn dan wat het nu is doen ze het niet verwijderen. onder geen beding !!!! er word alleen verwijderd als er complicaties zijn werd mij verteld.

    m.v.g.

    Elisabeth

  • natascha

    oke dus het is dus niet met een punctie te verwijderen bij jou Elisabeth want dat was bij mij wel een optie bij het maxima medisch ziekenhuis. En inderdaad de 1e keer bij verwijdering van de bio uit mijn wang via een operatie is het gebeurd na een ontsteking waarbij pus vrij kwam, dus het was noodzaak . Toen is er door een opening te maken van een half cm helemaal leeggeschraapt van binnen en toen gespoeld en toen heb ik het vervolgens nog thuis gespoeld tot de wond dicht was en ik moet zeggen het is heel netjes geheeld Een heel klein littekentje dat eigelijk niemand ziet en een klein deukje zoiets als een lachkuiltje zo ziet het ook uit. Ik ben super tevreden hoe de ingreep is gegaan door de plastic chirurg en nu ga ik in augustus terug voor het andere wang te bekijken met een echo en eventueel het verwijderen van de bio alcamid uit het andere wang. En heel misschien om te kijken of ik het kleine deukje kan herstellen met een lipo maar dat weet ik nog niet want ik ben natuurlijk toch bang voor een infectie en zoals ik al zei ik heb echt geluk met dit wang want de ontsteking zag er echt heel lelijk uit en als je ziet hoe het ernu uitziet nou dan mag ik echt in mijn handen klappen. Maar ik ben wel na een huidtherapeute geweest en die heeft het litteken een paar weken behandeld door te maseren en icm met de ledlamp voor wondgenezing en nog met de dermarokller om nieuw collageen te stimuleren en voor littekengenezing.

    wat je er niet allemaal voor moet doen voor die rotzooi eruit te krijgen en de nazorg maar stapje bij stapje word het verwijderd maar ik ben wel voorzichtig geworden wie ik er nu aan laten komen !!

    groetjes

  • Adaqcra

    Beste Forum-lezers over Bio-Alcamid

    Dr Nossbaum heeft de inhoud van mijn verzamelend onderzoekswerk (waaronder gebruiksrisico's met schadellijke gevolgen) voor Legaal Verminkt omtrent Bio_Alcamid en andere semi-permanente fillers bevonden in 2010. (Ik heb Sylvia Veerman ontmoet tijdens de eerste dag (en vooralsnog de laatste) van de Europese rechten van de Mens in Nederland 28 apr 2009 te Amsterdam. Verslag hiervan treft u met andere stukken aan (Svp ‘aanelkaargeschreven’ overnemen in uw browser) op: www. slideshare. net / adaqcra / documents Mijn onderzoeken vonden in een jaar nadien plaats. Dr. Nossbaum was toen nog geen (bestuurs-)lid van Legaal Verminkt.)

    Het belangrijkste stuk over Bio-Alcamid (B-A) van de inspectie gezondheids zorg IGZ uit 2006 heet: “Mate van voorkomen en ernst van complicaties bij het gebruik van permanente fillers bij rimpelbehandeling” Dit RIVM-briefrapport 078/2006 VGC/ AH/RG ccc staat op de site van IGZ ….. Googled u eens op RIVM + Bio-Alcamid en u treft ook nog andere interessante (recentere) stukken aan. De elders benoemde actie op dit Forum van inlichten van de Inspectie voor de Volksgezondheid door SLV en/of dr Nossbaum is mosterd na de maaltijd, want IGZ (RIVM) heeft zelf de onderzoeken veel eerder in het verleden gedaan. Onderstaande voor de goede orde een korte samenvatting van informatie uit mijn onderzoeksresulaten en problematieken over/met B-A welke ik in de eerste helft van 2010 voor de stichting Legaal Verminkt heb aangeleverd…: ter uwer informatie:

