Bergmannkliniek of Medisch Centrum Scheveningen

• Femke

Goedemiddag allemaal :)

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening over deze 2 klinieken. Beide staan mijn inziens goed aangeschreven.

Toch zou ik graag reacties ontvangen van mensen die in deze klinieken zijn behandeld.

Het gaat bij mij om een algehele neuscorrectie.

Dank jullie wel alvast.

Groetjes mij

• Aan Femke

ik ben zowel in de bergman kliniek als in medisch centrum scheveningen eens onder het mes geweest. waaronder dus ook een neuscorrectie. In beide klinieken is het mis gegaan waardoor ik dus totaal geen vertrouwen meer in plastische chirurgie heb en nooit meer aan zoiets wil beginnen!

je loopt tijdenlang ongelukkig en half verminkt rond, en voelt je pas weer een beetje beter als het eindelijk lukt om een na-correctie van ze te krijgen….

de bergmankliniek lijkt mooi enzo, maar duurder is niet altijd beter.

Ik zou je aanraden er nog eens goed overna te denken. Ik vond het achteraf al dat geld namelijk niet waard. stel je ook voor als ik ergens een vaste baan had gehad… hoelang was ik dan wel niet uit de running geweest om 5x geopereerd te moeten worden voor 2 dingetjes? had dan 2 jaar lang al mn vakantie dagen op moeten nemen ofzo…. bovendien ga je er psychisch ook niet op vooruit… het doet heel wat met je al die ellende die je jezelf op de hals haalt om iets aan jezelf te willen verbeteren.

• Femke

Wat is er precies mis gegaan als ik vragen mag?

Groetjes

• meg

Ik ben vorig jaar behandeld bij MCS.

Op zich niks mis mee, alleen de ingreep (een MACSlift) is zeer teleurstellend.

Je ziet nagenoeg geen verschil.

Een hoop pijn, veel geld en nihil resultaat.

Meg

• Aan Femke

Wat er met mn neus is misgegaan weet ik ook niet.

Ik word volgende week opnieuw eraan geopereerd. Er steekt een bot uit mn neusrug en hump is ook niet goed weg. Bij de tip is het verschil ook nihil.

wat de andere persoon dus ook al zei; veel ellende, veel geld en weinig verschil…. dat is wat je een beetje kan gaan verwachten.

Ik geloof ook niks van alle andere veelal positieve reacties op het forum.

Heb al gemerkt dat de bergmankliniek bijvoorbeeld alles voor goede publiciteit over heeft.

En hoe goed de chirurg ook staat aangeschreven, maakt niks uit. Had het volste vertrouwen tijdens het consult, maar na de operatie is dat volledig verdwenen. Geldt ook voor mensen in mn omgeving…. als ze horen dat ik bijvoorbeeld wéér opnieuw geopereerd moet worden. Het is echt aan afgang. Hopelijk kan ik komende zomer nog wel op vakantie.

• r

Hoi Femke (aan),

Heel veel succes volgende week bij je operatie.

Ben je bij Middelsweerd geweest? Ik ben destijds bij hem geweest en ook op consult bij Nolst. Middelweerd zei dat hij mijn neus voor 40% kon verbeteren. De overige 50 % was dat het niet zou lukken. Een veel te groot risico en ben blij dat hij zo eerlijk tegen me was. Ik had een onderhuidse ontsteking gekregen. Van te voren moest ik veel antibiotica slikken als hij al aan een operatie bij mij zou beginnen. Zeer teleurstellend maar heb het uiteindelijk niet gedaan bij hem, ging op consult bij Nolst hij gaf geen percentages, maar opereerde mij 1.5 jaar geleden heel goed. Resultaat was verbluffend. Maar er groeide ook bij mij 2 bulten terug. Van de voorkant niet te zien, van de zijkant des te meer. Vorige week ben ik nogmaals door hem geopereerd. Het lijkt er goed uit te zien, maar moet veel medicatie blijven slikken tegen afstoting en infectiegevaar.

