Lipolyse?? Uw ervaring??

  • Queenie

    Beste lezers van het forum,

    Vorig jaar heb ik op verschillende locatie's liposluptuur laten doen. Nu wil ik voor mijn maag en buik een aantal lypolyse behandelingen laten doen. Mijn maag en buik zien er normaal uit maar ik vind het net iets te. Wie heeft er ervaring met Lipolyse?? Heel heel graag uw reacties!

    Groetjes,

    Queenie

    Onderstaande heb ik overgenomen van een info website.

    Het gebeurt wel vaker dat kleine plaatselijke vetophopingen door diëten of sporten niet willen verdwijnen. De dag van vandaag bestaat er een doeltreffende en eenvoudige oplossing om dit volume te verminderen of te verwijderen: Lipolyse-injecties. Hoewel Lipolyse zeker niet geschikt is om kilo?s vet weg te toveren, verleent het zich uitstekend om kleine, storende vetophopingen aan probleemzones te verwijderen. In Zuid-Amerika zijn er ondertussen reeds tienduizenden patiënten door middel van deze techniek behandeld. Bij deze behandeling wordt er gebruikt gemaakt van het medicament Lipostabil. Het voornaamste bestanddeel van Lipostabil is het vetoplossend middel Phosphatidylcholine (PPT of Lecithine). Phosphatidylcholine is een natuurlijk bestanddeel dat uit sojabonen wordt gewonnen. Wanneer Phosphatidylcholine in de vetophopingen wordt geïnjecteerd heeft het een dubbele werking: Enerzijds worden de vetcellen opgelost, anderzijds worden de triglyceriden omgezet in glycerol en vrije vetzuren en via de gal en lever afgescheiden. In de algemene geneeskunde wordt Phosphatidylcholine reeds tientallen jaren gebruikt als preventiemiddel tegen vetembolie en als medicatie ter ondersteuning van de lever. Het lichaam gebruikt dezelfde stof bij een aantal chemische processen, vooral bij de vethuishouding. De Braziliaanse dermatoloog Dr. Rittes concludeerde enkele jaren geleden toevallig dat er bij het

    injecteren van een verkeerde dosis PPT in het onderhuids vetweefsel, een vetweefselvermindering tot stand was gekomen. Dit was het startschot voor een nieuwe behandelingsmethode. In de meeste Europese landen is dit medicament tot op heden echter enkel officieel toegelaten voor injectie in de aders, aangezien er tot op heden voor injectie in het vetweefsel niet voldoende klinische studies bepaald zijn. Dat is de reden waarom een ieder, die voor een Lipolyse-behandeling in aanmerking wil komen, uitgebreide medische informatie dient te verstrekken alvorens de behandeling te ondergaan.

  • Muscleman

    Hoi queenie,

    Ook ik heb liposcupture laten doen en net als jij zag ik nog plekken waarvan ik dacht daar mag nog wel wat af. Dus heb ik lipolyse laten doen op verschillende plekken. En ik moet zeggen: het werkt uitstekend. Afhankelijk van de hoeveelheid vet moet je meerdere behandelingen doen, maar bij was op sommige plekken één behandeling al genoeg. Ik liep wel drie weken met blauwe plekken van de injecties, maar je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. Je moet wel even goed op de prijzen letten. Sommige salons vragen echt honderden euro's voor een behandeling. Echt absurd. Ik heb een behandeling gedaan voor 50 euro en het resultaat is net zo goed.

    Gr

    Queenie schreef:

    >

    > Beste lezers van het forum,

    >

    > Vorig jaar heb ik op verschillende locatie's liposluptuur

    > laten doen. Nu wil ik voor mijn maag en buik een aantal

    > lypolyse behandelingen laten doen. Mijn maag en buik zien er

    > normaal uit maar ik vind het net iets te. Wie heeft er

    > ervaring met Lipolyse?? Heel heel graag uw reacties!

    >

    > Groetjes,

    >

    > Queenie

    >

    > Onderstaande heb ik overgenomen van een info website.

