mijn neuscorrectie

• Carin

Hallo Erik,

Ja, het is nu twee weken geleden.

Mijn neus is ietsje meer gezwollen na het verwijderen van het kapje.

Daar waar een stukje huid is bijgekomen (bij mijn te klein neusgat) zitten nog korstjes en ziet een beetje raar uit, dit heeft natuurlijk veel tijd nodig om daar tot leven te komen, zeg maar!

En links boven aan mijn neus, heb ik een verdikking.

Maar aan deze kant heeft hij ook iets weggehaald, aan de andere kant niet.

Daarom natuurlijk.

Weet je, je moet je in het begin, dus de eerste twee maanden, niet gek maken.

Het heeft z'n tijd nodig.

Ik kijk niet meer ieder uur in de spiegel, zoals na mijn eerste correctie.

Daar maak je je alleen maar gek mee.

Niemand ziet er iets van, echt niemand.

Als alles van je neus af is kun je gewoon gaan werken.

Je zult je kapje zeker na een week eraf krijgen, dan nog enkele dagen de pleisters.

Ik ben gewoon overal heen geweest met die pleisters.

Alleen heb ik heel veel korstjes in mijn neus, als ik daaraan kom met een oortipje doet dit pijn dus laat ik alles fijn zitten totdat het vanzelf los gaat.

Ik had een recept gekregen van de kliniek.

Maar je kunt hem ook zo bij de drogist kopen voor 2,25 euro.

Erik wees gerust het komt goed, van de operatie merk je niks.

En erna rustig aan doen, je vooral niet inspannen, dit geeft druk op je neus dus zeker niet doen.

Laat het gewoon over je heen komen.

Als ik je niet meer spreek, heeeeeel veel succes!!!

Ik zal donderdagmorgen aan je denken.

Laat maar vlug iets horen.

Groetjes Carin

• pi

Bespaar niet op deze operatie !! Als je geopereerd bent en ze hebben het verziekt dan kun je niet meer terug en dan kost het je nog meer geld om het weer enigszins “normaal” te maken…ga voor de beste en niet de goedkoopste. Je huid is elastisch dus die past zich heus wel aan aan je nieuwe neuspunt. Mijn advies denk er wel 100 x over na voordat je iets laat doen en ga je orienteren op de beste. succes Pi

• Carin

Hallo,

Nel is er al iets verbeterd?

Mijn neus is nu ook dikker dan voorheen.

Hij is ook niet gelijk dik, aan de ene kant meer dan de andetre kant.

Het is een beetje een heen en weer.

De punt was eerst fijntjes en nu is ie zoals ie was, voor mijn operatie.

Dus weer maanden wachten op het resultaat, maar deze keer maak ik me niet zo gek.

Ik heb flink wat korsten in mijn neus en het tussenschot ziet er niet zo mooi uit.

Moet zich natuurlijk eerst herstellen.

Het ziet er hobbelig en bobbelig uit, met ook een klein bobbeltje onderaan.

Hoe is dit bij jou genezen?

Heb je ook korstjes in je neus gehad?

Ik blijf me troosten dat ie (nu nog ) steeds mooier is dan voorheen.

Ben benieuwd hoe het met je zwelling is!

Lieve groetjes Carin

• Nel

Hoi Carin,

ik zie eigenlijk nog geen verschil, jammer hoor, ik weet eigenlijk nu helemaal niet meer wat ik kan verwachten. Ik probeer er eigenlijk niet meer zoveel naar te kijken en het een poosje met rust te laten, hoe moeilijk dat ook is.

Mijn neus was ook niet mooi egaal gezwollen na de operatie, maar dat trekt gelukkig weer weg.

Voor de rest is mijn genezing heel voorspoedig gegaan, ik heb geen last van korstjes gehad. Ik moest wel twee keer per dag met een wattenstaafje een bepaalde zalf in mijn neus smeren om korstjes te voorkomen, dat heeft dus kennelijk goed geholpen. Heb jij die zalf niet moeten halen bij de apotheek?

Groetjes Nel

• Carin

Hallo Nel,

Wat jammer!!! Ook jammer voor al de moeite, spanning en ongemak.

Ik moet zeggen dat na mijn eerste operatie, mijn neus het meest geslonken is tussen de 4 en 8 maanden in.

Dit was eigenlijk die tijd dat ik er niet meer met de spiegel bovenop lag,

Volgens mij komt het daardat men zo gefixeerd is dat ie MOET gaan slinken, dat er bijna niks gebeurd.

Dus moeten we (hoe moeilijk het ook is), proberen er niet zo veel aan te denken.

Bij mij is de zwelling in 1 neusgat tamelijk weg getrokken en in het andere nog enorm gezwollen.

De reuze bult aan mijn linkerkant word met de dag minder, ik heb ook een diep krasje aan die kant bovenaan mijn neus.

Net of de arts daar met iets scherps mijn neus heeft geraakt.

