Hoi Kim,
Ben jij inmiddels al geopereerd?
Ik ben twee weken geleden geopereerd. Dit was mijn tweede operatie. In 2003 was ik in een ander ziekenhuis geopereerd, maar het resultaat was niet echt mooi. Mijn neustussenschot stond wel recht en de bobbel was weg, maar de vorm van mijn neus leek op een haak neus. Ondertussen had ik ook een openroof, doordat de chirurg het bot niet goed tegen elkaar aan had gezet. % maanden geleden besloot ik weer naar de KNO arts te gaan in het UMC in Utrecht. Twee weken geleden ben ik dus weer geopereerd en ik ben enorm blij met het resultaat. Mijn neus is opnieuw gebroken, verlaagd, verkleint en de neustip is versmalt. Ik heb nog last van zwellingen, maar het verschil is nu al goed te zien. Mijn genezing is voorspoedig verlopen. De watten in de neus zijn vervelend, maar echt niet pijnlijk. Ademen moet door de mond. Dit duurde bij mij twee dagen, want toen mochten de watten uit mn neus. Hier heb ik niets van gevoeld. Slikken is vervelend en best lastig, maar niet eng! Ik werd op maandag geopereerd en mocht op woensdag naar huis. Een week later ging het gipskapje eraf en was ik ookal haast niet blauw meer. na anderhalve week was de zwelling van mn gezicht aanzienlijk minder. Wel vreemd hoor dat mijn gezicht nu beter uitkomt. mijn neus valt niet meer zo op. de tip is al veel smaller, maar ik weet dat hij nu nog behoorlijk gezwollen is. Ik moet volgende week op controle, ben benieuwd wat de arts ervan vind. Ik slaap nog steeds met veel kussens in mijn rug, maar wel gewoon op mijn zij.
Ik ben benieuwd of jij al geopereed bent. Het is zo jammer om rond te blijven lopen met een neus waar je niet blij mee bent. Ik ben zelf helemaal niet onzeker, maar ik was me wel erg bewust van mijn neus, waardoor ik mij soms heel ongemakkelijk voelde. Ik ben zo blij dat ik me nu niet meer zo hoef te voelen en dat ik gewoon mezelf kan zijn. Ik hoop dat jij ook gauw de knoop zult doorhakken.
Groet
Anna