zwelling onderkin na face/halslift+lipo

• Ginger

Hallo Kato,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb vandaag de afspraak gemaakt met de huidtherapeut.

Ben benieuwd.

Het is inderdaad niet te laat.

Gelukkig krijg ik het vergoed. Maar dat is een bijzaak.

Ik heb me suf gesurfd totdaat ik de erkende huidtherapeut bij mij in de buurt gevonden had.

Nu heb ik hoop tenminste.

Heb jij ook drie weken lang het elastische verband gedragen?

Groetjes,

Ginger

• Kato

Hoi Ginger,

Nee, ik had geen elastisch verband. Ik heb een macs lift gehad en dan gaat dat kennelijk anders. Ik had alleen een soort ducktape onder mijn kin, dat mocht eraf toen de hechtingen werden verwijderd na een week.

Er waren na de ingreep wel 2 drains geplaatst die er de volgende ochtend uit mochten, ook dan schijnt vocht sneller te verdwijnen.

Mijn vriendin had drie jaar geleden wel zo'n verband, sterker nog het leek wel een bivakmuts. Die moest ze een week dragen volgens mij. Zij had geen drains na de operatie.

Het resultaat is nu heel mooi bij haar, maar ze heeft maanden lang vocht vastgehouden rond haar kaaklijn en hals. Toen ze zag hoe snel het vocht en de zwellingen bij mij verdwenen na de lymfedrainage vond ze het jammer dat zij dat drie jaar geleden niet heeft laten doen.

Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken. Ik ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren.

Groet, Kato

• Ginger

Hallo Kato,

Waarschijnlijk hebben wij ,ik bedoel jouw vriendin en ik,dezelfde operatie gehad.

Bij mij waren er geen drains geplaatst.

Mijn operatie heet eigenlijk face/halslift plus halslipostructuur (incisie in de onderkin).

Zou jij,Kato met mij prive willen mailen?

Wij kunnen elkars foto's sturen voor en na de operatie.

Ik heb geen idee of mijn e-mailadres op deze site bekend is?

Groetjes,

Ginger

• bernadet

Ik heb 7 maart in Genk een mini-lift laten doen. Ik had meteen aan de linkerkant veel meer pijn en zwelling. Anderhalve week later werd mijn linkerwang zelfs bijna zwart. Ik was echt doodsbang en moest terug naar Genk waar zij een hemotoon( ik weet niet of ik het goed schrijf, ik had er nog nooit van gehoord) constateerde. Met een dikke naald is het bloed weggehaald. Ik zag meteen een deukje in mijn gezicht. In de loop van de avond kleurde mijn gezicht weer wat donkerder. Ik ben nu ruim 2 weken verder en mijn linkerwang is erg gezwollen en grijzig van kleur. Mijn rechterwang daar in tegen ziet er prima uit. Ik ga morgen naar de huidtherapeute en ik hoop dat alles goed komt. Ik ben er eerlijk gezegd helemaal van in een dip geraakt.Misschien kunnen jullie me geruststellen. Ik heb er ook enorme spijt van dat ik het in België heb laten doen. Nu er complicaties zijn had het toch veel prettiger geweest om hier vlakbij terug te gaan naar de kliniek. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Dipje

• bernadet

Ik ben nu een week verder en gelukkig gaat het iets beter met me. Mijn rechterwang doet het nog steeds heel goed, al merk ik wel dat de wang nog iets is gezwollen, maar dat komt wel goed. De linkerwang, waar de hematoom zat, is inmiddels bijna weer normaal van kleur. Het ei wat ontstond na het weghalen van de hematoom wordt elke dag ietsie pietsie minder. Ik laat wel lymfedrainage toepassen bij een huidtherapeute om het ei niet te laten verkapselen. De hechtingen waar flink ontstoken en na drie weken nog niet echt rustig. Ik heb van mijn huisarts antibiotica zalf gekregen en het gaat de goede kant uit. Ook die ik nu elke keer wat koude compressen op het ei.Ik hoop dat ik volgende week kan zeggen ( na 4 weken) dat ik weer toonbaar ben en dat ik weer naar buiten kan. Pffff…dat wordt toch allemaal niet verteld door de plastische chirurgen…Ik ben voor eens en altijd genezen. Ik persoonlijk doe het nooit meer. Ik schrijf dit bericht ook voor mensen die het willen gaan doen. Denk goed na en ga naar een goede kliniek waar ook een goede nazorg is en waar je van te voren goed wordt voorgelicht.

• bernadet

Ik ben nu 4 weken geleden geopereerd in een kliniek in Genk. Nog steeds vol op problemen. Mijn linkerwang is nog steeds behoorlijk gezwollen. Ik voel me uiteraard dood ongelukkig en heb spijt dat ik ooit in die geldbeluste kliniek terecht gekomen ben. De voorlichting was helemaal nul en de nazorg is ook helemaal nul. Ik heb gelukkig een plastisch chirurg bereid gevonden ( Mediconsult in Haarlem) om naar mijn bult te kijken. Ik ben zo blij dat deze chirurg, dr. de Boer dat wil doen. Ik hou jullie op de hoogte.

• Jacky

Hoi,

Ik overweeg al langere tijd om mijn onderkin te laten verwijderen, maar heb geen idee wat zoiets ong kost, wat een goede kliniek is, ervaringen.

Wel heb ik bijna 5 jaar geleden een buikwandcorrectie laten doen en dat zou ik zo weer laten doen, heb er bijna geen weet van gehad. Van een hangende slappe buik is niets meer te zien, maar ook hier heeft het lang geduurd voor de zwellingen en vocht weg waren, maar dat gebeurd echt.

Ik heb alleen van die kleine hobbeltjes aan het uiteinde van de littekens en wil die graag weg laten halen. Vind het ook jammer dat ze toen niet ineens ook vet hebben weggezogen, maar ik kreeg de operatie helemaal vergoed vandaar waarschijnlijk.

Maar goed, het ging om de onderkin, hoop dat er iemand of jij mij meer kan vertellen.

gr Jacky

• Jacky

Hoi,

Ik overweeg al langere tijd om mijn onderkin te laten verwijderen, maar heb geen idee wat zoiets ong kost, wat een goede kliniek is, ervaringen.

Wel heb ik bijna 5 jaar geleden een buikwandcorrectie laten doen en dat zou ik zo weer laten doen, heb er bijna geen weet van gehad. Van een hangende slappe buik is niets meer te zien, maar ook hier heeft het lang geduurd voor de zwellingen en vocht weg waren, maar dat gebeurd echt.

Ik heb alleen van die kleine hobbeltjes aan het uiteinde van de littekens en wil die graag weg laten halen. Vind het ook jammer dat ze toen niet ineens ook vet hebben weggezogen, maar ik kreeg de operatie helemaal vergoed vandaar waarschijnlijk.

Maar goed, het ging om de onderkin, hoop dat er iemand of jij mij meer kan vertellen.

gr Jacky

• meg

Hoi Ginger,

hoe is het inmiddels met de zwellingen van de kin ?

Is het al minder, of nog niet ?

Groetjes Meg

• Petra

Hallo Bernadet, wat is er mis gegaan?

Groetjes Petra