open wond

  • mira

    hoi, ik heb 3 weken geleden een borstlift gehad, alles gaat prima geen pijn gehad en alles gaat goed op 1 ding na, ik heb een behoorlijke open wond aan alle 2 de borsten en dat gaat nog een tijdje duren voordat ze dicht zijn. heeft nog iemand hier ervaring mee ? gr. mira

  • Aan Mira

    ik wil je niet bang maken, maar ik heb dus ook een borstlift gehad. En daarna dus nog 2 nacorrecties…

    bij mij was het een stukje uitgescheurd aan de onderzijde en heb ook 6 weken lang bloed en pus gelekt. duurde tijden voordat het dicht was

    de littekens zijn enorm. was niet meer goed te krijgen.

    eigenlijk moet je niks op die wonden doen…. dus gewoon 's nachts je bh los…. en geen gaasjes erop.

    dat is de enige manier om het droog te krijgen. (ook niet continu douchen, want dan kan je steeds opnieuw beginnen)

    je moet er echt lucht bij laten.

    anders ben je straks 6 weken verder net zoals ik.

    ik hield ook trouw mn bh aan enzo, deed er continu gaasjes op. ik had zelfs nog mepitel gaasjes gekregen, maar het bleef gewoon smerig en open. pas toen ik 's nachts mn bh los deed en het in de open lucht droogde ging het dicht.

  • mira

    hoi, ik heb aquacel gaasjes erop om het droog te maken is dit hetzelfe als mepitel gaasjes. ik heb geen bloed alleen wondvocht omdat het zover open ligt, is dit hetzelfde. gr.

  • Aan Mira

    bij mij was het ook een mix van vocht en bloed, dus wondvocht inderdaad… op een gegeven moment (toen het te lang open was) begon het te etteren

    Ik raad je dus echt af om nog iets erop te plakken en het 's nachts dus gewoon bloot te laten.

    die mepitel gaasjes waren van een soort silicoon, zaten gaatjes in, die dingen blijven niet aan de wond plakken en zouden goed ademen. maar het hielp dus allemaal niets. Het ging pas dicht dus toen ik het liet luchten en er gewoon niks op deed.

    je kan dit het beste 's nachts dus doen. gewoon goed op je rug blijven liggen en bh open.

    er komt verder ook geen druk op. alleen als je opstaat moet je gewoon zorgen dat je je bh weer vast hebt.

  • tineke

    Mira, waarom neem je geen contact op met de chirurg? Het lijkt mij dat die er naar moet kijken?

  • Cornelia

    Ik heb een paar maanden geleden een borstverkleining gehad en had ook een open wond aan de onderkant. Ging etteren en was helemaal ontstoken. Ik heb antibiotica gekregen. Ontsteking was na een paar dagen weg en de wond was helemaal dicht na ca. 8 weken. Litteken is echt niet lelijk geworden.

    Het komt goed hoor.

  • Aan Cornelia

    ik had ook anti biotica gekregen, maar dan van de huisarts, die schrok zich te pletter

    de kliniek zelf deed heel onverschillig en stuurde me weg met mepitel gaasjes.

    die anti biotica kuur heeft niet bijgedragen aan het feit dat de wond sneller dicht ging…

    enkel dat het niet meer etterde of rood zag

    toch wil ik mensen waarschuwen voor de littekens die het achter kan laten.

    als je een gat bij je tepel krijgt heb je straks een witte vlek op je tepelhof… dat wordt nooit meer roze.

    overigens denk ik dat je over anderhalf jaar een stuk minder blij met je littekens zal zijn Cornelia.

    Ik vond het in het begin ook meevallen…. maar nu na anderhalf jaar vind ik het toch eigenlijk wel lelijk.

    je tepelhof gaat later uitlopen (buiten de witte lijntjes/littekentjes).

    in het begin is alles mooi rond enzo.

    ik was de eerste 10 maanden wel content met mn borsten en voelde me sexy en vrouwelijk.. had er veel plezier van zeg maar.. maar daarna werd het steeds minder.

    ik slaap nog altijd met een bh omdat ik bang ben dat ze weer zo gaan hangen

  • gerda

    Mira ga naar de huisarts of naar een ziekenhuis,blijf niet rondlopen aub,

    mn schoonzus dacht ook het gaat vanzelf over,maar later raakte het ontstoken en nu is ze de tepels enzo kwijt,het was gewoon al aan het rotten.Ik wil je niet bang maken,misschien is het wel normaal,mar laat er zeker even naar kijken,

    veel succes !!!

  • mira

    Hallo, bedankt voor de reactie's, ik moet 2 x per week terug naar de pc, ze verzorgen dit echt heel goed en zijn ook heel bezorgd daar heb ik niet over te klagen, zij zeggen ook dat het goed komt het heeft alleen tijd en goede verzorging nodig. maar ja ik ben heel ongeduldig en het gaat niet snel genoeg, en ik wou graag eens weten hoe jullie reover dachten. Ik moet toch weer geduld hebben. gr. mira

  • Aan gerda

    precies, ik ben dus ook een stuk van mn tepel kwijt….

    dus de persoon die beweerd geen littekens te krijgen is echt te voorbarig.

    in het begin ziet alles er vrij netjes uit enzo, dan denk je van oh, over een jaar zie je er vast niks meer van… maar dan kom je tot de conclusie dat de eerste 6 maanden je borsten het mooist waren, en dat het daarna serieus lelijker word. (je huid gaat ook rekken nadat het ontzwelt is).

    wel goed om te horen dat mira onder controle staat bij de kliniek.

    de mijne zou zogenaamd het beste zijn volgens de consumenten bond enzo wat betreft borstvergrotingen… dus jullie weten denk ik wel over welke kliniek ik het heb….

    En deze kliniek heeft mij dus weggestuurd zonder anti biotica. Eerst kreeg ik ook te horen dat het normaal was dat een wond nat was en vol met korsten van boven tot onder.

    Nu zijn mn borsten dan “gewoon lelijker” in plaats van “gewoon mooier.”

    het lijkt ook of er ergens nog een stuk verdwaald tepelhof op mn borst zit.

    ik zal nooit topless kunnen (durven) lopen ofzo, elke man ziet direct dat je geopereerd bent. ik schaam me er echt voor… je blijft een hele verticale streep zien.

    en dit terwijl ik de eerste 6 maanden dus trots op mn borsten was en het wel aan anderen durfde te laten zien…..