mijn neuscorrectie

• Erik

Hallo Carin,

Hoe is het? 17 Maart komt nu erg dicht in de buurt, hoe voel je er daar onder, spannend natuurlijk. Ik ga 12 maart nog een keer op consult (2de keer). Nog eens goed doorspreken wat hij gaat doen. En nog wat vraagjes. Ik word op een donderdag geholpen en ik lees de laatste tijd dat er bij mensen niet na 1dag, maar na 2 dagen de tampons worden verwijderd. Ik vraag me af hoe dat bij mij zit als ze vrijdag nog niet verwijderd kunnen worden, moet ik dan een weekend wachten en maandag terugkomen??? Kortom ook nog even hier en daar wat duidelijkheid over een paar dingen krijgen.

Ik ben er veel mee bezig en merk dat ik het erg spannend begint te vinden naar mate 10 april dichterbij komt. Ik ben pas in februari bij dr. Nolst geweest en in april is het al zover.

Ik ben ook erg benieuwd naar de herstelfase, hoelang duurt het voordat je toonbaar bent en wanneer kunt je het resultaat goed beoordelen. En, hoe vind je het dan?? Bij jouw zal het wel niet anders zijn, toch?

Groeten, Erik

• Ree

De tampons zullen wel vrijdag worden verwijderd, tenzij je een erg ingrijpende operatie ondergaat.

Groetjes,

Ree

• bignose

hoi

ongeveer 10 dagen en dan ben je zeker weer toonbaar , dat wil niet zeggen dat dit je uiteindelijke vorm neus is , maar je kunt weer over straat etc.

Mijn tampons hebben er een week in moeten blijven….hangt van de operatie af..ik had een totale reconstructie gehad.

Tampons/ watten slierten deden totaal NIET zeer om eruit te halen.

Was een warm slierterig gevoel..alsof je er een snotsliert uit trekt ( beetje vies om het zo te zeggen..)

Tegenwoordig doen ze er watten slierten in met een olielaag dus groeit niet vast aan de wond.

En de echte vreselijke zwelling heeft bij mij 3 dagen geduurd en toen was het ergste wel weg.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

succes

• Carin

Hallo Erik,

Ooo ja, naar mate de weken omvliegen, komt alles wel heel dichtbij.

Nog een dikke week.

Erik, ik ben niet zenuwachtig voor de o.p. maar voor het resultaat, want dat is slopend.

Het gaat zo langzaam, maar als het kapje eraf is zie je toch al hoe het ongeveer

is geworden.

Vorige ben ik op een vrijdag geop. de week daarna had mijn dochter haar examen feest.

Het gekke was ik vond mijn neus echt supper lelijk, maar niemand die iets zag.

Bij sommige geluksvogels is de neus al niet meer gezwollen na het verwijderen van het kapje.

De een is een beetje blauw, de ander (zoals ikzelf) ziet eruit alsof ie uren gebokst heeft.

Ik zag er zo erg uit, meteen toen ik wakker werd kreeg ik een oog al niet meer open, maar na een week was het weg, ongelooflijk.

Het ligt er ook aan wat je gedaan krijgt.

Wat ik je wel aanraad is twee weken van tevoren druppels Arnika D6druppels en vitamine E.

De een geloofd er niet in,maar ik dus wel.

Ik heb namelijk twee maanden geleden een bovenooglidcorrectie gehad.

Twee weken van tevoren ben ik met innemen begonnen.

Ieder die ik ken die zich aan de oogleden heeft laten helpen was heel erg blauw.

Ik ben helemaal niet blauw geweest en de zwelling was al weg na enkele dagen.

Terwijl bij de anderen die ik ken nog weken erna met bril moesten lopen.

Dus niet geschoten is altijd mis.

Ik ben dus nu ook weer aan het innemen begonnen.

Dus het resultaat hoor je nog wel.

Is het je eerste o.p.?

Laat je veel veranderen?

Ik word nu wel een beetje nerveus van alle verhalen op de site.

De ene heeft dit de ander dat, ik zal zeker ook het een en ander hebben, maar ik probeer me echt voor ogen te houden dat ik geen perfecte neus ga krijgen.

Hoef ook niet iedereen heeft wel iets met z'n neus.

Als er maar verbetering in zit.

Maak je maar niet al te gek!

