Neuscorrectie

  • Brigitte

    Hey Petra,

    Bedankt voor de tip! Ik zal zowiezo proberen op die manier te slapen, baat het niet dan schaadt het niet.

    Voor zo ver ik het goed begrepen heb moet er bij mij alleen wat geschraapt worden.

    Er moet niks gebroken worden ofzo. Was dat bij jou wel het geval omdat het tussenschot moest recht gezet worden?

    Ik heb een klein bultje dat langs weerskanten maar één a twee millimeter naar de zijkanten is uitgedijt vanwege een oude breuk uit men kindertijd. Verder is men neustip iets te lang.

    Eerst wilde ik van de grote schrik de ingreep beperken tot de neustip, maar de pc zei dat dat niet verstandig was. Hij moet zowiezo onder de huid schrapen en dan gaat hij met zijn mes gewoon nog wat hoger om dat bultje ook weg te halen.

    Ik veronderstel dat ik dus al blij mag zijn dat er niks gebroken of rechtgezet moet worden? Maar ja, er moet huid weggehaald worden en dat beentje tussen de neusgaten moet verkort worden. Brrrr… En al bij al duurt het toch 90 minuten hé?

    Grtjes Brigitte

  • petra

    Dat klinkt een stuk minder drastisch en eng dan bij mij-gelukkig maar. Dan is het herstel waarschijnlijk ook sneller. Bij mij heeft arts flink gezaagd/gebroken en dat tussenschot rechtgezet. Dan gaat dat verhaal over slapen enzo denk ik voor jou niet op. Al is het wel handig in het begin je hoofd hoog te leggen (op kussens), zodat de druk op je neus niet zo groot is.

    Verdere aanraders zijn nog arnica slikken (tegen blauw worden) en vit. C (week van tevoren beginnen). En even aan je arts vragen of je na operatie (zonne)- bril meteen weer mag dragen (in mijn geval niet) & als het een open-neus operatie is litteken goed insmeren met zonnebrand voor je in zon gaat -wel 2 jaar na operatie (voor mooi herstel van littekens). Ik had dat op amerikaanse sites gelezen en artsen vergeten hier dat wel eens te noemen.

    Nogmaals heel veel sterkte-als het eenmaal voorbij is ben je vast heel blij! Ik in ieder geval wel!

  • Jeppe

    Hai Petra,

    Ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed gelopen is voor je. Mag ik vragen hoe

    oud je bent? Ik ben 28 en wil ook iets aan mijn neus laten doen, eigenlijk al mijn hele leven. Wat me tegenhoud: hoe laf en slap het ook klinkt….reacties van de buitenwereld! Dat ze mij zullen gaan zien als de jongen met de nieuwe neus ofzo…of grappen erover zullen maken…

    Hoe heb jij dat ervaren?

    groet

    Jeppe

  • petra

    ik ben 36.

    Over de reactie van andere mensen: het gekke is, mensen kunnen het niet goed plaatsen. Ik ben na de operatie 3 weken op vakantie geweest, en toen ik terug kwam zei ik dat ik nog steeds verkouden was (vooral ook door stijve bovenlip).

    Een aantal mensen zagen echt helemaal niets, anderen waren wel een beetje aan het zoeken in mijn gezicht (ik zag hun ogen naar mijn neus/mond/kaakgebied afdwalen), maar vroegen dan of ik afgevallen was of nog een beetje ziek door de verkoudheid.

    En na de eerste ontmoeting met vriendinnen keek zelfs niemand er meer naar-zo snel went het kennelijk.

    Tot nu toe heb ik het ook aan het niemand hoeven vertellen (ik wil het gewoon voor mezelf houden)

    Moet ik wel bij zeggen: ik had geeen knobbel. Misschien als je een enorme haakneus hebt dat het wel iets meer opvalt???? Tegelijkertijd heeft de arts hem wel een flink stuk verkleind.

