ervaringen ONDER ooglidcorrectie

  • lynn

    Beste lezers,

    Op dit forum lees ik heel vaak over de ervaringen van mensen die een bovenooglid correctie hebben laten uitvoeren,

    ik zelf zou graag een onderooglid correctie willen ( te slappe huid/ te veel vel )

    wie o wie heeft hier ervaringen mee, gaat me niet zo zeer om de pijn maar waar ik zo benieuwd naar ben is

    heeft het de gewenste resultaat gegeven, ben je blij dat je hebt laten doen of heb je er spijt van ?

    alvast bedankt voor de reactie's

    grt Lynn

  • lynn

    kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in nederland die een onderooglid correctie wil laten doen

  • Noor

    zie topics over Martin Janssen. Hier moet je dus niet zijn.

  • Rinus

    Lynn,

    Ik heb gewerkt bij een plastisch chirurg en heb veel mensen ontmoet die een ooglidcorrectie hebben laten uitvoeren. Meestal aan de bovenoogleden. In mindere mate zie je onderooglidcorrecties. Ik zou je aanraden om eerst een plastisch chirurg te gaan bezoeken om je goed te laten adviseren. Vaak zie dat je moet beginnen met de bovenoogleden. Het gaat om het geheel. Als de onderkant is behandeld kan de bovenzijde meer ongewenst gaan opvallen. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat mensen achteraf spijt hadden van deze ingreep. Ik weet niet waar jij woont. Woon je in het midden of in het zuiden van het land dan zou ik als ik jou was eens op de site kijken van www.praktijkmichail.nl

    succes

  • Tineke

    Ik heb 4 jaar geleden mijn onderoogleden laten corrigeren. Ik had “kuilen”onder mijn ogen waardoor ik een vermoeide uitdrukking had. Dr. Jeroen Stevens heeft die operatie uitgevoerd en ik ben nog steeds enorm tevreden. Hij lift niet alleen de huid maar ook hersteld het deel daaronder (filmpje op zijn site) waardoor het resultaat lang blijft. Ik ben er uiterst tevreden over en zou het zo weer doen als het nodig zou zijn.Dr. Stevens werkt in Medische Centrum Scheveningen.

  • Rita

    Hoi Lynn,

    Mijn onderooglidcorrectie heb ik laten doen in het PCC Spaarne in Heemstede door Dr. Christiano. Ik ben er erg tevreden over. Ik had erge wallen onder mijn ogen, niet alleen vel maar ook vet. Je wordt in het Spaarne goed en vakkundig geholpen. De operatie vindt plaats in een operatiekamer van het ziekenhuis zelf, dus allemaal zo steriel mogelijk. De genezing duurt wel wat langer dan bij bovenoogleden (die had ik daar een half jaar tevoren laten doen, de arts vond het belangrijk om het niet tegelijk te opereren).

    Succes, het is inderdaad belangrijk om wat meningen te horen.

    Groet, Rita

  • Cato

    Heb 2 jaar geleden de onderoogleden laten doen, er is toen teveel vet en net een beetje teveel huid weggehaald, daardoor enige holheid en de oogleden zijn een klein beetje naar buiten gaan staan, het is minimaal maar ziet er toch anders uit. De littekens zijn aan de neuskant nog zichtbaar, meestal blijft je daar het sneetje ook zien, naar de buitenzijde vd ogen zijn ze vervaagd. Ik heb na een jaar restylane laten inspuiten tegen de holheid en gebruik nu eyeliner om het wat naar buitenhangen te camoufleren. Het is dus een heel subtiele aangelegenheid. Zorg dat je de beste chirurg vind met de beste reputatie op ooglidcorrecties, op dit forum vind je al namen, ga niet naar het buitenland ivm nabehandeling en nacorrecties ed want dat is vervelend, misschien niet nodig maar toch…Enige behoudendheid door de chirurg kan geen kwaad, maar het is logisch dat ik dat zeg na mijn correctie dus niet geheel neutraal. Succes