Groetjes Carin

• erik

Hoi Carin,

Mijn ingreep is een zogenaamde cat III operatie. Ik heb in het verleden een gebroken neus opgelopen. Daarbij is er a-symetrie opgetreden, waardoor ik me al heel lang stoor aan het uiterlijk, in combinatie met de grote.

De neuspunt en -rug wordt gecorrigeerd. De hoek van neuspunt en lip wordt aangepast en van de neusrug wordt iets afgeschaafd. Daarbij worden ook de zijkanten van de neusrug meegenomen, waardoor de breuklijnen worden weggewerkt.

Ik verwacht ook geen perfecte neus, met die gedachte ga ik de operatie niet tegemoet. Wel wil ik een verbetering, maar het is natuurlijk erg spannend om het resultaat af te wachten. Je legt toch heel wat in de handen van een ander. Ik ga overmorgen nog een keer op consult bij dr. Nolst om het beoogd resultaat nog een keer goed door te spreken. Daarna zal het afwachten worden tot 10 april.

Ik heb mijn verlof al geregeld op mijn werk. De dag er voor heb ik me al vrij gepakt en heb verlof tot 6 mei. Dat is dus ongeveer 3,5 week. Ik ga er vanuit dat dit voldoende is om goed te herstellen. Als de tampons er maar eens uit zijn zodat ik thuis de periode kan ‘uitzitten’ totdat de pleisters eraf mogen.

Ik moet het nog tegen mijn ouders vertellen, maar heb er nog geen goed moment voor kunnen vinden. Ben toch ergens bang voor onbegrip. Eens kijken of ik er deze week aan toe kom.

Groeten, Erik

• Carin

Hallo Erik,

Nou ook niet niks wat er gaat gebeuren.

Ik heb zelf cat.4.

Lekker 3,5 week vrij, geniet daar maar van.

Dit is zeker voldoende tijd, volgens mij heb je dan nog genoeg tijd om

leuke dingen te gaan doen.

Ik hoop voor je dat je ouders je begrijpen en achter je staan.

Je moet het gewoon goed brengen, zou bij mij wel werken!

Zeg dat het je psygisch heel erg bezig houd en het je enorm begint te storen.

En dat je er nu klaar voor bent, dat dit niet zomaar een beslissing is

die je neemt.

Dat er heel veel neuscorrectie per jaar worden uitgevoerd, dat dit echt een obsessie voor iemand kan worden.

Weet je wat zo gek is, niemand valt je probleem op, je doet het ook niet voor een ander maar alleen voor JEZELF!

Veel succes!

Groetjes Carin

• Carin

Hallo Tanja.

Kon jij je kleding aanhouden tijdens de ingreep?

Groetjes Carin

• erik

Hoi Carin,

Ik doe het zeker niet voor iemand anders, maar alleen voor mezelf. De spanning die hoort er natuurlijk bij omdat je van te voren het resultaat niet helemaal goed kunt inschatten. De gedachte dat je ‘er op achteruit gaat’ blijft toch op de een of andere manier in je hoofd ronddwalen. Maar als de dr. de ingreep technisch goed uitvoert wat we besproken hebben, dan kan het alleen maar beter worden. En dat hij dat kan, daar heb ik alle vertrouwen in. Dus gewoon ervoor gaan en goed voorbereiden op de herstelperiode.

Groeten, Erik

• Erik

Hallo Carin,

Gisteren dus nog een keer bij dr. Nolst geweest. In de wachtkamer een aantal mensen die voor de 2e controle zaten te wachten. Ze waren met elkaar aan het babbelen en daaruit kon je concluderen dat ze zeer tevreden waren over de correctie. Dan denk je was ik maar al eens zover.

Daarna was ik aan de beurt en we hebben nog eens alles rustig doorgesproken. Goed dat ik het gedaan heb. Ik heb wat papieren mee gekregen en nu maar wachten op 10 april.

Groeten, Erik

• Carin

Hallo Erik,

Wat goed, positieve reacties!!!

Wacht maar af die vier weken vliegen om.

Jij bent ook zo aan de beurt.

Nu nog je ouders vertellen natuurlijk, ik zou daar niet te lang mee blijven lopen.

Als je het verteld hebt, kun je met een gerust hart naar je datum uitkijken.

Hoop voor je dat ze het accepteren,begrijpen doen alleen mensen die hetzelfde probleem hebben.

Groetjes Carin