mijn neuscorrectie

  • tanja

    hallo allemaal,

    Daar ben ik weer! Ik heb het dus achter de rug. Vandaag is de derde dag na de operatie en het gaat al een stuk beter dan gister. Ik heb best wel pijn aan mijn neus en gezicht en ben ook wel een beetje gezwollen. Gelukkig waren de mensen in de kliniek allemaal ontzettend aardig.

    Toen ik bijkwam uit de narcose kwam dr. Nolst nog even bij me. Ik was toen een beetje geschrokken van het feit dat ze mijn neusbot toch hadden moeten breken. Het bleek namelijk dat ik een open roof had, dus de tweede delen van het bot waren niet goed teruggezet bij de vorige operatie. vervolgens vertelde hij dat er in mijn bot een cyste was ontstaan, deze heeft hij verwijderd. verder heeft hij ook al het littekenweefsel verwijderd, wat behoorlijk veel was. Ik maakte me best wel zorgen om deze berichten dat ik daarna moest huilen. Toen is de dokter nog een keer langsgeweest om me ervan te verzekeren dat het allemaal erg goed was gegaan, en dat het breken van het neusbot niet betekent dat de operatie niet geslaagd was. Volgens hem heb ik nu een neus gekregen die bij mijn gezicht past en die esthetisch verantwoord is. Ik ben erg benieuwd.

    volgende week donderdag mag het kapje eraf. jammer dat de dokter dat niet zelf doet (hij moet weer naar het buitenland). Ik denk dat ik dan zo bang ben dat ik niet eens zal durven te kijken! maar op zich heb ik erg veel vertrouwen in zijn kunde, dus daar zal het niet aan liggen in ieder geval. Nu maar hopen dat er geen nieuw littekenweefsel zal ontstaan.

    Het is alweer 6 jaar geleden dat ik mijn eerste neuscorrectie onderging, en was alle ongemakken die daar bij komen kijken vergeten. Het is best wel heftig, vooral emotioneel (vooral omdat het om een revisie gaat in mijn geval). Ik ben wel minder gezwollen dan de eerste keer, dat scheelt.

    bedankt voor jullie berichtjes! Als iemand vragen heeft over het verloop van mijn herstel etc. mag je die altijd stellen.

    Hoe deden jullie dat trouwens met lachen als je zo'n kapje op hebt? ik moet best veel lachen altijd, maar ik ben zo bang dat ik daarmee iets scheef trek…

    liefs,

    tanja

  • silvia

    heeey tanja

    :O is het al zo ver??? ik had het helemaal niet meer in de gaten sorry zeg…

    hoe voel je je verder?? mooi dat het goed is gegaan zeg, dat komt vast helemaal goed. Maar je kapje mag er snel af zeg, de mijne moest 2 weken blijven zitten :O.

    Nolst is echt een goede in zn werk, dus dat komt helemaal goed. Lachen, tsjah, ze had mij gewaarschuwd dat ik dat de 1e 2 dagen ABSOLUUT niet mocht, dus ik heb t niet gedaan…

    en die dagen erna heb ik heel verzichtig gelachen (ik trok dan meer een eendenbekkie :P)

    Toen ik eenmaal op controle moest, zei ze dat ik nog TEVEEL gelachen had :O dusss ik zou me als ik jou was ff inhouden, zo min mogelijk bezoek krijgen (ja tis ff @!#$, maar tis veel geld, en belangrijker dat je genezingsproces gewoon goed verloopt)

    Als je eventueel nog vragen ofzo hebt kun je ze altijd stellen he!

    Heel spannend, ben benieuwd als je kapje er af mag!

    succes nog

    Groetjes Silvia

  • carin

    Hoi Tanja,

    sorry, ik zat weer verkeerd te kijken.

    Maar ik heb je gevonden.

    Gelukkig is alles goed gegaan en heeft hij alles gedaan wat hij vond dat hij moest doen, voor een zo goed mogelijk resultaat.ik hoop zoooo voor je dat je donderdag tevreden bent.

    Als ik je bericht lees krijg ik de tranen in mijn ogen, ik kan me zo goed voorstellen wat door je heen ging en gaat.

    En het is voor jou de derde keer.

    Maar je weet DRIE KEER IS SCHEEPSRECHT.

    Hoe was het gegaan met de tampons, moet toch pijnlijk geweest zijn doordat je neusbot gebroken is of viel het mee?

    Mischien is het inderdaad zo hoe vaker je word geholpen, hoe minder gezwollen je bent na de o.p.

    Tanja ik hou duimpje voor je (begin er nu al mee) voor donderdag.

    Doe goed rusten en laat je lekker verwennen.

    Lieve groetjes Carin

  • tanja

    bedankt voor jullie lieve reacties! doet me goed om dat te lezen.

    Ik voel me met de dag beter. Vandaag is de zwelling een stuk minder en ben ik fit genoeg om rond te lopen in het huis. Lachen heb ik helaas wel een beetje gedaan, maar hopelijk kan het niet al te veel kwaad;)

    De tampons eruit halen deed eigenlijk helemaal geen pijn. Het was een misselijk gevoel dat wel. Maar ook een enorme opluchting om weer door de neus te kunnen ademen.

