spijt onderooglidcorrectie..............?

  • Maja

    beste tineke / en allemaal

    Dank je. Nee, dat is het bij mij niet, denk ik. Geduld dan maar met die bobbeltjes. Jij vertelt, dat je ook lang twee ongelijke ogen hebt gehad. Bij mij snijdt de wimperrand de iris een stukje rechts, terwijl links het meer was, zoals eerst. daar snijdt de wimperrand alleen het buitenste ringetje van de iris. Je ziet dit verschil behoorlijk…. Had jij dit ook en is het nu helemaal bijgetrokken. Ik heb net het idee, dat hij rechts de huid te veel opzij strak getrokken heeft, waardoor mijn oog nu dus dichter zit (en ik ook dat huidplooitje / -overschot heb). Oh, god bij vlagen ben ik zo bang en vraag me echt af of ik mijn eigen leuke ogen ooit nog terug krijg.

    groeten maja

  • gerda

    Zoals alle andere,heb ik ook veel in angst gezeten.Met Phet heb ik er heel veel over gemaild,omdat hij het maanden eerder dan mij had gedaan.Ik dacht ook dat het nooit meer goed kwam.Ik had ook een knobbeltje op mn onderste ooglid.Bij contole dacht de pc eerst een gerstkorrel ,hij maakte n klein sneetje,maar er zat niks in.Hij is daarna vanzelf weggegaan,net zoals de knobbeltjes waar de hechtdraad heeft gezeten.Ik ben nu maanden verder,en mn ogen zijn nog steeds bezig met herstellen.Misschien moet je proberen om niet teveel in de spiegel te staren,dat deed ik namelijk wel,en hoe meer ik keek hoe meer ik zag.Dat deed ik voor de operatie ook niet.Beter is het de foto,s van voor en na te bekijken,en dan zie je (althans bij mij)toch n hele vooruitgang.De pc zei dat het een hele tijd duurde het herstel,zeker een jaar moest je erop rekenen.

  • Nicolline van der Spek

    Beste Christel

    oor VROUW, de zaterdagbijlage van de Telegraaf ben ik op zoek naar dames die mee willen doen aan een rondetafelgesprek met als onderwerp: MAAKT PLASTISCHE CHIRURGIE GELUKKIG?

    Ik ben nog op zoek naar 3 dames (leuk, fotogeniek, vlot tussen de 35 en 48 jaar). Het is ook interessant voor ons verhaal om iemand erbij te hebben die NIET gelukkig is geworden van haar operatie. Vandaar dat ik bij u ben uitgekomen.

    Ik ben te bereiken op:

    Nicolline van der Spek

    06 -26 36 6 117

    nvdspek@xs4all.nl

  • Karin_

    Hoi Maja, hoe is het nu met je? Ben benieuwd naar het verdere verloop van je herstel daar we op dezelfde datum zijn geweest. Is het ene oog nog bijgetrokken? Hoop het voor je. Geduld en afwachten lijken zoals de anderen zeggen het enige wat je kunt doen als het allemaal wat heftiger en afwijkender verloopt als bij de gemiddelde correcties. Bij mij is het rood nu wat aan het wegtrekken gelukkig. Helaas zitten de littekens te hoog, dat zal blijven, hopelijk trekken ze compleet vlak en kan ik op den duur wat minder heftige oogschaduw gaan gebruiken (gebruikte ik nooit !). Tis wat zeg. Tjonge. Voordat ik ooit nog in me laat snijden moet er veel gebeuren. Ik weet nu alles over littekens…….tja.

    Groetjes Karin (ooglid@yahoo.com)

  • faberge

    hallo,

    Heb november 2008 een boven en onder ooglid correctie gehad..

    Zag meteen al dat ik een ectropion aan m'n linker oog had (teveel vet en huid weg)

    en w.b.t. het bovenooglid het litteken op het wenkbrauwbot.. i.pl.v.

    in de arcade-boog.

    Nu genees ik ook nog eens niet zo mooi….

    Na 4 maanden kon je op foto's nog zien dat er vocht zat..(gele plekken)

    Voor dat ectropion heb ik oefeningen gedaan..je ogen samenknijpen..net of je tegen de zon tuurt. (je onderooglid omhoog knijpen..)

