De bobbel komt terug na neuscorrectie

• rebecca

Toen het kapje er net af ging was mijn neus voor 1 dag perfect. Ik moest nog 1 dag een pleister op mn neus houden en die de vlg dag af halen. Sinds het verwijderen van die pleister is de bobbel weer terug en die wordt met de dag dikker en voelt aan als steen zo hard!! Theroretisch zou je denken dat het zwelling is, nou dit is dan wel een keiharde zwelling en voelt aan als een echte hump die nu nog dikker en breder is dan dat hij voor de operatie. Is er iemand die dit ook heeft / heeft gehad. Volgens mij is dit een soort van litteken/bindweefsel.

Vraagje aan Lisa: hoe kan het dat na iedere operatie je neus groter leek en wat gaf Middeleerd als verklaring? Want bij mij was het op dag 1 helemaal goed maar kennelijk reageerd mijn lichaam op deze manier op het herstel. Was bij jou het meteen mis, of werd je neus langzaam aan steeds opgezwollener. Ik vind het heel erg naar voor je. Zo'n operatie is al een grote beslissing en dan wil je het gewoon goed hebben. Ik ben benieuwd naar je reactie.

Heeft iemand dit meegemaakt en adviezen?

• anoniempje

ik denk dat wij de enige zijn :+ ;)

op de vraag van “hump” (was ik) heeft tot nu toe ook nog niemand gereageerd ;)

• rebecca

hahahahaha ik lig helemaal dubbel :-)

• rebecca

Oh wat erg, ik kan gewoon niet ophouden met lachen.. das een goeie…haha ik had idd die vraag zien staan van ‘hump’ alleen toen had ik nog geen hump hahaha, en wist natuurlijk niet dat jij dat was.

Kga trouwens morgen nr het ziekenhuis, ik wil dat er naar gekeken wordt naar die bobbel, missch dat ik eeen dozijn van die pleisters mee kan krijgen om de schade wat te beperken..

• hump

ik heb zelf 13 dagen met het kapje opgezeten, en 5 dagen met die pleisters…. heeft dus voor mij ook niet geholpen;)

ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen bij jou… misschien is het na een jaar straks wel weg getrokken :?;)

ik vind wel dat ze ons eens wat beter hadden mogen informeren. dit is niet iets waar je rekening mee houd. het voelt gewoon heel erg lullig. Hou me op de hoogte! 8-)

• catelijne

Ik heb net ook een nacorrectie gehad. Ik ben door dr. de jong van medisch centrum scheveningen geholpen. De bobbel zat links van mijn neus. andere zagen hem nauwelijks maar ik voelde hem wel. Ik hoop dat hij nu weg is en blijft. Het schijnt heel veeel voor te komen alleen dat hoor je niet

• catelijne

Ik moet wel zeggen dat ik Dr de jong van medisch centrum scheveningen(schumacher) wel een goede arts vind en de begeleiding ook. Je betaalt wel meer maar hebt wel een kundige arts

• rebecca

He Catelijne,

Ik hoop nog steeds dat het bij mij zwelling is, aangezien die bobbel/hump de ene dag dikker is en de andere dag meer geslonken. Idd lees je er weinig van terug he bij mensen, hoe het na verloop van tijd is met het herstel / de bobbel of wat dan ook.

Hoe lang duurde jou herstel na de 1e operate? En is zo'n nacorrectie nu ook minder heftig? want ik had gehoord dat dat onder plaatselijke verdoving gaat?

hoop iig dat die bobbel bij jou nu helemaal weg blijft..

• Chicka R

Hee Rebecca,

ik heb in aug mijn neus laten opereren.Toen het kapje er bij mij af ging zag mijn neus verschrikkelijk uit. nog erg dik. dit werd steeds minder (en word ook steeds minder vooral langs de zijkant) Mijn neus werd steeds mooier maar sinds 2 weken voel ik ook bovenop mijn neus een klein hard bultje. iets hoger waar de “echte” bult zat zal ik maar zeggen en ook meer aan de zijkant maar het stoort mij ook ontzettend! het is maar klein en iedereen zegt dat je het niet ziet maar ik voel het en ik heb zelf wel het gevoel dat het zichtbaar is. Nu hoorde ik dat dat ook gewoon littekenweefsel kan zijn dat zich opgehoopt heeft.. nu maar hopen dat het weg gaat!

ik voel er elke dag aan en duw er een beetje op in de hoop dat het minder word maar ik heb mezelf voorgenomen als het nog een week zo aanvoelt ik gewoon naar de arts opbel om uitleg.. denk dat jij dat ook het beste dan kunt doen als je je er rot door voelt en twijfelt. zo weet je wel meteen wat het is en wat je eraan kan doen… Succes xx Roxx

• rebecca

He Chicka

Dat heb ik vorige week gedaan, ik werd ook gek van die twijfel, en heb daarom een afspraak gepland met Middelweerd. Hij vond gelukkig ook de bobbel te dik en te hoog en dacht dat er zwelling onder het bot zat. Heb tabletten voorgeschreven gekregen tegen de zwelling (een corticosteroide: celestone 0,5 voor 20 dgn). Dit hielp tot nu toe wel. Mn neus is al wat smaller geworden en de bobbel ook ietsjes lager. Verder is het afwachten. Naar he, dat afwachten.. Jij ook succes en thnX