mijn neuscorrectie

  • gokje

    Hey

    ik moet 22 februari voor de tweede keer…wanneer moeten jullie?

    Ik ben zo bang dat ik een vreemde neus krijg omdat ik toch niet exact weet wat hij gaat doen en wat hij mooi vind.

    Morgen ga ik weer naar een afspraak in t amc..gerustgesteld worden.

    Komt hij altijd voor de operatie ook nog even langs?

    Carin kom je uit het noorden van het land?

    groetjes

    NeusjeCarin schreef:

    >

    > Hallo Tanja,

    >

    > Ik duim vandaag voor je!!!

    > Laat maar gauw iets horen.

    > Wij hebben een hotel geboekt.

    > Het is niet voor mijn herstel, het is maar voor twee nachten.

    > Ik wil namelijk op de zondag voor de o.p. in Scheveningen zijn.

    > Anders moeten we maandag al heel vroeg weg.

    > En dan van maandag op dinsdag i.v.m. de tampons die er dan

    > uit mogen.

    > Hij zei wel dat de huisarts dat kan doen, maar dat doe ik dus

    > liever niet.

    > Er zou iets mis kunnen gaan, hij doet zoiets ja nooit.

    > En dinsdag als alles goed is, naar huis.

    > Maar ik hoor van je, ben benieuwd.

    >

    > groetjes Carin

  • Carin

    Hoi Gokje,

    Voor mij is het ook de tweede keer.

    Maar voor het eerst bij Dr. Nolst.

    Ik word 17 maart geholpen in het Med. Centrum Scheveningen.

    Ja voor de o.p. word nog even alles doorgenomen.

    Maar gokje, je moet echt al je wensen bekend maken.

    Schrijf wat je graag wil en wat je nog wil weten, op papier, want als je er bent weet je niks meer.

    Hij laat je dan weten wat mogelijk is en wat niet.

    Dan weet hij wat je graag zou willen en jij weet een beetje wat je kunt verwachten.

    Dan heb je ook alles gedaan wat je kon en hoef je je later niet te verwijten dat je niet je wensen hebt gezecht en hij niet weet wat je wens is.

    Ik kom helemaal uit het zuiden van het land Zuid Limburg, ik woon daar waar ieder jaar pinkpop gehouden word.

    De eerste neuscorrectie heb ik dan ook hier in de beurt laten doen.

    Helaas, wist toen niet, wat ik nu weet.

    Je neus is een moeilijke o.p. die je alleen door een heel gesp. iemand moet laten doen.

    Zeker ook dan moet je geluk hebben dat je niet teveel littekenweefsel krijgt of wat dan ook.

    Wat is er bij jou mis gegaan?

    Bij mij van alles.

    Mijn neuspunt wijst naar lings, een neusgat veel kleiner dan het ander, de neus loopt niet in een lijn naar beneden en de onderste helft is te dik.

    Hij is wel iets kleiner geworden, maar het is net of alles wat boven is weggehaald

    nu in de onderste helft zit.

    Ja een hele lijst.

    Weet je, ik hoef geen perfect neusje, dat zal ook niet gaan.

    Maar ik wil er trots op kunnen zijn, en me er niet voor hoeven te schamen, zoals ik al mijn hele leven doe.

    Maar ik weet dat het goed komt, ik geloof er echt in.

    En dat moet jij zeker ook doen, er in geloven en laten weten wat je wil.

    Lieve groetjes Carin

    gokje schreef:

    >

    > Hey

    > ik moet 22 februari voor de tweede keer…wanneer moeten

    > jullie?

    > Ik ben zo bang dat ik een vreemde neus krijg omdat ik toch

    > niet exact weet wat hij gaat doen en wat hij mooi vind.

    > Morgen ga ik weer naar een afspraak in t amc..gerustgesteld

    > worden.

    > Komt hij altijd voor de operatie ook nog even langs?

    > Carin kom je uit het noorden van het land?

    >

    > groetjes

    > NeusjeCarin schreef:

    > >

    > > Hallo Tanja,

    > >

    > > Ik duim vandaag voor je!!!