    Maar…daar ben ik na 5 dagen al mee begonnen..

    Op het lelijke litteken heb ik 19 mei j.l. een tatoe laten zetten..en het ziet er nu stukken beter uit.

    De littekens onder zijn nauwelijks te vinden…

    Ik laat ook nooit nooit meer snijden aan m'n gezicht..

    Waar ik vooral achter gekomen ben is dat een oogcorrectie zo word onderschat..

    Ze zeggen dat je na 6 weken er zo lekker uitgerust uitziet.. HELEMAAL NIET.

    Las op amerikaanse forums dat de oogleden juist erg moeilijk zijn…omdat je die constant beweegt.

    Nog even voor de goede orde..mijn chirurg heeft me niet in de kou laten staan..

    Heb nog steeds afspraken..want ze wil in de gaten houden hoe het met de littekens verder gaat.

    Nu, (na de tatoe dus..) en ruim een half jaar na de operatie..denk ik 's morgens..YES!!

    Wat voor mij vooral een verbetering is (na tatoe) dat mijn oogleden weer een normale kleur hebben.

    Op een of andere manier waren die bloedrood gebleven….waardoor het hol-oogig effect nog eens versterkt werd.

    Sterkte en geduld voor iedereen.

    Faberge

  • Karin_

    Hoi Faberge, heel herkenbaar allemaal. Heb dezelfde dingen. Ja het herstel wordt onderschat, en kan per persoon ook zo verschillen. Hoe is het met je ectropion afgelopen? heb er hele nare foto' van gezien, hoop echt dat het is bijgetrokken. En wat zei jou chirurg zelf van de hooggeplaatste littekens? Heb gehoord van een pc dat 1 op de 4 pl. chirg. operaties een hersteloperatie is.

    Heb ook veel kleurverschil, met een dunne huid kan het 6 maanden duren tot het wegtrekt…..6 maanden!!!!!! , ik lijk wel een pandabeer nu, echt waar (na 8 weken) , zou willen dat het carnaval was, …ok ikke geduld…., schat een beetje voorzichtig in dat er kleurverschil blijft bestaan maar wil dat zeker afwachten, en erg hoge littekens, lees ik ook vaker. Zou graag van je horen waar je de tatoe hebt laten doen als je zo tevreden bent, een goed adres is me veel waard, schat in dat ik over een aantal maanden ook daarop uitkom. Wat hebben ze gedaan bij het tatoeren? Krijgt men dat rode weg dan? Mag me ook mailen (ooglid@yahoo.com) Fijn dat je je verhaal deelt, weet zeker dat anderen er iets aan hebben, ik in ieder geval wel. Bedankt.

  • faberge

    Hoi Karin (en alle anderen)

    Tja…in eerste instantie leek mijn hele linker-oog mislukt..

    Teveel vet en huid weg onder..en dan dat litteken aan de bovenkant;-((((((

    Gewoon zoooolelijk…en overal bulten..(van waar de hechting begon..) en deuken..

    Maar daar denk je nog niet eens aan..als je dat ectropion hebt..het is zooooo ontzettend naar de hele dag lucht langs je oogbol te voelen..

    Dus ben ik v.a. dag 4..met die knijpoefeningen begonnen..

    In het begin had ik daar een nog kleiner oog van..maar dat is toch wel goed gekomen..

    Die littekens…tja..ik genees al niet zo mooi…Onze dochter kwam met een keizersnee…die hebben ze naderhand.“los gestoken”..

    dat zag eruit als een grote dikke paarse streep..met zo'n dikke viltstift gezet..

    Dat is nu weg…maar binnenin voel je nog een hele verkleving..

    Hetzelfde gebeurde dus ook met m;n ogen…en natuurlijk het ergste met het oog…waar het litteken niet in de arcade-boog zat..

    Vreselijk rode oogleden had ik..en dan dat litteken…super rood!!

    Toen de hechtingen eruit gingen..viel ik al haast flauw..voor de spiegel..en de p.c. zei letterlijk..