  • natascha68

    hoi Cato

    Ik heb het zefde probleem als jij alleen is er bij mij wat te weinig huid weggehaald want bij mij rimpelt de huid wat meer. Bij mij is het overigens al 7 jaar geleden, ik had altijd dikke vochtwallen dat is nu wel verleden tijd omdat het vet ernu niet meer zit zwelt het ook niet meer zo op, alleen er is ook te veel weg gehaald. De holheid die is ontstaan vind ik niet mooi. Dus ik denk ook dat ik restylene ga gebruiken voor de opvulling. Want ze hebben me ook al eens vet als optie gegeven ipv restylene maar dat durf ik niet wat ik lees er alleen maar negatieve ervaringen mee of zijn er mensen die wel misschien een positieve ervaring met lipo onder de ogen hebben hebben? Cato en het litteken bij je neus kan nog altijd vervagen want dit heeft bij mij ook meer dan een jaar geduurd. Verder vraag aan jou ben je nu tevreden met het resultaat van de restylene en zo ja waar ben jij daar voor naar toe geweest want een goed adres is nooit verkeerd

    En ik ben gewoon in nederland geopereerd bij de Velthuiskliniek en daar kan het dus ook niet goed gaan…tja… Heb er overigens ook een bovenooglidcorrectie laten doen en daar ben ik nu altijd tevreden over die is wel heel mooi gedaan

    dank je wel alvast voor je wantwoord

    groetjes Natascha

  • Carolien

    Lynn,

    Jammer inderdaad dat er erg weinig te vinden is over een onder ooglidcorrectie. Ik heb ook enorm zitten zoeken, helaas heel weinig gevonden. Bijna alle ervaringen gaan over een boven ooglidcorrectie.

    Nu een week geleden heb ik onder ooglidcorrectie laten doen. Ook ik had teveel vel onder mijn ogen, stoorde me daaraan en daardoor leek het alsof ik heel moe was, steeds vaker vroegen mensen mij ook of ik moe was. Dat was eigenlijk de druppel en heb ik besloten om deze ingreep te laten uitvoeren. Allereerst heb ik in mijn omgeving gevraagd naar ervaringen, een goede plastisch chirurg met goede resultaten. Die heb ik gevonden.

    De ingreep vond onder plaatselijke verdoving plaats, de verdovingsprikken vond ik niet erg, die bij de tandarts zijn veel vervelender. De platsiche chirurg die mij opereerde, vertelde steeds wat hij deed, heel plezierig vond ik. Je voelt wel dat er “gerommeld” wordt, maar pijn tijdens de ingreep heb je niet. Het meest vervelende vond ik het losmaken van de huid en het trekken om te kijken hoeveel huid er verwijderd kon worden. Bij mij is er bijna 2 cm huid weggehaald, wat best veel was, begreep ik naderhand.

    De pijn naderhand is mij enorm tegengevallen, de eerste dagen heb ik veel paracetamolletjes geslikt, dat werkte wel. Verder heel erg veel gekoeld, er stond een bak water in de koelkast met daarin een plastic zakje met ijsklontjes. Daar deed ik dan grote wattenschijfjes in, werkte prima! Douchen en haren wassen mocht ook gewoon.

    Direct na de ingreep zag ik al dat mijn wallen weg waren :-) , ondanks dat er pleisters onder mijn ogen zaten.

    De zwelling en het blauw worden, daar heb ik gelukkig niet veel last van gehad. Wie weet, heeft het wel geholpen dat ik 2 weken voor deze ingreep al arnica ben gaan slikken.

    Morgen gaan de pleisters eraf en de hechtingen eruit. Natuurlijk zal e.e.a. nog verder moeten genezen. Over een poosje kan ik je dus vertellen of het geworden is wat ik gehoopt had. Maar zelfs nu kan ik al zien dat het opgeknapt is.

    Mijn chirurg vertelde me nog, misschien wel handig om te weten, dat hij het liefst werkt met iemand die plaatselijk verdoofd is, omdat hij dan tijdens de operatie bij het afsnijden van het overtollig vel, kan vragen om je ogen te openen en omhoog te kijken en je mond heel ver open te doen, zodat hij zeker weet dat hij niet teveel verwijderd.

    Ik wens je heel veel succes, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

  • lynn

    Hai Carolien,

    Sorry dat ik zo laat reageer, ik ben erg blij met jou info het gaat mij niet om de pijn ( ben wel wat gewend) maar naar het eind resultaat, krijg je geen chinese look

    or what ever.

    Zou jij na een tijdje nog eens je bevindingen hier neer willen zetten, en mag ik vragen waar jij het hebt laten toen, ik zelf dacht aan oogkliniek maarssen maar ik lees eigenlijk alleen maar over bovenooglid correcties, ja volgens mij zijn deze juist een fluitje van een cent…

    hartelijke groeten,

    Lynn