    B-A behoort practisch gezien tot de permanente fillers; het gebruik van dat soort fillers wordt echter wel afgeraden. Het product is vergelijkbaar met Aquamid, en is een sub-cutaan (in de onderhuid) te injecteren waterige plastic oplossing (polymeeroplossing in non perogenic water), die soepel op haar plaats moet blijven waar ze is ingespoten. (Het pricipe berust op het natuurlijk inkapselen van een (hier rimpel-liftend) maar lichaams-vreemde stof. Het klinkt onschuldig, maar zo onschuldig is het middel niet. Bio-Alcamid is niet bedoeld om fijne rimpeltjes mee te vullen en hoort strict in de dikke onderhuid ingespoten te worden, een klusje wat ook de nodige precisie vraagt. Het product wordt in de onderhuids (subcutaal) ingespoten parallel aan de baan van / onder de rimpel. De injectie naald wordt in een schuine stand onder de huid gewerkt om parallel onder huid een gang te maken in de onderhuid-laag om vervolgens onder geleidelijk inspuitende beweging terug getrokken te worden. Hierna dient het materiaal voorzichtig uitstrijkend/fillend gemasseerd te worden om een mooi egaal liftend resultaat te verkrijgen. Voorafgaand aan de behandeling dient men anit-biotica te gebruiken om ontstekingen die ontstaan als gevolg van de injectie af te remmen. Non-perogenic water is een goedje waarmee men bijvoorbeeld chirurgisch staal ontsmet, het dood levend materiaal, hetgeen necrose te weeg brengt en daarmee ontstekingen. Na het gebruik van B-A dient men enige weken niet in de zon te gaan zitten ermee, om kathalyserende factoren van uitharden en/of andere reacties van/met de ingespoten polymeer tegen te gaan. Dit gegeven van chemisch uitharden is overigens de oorzaak van granulaat vorming omdat stukken onder slijtage afbreken. (Dit risico van granulaat vorming bestaat ook bij het overmatig toedienen van het minder gevaarlijke Restylaan.) Tot zover is de problematiek nog te overzien.

    De polymeer is onder beweging aan slijtage onderhevig. Met name in de gebieden waar het gezicht het meest beweeglijk is kunnen makkelijker complicaties met de stof zich voordoen. Stukken polymeer kunnen losbreken, maar met het verharden van de polymeer kan het kapsel onder bewegingsdruk van de verharde stukjes scheuren en komt er ook nonperogenic water vrij met stukjes polymeer. Dat non-perogenis water kan kanker-verwekkende benzeen-verwante stoffen bevatten? Ook al verdwijnt dat non-perogenic water in het lichaam, de polymeer korreltjes blijven, en gelijdelijk aan ontstaat een naast proces necrose en ontstekingen een langer durende granulaat migratie. Kortom een pijnlijke aangelegenheid voor de gebruiker ervan. In het aangezicht zitten veel zenuwen… Ik heb een extreme scan gezien waarbij het ‘goedje’ zich een baan wegvrat tot op het kakebeen. Afgezien van de complicaties met de stof is er nog een kritiek te maken, ook als er geen pijnlijke bijwerkingen zijn: de filler is geinjecteerd in levend materiaal; het verouderings-proces gaat gewoon door: ik kan me voorstellen dat de hoeveelheid toegediende B-A op een gegeven moment morfologisch niet meer haar vullende werking afdoende verricht in combinatie met een voortstrekkend verouderingsproces waar de bestaande rimpels ook onderhevig aan zijn en het product zou misschien dan als een rimpel ‘onder een rimpel’ juist een averechts accentuerend affect kunnen geven…?

