Hoi Jeper,
ja hoor, dit herken ik helemaal. Als ik in de spiegel kijk dan zie ik een leuk gezicht met een glad voorhoofd, grote ogen een kleine neus een kleine kin en een gladde gave huid.
Ik krijg met enige regelmaat te horen dat ik een mooi gezicht heb zelfs.
Maar foto's…….*argh*! ik ben blijkbaar exact het omgekeerde van fotogeniek, want op foto's is mijn gezicht ongelooflijk vervormd. Op alle foto's wel te verstaan. Mijn gezicht lijkt wel een aardappel, zo vormeloos en vreemd is het op foto's, om van de plooien, kreukels en wallen nog maar te zwijgen, die ik in de spiegel niet zie .Ik heb namelijk ook geen rimpels.
Ik weet inmiddels maar al te goed dat ik monsterlijk op foto's sta, dus laat ik me niet fotograferen.
Soms word het me door de strot geduwd door mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt, en dan nemen ze een foto en…geven het toe. Als ik een dergelijke foto te zien krijg dan ik idd in een depressie schieten, dagen lang.
Mijn paspoort is een vijfjaarlijks terug kerend drama. *AFGRIJSELIJK* sta ik op pasfoto's, ALTIJD!
Kortom: tussen foto's en real life is er in mijn geval een meer dan levensgroot verschil, waarschijnlijk heb jij het zelfde als ik; a-fotogeniek.
Probeer het gewoon los van elkaar te zien, hoe moeilijk het ook is, dat weet ik uit ervaring.
Sterkte verder,
Dahlia.
P.s: niet om het een of ander, maar ik ken iemand waar het exact andersom is; die staat altijd prachtig op foto's, die is erg fotogeniek maar tamelijk onooglijk in real life.