    > > Laat maar gauw iets horen.

    > > Wij hebben een hotel geboekt.

    > > Het is niet voor mijn herstel, het is maar voor twee nachten.

    > > Ik wil namelijk op de zondag voor de o.p. in Scheveningen

    > zijn.

    > > Anders moeten we maandag al heel vroeg weg.

    > > En dan van maandag op dinsdag i.v.m. de tampons die er dan

    > > uit mogen.

    > > Hij zei wel dat de huisarts dat kan doen, maar dat doe ik dus

    > > liever niet.

    > > Er zou iets mis kunnen gaan, hij doet zoiets ja nooit.

    > > En dinsdag als alles goed is, naar huis.

    > > Maar ik hoor van je, ben benieuwd.

    > >

    > > groetjes Carin

  • tanja

    hallo allemaal,

    ik dacht ik zal weer eens een berichtje plaatsen, is lang geleden. Het is voor mij nu 1,5 week geleden dat ik geopereerd ben en het resultaat is mooi geworden. Alleen is mijn neus nog wel erg gezwollen(ja toch wel helaas..)..En maak ik me druk dat die cyste die ik eerst had niet terug aan het groeien is. De twee kanten van de neus zijn namelijk niet helemaal symmetrisch, ik hoop dat het aan de zwelling ligt. hoe gaat met het met jullie?

  • Carin

    Hoi Tanja,

    Tanja, na mij eerste o.p. had ik ook opeens een kant dikker dan de ander, dit had ik aan de rechterkant.

    Mijn neus punt wees en wijst nog naar lings, waardoor ik een kromme neus had die op een haak leek.

    Nu is het een beetje een J vorm, het lijkt een beetje of mijn neus naar lings wil kijken.

    De neuspunt wijst nog steeds naar lings maar die dikkere zwelling aan de rechterkant is weg getrokken.

    Dit heeft wel maanden geduurd.

    Dus wees gerust,

    Is je neus dus na het verwijderen van het kapje nog gezwollen?

    Raar dat je neus dus na een week nog kan zwellen.

    En een cyste groeit echt niet zo vlug terug, maak je niet gek.

    Maar ja dat gek maken gaat natuurlijk vanzelf.

    Ben benieuwd wat hij bij mij allemaal vind!!!

    Lieve groetjes Carin

  • tanja

    Hoi Carin,

    Het leek alsof het bij het verwijderen van het kapje nog niet zo was. Ik bedoel toen zag het er nog heel symmetrisch uit. Dus ik weet niet of daat aan zwelling ligt of aan littekenweefsel etc….Ik hoop het eerste. Het zou ook kunnen zijn dat het al zo was, maar dat het nu pas opvalt omdat ik er zo veel naar kijk! Misschien kunnen we foto's naar elkaar mailen? Als je dat wilt kan je me mailen op tanjasnel@gmail.com

    Was het bij jou nadat alle zwelling weg was wel symmetrisch van de voorkant?

    Bij mij is eht misschien ook moeilijk om helemaal goed te krijgen omdat het zo asymmetrisch was vantevoren door littekenweefsel en deukje.

    liefs,

    tanja

  • gokje

    Hoi Carin

    Bedankt voor je berichtje.

    Bij mij is ook alles mis gegaan..ik had een rare onderhuidse punt op mijn neus en dit was een losgescheurde stukje kraak been van mijn neusvleugel.Ik dacht als ik toch geopereerd wordt dan kunnen ze mijn neus wel even wat smaller maken ( ik had een erg brede neus en geen vorm erin) en even wat gevormde neusvleugels maken.

    Einde van het verhaal dat mijn neus zo smal is in het midden en de neusbrug helemaal is ingestort…aan elke kan 2 hele diepe deuken.

    Mijn tip lijkt wel alsof er een wasknijper op heeft gezeten en door littekenweefsel heb ik een hele lange dop.

    Mijn ene neusgat is zowat helemaal dicht en collabreert.

    Neusbrug is scheef.