Femke, Ik wil je even zeggen dat ik met je mee voel. Die spijt achteraf als het achter de rug is. Boos op jezelf dat je iets hebt laten doen wat alleen maar nog meer ergernis met zich meebrengt wat weer opnieuw gecorrigeerd moet worden. Dan ook nog de helings-tijd die je erbij op moet tellen. De mensen in je omgeving die zich afvragen wanneer de ellende eens ophoudt en dat je dingen gewoon moet accepteren. Het tegenstrijdige geloof in jezelf dat het toch gaat goedkomen en dat je moet doorzetten dat het deze keer wel gaat lukken.

Waarschijnlijk een heel herkenbaar verhaal voor mensen die eerdere operaties hebben laten uitvoeren waarbij het niet helemaal naar wens is gegaan. Nu aan het einde van mijn betoog dan nogmaals heel veel sterkte als je geopereerd wordt en wat is je exacte operatiedag?

Sterkte,

groetjes R

• Femke

Erg vervelend om te horen inderdaad. Je zou inderdaad bij dit soort operaties alleen een beter geveoel moeten krijgen daar doe je het tenminste wel voor neem ik aan.

Hopelijk gaat deze operatie wel goed en kun je het afsluiten.

Groetjes Femke

PS ik heb zelf volgende week vrijdag mijn 1ste consult bij MCS, ben erg benieuwd wat ze ervan zeggen.

• Aan R

In de bergmankliniek wouden ze er bij mij ook niet aan beginnen. Zodra ze doorhebben dat je niet meer zo naief bent m.b.t. cosmetische ingrepen dan haken ze dus af

Eerst heeft Lhuis mij beledigd door tijdens het eerste consult te zeggen dat mn neus misvormd was en gebruikte hij woorden zoals lelijk. Van iemand anders op het forum weet ik ook dat die haar neus een stopcontact noemde. Die vent praat je dus een complex aan.

Vervolgens word je opgewacht door die Claudia B. die het geld incasseert van alle zieltjes die geloven dat Lhuis ze kan helpen. Het is big business daar. niet meer of niet minder. je bent gewoon een ding.

zou je mij a.u.b. even foto's willen sturen van je neus R. ? neuscorrectie apenstaartje xs4all punt nl

• Anna

hoi Aan,

ben jij geopereerd door Lhuis. was dat de eerste keer?

en hoe vaak ben je aan je neus geopereerd.

ben je ook ooit door nolst geopereerd of ben je dat van plan?

ik begrijp het nl. niet helemaal. ik snap uit jouw verhaal dat er wat is misgegaan, maar niet of dat al na de 1e operatie was of ook na een evt. 2e en 3e?

hoop dat alles goed komt.

ik hoor graag van je,

AnnaAan R schreef:

>

> In de bergmankliniek wouden ze er bij mij ook niet aan

> beginnen. Zodra ze doorhebben dat je niet meer zo naief bent

> m.b.t. cosmetische ingrepen dan haken ze dus af

>

> Eerst heeft Lhuis mij beledigd door tijdens het eerste

> consult te zeggen dat mn neus misvormd was en gebruikte hij

> woorden zoals lelijk. Van iemand anders op het forum weet ik

> ook dat die haar neus een stopcontact noemde. Die vent

> praat je dus een complex aan.

>

> Vervolgens word je opgewacht door die Claudia B. die het geld

> incasseert van alle zieltjes die geloven dat Lhuis ze kan

> helpen. Het is big business daar. niet meer of niet minder.

> je bent gewoon een ding.

>

>

> zou je mij a.u.b. even foto's willen sturen van je neus R. ?

> neuscorrectie apenstaartje xs4all punt nl

• Anna

R,

hoezo slik jij dan iets tegen afstotingsgevaar.

is er bij jou wat geimplanteerd in je neus?

is dat vorige week gedaan of had je voor deze operatie ook al iets laten implanteren door nolst (tijdens de 1e operatie bij hem van 1.5 jr geleden)?

groetjes,

anna