    Voor mij blijkt in ieder geval wel dat mensen echt niet zo heel goed naar je kijken. Dat lijkt mij daarom geen reden om het niet te doen.

  • sanne

    he Petra,

    leuk om te lezen dat jij ook door dr. NT geholpen wordt. Ik ben namelijk begin oktober aan de beurt bij hem! vind het erg spannend maar zie er enorm naar uit! bij mij gaat hij een uitgebreide correctie uitvoeren. Wilde gelijk iets aan je vragen; indien jij ook op een donderdag geholpen bent, moest jij toen in het weekend terugkomen om met de tiende dag het verband eraf te laten halen of wordt dat dan op een maandag gedaan?

  • soleil

    Hoi Petra,

    ik wil mijn neus ook laten opereren,zit alleen nog in twijfel of ik mijn neus door Dr Giedrojch of bij Dr nolst zal laten opereren.Van Nolst hoor je wel veel goede verhalen maar ik denk dat Giedrojch ook een echte vakman is.Wat weet jij,ervaringen van andere mensen, met name van Giedrojch af,want daar lees ik weinig over.Wat heeft jou doen beslissen dat je voor Nolst koos?

    En is jouw neus geworden wat je ervan verwacht had,heb je nu de neus van je dromen?Niets meer op aan te merken,geen bobbeltjes of dutjes?Is het precies zo geworden als jullie besproken hadden,of had je van te voren geen idee en heb je Nolst zn gang laten gaan,op goed vertrouwen?En schrok je niet toen het verband eraf ging of herkende je jezelf meteen in de spiegel?

    Heel erg bedankt,

    groetjes Soleil.

  • petra

    Ik ben niet naar Giedrojc geweest, voornl. om practische redenen. Heb wel gehoord dat hij erg goed is, en ook KNO arts.

    Ik denk dat elke arts uiteindelijk toch wel doet wat hij zelf mooi vindt.

    Wat je overal leest geldt ook voor mij. Het is heus niet dat als je mij op straat ziet je zegt-wow wat een supermooi neusje. Je moet toch roeien met de riemen die je hebt. Er kan maar zoveel afgehaald en bijgeschaafd worden. Bovendien is bij mij het eindresultaat nog niet zichtbaar, omdat ik een hele grove punt had en dat is nou juist het gedeelte dat het langzaamst geneest. Kan ik echt pas over maanden zien hoe dat geworden is. Maar het blijft een enorme verbetering. En ik vind het knap gedaan-lijkt me erg moeilijke operatie. Ik heb geen bobbeltjes gekregen en hij staat mooi recht. Maar het is nog steeds geen Angelina Jolie neus. En: ik heb opeens veel meer gezicht. Zoals een vriendin het uitdrukte: eerst zag ik altijd eerst je neus en dan pas je ogen, en nu is dat andersom.

  • soleil

    Hoi Petra, bedankt voor je reactie,maar nog een vraag kon jij het psychisch allemaal goed aan,ik bedoel het is toch een verandering,heb je iets van tabletjes geslikt voor en na de operatie?Wat was je ervaring toen je de eerste keer na de operatie weer in de spiegel keek,meteen blij of juist angstig zovan als dit maar goed komt!En heb je digitalefoto''s van te voren gezien hoe het ongeveer dan zou worden voor de operatie?Heeft Dr Nolst jouw verband en tampons ook verwijderd?

    Alvast erg bedankt voor reactie.

    Groetjes Soleil.

  • soleil

    Hoi Sanne,

    ik las dat jij in oktober bij dr Nolst geopereerd wordt.Zou jij je ervaringen ook op deze site willen zetten.Heel veel suc6 en het wordt vast harstikke mooi!

    Alvast bedankt,

    Groetjes Soleil.

  • sanne

    hai Soleil,

    Ik zal mijn verhaal zeker plaatsen hier, wellicht heb je er wat aan!

    gr. Sanne