Hoe is het met Anna - neuscorrectie NT

• L.

Hoi Anna,

bij jou ging afgelopen donderdag het kapje eraf… hoe is het geworden?

• Aan L.

Beste L.

als je zo onzeker bent en uitgaat van andere resultaten dan moet je het gewoon niet doen.

Als een neus net geopereerd is kan je géén resultaat zien.

de meeste zien gewoon een klein,kort, stijf ,perfect neusje.

kijk ook even naar de foto's van ashlee simpson net na de operatie waarop haar zijaanzicht op britney spears/drew barrymore lijkt.

nu is haar neus weer compleet anders…

je hebt ook mensen (zoals ik) waarbij het er voor hun gevoel er de eerste tijd echt niet uit ziet. Het duurt dan een tijdje voordat het is zoals ze het willen hebben, en je moet daar dus ook mee om kunnen gaan.

Tevens moet je rekening houden met meerdere operaties omdat heel veel mensen dus last van ontsierlijk littekenweefsel krijgen op hun neusrug.

verder is het natuurlijk een correctie van een bestaande neus. je probeert je eigen neus dus mooier /meer standaard te maken.. waardoor hij niet meer opvalt en de aandacht meer op je ogen en mond worden gevestigd. uiteindelijk zal je dus een neus krijgen die meer in harmonie is met de rest van je gezicht. Als het goed is ben je dan ook tevreden….

• ir

Hoi,

Even een vraagje. Wanneer begint meestal dat littekenweefsel op de neusrug te ontstaan?

Het is bij mij nu 4 maanden geleden, zou het nu nog kunnen komen?

• L.

Hoi ‘Aan L.’

ik ben inderdaad erg onzeker over de operatie, dat komt doordat ik al heel lang een neuscorrectie overweeg. Ik ben al jaren onzeker over mijn neus en dat heeft ook zijn invloed op mijn leven (op stap gaan, in de trein zitten, een terrasje pikken… altijd je bewust zijn van je neus en vrezen voor een opmerking). Daardoor is deze operatie voor mij een erg grote stap, die natuurlijk onzekerheden met zich meebrengt. Als er dan mensen door dezelfde Plastisch Chirurg geopereerd zijn, wil ik dus weten hoe zij het hebben ervaren en hoe het met ze gaat.

• Aan L.

Hey L.

ik heb me ook mn hele leven (sinds mn 13e /14e jaar) een beetje voor mn neus geschaamd. met name voor mn zijprofiel.

maar eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik een neuscorrectie zou doen. eigenlijk was het een beetje een taboe, en het leek me zo ‘eng’.

maar toen ik eenmaal een borstlift had gehad, dacht ik van dan kan een neuscorrectie er ook nog wel bij.

ik was immers niet bang meer voor narcoses.

maar helaas heb ik dus ook gemerkt dat het gewoon niet altijd met 1 operatie klaar is.

je denkt dat het jou niet overkomt, maar vaak is dat dus wel het geval.

de vraag is dus of je dat er voor over hebt… of je er mee om kan gaan dat je neus misschien niet meteen zo is zoals het moet zijn. dat is misschien ook hetgeen waarvoor je bang bent… gezien je van reacties/tevredenheid van anderen uit lijkt te gaan.

Elk mens is anders, elke persoon heeft andere verwachtingen, en ook een andere neus dus.

Bij mij is net vanochtend het kapje er afgegaan. ziet er dus beter uit nu. mn neusrug is helemaal recht en glad… maar het word even afwachten of het ook zo blijft…. als je foto's wilt zien van de eerste keer dan kan je even mailen.

ik was dus echt wel bijna tevreden met mn neus uiteindelijk, omdat hij dus opzich al goed bij mn gezicht paste. veel beter dan dat oude.

over een maand of 4 kan ik denk ik echt mn mening geven…

• Beno

Hallo äan L",

Jouw reactie klinkt goed, ik bedoel wat je schrijft aan L. Daar zal L vast wel wat aan hebben en ik eigenlijk ook. Ik ben al meerdere keren aan mijn neus geopereerd en vrij recentelijk door NT. Ik ben erg verdrietig, de bult op mijn neus is er nog steeds, daar ging het eigenlijk om, de na correctie. Het is nog maar een maand geleden maar ik voel de bult nu al op mijn neus, heel bobbelig alsof er kruimels onderliggen. Ook vind ik mijn neus ineens zo smal. Dus er is geen sprake van een zwellig die nog moet afnemen. Ik vraag me dan ook af wat ik over hou als die zogenaamde zwelling nog moet afnemen want het is nu al zo smal, ik heb nooit opdracht gegeven om mijn neus smaller te laten maken. Toch is het zo en ik vind dat mijn neus nu weer opvalt in mijn gezicht. Wat je schreef naar L is waar als je neus goed bij je gezicht past is er rust in je gezicht en vallen je ogen en lippen meer op, nu is het weer die neus omdat hij smal is en mijn neusgaten zijn nog steeds ongelijk.

