gezocht: christenvrouwen met ervaring met plastische chirurgie

• journalist eva

Hallo,

Voor een artikel in het christelijke tijdschrift Eva ben ik op zoek naar (christelijke) vrouwen die een slechte ervaring hebben gehad met plastische chirurgie. Heb je er spijt van omdat er iets mis ging of omdat je het toch niet bij je geloof vind passen? En wil je daar (anoniem) over vertellen in Eva? mail me dan voor 2 april.

• luigina

Heeft hier iemand een christelijk paspoort om aan te tonen dat men christelijk is en is een mislukte plastische operatie erger of minder erg als men christelijk is.

En nou die voet tussen mijn deur vandaan graag.

• K.

En waarom zijn de gelovigen altijd zo negatief?

• lara

spijt omdat iemand degene die een mislukte ingreep heeft ondergaan zich achteraf bedacht dat de mens naar gods evenbeeld geschapen is en dat jij je daar bij neer moet leggen?, ook al vond diegene zichzelf dus god?? nogal lelijk?? en was hij/zij na de ingreep nog lelijker geworden, tja dan krijg je spijt.

maar dat heeft niets met “gristelijk” zijn te maken hoor.

meer een kwestie van de verkeerde chirurg als je het mij vraagt.

als de ingreep was geslaagd had de patient ws een kaarsje voor hem aangestoken en gezegd: “praise the Lord”.

• Reneetje

Wat een onzin. Wat maakt het uit wat voor je geloof je hebt. Een beetje vergezocht.

• meg

Ik wil even laten weten dat ik ook een christenvrouw ben.

Natuurlijk weet ik dat het belangrijker is dat je karakter mooi is, maar toch vind ik het ook leuk om er nog een beetje aantrekkelijk uit te blijven zien.

Groetjes Meg

• Nel

Beste Eva journalist,

Ik ben een christenvrouw. Toen ik jouw oproep las leek het mij in eerste instantie wel aardig om mee te doen, totdat ik las dat het perse om een mislukte operatie moest gaan, waarom alleen mislukkingen?

De overweging, inclusief de geloofsovertuigingen die je hebt, om je wel of niet te laten opereren maak je in principe VOOR de operatie en niet daarna, dus staat dat los van het resultaat.

De link tussen geloof en de keuze om je wel of niet te laten opereren die is er wel degelijk, maar de link tussen geloofsovertuiging en het uiteindelijke resultaat niet, dus waar slaat dat dan op? Maak dan gewoon een reportage over mislukte operaties en laat het geloof er buiten.

Groetjes Nel

• lara

mooi verwoord Nel.

wat me ook tegenstaat in de oproep is dat een mislukte operatie in kan houden dat dit een straf van god is en dat de schuldige ijdele geopereerde, boete mag doen bij de journalist.

terwijl het louter om de verkoopcijfers gaat.

• Eva journalist

Hallo allemaal,

De reacties hier zijn bijna allemaal negatief. Ik zal mijn oproep daarom even toelichten:

De reden dat ik speciaal op zoek was naar iemand met een negatieve ervaring met plastische chirurgie, was dat ik al iemand gesproken heb met een positieve ervaring. In het artikel wil ik juist verschillende meningen naar voren laten komen.

De reden dat ik op zoek was naar christelijke vrouwen is omdat dat simpelweg de doelgroep van Eva is. Als christelijke lezeres wil je graag weten wat andere christenen van plastische chirurgie vinden, dus daarom schrijf ik daarover.

Daarbij bedoelde ik niet dat de operatie per see mislukt moest zijn. Ik was eigenlijk op zoek naar vrouwen die spijt hadden van hun operatie. Daarbij moest ik denken aan mislukte operaties, maar het had ook een vrouw kunnen zijn die het eerst geen punt vond en later vond dat het tegen haar geloof inging. Zoals je ook eerst voor abortus kunt zijn en later van mening kunt veranderen als je christen wordt.

Sommige christenen vinden dat plastische chirurgie niet verenigbaar is met het geloof. Anderen hebben er geen moeite mee. In het artikel wordt dit kort aangekaart, maar de nadruk ligt hier niet op.

Ik heb inmiddels iemand voor het artikel gevonden, dus bedankt voor jullie aandacht.

• luigina

“per see” en dat voor een journalist.

Nu hier kunnen we nog uren over kletsen, “geloof ” en je “eigen beslissingen” gaat geloof ik niet samen en dat vind ik al treurig genoeg.

Ik dacht dat we allemaal mensen waren, met of zonder geloof, iig als je operatie dan mislukt is, heb je gewoon een falende chirurg gehad, wat ernstig vervelend is.