Bergmannkliniek of Medisch Centrum Scheveningen

• Aan Anna

Ik ben door Nolst geopereerd.

En zoals ik uit andere verhalen van ‘R’ op het forum begrijp komt bij hem/haar de hump steeds terug. waardoor het er nogal vreemd uitziet gezien de rest van de neus wel verlaagd is. Dan plaatsen ze er dus iets achter zodat je neus weer recht loopt en ben je in feite weer terug bij af. (en heb je dus veel geld verkwanseld en ellende gehad.)

Bij mij is het geloof ik niet het geval, al ben ik nog wel ontevreden omdat er rechts nog wel duidelijk een hump zit.

Verder steekt er dus een botje uit wat iedereen dus serieus heel erg opvalt. het hoort er niet te zitten. er zit ook een deukje in mn neus wat terug opgevuld moet worden waarschijnlijk.

Ik zie het dus wel…

Lhuis is zijn operatie afspraak met mij nooit nagekomen. Heeft een maand geduurd voordat ik mn geld van ze terug had. Bovendien zei die tegen iemand anders die er op consult was geweest dat een na-correctie niet gratis was toen ze er specifiek naar vroeg.

Nolst is daar gelukkig wel heel duidelijk in, anders had ik nu dus helemaal in de problemen gezeten….

Het verschil tussen Lhuis en Nolst is dat Lhuis je helemaal een minderwaardigheids complex geeft (mij tenminste wel) en Nolst juist zelfvertrouwen probeert te geven.

Wellicht dat R daarom zo positief is over Nolst.

Nolst geeft ook heel veel informatie over de operatie/herstel…

• anna

ok. maar het ging bij jou en R dus om een verkleining?

en het bot dat er bij jou uitsteekt is dus eigen bot en niet iets wat er in gezet is

om iets anders te verdoezelen?

heel veel sterkte en ik hoop dat de operatie goed verloopt vd week.

wordt je geopereerd door nolst in het MCS of jan van goyen?

• Aan Anna

Ik ben inmiddels geopereerd in MCS. operatie heeft toch weer een uur geduurd. Bot was van mezelf en hij heeft het opnieuw wat afgevijld, zodat ik nu hopelijk wel een gladde neusrug heb. Er was ook sprake van wat littekenweefsel. Tevens heeft hij mn tip nog wat opgehaald. Er zit niks anders op dan gewoon weer afwachten. ik hoop dat het nu goed genoeg is dus want ik zit er echt niet op te wachten om nogmaals zo'n operatie mee te maken.

Verder zijn ze ontzettend lief geweest, ook Nolst. Ik sta er dan ook versteld van dat de bergmankliniek volgens de consumentenbond beter zou zijn. In MCS (binckhorst) heb je veel meer rust/privacy , is veel persoonlijker en ook qua info dus uitgebreider

Ik heb ooit een keer overnacht in de bergmankliniek dus ik weet waar ik over praat. ik voelde me daar gewoon echt een nummer achter de klapdeuren zeg maar. het is me daar wat te druk. Ik zal daar nooit meer wat laten doen. Ik heb zo en zo pech met plastische chirurgie denk ik.

• anna

ben je vandaag geopereerd?

hoop dat alles goed gaat.

goed dat het MCS toch nog geopend is ondanks alle hectiek eromheen.

neem aan dat je niet hoeft te betalen voor deze operatie?

ik ben zelf in het jan van goyen geopereerd. daar is het wel wat drukker, midden in amsterdam, maar de zusters op de verpleegafdeling zijn altijd ontzettend lief.

mocht je blijven slapen of moet je daar ook gelijk naar huis.

liefs,

anna

• Aan Anna

hey Anna,

hoe is het bij jou? is jan van goyen hetzelfde als amc? (weet niet bij welke ziekenhuizen die allemaal werkt)

de na-correctie was bij mij gratis. (ook de anesthesie) soms moet je die namelijk wel betalen.

Ik kon na 2 1/2 uur naar huis, kreeg gaasjes, pleisters en kotsbakjes mee;)

Ik vind het zelf in de regel niet prettig om in een ziekenhuis te moeten overnachten. bovendien is het niet goed om op bed te blijven liggen na een neuscorrectie.

en ja, MCS is vele malen beter in mijn ogen dan de bergmankliniek, bij de bergmankliniek heb ik het gevoel dat ze klaarzitten om het geld te incasseren en vervolgens alles heel snel daarna afwerken. het is net een fabriek.

bij binckhorst is alles zo rustig en klein en heb je privacy. de operatie kamer is in principe in de kamer tegenover. Ik weet ook zeker dat niemand het iets kan schelen wat ze met hun boekhouding doen, en de klanten daardoor echt niet weg blijven. Ik vind dat je in de bergmankliniek teveel betaald voor wat je ervoor terug krijgt.

ik stem dus voor mcs ;) en alle mensen die voor ze werken.

• danielle

heeft iemand ervaring met ooglidcorrecties?

groeten danielle

• danielle

nav van mijn laatste bericht. heeft iemand ervaring met mcs mbt ooglidoperaties.

graag hoor ik van jullie

groeten

danielle

wil graag weten hoe het gegaan is. en of de resultaten naar verwachting zijn.

• maaike

Hallo,

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt! Ik ben zelf wel erg te vreden over de kliniek en het personeel. Zelf heb ik een hele negatieve ervaring met Holystaete te Vlaardingen. Veel sterkte!

Groet,

MaaikeAan Femke schreef:

>

> Wat er met mn neus is misgegaan weet ik ook niet.

> Ik word volgende week opnieuw eraan geopereerd. Er steekt een

> bot uit mn neusrug en hump is ook niet goed weg. Bij de tip

> is het verschil ook nihil.

> wat de andere persoon dus ook al zei; veel ellende, veel geld

> en weinig verschil…. dat is wat je een beetje kan gaan

> verwachten.

>

> Ik geloof ook niks van alle andere veelal positieve reacties

> op het forum.

> Heb al gemerkt dat de bergmankliniek bijvoorbeeld alles voor

> goede publiciteit over heeft.

> En hoe goed de chirurg ook staat aangeschreven, maakt niks

> uit. Had het volste vertrouwen tijdens het consult, maar na

> de operatie is dat volledig verdwenen. Geldt ook voor mensen

> in mn omgeving…. als ze horen dat ik bijvoorbeeld wéér

> opnieuw geopereerd moet worden. Het is echt aan afgang.

> Hopelijk kan ik komende zomer nog wel op vakantie.

• maaike

Hallo,

Wat jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt! Ik ben zelf wel erg te vreden over de kliniek en het personeel. Zelf heb ik een hele negatieve ervaring met Holystaete te Vlaardingen. Veel sterkte!

Groet,

Maaike

• daisy

hoi daniele

heb je zelf ook ervaringen in het mcs die niet helemaal naar wens zijn?

groetjes daisy