Ik baal enorm en heb Sonja gebeld, je weet vast wel wie ik bedoel, aardige vrouw en zij heeft een snelle afspraak gemaakt met NT. Ik zie hem dinsdag en dan ga ik hem zeggen dat ik zo teleurgesteld ben, wat ik het liefste zou willen is dat ze de stukjes die er aan de zijkant af zijn gehaald er weer terug zetten maar ik geloof nooit dat hij dat zal doen. Ik ben ook bang dat hij zal gaan zeggen dat ik er mee moet leren leven.

Zou jij mij advies kunnen geven? Ik ben blij voor je dat je zo gelukkig bent met je neus, als het nu al goed is , dan blijft de vorm wel goed, alleen oppassen met het terugkeren van dat littekenweefsel al heb je dat niet in de hand, ben je bril dragend, doe dan voorzichtig en draag een tijdje lenzen of niets……..

liefs Beno

• Aan Beno

Hoi beno,

doordat je zwelling aan de zijkant van je neus hebt lijkt je neusrug zelf bovenop misschien smaller.

ik denk echt dat het anders ontzwelt bij een tweede neuscorrectie… je neus lijkt volgens mij langer nu. de eerste keer was ie wellicht in de breedte en lengte gezwollen omdat er toen andere dingen zijn gedaan.

ik merk zelf ook dat ik weer in een dip raak na de operatie zodra de pleisters eraf zijn, de onzekerheid is ook weer erger geworden nadat ik mn neus heb gestoten enkele dagen geleden :(

ben dus ook binnenkort van plan om een afspraak te maken.

Zo positief als ik dus van de week probeerde te zijn, zo negatief ben ik vandaag weer;) maar ik weet zeker dat die echt geen andere neus ervan heeft gemaakt ofzo

ik heb dus een beetje problemen met het bovenste gedeelte van mn neusrug. het is nu echt zo erg gezwollen dat het net lijkt of ik weer een hump heb, en mn profiel dus ook niet mooi is. Ik vrees dat mijn profiel ook nooit perfect word. maar de neus die ik nu had staat al gewoon beter dan dat oude.

probeer er dus alsjeblieft rekening mee te houden dat je niet de enige bent, en het mogelijk gezichtsbedrog momenteel is wat je ziet. Mijn neus lijkt nu dus scheef, en duw het continu opzij. dat had ik de vorige keer dus ook. terwijl het achteraf wel gewoon recht was. en het later dus ook niet meer opviel of nog een ergenis was. ik ga er in ieder geval niet vanuit dat het volgende week allemaal goed is. (dan is het voor mij ook 3 weken) het herstel van deze 2e operatie gaat denk ik ook wel 4-5 maanden duren. weet niet of ik nog kenacort laat spuiten….

ps, je kan me nog steeds mailen op bovenstaand adres als je foto's van mijn neus wilt zien. we hebben misschien toch een beetje hetzelfde.

• ir

Hoi,

Volg jullie verhalen op het forum. Mag ik vragen van kenacort is??

groeten Ir

• Aan ir & Beno

een kenacort injectie doet de zwelling afnemen en kan ook ingezet worden tegen littekenweefsel.

Ik gebruik de werkzame stof (Triamcinolon dus) ook tegen eczeem.

het is een bijnierschors-hormoon of corticosteroïd die dus ontstekingen doet remmen.

Een injectie is niet bepaald prettig. Maar als je het er allemaal voor over hebt dan doe je het gewoon.

En over ongelijke neusgaten wil ik nog even het volgende aan Beno kwijt…. als er nu geen open techniek is toegepast is er wellicht door je neusgat ‘vanalles gebeurd’, hierdoor kan de ene dus gezwollen zijn of tijdelijk ongelijk (groter) ogen. ook na een maand nog ;) kijk maar eens naar nolst zn filmpjes, dan snap je wat ik bedoel.

probeer dus de komende tijd alles wat nu niet goed lijkt even van je af te zetten.

verder snap ik echt niet hoe je er bij komt dat je geen zwelling meer zou hebben dus. ik weet zeker dat het aanwezig is en het dus ook misschien de reden is waarom je neusrug zo smal lijkt of zeg maar momenteel niet echt je ‘smaak’ is.

bij mij is alles dus ook verslechterd nadat ik de pleisters eraf heb gehaald. theoretisch begint de zwelling na 2-3 weken dus eerst erger te worden.

misschien dat je daarom in die periode dus ook er zo op bent gaan letten…. waarschijnlijk houdt de ontevredenheid voorlopig ook nog even aan. maar ik denk dus dat de meeste dingen waar je nu van baalt over 4 maanden zijn verdwenen.

• beno

het is nu juist smal………….begint de zwelling na 2 of 3 weken?

Ik heb zo een afspraak met NT. Ik ben heel benieuwd wat hij zegt ik vermoed dat hij zal zeggen dat dit alles is wat hij er aankan doen…………ik zal niet naar een ander gaan want hij is de beste. Daarom maak ik me zo'n zorgen. Dank voor je reactie!

Maar het gaat er bij mij om dat mijn neus helemaal niet gezwollen is, of juit wel………..en dan wordt het dus nog spitser of smaller en dat is het laatste wat ik wil. Er is bij mij geen open operatie geweest maar blijkbaar via een neusgat.

gr Beno