En voor de rest is mijn neus aan de onderkant aan een kant iets meer gezwollen dan de andere kant.

En de punt is natuurlijk ook dik.

Maar ja, ik heb gisteren nog eens foto's van mijn oude neus bekeken.

Ja, ben nu toch wel blijer met mijn nieuwe neus.

Nel ik heb alleen zalf meegekregen ter voorkoming van infectie van de hechtingen.

Geen zalf om korstvorming tegen te gaan.

Laat me a.u.b.weten hoe je herstel vorderd.

Succes!

Lieve groetjes Carin

• nerveus

Hallo

Het is vandaag exact 6 weken geleden dat ik ben geopereerd.

Mijn neus is zo veel dunner geworden en dan vooral ook de neusbrug.

Naarmate mijn neus ontzwelt ontstaat het zelfde euvel weer dat mijn ene neusgat veel langer is dan de andere..door de zwelling leken ze gelijk.

OOk mijn neusbrug wordt steeds smaller en ik heb er aan weerszijde alweer deuken in..ik baal echt als een stekker….mijn neus vervalt gewoon weer in dezelfde staat…een ielige neusbrug met deuken en door die deuken lijkt mijn neus ook nog eens hartstikke krom..dus geen mooie stevige rechte neusbrug.

Mijn tip begint steeds verder omhoog te staan en het lijkt van de zijkant netalsof ik een boxersneus heb….neus loopt naar beneden en dan ineens gaat de tip heel radicaal omhoog.

IK BAAL ECHT VRESELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De ene kant van mijn neus lijkt gezwollen maar dat is volgens mij een bobbel van kraakbeen weefsel en ik denk dat dat zeker zo blijft….dat zou ook weg moeten blijven , maar helaas dat is er ook weer.

En daardoor wijst mijn neus overduidelijk naar links.

Ik ben echt geen miereneuker….maar je wordt geopereerd om deze redenen en dan krijg je alles weer net zo hard terug..

Deze neus is wel een verbetering , maar ik vind het niet niet de moeite waard om door al die stress te gaan om vervolgens weer met hetzelfde te zitten alleen in iets mindere mate..

Ik had hogere verwachtingen gehad van NT..snap niet dat die de neusbrug nou niet steviger heeft gemaakt en het neusgat kleiner en dat hij toch een wipneus ( glooing) heeft gemaakt desondanks ik gezegd hebt dat ik dat absoluut niet wil.

Het voelt ook niet goed als je met je vinger langs de neusbrug naar beneden gaat…je gaat recht naar beneden en ineens wordt het heel dun en gaat je vinger ineens omhoog..dus een wipneus en ook geen kleintje ook.

Ik voel me net pinokkio van de zijnkant.

Mijn complex is ABSOLUUT niet weg.

Ook het litteken onder mijn neus is lelijk…hobbelig en van de zijnkant zie je gwoon een puntje huid uitsteken alsof er een een druppel aan je neus hangt.

Ik had zooooo gehoopt dat ik eens een keer deze zomer in het daglicht kon treden zonder continue verdacht te zijn van mijnneus en deuken en ongelijke neusgaten etc etc….dus weer niet op terras zitten etc etc…..baal echt!

Mijn hechtingen zitten er overigens ook nog in..

Wie oh wie reageert hier op.

• Carin

Hallo Nerveus,

Wat erg!!!

Echt verschrikkelijk!!!

Wat zegt NT hiervan?

Hij zal alles wel nog te vroeg vinden om iets hierover te zeggen, zoals men altijd te horen krijgt.

Ik voel met je mee.

Ik heb namelijk ook een neusgat kleiner dan het ander.

Het verschil is nu na de cor. iets minder dan voorheen, maar ik weet niet wat het gaat doen als het ontzwelt.

Mijn neustussenschot ziet ook heel hobbel en bobbel uit, aan een kant zelfs een bobbeltje (net een wratje) en aan de andere kant zit er een klein trapje in.

Het is ook erg gezwollen, en gevoelig.

Buiten in de kou, is de onderkant van mijn neus ook pijnlijk.

Mijn neuspunt stond scheef, valt nu mee.

Maar je weet nooit wat het gaat doen als alles ontzwelt, dat is afwachten.

Ik voel erg met je mee!!!

Ben wel benieuwd wat NT zegt, over dit alles.

Lieve Groetjes Carin

• Jessica

Beste Carin,

Ben jij ook door NT geopereerd?

M.v.g. Jessica

• Carin

Hallo,

Ja, ik ben bijna drie weken geleden door hem in Scheveningen geholpen.

Heb tot nu toe nog geen spijt gehad, afwachten!

Mijn neus ziet ondanks dat ie niet geweldig is, nog steeds beter uit dan voor de operatie.

Groetjes carin

• Ree

Ik ben het helemaal met Pi eens, ik zou in dit geval niet naar de prijs kijken en liever langer sparen om door een goede arts te worden geopereerd.