    >

    > Het gebeurt wel vaker dat kleine plaatselijke vetophopingen

    > door diëten of sporten niet willen verdwijnen. De dag van

    > vandaag bestaat er een doeltreffende en eenvoudige oplossing

    > om dit volume te verminderen of te verwijderen:

    > Lipolyse-injecties. Hoewel Lipolyse zeker niet geschikt is om

    > kilo’s vet weg te toveren, verleent het zich uitstekend om

    > kleine, storende vetophopingen aan probleemzones te

    > verwijderen. In Zuid-Amerika zijn er ondertussen reeds

    > tienduizenden patiënten door middel van deze techniek

    > behandeld. Bij deze behandeling wordt er gebruikt gemaakt van

    > het medicament Lipostabil. Het voornaamste bestanddeel van

    > Lipostabil is het vetoplossend middel Phosphatidylcholine

    > (PPT of Lecithine). Phosphatidylcholine is een natuurlijk

    > bestanddeel dat uit sojabonen wordt gewonnen. Wanneer

    > Phosphatidylcholine in de vetophopingen wordt geïnjecteerd

    > heeft het een dubbele werking: Enerzijds worden de vetcellen

    > opgelost, anderzijds worden de triglyceriden omgezet in

    > glycerol en vrije vetzuren en via de gal en lever

    > afgescheiden. In de algemene geneeskunde wordt

    > Phosphatidylcholine reeds tientallen jaren gebruikt als

    > preventiemiddel tegen vetembolie en als medicatie ter

    > ondersteuning van de lever. Het lichaam gebruikt dezelfde

    > stof bij een aantal chemische processen, vooral bij de

    > vethuishouding. De Braziliaanse dermatoloog Dr. Rittes

    > concludeerde enkele jaren geleden toevallig dat er bij het

    > injecteren van een verkeerde dosis PPT in het onderhuids

    > vetweefsel, een vetweefselvermindering tot stand was gekomen.

    > Dit was het startschot voor een nieuwe behandelingsmethode.

    > In de meeste Europese landen is dit medicament tot op heden

    > echter enkel officieel toegelaten voor injectie in de aders,

    > aangezien er tot op heden voor injectie in het vetweefsel

    > niet voldoende klinische studies bepaald zijn. Dat is de

    > reden waarom een ieder, die voor een Lipolyse-behandeling in

    > aanmerking wil komen, uitgebreide medische informatie dient

    > te verstrekken alvorens de behandeling te ondergaan.

  • Susan

    beste muscleman,

    waar heb jij het laten doen?

    groetjes

  • meg

    hallo, ik had hetzelfde probleem. heb lipolyse gehad na liposculptuur, maar het is nog niet minder hoor

  • V.

    Ik zou ook graag mensen horen over hun ervaringen!

    Ik ben heel slank (60 kilo bij 1.75) maar ik heb boven mijn heupen vet zitten wat niet weg te krijgen is. Lijnen is geen optie, ik hoef verder niet af te vallen. Ik vind het heel vervelend, want vaak drukken mijn broeken precies op die plek en dat is erg lelijk.

    En idd Muscleman, waar heb jij het laten doen?

    Na wat google-werk heb ik ook al gezien dat er veel prijsverschil is!

    Ook kan je soms kiezen tussen zalf of injecties..

  • angel

    Ik heb bijna een week geleden een lipolyse behandeling ondergaan voor 2 zones, te weten zwembandjes en buikje. Het was allemaal niet erg heftig maar het stoorde mij zelf heel erg. Enfin op de bewuste maandag naar de salon waar een arts van de Bodyclinic de behandeling zou uitvoeren. Deze arts heeft mij heel goed geiformeerd en mij voorbereid op een toch niet zo prettige behandeling. alles wat hij vertelde klopte ook. Ik voelde mij op een gegeven moment als een lekgeprikte ballon en was blij dat het afgelopen was ik vond het een pijnlijke behandeling. Maar na wat ik heb meegemaakt (en nog) was de behandeling niks. Ik ben naar huis gereden en ben gaan liggen en meteen aan het water gegaan omdat dit moet na de behandeling. Ik ben zo ontzettend ziek gewest na de behandeling, Spugen, flauwvallen enfin alles wat mis kon is is misgegaan. De dag erna kon ik mij bijna niet bewegen van de pijn. Alle was zo dik opgezwollen dat het gewoon eng was om te zien. Van onder de buste tot aan de heupen bont en blauw op plekken waar de arts niet eens geweest is. Ik had er een vrije dag voor genomen maar ben inmiddels na de behndeling nog niet kunnen gaan werken omdat ik geen kleren meer aankan. Op dit moment neemt de zwelling iets af maar het vocht kan op de een of andere manier niet weg want op de meest rare plekken voel ik gewoon vocht zitten. Het gaat nu 4 dagen na de behandeling iets beter, zwelling is aan het afnemen en ook het algehele gevoel van ziek zijn is er nu wel uit maar mijn broeken kan ik nog steeds niet aan. Ik wens jullie succes maar ik heb mijn tweede behandeling gecancelled dit doe ik nooit meer… Ik wil niemand bang maken maar overleg eerst heel goed met je arts.