    En wie weet wordt de zwelling steeds minder na elke op. inderdaad..maar ik denk eigenlijk dat het ook ligt aan het feit dat NT alleen maar gebruik maakt van zogenaamd micro-materiaal, waardoor je ook minder last krijgt van blauwe plekken enzo. Ik was een week vantevoren ook begonnen met het slikken van vitamine C pillen, wellicht heeft dat ook een beetje geholpen.

    Ik kan me nu nog absoluut geen voorstelling maken van hoe mijn nieuwe neus eruit ziet. Misschien moet ik daar ook niet teveel mee bezig zijn, dat heeft toch geen zin. Dan kan het ook alleen maar tegenvallen..Ik moet wel realistisch blijven, het is en blijft een revisie. Al maakt dat in de handen van Nolst misschien weinig uit:-) Dat hoop ik natuurlijk!

    Hoe is het met jou, Silvia? Je kapje is eraf dus ik neem aan dat je weer naar buiten gaat enzo? Hoe is dat zo na al die weken? Lijkt me erg leuk om zonder neus-complex naar buiten te kunnen ;-)

    En Carin bedankt voor je medeleven! Het wordt vast erg spannend donderdag…Heb je al een hotel gevonden in Scheveningen waar je wilt overnachten gedurende je herstel? Maak je maar geen zorgen, je bent bij Nolst in goede handen.

    liefs,

    tanja

  • Ree

    Hey Tanja,

    Ben blij om te lezen dat jouw operatie gunstig is verlopen. Vind ook lief dat je je ervaringen hier deelt.

    In ieder geval succes met je herstel.

    Groetjes van Ree

  • Carin

    Hallo Tanja,

    Ik duim vandaag voor je!!!

    Laat maar gauw iets horen.

    Wij hebben een hotel geboekt.

    Het is niet voor mijn herstel, het is maar voor twee nachten.

    Ik wil namelijk op de zondag voor de o.p. in Scheveningen zijn.

    Anders moeten we maandag al heel vroeg weg.

    En dan van maandag op dinsdag i.v.m. de tampons die er dan uit mogen.

    Hij zei wel dat de huisarts dat kan doen, maar dat doe ik dus liever niet.

    Er zou iets mis kunnen gaan, hij doet zoiets ja nooit.

    En dinsdag als alles goed is, naar huis.

    Maar ik hoor van je, ben benieuwd.

    groetjes Carin

  • Tanja

    hoi hoi,

    het kapje is eraf en ik ben erg blij! Er zitten nu drie pleisters op die er zondag af mogen(kan ik zelf doen). Dit schijnt eigenlijk niet echt nodig te zijn, maar ik vond het wel een fijn idee omdat het voor extra bescherming zorgt. Hebben ze dat tegen jou ook gezegd Carin, of hoef jij alleen maar het kapje een week te dragen?

    Ik heb wel nog een soort bult(vocht) op het stuk tussen mijn ogen zitten, maar dat slinkt vanzelf wel. Verder is er eigenlijk niet gek veel veranderd, maar wel alles wat me eerst stoorde! Ik las ook steeds bij anderen dat de neus nog heel erg dik was enzo als het kapje eraf ging, maar dat gevoel heb ik bij die van mij niet. Hij ziet er eigenlijk vrij normaal uit. Is dat normaal? :S hihi..

    Nu hopen dat het zo blijft! Dr. Nolst is in ieder geval echt een kunstenaar :).

    liefs,

  • Carin

    Hoi Tanja,

    Geweldig voor je!!!

    Echt supper!!!

    Als je neus nu al goed uitziet, en niet echt gezwollen en zo, dan is het zeker O.K.

    Wat een bofferd ben je, ik gun het je zo.

    Geniet ervan.

    Mij zei heeft hij niks over pleisters, maar als dit goed is, vind ik het ook prima.

    Ik heb geboekt in Hotel Atlantic in Den Haag.

    Nogmaals geweldig voor je, dat alles zo ongeloofelijk goed is verlopen.

    Als het bij mij ook goed verloopt, en ik ben ook tevreden, stuur ik je voor en na foto's, als je dat leuk zou vinden.

    Wees heel voorzichtig met je nieuwe mooie neus!!!

    Lieve groetjes Carin

  • Danielle

    Beste Tanja, hoelang heb je ongeveer pijn gehad, en heb je iets meegekregen van NT tegen de pijn of moest je gewoon paracetamol slikken?

    Vriendelijk bedankt alvast, Danielle

  • Silvia

    ik heet dan wel geen tanja, maar ik zal toch ff antwoord geven, want ik ben 7 januari onder het mes gweest, en wellicht heb je er wat aan ;)

    Pijn heb ik persoonlijk helemaal NIET gehad, alleen ongemak zeg maar, vervelend dat je niet door je mond kan ademen, dat er zo'n gipswerk op je neus zit, en je hebt jeuk en je kan niet krassen, en vooral natuurlijk dat je niet weet wat er onder zit.

    Ikzelf heb geen pijnstillers gekregen (ja kreeg zetpillen :S mee, voor als ik pijn kreeg) maar die heb ik niet gebruikt. Ikzelf had paracetamol in huis, en die heb ik af en toe 1 of 2 gepakt tegen het hebben van een zwaar hoofd… maar dat is ook alles

    verder was bij mij de tampons uithalen zeer vervelend, omdat het bij mij super heftig bloedde, maargoed dat is bij iedereen anders.

    hoop dat je hier wat aan hebt ;)

    groetjes Silvia