    "ik wil daar nu niets over zeggen..over 1 maand spreken we elkaar weer..

    En als ik goed keek..zag ik nog wel wat ze had gedaan..ze wilde de oogleden “gelijk ” maken…

    Tja..het blijft een moeilijke materie…mijn linker-oog was zoveel meer verzakt dan het rechter..maar ik heb

    alles afgezocht naar foto's van vroeger..en TOEN!!! had ik 2 gelijke ogen..

    Maar tja…hoe moeder natuur alles afhandelt…en een mens met een mesje het probeert te herstellen….

    En de p.c. kan er ook niets aan doen dat ik zo lelijk litteken..

    Ik ben na 4 maanden naar Eddy v.d. Velden gegaan..in Arnhem..

    Daar heb ik nog tot6 maanden moeten wachten…en op 19 mei heb ik de eerste behandeling gehad.

    Mijn hele boven oogleden waren ook ontzettend rood gebleven…dus ook waar niet gesneden was..

    Eddy heeft v.a. de wimpers..tot aan de littekens gewerkt..

    Echt niet fijn…..maar Eddy is wel een kunstenaar…..en daar heb ik maar aan gedacht..toen ik daar lag..

    Mijn hele boven-oogleden..dus v.a. de wimpers tot aan het litteken zijn getatoed…

    Ik ben pas 1 x geweest…ik had jaaaren geleden..eens een permanente make-up laten doen..

    Na de operatie stond dat lijntje zooooo gek ergens op mijn ogen..

    Maar..als iknu 's morgens uit bed kom…denk ik voor het eerst YES!!!

    Mijn oogleden hebben weer bijna de kleur van de rest van m;n gezicht..en daardoor lijken ook

    de “donkere kringen” onder mijn ogen minder!!!

    Helemaal ziek..heb ik me gevoeld…toen ik de eerste resultaten zag…

    Maar ik heb 12 jaar lang..m;n wallen willen weghalen..

    Volgens mijn man..is er niemand in Nederland..die zoveel consulten gehad heeft dan ik ;-((

    En steeds durfde ik niet..

    En toen ik dan eindelijk durfde..was dit de uitkomst….

    Daar kan ik me niet bij neer leggen……

    Opnieuw opereren heeft in ijn geval geen zin…dan zou er nog maar meer getrokken worden aan mijn huid..

    en dan nog een laatste toevoeging…

    Volgens Eddy….zouden de littekens..zonder behandeling..uiteindelijk ..na jaaaren wel verdwijnen..

    Maar ja..wij willen vlug resultaat…

    Voor de goede orde…mijn p.c. heeft me niet in de kou laten staan!!!

    groetjes

    Faberge

  • Karin_

    Hoi Faberge en allemaal,

    Wat fijn om te lezen dat het ectropion een heel eind is bijgetrokken bij je, lees vaak dat het moeilijk te herstellen is, heb daar geen last van maar mijn oogleden onder zijn wel slapper nu en de wimperrand is wel iets meer naar buiten gegaan, maar dat trekt denk ik wel weer bij, ook met oefeningen zoals je zegt, ik lees dat ook hier en daar van anderen dat dat in de eerste maanden kan zijn.

    Zie wel dat je heel veel buikpijn hebt gehad voor de spiegel, net als ik, zo raar om smorgens nerveus wakker te worden en dan te denken ‘'oh ja die ogen’'. Ben erg blij te lezen dat de tatoe je zo gelukkig heeft gemaakt. Mocht het bij mij niet bijtrekken (ook veel kleurverschil bij mij van wimper tot litteken boven) dan heb ik nu een goed adresje, fijn dat je dat deelt.

    Heeft Eddy de littekens zelf nog behandeld met tatoe, of alleen onder het litteken? Is je litteken nog erg zichtbaar gebleven aan de opvallende kant? Bij mij is ook een kant een lelijk rood litteken hoog boven de arcadeboog, het andere trekt veel beter bij. Had nooit verwacht de pech te hebben er zo lang naar te moeten kijken.