  • M

    ik heb het gister laten doen bij instituut de salon, en net als bovenstaande gebruikers ben ik al goed gevormd alleen die laatste stukjes vet rond de taille willen niet weg.

    gisteren was alles rood en voelde de zones best hard aan, en er zijn wat blauwe plekken, op de plaatsen waar te diep is geprikt zijn nu bloeduitstortingen.

    over de prijs is best wel wat verwarring, een zone kost 60 euro en ik ging ervan uit dat de lovehandles dus in meervoud maar 1 zone waren.

    ik bedoel maar van je gaat geen behandeling aan 1 kant van het lichaam aanbieden.

    maar blijkbaar waren de linker en rechter lovehandles 2 aparte zones dus ik zou voor 3 zones moeten betalen maar de arts vroeg of ik aan het studeren was waarop ik ja antwoordde en omdat het leven van een student al duur genoeg was hoefde ik maar voor 2 zones te betalen.

    nu weet ik niet of dit gewoon een poging tot oplichterij is geweest of dat de dokter mij heeft gematst.

  • 29

    hi angel,

    nou ik ben 3 weken voor het eerst geweest en bij mij was het ook een drama. veel blauwe plekken en ook flauwgevallen. ik heb 3 dagen in een trainingspak gelopen. ik liep met de snelheid van een oud omaatje, echt alles wat ik deed deed pijn. nu gaat het allemaal wel oke, maar ik twijfel heel erg over mijn tweede behandeling.

    ik voel nu nog steeds harde brokjes in mijn buik, weet niet of het normaal is. ik was trouwens ook geholpen door een arts van de BodyClinic.

    sterkte nog! groetjes

  • Angel

    Hoi M

    Nou ik ben in ieder geval “blij” te horen dat ik niet de enige ben dan.

    Nog steeds kan ik mijn broeken niet dichtkrijgen en het is nu 2 1/2 week geleden. Ik heb nog contact opgenomen met de arts en aanstaande maandag moet ik op controle komen om het te laten zien.

    Mijn onderrug is nog steeds blauw en als ik in de spiegel kijk zie ik gewoon een soort van zwemband om mij heen daar waar ik behandeld ben. Ik zie wel dat alles langzaam begint af te nemen, maar als ik over de plekken wrijf voel ik allemaal bobbels en knobbels alsof ik vol met gezwellen zit…best wel eng..

    Ik heb mijn tweede behandeling afgezegd..ik doe dit niet meer hoor..moet er niet aan denken om weer hier doorheen te moeten. Ik hoop dat met jou ook alles goed gaat komen en als ik op controle ben geweest laat ik wel even weten wat ik nu moet doen en wat niet. Ik ben benieuw hoe de arts zal reageren..

    sterkte…groetjes

  • Angel

    Ben gisteren op extra controle geweest bij de arts. Het is nu precies 3 weken geleden en nog steeds zijn zwellingen in mijn onderrrug en buik niet weg en is de huid nog blauw verkleurd. Ik moet nu massage hebben om te proberen alles los te krijgen zodat het ingespoten spul sneller mijn lichaam verlaat. Lekker is dat..Morgen heb ik de eerste massagebehandeling. De arts was best wel geschrokken en had ook geen verklaring voor het feit dat alles bij mij zo extreem verliep. Hij heeft toegegeven dat dit dus echt niet normaal is…nou ja..ik wacht het allemaal maar af, want forceren kan ik niets in deze zaak..Groetjes