    Veel te veel kraakbeen weg gehaald..dus moet nu uit het oor kraakbeen laten halen en hele neus moet compleet gereviseerd worden en operatie gaat 3.5 uur duren ipv een uurtje bij de eerste.

    Ik heb eventueel ook wel foto's hoor als je me je emailadres geeft.

    Ik durf in daglicht mensen helemaal niet goed aan te kijken…het is echt een trauma geworden voor mij met zo'n vreemde in gezakte neus….

    Ik denkwel dat Dr Nolst Trenite de allerbest arts is. Kijk maar op www.rhinoplasty.nl

    Boeken geschreven , dvd van zijn werk en wat hij allemaal doet en heeft gedaan en gestudeerd en president en voorzitter van allerlei instanties…dat zit wel goed.

    Ik hoop alleen dat het te herstellen valt….hij knapt natuurlijk het probleem op wat een ander heeft aangericht.

    Nou ik ga naar bed..moet morgen naar amsterdam om mijn wensen kenbaar te maken en alles nog eens goed door te spreken.

    Hoop gauw weer wat van je te horen,

    MIjn emailadres : koopgek@live.nl

    Misschien kunnen we eens foto's uitwisselen.

    groetjes

    Gokje

  • Danielle

    Beste Allemaal,

    Het spijt mij heel erg maar ik kan mij er door de stress niet goed toe zetten om meer op het Forum te zetten, maar 1 ding: ik word a.s. donderdagochtend door Professor Nolst Trenité geholpen. Van een directe concurent van NT heb ik uit de eerste hand gehoord dat hij tot de top van Nederland behoort en dat je bij hem in de beste handen bent.

    Ik hoop dat jullie hier ook wat aan hebben! Héél véé succes!

    Danielle

  • Ree

    Hey Gokje,

    Ik denk ook dat dr Nolst er beste zal maken wat er van te maken is. Natuurlijk moet je geen perfectie verwachten, maar volgens mij kun je gewoon van uitgaan dat je neus er stukken beter uit zal zien.

    Succes,

    Ree

  • Carin

    Hallo Gokje,

    Nou ik dacht al vanalles te hebben maar wat erg voor je zeg.

    Ben heel benieuwd naar wat je vandaag tehoren hebt gekregen.

    Hopelijk heb je aan alles gedacht en zo niet kan dit nog altijd vooe de o.k.

    Ik wil je best ook foto's van mijn neus sturen als je dat zou willen.

    De mijne is carin_1502@hotmail.com

    Weet je, een vriendin van mij heeft een hele smalle gek gevormde neus, het is een plaatje van een vrouw.

    Haar hoor je ook niks zeggen van mijn neus dit of dat.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat een smalle gekke neus lang niet zo erg is als een gekke dikke.

    Dat is mijn mening, een dikke valt meteen in het oog.

    Die neus van haar is ook heel appart maar niet storend.

    Ja, je moet weten dat ik ieders neus goed observeer.

    Doe jij dat ook?

    Laat gauw iets weten hoe het vandaag gegaan is.

    Lieve groetjes Carin

  • erik

    Hallo Carin,

    Ten eerste heel veel sterkte en succes op 17 maart. Zo'n stap neem je niet zomaar. Ik ga aanstaande maandag ook naar dr. Nolst voor een eerste consult. Ik kan het maandag natuurlijk ook aan hem vragen, maar hoelang is de wachttijd tot aan de ingreep, indien je besloten hebt om de operatie te laten doorgaan?

    Verder vind ik het belangrijk om als patient en dr. precies van elkaar te weten wat er verwacht kan worden m.b.t. het resultaat. Wat is de methode van dr. Nolst waardoor je een goed beeld krijgt van het eindresultaat'? Hoe goed je ook het in bewoordingen probeert duidelijk te maken, je weet natuurlijk niet helemaal zeker of dat duidelijk overkomt bij de arts.

    De laatste vraag is wat de vervolgstappen zijn vanaf het consult tot aan de operatie? Zie je de doktor nog in de tussenliggende periode?

    Groeten van een mede zuidlimburger.