    Dat kan dus zomaar. Ik heb wel geduld maar als het ff kan dan toch liever geen jaren. 6 maanden daar kan ik mee leven, dat is te overzien, en dan ga ik ook voor tatoes als het nodig is en kan. De littekens naar beneden leggen in de arcadeboog door meer huid tussen litteken en arcadeboog weg te halen op termijn gaat niet, dat kan ook een optie zijn, maar ik heb niet genoeg huid.

    Nee aan mijn lijf geen polonaise meer behalve als ik echt ziek ben. En dat is persoonlijk. Het gaat vaak ook goed, soms met een hersteloperatie, en hopelijk kan ik over een aantal maanden dit vergeten en achter me laten evt met een zijstapje als tatoeering.

    Hoe verschillend lichamen/ogen kunnen reageren hey, en hoeveel meer geduld de een dan de ander moet hebben. Zeker als je gewoon een beetje pech hebt om wat voor reden dan ook. Bedankt tot zover Faberge, hoop nog wat te lezen over het verloop van je tatoes. Groetjes Karin

  • faberge

    Hoi Karin..en de rest

    Eddy heeft het hele ooglid en de littekens behandelt..

    Bij mijn linker bovenooglid..is de p.c. netjes begonnen te snijden in de arcadeboog..en toen langzamer steeds hoger

    gegaan….Dit litteken kan eigenlijk ook niet mooi worden..er staat n.l. continue spanning op..

    Ergens in maart ben ik teruggeweest naar de kliniek..en daar heeft toen een andere p.c. zooooo hard aan dat

    litteken getrokken..dat mijn man er iets van zei..

    Hij wilde..denk ik, evt, verklevingen lostrekken zodat de doorbloeding beter werd..maar het was charmanter geweest

    als hij dat van te voren gezegd had.

    Tja…en waarom mijn oogleden zelf zo rood bleven???

    Je zou zeggen doe dan wat oogschaduw op :-)) maar tja,,dat past niet zo bij mij…en wil ik de littekens daarmee

    bedekken..dan wil je helemaal niet weten hoe ik eruit zie..

    Bij mij kan ook niet opnieuw geopereerd worden…over 10 jaar misschien..als de boel opnieuw gezakt is.

    Zeg nooit “nooit” maar voorlopig ben ik helemaal “genezen” van p.c.

    Volgende week mag ik weer naar Eddy… Tot nu toe ben ik er echt heel blij mee..de littekens zijn nog lang niet

    weg..maar wel een stukje verbeterd…maar het meest fijne is dat die rode oogleden weg zijn..

    Geeft meer “rust” in het gezicht..

    Als je nog iets wilt weten…hoor ik het wel.

    Faberge

  • Karin_

    Hoi faberge,

    Dat de oogleden zo rood zijn gebleven kan aan het volgende hebben gelegen. Tijdens de operatie was er bij mij bv nogal veel bloed, de pc zei dat toen deze bezig was, de pc wist niet hoe dat kwam maar zei meteen dat daardoor de hersteltijd langer ging duren. Ook als de huid dun is wordt deze meestal roder en kan het langer duren voordat dat wegtrekt/hetsteld (ongeveer 6 maanden), en als er veel huid weg is gehaald kan door het verschil van huid het kleurverschil blijven bestaan.

    Je kunt inderdaad zien waar de spanning op de littekens staat, daar blijft het rood en komt het langzamer omhoog.

    Ben echt benieuwd hoe ze dat tatoeren doen zodat het huidskleurig wordt , wist niet dat dat kon, van donker naar licht, wat een uitkomst, wordt het echt weer zoals je eigen huidskleur? Hoe vaak moet je het laten doen?

    Ik heb aan een kant onder ook een deuk waar veel vet weg is. Ben nog aan het zoeken of dat veilig op te vullen is op termijn, als ik lach ontstaat daar echt een flinke deuk.

    Ach nee oogschaduw, ik doe het wel anders valt het erg op maar ben er ook niet blij mee, gebruikte voorheen soms alleen wat mascara. Maar er doorheen zie je gewoon 2 rode gleuven. Ik houd hoop, mede dankzij ervaringen van anderen zoals jou. Als je tips hebt zijn ze altijd welkom. Alvast bedankt. Karin (ooglid@yahoo.com)