Neuscorrectie

  • chilloh

    hey ik heb ademhalings problemen van mijn neus .

    maar hij is ook een beetje groot van de voorkant/zijkant. ik ben met mijn probleem naar de huisarts gegaan en die heeft me verwezen naar de KNO-arts.

    mijn vraag luidt kan als ik vvor een cosmetisch operatie kies heb 2 vliegen ik een klap maar wordt het ook vergoed .alvast bedankt.

  • goza

    chilloh dat is ook ongeveer mijn vraag ik hoop dat je antwoord krijgt!!??

  • cher

    heyyy everyone,

    erg nuttig al die verhalen die je hier leest..super van jullie echt waar!!

    ik ben ook van plan om een neuscorrectie te gaan doen, alleen vroeg ik me ik me af

    of iemand ervaring heeft met dr. Rappard, en dr. Nio van de parkkliniek..

    zou het erg fijn vinden als iemand daar meer over wist

  • Umit

    Chilloh ik had het zelfde probleem als jou ik had ook ademhalingsproblemen door me neus en ben bij de huisarts gegaan en die heeft me ook verwezen naar een kno-arts en ik had ook een aardig grote en schefe neus dus ik vroeg naar de huisarts of die misschien een goede brief kon schrijven dat ik kon meenemen bij de afspraak naar de knoarts en dat heeft ze ook gedaan:D:Den het is me gelukt 2 vliegen in een het is nu al 2 weken geleden dat ik ben geopereerd ik vind het wel jammer dat het geneesproces zo langzaam gaat:(:( maarjah dat moet je ermaar voorover hebben,

  • Kim

    Hoi sanne hoe is het bij jou vergaan in oktober?

  • Kim

    Ik had nog een vraagje aan petra,…in welk zkh zit die Dr N…….

    En hoelang is de wacht tijd?

    Ik ben zo bang…ik wil t ook heel graag…al ben ik al 42..

    Heb vroeger een ongeluk gehad waar door me neus krom staat.

    Die watten in je neus was dat niet eng?…en kon je nog wel goed slikken?

    Bij de narcose krijg je een slangetje in je keel voor de ademhaling?

    Ik ben trots op jullie dat jullie t aan durfde…

    Ik schaam me nog steeds voor me neus.

    Groetjes Kim.

  • Kim

    hoe is het resultaat nu met je neus petra?. we zijn nu een paar maanden verder?

  • Kim

    Ik heb nog een vraagje.

    Hoe zit het met slikken als je dat verband op je neus hebt?

    ademen is al moeilijk ,maar helemaal moeilijk met slikken,denk ik? dat maakt me dood bang.

    ik ben zo bang ,maar wil eigenlijk wel een operatie.

    en dan twee jaar voor dat de littekens genezen zijn.

    het is niet een operatie die je eventjes doet.

    je mag daarna ook gelijk naar huis he? maar hoe zit het dan als je bloedingen krijgt dan moet je wel helemaal naar amsterdam terug?

  • Kim

    Is iedereen wel uit de narcose gekomen????

    Want t blijft zo stilletjes hiero?

    Ik had nog een vraagje aan petra of aan iemand anders;-)…..Hoeveel koste dat jou?en moet je dat ineens betalen?

  • anna

    Hoi Kim,

    Ben jij inmiddels al geopereerd?

    Ik ben twee weken geleden geopereerd. Dit was mijn tweede operatie. In 2003 was ik in een ander ziekenhuis geopereerd, maar het resultaat was niet echt mooi. Mijn neustussenschot stond wel recht en de bobbel was weg, maar de vorm van mijn neus leek op een haak neus. Ondertussen had ik ook een openroof, doordat de chirurg het bot niet goed tegen elkaar aan had gezet. % maanden geleden besloot ik weer naar de KNO arts te gaan in het UMC in Utrecht. Twee weken geleden ben ik dus weer geopereerd en ik ben enorm blij met het resultaat. Mijn neus is opnieuw gebroken, verlaagd, verkleint en de neustip is versmalt. Ik heb nog last van zwellingen, maar het verschil is nu al goed te zien. Mijn genezing is voorspoedig verlopen. De watten in de neus zijn vervelend, maar echt niet pijnlijk. Ademen moet door de mond. Dit duurde bij mij twee dagen, want toen mochten de watten uit mn neus. Hier heb ik niets van gevoeld. Slikken is vervelend en best lastig, maar niet eng! Ik werd op maandag geopereerd en mocht op woensdag naar huis. Een week later ging het gipskapje eraf en was ik ookal haast niet blauw meer. na anderhalve week was de zwelling van mn gezicht aanzienlijk minder. Wel vreemd hoor dat mijn gezicht nu beter uitkomt. mijn neus valt niet meer zo op. de tip is al veel smaller, maar ik weet dat hij nu nog behoorlijk gezwollen is. Ik moet volgende week op controle, ben benieuwd wat de arts ervan vind. Ik slaap nog steeds met veel kussens in mijn rug, maar wel gewoon op mijn zij.

    Ik ben benieuwd of jij al geopereed bent. Het is zo jammer om rond te blijven lopen met een neus waar je niet blij mee bent. Ik ben zelf helemaal niet onzeker, maar ik was me wel erg bewust van mijn neus, waardoor ik mij soms heel ongemakkelijk voelde. Ik ben zo blij dat ik me nu niet meer zo hoef te voelen en dat ik gewoon mezelf kan zijn. Ik hoop dat jij ook gauw de knoop zult doorhakken.

    Groet

    Anna