    Bio-Alcamid is geen geregistreerd geneesmiddel en toediening ervan (oorspronkelijk bedoeld voor onder andere zware aidspatienten met dodenmasker gezicht vanwege het wegvallen van alle (onderhuidse) vetlagen) is niet verzekerd. Behandeling van medische klachten als gevolg van het gebruik van Bio-Alcamid is een bijkomende aparte verzekeringskwestie. Bij complicaties na het gebruik dient men deze bij de fabrikant te melden, maar de fabrikant wijst claims van verantwoordelijkheid voor het product in afwijkend gebruik ervan als oorzaak van klachten van de hand. Bij complicaties na het gebruik en met name voor advies in het verwijderen ervan dient men zich tot de fabrikant te richten. Maar de fabrikant Polymekon is allang ter ziele gegaan. Daarbuiten is mijn indruk naar aanleiding van de vele verhalen dat (aanstaande) clienten erg matig worden voorgelicht over de serieuze risico's in het gebruik van dit product, het gaat vooral om snel geld te verdienen. In nog geen half uurtje bent u een 600 euro kwijt of meer, waarna uw lijdensweg zich geleidelijk zal/kan inzetten… (Met dank aan het ‘monster’ van volksgezondheid oud-minister BorstK, die ook kwalijke borstimplantaten goedkeurde op het moment dat ze door de FDA in de USA al weren verboden.) Kortom het gebruik van B-A evenals vele andere rimpelvullende producten is af te raden. En mocht u perse rimpels met fillers tegen willen gaan dan kunt deze het beste laten vullen met lichaamseigen vet als tijdelijke filler, of door de spierverslapper botox gebruiken wat onder haar werking een tijdelijke ontspannende gladstrijke werking heeft. Maar beter is het om gewone natuurlijke verzorgende producten aan te brengen. Leer van uzelf houden inclusief rimpeltjes.

    Met bovenstaande informatie bent u echter niet geholpen, als u klachten ondervindt na injectie met Bio-Alcamid. Op basis van ervaringsverhalen kan ik enkel opmerken dat operatief verwijderen de enige permanente afdoende oplossing is. Hier wordt het niet mooier van, maar wel minder pijnlijk. Maar ook operatief is de stof onder granulaat-migratie niet geheel te verwijderen omdat de stukjes heel diep kunnen zitten. Het werken met laser met het oog de plastic te smelten en weg te kunnen zuigen is ook niet het zaligmakende alternatieve antwoord, want het werkt ook niet bij dieper gemigreerde stukjes, en het kan u ook brandwonden geven. Het gebruik van hormoonstoffen cortoiden is als ‘kalmerend middel’ ook niet een afdoende methode, omdat de stof nog steeds aanwezig is en voor nieuwe complicaties kan zorgen. Opereren is echt de enige (dure) optie met duurzaam resultaat als u klachten ondervind met Bio-Alcamid, en hoe langer hoe wacht hoe complexer de problematiek in verwijderen kan worden met Bio-Alcamid. Voorkomen i beter dan genezen; houdt van uzelf incl. rimpeltjes.

  • marjo

    ik heb niet alles gelezen maar hebben jullie ook koorts gehad en pijn in het gezicht met name de wangen en tintelend gevoel

    en waar kan je dat er uit laten halen beverwijk heb ik gelezen maar waar

    niemand in de regio breda????

    Help ben wanhopig

  • Janine

    Hi marjolein, alles wat je wilt weten over de middel en de gevolgen wil ik met je delen. Heb het laten verwijderen in RKZ beverwijk. Maar nu heb ik sinds vandaag weer nieuwe haarden. De littekens waren niet mis en die worden nu gevuld met lipofilling in Den H aag.

    Wil je graag helpen.

    Groetjes

    Janine

  • natascha

    hoi janine

    volgens mij ben ik je een anderhalfjaar geleden in Beverwijk tegen gekomen. Had jij niet een flinke deuk in je mondhoek/wang. Ik heb me nog vaak afgevraagd hoe het met jou is inmiddels en of je al een lipofilling hebt ondergaan Ik zelf heb een infectie gekregen na het verwijderen van de bio in Beverwijk. Heb nu een lipofiling gehad en krijg de volgende maand mijn tweede De bio alcamid is in in ander wang ook nog niet helemaal weg Waar ik de infectie heb gehad daar is het heel goed verwijderd middels operatie. En hoe is het met jou gegaan en hoe sta je er nu voor

    groetjes Natascha

  • natascha68

    hoe is het nu met je hopelijk beter ?

    groetjes Natascha